Soğuk iken yine yağı görmeniz lazım, üst çizgiye yakın olmasında fayda var, fazlası zarardır, sıcak iken bekleyin sonra bakın ve yine aynı üst çizgiye yakın olması lazım.
Soğuk iken yine yağı görmeniz lazım, üst çizgiye yakın olmasında fayda var, fazlası zarardır, sıcak iken bekleyin sonra bakın ve yine aynı üst çizgiye yakın olması lazım.
Beyler motorda on frene basinca ama biraz kuvvetli basinca bi hafifden sallama gibi bi his oluyo basta zemin bozuklugu diye dusunuyodum yeni atilmis asfalttada yapinca yoldan olmadigina emin oldum on freni kullanirken sizdede ayni his oluyomu disk papatya oldugu icinmi yapiyo yoksa bendemi sorun var
Ben motoru hep yan ayakta bırakıyorum, motoru çalıştırmadan dikleştirdiğimde camda yağ seviyesi hiç yok ile dipte azıcık arası görünüyor. 1.35 - 1.4lt arası koyuyorum yağı. O camın orası karterin dibi mi oluyor bilmiyorum ancak motoru çalıştırdığınızda o cam kısma yavaştan yağ girişini gözlemleyebiliyorsunuz.
Kdiner hocam, motor soğuk iken dik duruma getirdiğinizde üst çizgiye yakın olmasından bahsediyorsanız, o duruma gelecek şekilde yağ koyduğumda(ki en az 1.4lt ya da daha fazla yağ koymanız demek tecrübelerime göre) kitaba göre motoru ısındırıp, sonra kapatıp yağı ölçmek için 2-3 dakika beklediğimde yağ seviyesi camdan full görünüyor, yani max seviyeyi de geçip camın tamamını dolduruyor neredeyse.
Ama siz böyle deyince şimdi kendi bilgilerimden de şüphe duydum, motorun yanında değilim, Pazartesi günü deneyip tekrar dönüş yapıcam buraya. Yanlış yönlendirmek istemem kimseyi.
Bazı arkadaşlarda gidon göbeğinde boşluk olabiliyor, sıkılması gerekiyor, hatta face grubundan bir arkadaşta gidon göbeğinin yağsızlıktan bilye ve yatakta sorun çıkarttığını biliyorum. Kontrol edin/ettirin. Daha büyük bir sıkıntıya yol açmasın.
Yağ penceresi kirlendi veya yağ gerçekten eksik. Motoru biraz daha üzerime doğru yatırıcam düşürmeden Yeri gelmişken söyleyim ilk vitesli motorumu aldığım gün evin bahçesinde set üstü bir yerde motoru ağaca kilitlemeye çalışırken ağaç yapraklarından dolayı kayıp motorla birlikte 1 metre düşmüştüm. Bana bişey olmadı ama motosikletin ön lastiği patladı darbeyi yiyince
"Decamen"
lastik basınçlarını kontrol edin. sıfır araçlarda 30 ps olması gereken lastik hava basıncı 50 ps çıkıyo. fabrika çıkışında lastiklere fazla hava vuruyorlar belki senin motorunda lastik hava basıncı fazladır. birde sıfır lastiklerin raf ömrünü uzatmak için mum gibi bir maddeyle kaplı geliyomuş ve bu mmaddeden kurtulmak için belirli bir km yapmamız gerekiyormuş
Kullanma kılavuzunda üst ve alt çizginin arasında olması gerektiği yazıyor, 1.4litre koyduğunuz zaman dik ve düz konumda yağ gösterge kısmı ful oluyor bu yüzden filtre ile beraber 1.3litre yağ koydurmanız da fayda var. Motor soğukken dikleştirmeye çalışırken tabiki yavaş yavaş yağ gösterge kısmına gelecektir çünki yan ayakta iken tüm yağ bir yere yığılma yapıyor. Eğer yağ fazla ise yağı istenilen gösterge seviyesine getirin aksi taktirde motoru zorlarsanız hava filtresi kısmına yağ akıtma ve motor kısmına yağ gitme gibi durum sözkonusu oluyor. Bu durumu yaşayanlar var lütfen servisten çıkmadan önce motoru orta ayaklığa alın ve biraz çalıştırın ve kontağı kapatın, beş on dakika bekleyin düz ve dik konumda kontrol edin fazla ise fazla yağı boşalttırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:38 ----------
Akviran ön maşa boşluk vardır servise kontrol ettirin aksi taktirde bilyelerine zarar verebilirsiniz. 10000 bakımda ön maşa, ön arka teker rulmanlarını kontrol ettirip gresleme yaptırın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
Maktama daha fazla yağ koymanıza gerek yok hatta daha az yağ koymanız gerek, göstergede iki çizgi var üst çizgiye yakın olması lazım fazlası zararlı.
Kütük gibi süspansiyonla ön tekerin başına herşey gelir. Benimki de ön frene abanıp amortisörü dibe dayadığımda ön çamurluğu çıtırdatmaya başladı şimdiden.
Bajaj pulsarla takas olabilir...
http://www.sahibinden.com/listing/va...0693968/detail
Kontrol edemediğin güç , güç değildir.
Bu Pulsar'da da sorun çıktığında bozulan parçalar hep pahalı, 100 liranın üzerinde fiyatlı parçalar nedense. Benim soğutma fanı garantiden değişti, yukarda fren diskinden bahsediliyor. Yani garanti olmasa kullanım ömrü boyunca bozulan parçalar için güncel fiyatlarla 700-800 liranız gidecek.
Merhaba arkadaşlar. 15 yıllık motosiklet kullanma ve bakım tecrübem var. Yaklaşık 10 yıldır bu siteye üyeyim. Forumlara pek katılmasam da farklı bir teknolojiye sahip olan bu motora ve başlığa açıldığından beri ilgiliyim.
Uzun yıllardır büyük küçük farklı 11 adet motosiklete sahip oldum ve geçen ay 2750 kmde CRF 250'yi alışamadığım için satarak 9700 km de Pulsar 200 ns aldım. 100 ccden 1150 cc ye kadar kullandığım (Alman, Japon, Çin) motosikletlerin tecrübesiyle motosiklet hakkında birkaç satır da ben yazmak istedim. Değerlendirmelerim kendi tecrübelerim doğrultusundadır. ybr, cbr, cbf vs tarzı araçlarla kıyaslamak niyetinde değilim çünkü her motosiklet kendine göre farklı karakter ve amaçlarla üretilmiştir.
Öncelikle motorun hafif ve atak olması hoşuma gitti. İkinci motor olarak şehir içinde ve yakın mesafelerde kullanıma gayet uygun. Lastiklerini benden önceki kullanıcı arka 140 tabanlı olmak üzere İRC ile değiştirmiş yine de arka taraf hafif gibi ve panik frende kaymaya müsait. Sport veya Sport Turing pek çok motorların arka kısımlarının daha hafif olduğu göz önüne alındığında bu normal bir durum fakat yeni alışan arkadaşların dikkatli olmasını tavsiye ederim.
Genel olarak frenlerin iyi olduğunu söyleyebilirim. Şehirlerarası yolarda 9-10000 gibi yüksek devirlere kolayca ulaşması ve her devir aralığında gerçekten güç üretebilmesi hoşuma gitti. 2 saatlik bir uzun yol kullanımında rahatlıkla ve beni hırpalamadan 115-120 km hızlarda gitmesi de keyif verdi. Yakıtı detaylıca ölçmeye ihtiyaç duymadım çünkü motorun az yaktığı gidebildiğim mesafeden anlaşılıyor. Stop etme sorununu hiç yaşamadım. Devirde hafif dalgalanma olayına kendi motorumda da şahit oldum fakat daha önce kullandığım karbüratörlü veya enjeksiyonlu araçlarda da şahit olduğum için çok önemsemiyorum. Üzerinde aksesuarlarıyla gelen motorumun 10000 bakımı Manisa yetkili servisinde satın almadan önce yapılmış. Geçen gün sol tarafında kabloların çıktığı yerde hafif terleme fark ettim ve işin ehli olarak forumda adı geçen Bornova Çamdibi’ndeki Bahri Ustaya uğradım. Motoru yeni aldığımı duyunca hemen kontrollerini yaptı, üzerine binip bir tur attı ve terlemenin bir dahaki yağ değişiminde kolayca halledilebileceğini bana anlattı. Böylece için biraz daha rahat etti.
Motoru kullandıkça motor servis ve parça konusunda yaşadığım olumlu veya olumsuz tecrübeleri bu başlık altında yeni kullanıcılar veya motoru almaya niyetli olanlarla paylaşacağım.
Hepinize kazasız sürüşler diliyorum.
pulsar üzerinde deneme yaparak birşeyler yapmaya devam ediyoruz.
Hoşgeldin Tecrübelilere ihtiyacımız var :-)) Genelde ilk veya , iptidai motor olarak kullanıyoruz Pulsarı. Benim ikinci ama ilk vitesli motosikletim. Ve Pulsarı seçtiğim için mutluyum hiç sorun yaşatmadı acemi olarak sorun yaşamak istemezdim. Artık ufak ufak uzun yollara çıkıyorum. Bu geçen yaz Rusya planım vardı yapamadım ama artık başka bahara.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:39 ----------
Bajajın size AR-GEden kaynak aktarması lazım :-)
Sonuçta hepimiz ölecez...!
[QUOTE=sheriff87;3758929]Hoşgeldin Tecrübelilere ihtiyacımız var :-)) Genelde ilk veya , iptidai motor olarak kullanıyoruz Pulsarı. Benim ikinci ama ilk vitesli motosikletim. Ve Pulsarı seçtiğim için mutluyum hiç sorun yaşatmadı acemi olarak sorun yaşamak istemezdim. Artık ufak ufak uzun yollara çıkıyorum. Bu geçen yaz Rusya planım vardı yapamadım ama artık başka bahara.[COLOR="Silver"]
Kazasız belasız inşallah.
hava da para kokusu alıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:45 ----------
Orta zincir koruma kısmı kapağını değişik tarz yapalım dedik ne kadar çakma olsa da elimizden bu kadar geliyor, şimdilik orta kısmında kapak yok oraya plastik kapak takacağız bakalım orijinal'ine göre ne kadar yağ sıçratır ve yağ toplar deneyip göreceğiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
Orta zincir koruma kısmı kapağını değişik tarz yapalım dedik ne kadar çakma olsa da elimizden bu kadar geliyor, şimdilik orta kısmında kapak yok oraya plastik kapak takacağız bakalım orijinal'ine göre ne kadar yağ sıçratır ve yağ toplar deneyip göreceğiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------
motosiklet.net sistem sorunlu olunca böyle oldu kusura bakmayın, bir düzeltmediler gitti ya nedir bu ya hangi çağda yaşıyoruz.
Beyazpapagan Merhaba. Şu an duke200 kullanıyorum memnunum fakat crf250l alsam mi diye düşünüyorum. Sadece asvaltta kullanıyorum. Sizin yorumunuzu görünce sormadan edemedim crf250l nin neyine alisamadiniz. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)