EQULIBRIUM
Motor arkadaşın, ben ne zaman karşıya geçer resim çekerim orası faili meçhul arkadaşa söylerim bir kaç resim çeker burda paylaşır.
EQULIBRIUM
Motor arkadaşın, ben ne zaman karşıya geçer resim çekerim orası faili meçhul arkadaşa söylerim bir kaç resim çeker burda paylaşır.
Arkadaşlar,iyi akşamlar deneyimlerimizi paylaşalım istiyorum.Ben ilk yağı 600 km de değiştirdim.İkinci yağı 4500 km de değiştirmemiz gerekiyor.Kitapçığa baktım 20 50 kullanmamız tavsiye ediliyor .Bulunamazsa diğerlerinin kullanılması tavsiye edilmiş.İlk değişimde 10 40 castrol konulmuştu. Şimdi sizler ne yağ kullandınız.Servisler hangi yağı koyuyor.Motulunn 20 50 tam sentetik yağları var.Bunları kullananınız yada farklı yağ kullananınız varmı.Şimdiden bütün arkadaş ve dostlarıma saygılar selamlar.
YBR SÜVARİSİ
Bulunduğunuz bölgeye göre yağ seçimi yaparsanız daha iyi olur önümüz kış 10/40 kullanmanızda fayda var. Ben şu ana kadar castrol 10/50-15/50 kullandım, ara bakımda 10/40 yağ koyacağım.
pulsar 200 kullanan-satın alan arkadaşlara söylüyorum , araştırdğım kadarıyla;
- son sürati 140-150 arasında
- konforu olmayan
- şehir içinde kullanımı pek rahat olmayan
- ve 200 lük motora göre çok çok pahalı olan
- üzerine biraz daha koyulsa daha güçlü bi motor alınabilen
- türkiye de pek duyulmamış veya yeni bir marka oluşundan
- ikinci el piyasasının henüz tam olarak oluşmadğından
- satmyaya kalktığınızda size zarar ettirecek bir motoru
sadece şeklim veya tarzım olsun diye 10 bin lira verip , 200 lük makinaya binip 600 lük gibi göstermeye çalışmak hangi kafanın ürünü acaba ??
türkiyede 8-10 bin liraya aldğınız motor (ki 8-10 da etmez benim gözümde) hindistanda ne kadara satılıyor bileniniz var mı ?
kusura bakmayında ya sizin paranız bol yada kazık yemeyi seviyorsunuz.
Satın almış ve kullanalar ne tür bir araç kullandığını eminim biliyordur. Aynı zamanda, eminim ki yoktan var olmuş, zembille inmiş yorumlarınızı kaale alıp üzerinde tartışmayacak ve hatta yazdıklarınızı "wow bu arkadaş herşeyi yemiş yutmuş, biz ne kadar cahilmişiz." şeklinde yorumlamayacaklardır. Bununla birlikte eminim, sizin yazdığınız bu konular, buradaki 450 sayfada tartışılmış ve sonuca bağlanmıştır. Yazdığınız konularda bilgi almak için buradaki 450 sayfayı incelemenizi tavsiye eder, bir sonraki cevaplarınız da, araç sahiplerine, kullanıcılarına ve tercihlerine daha saygılı yaklaşmanızı dilerim.
Üstteki abiye katılıyorum ve gümrük vergisinden haberi olmayıp marsda yaşadığı içinde hayıflıyorum
Bu tartışmaları yapalı bir buçuk yıl oldu ama yine de cevap yazayım eksik kalmasın :
- Evet son sürati o kadar. 200 cc için gayet iyi...
- Doğrudur konforu yok
- Aksine şehir içinde kullanımı son derece kolay. Zaten yapılış amacı bu...
- Üzerine biraz daha koyulursa turşusu çıkmış daha güçlü bir motor alınabiliyor. Tercih meselesi...
- Türkiye'de şu anda gayet tanınır durumda
- ikinci el piyasası oturdu
- Aksine ikinci el piyasası olması gerekenden de yüksek
Şimdi bu yazdıklarıma göre ikimizden biri tamamen yanılıyor. Bu motora 600'lük gibi gösterilen 200 cc motor diyorsak, CBR125 ve YZF-R125'e ne demek lazım acaba ? Hatta tüm 250 cc modeller için de aynısını söyleyebiliriz. Evet motor Hindistan'da 3000 TL ama orada Duke 390 da 8000 TL.
Bi bitmediler arkadaş, bi bitmediler. Tamam hah, artık gelmezler sevinçle motorumuzun keyfini paylaşırız diyoruz bir tanesi daha damlıyor muhabbete limon sıkmaya. Ya sabır!
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Zaman kaybetmeyelim yağ konusuna dönelim.Yağ deneyimlerini bakliyorum.Biliyorum kışın ince (1040)yağ konulur fakat şimdi tam sentetik 2050 yağlar var.Deneyeniniz varmı?
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:22 ----------
We all know engine oil hold a great importance for our bike’s functioning. The entire ECG (Engine, Clutch & Gear) of the bike is dependent on this very liquid. Hence a good engine oil is really important for proper, smooth and efficient functioning of your bike.
Being an ardent biker myself, I was on the hunt for the best engine oil for my bike. I own a Bajaj Pulsar 200NS UG1 and hence finding the right engine oil for my bike was really hard. Bajaj recommends using their own Bajaj DTSi 10000 oil which is nothing much but a HP produced mineral oil. The claimed 10000 kms drain interval is not up to the mark and hence after the initial running of the bike of 5000 kms on the stock Bajaj oil, it was time to get a change. After loads of research on which is the best oil for my bike, I finally narrowed down to the Motul 7100 Fully Synthetic Oil. The grade for my bike is 20W50, so it was not that difficult to lay my hands on the oil as Bajaj also sell it in their Authorized Service center here in Mumbai.
First Impression:
After my bike sipped in about 1.25 litres of this cherry coloured liquid, the initial impression of the bike’s performance was not much really. It was still behaving like it would on the initial Bajaj Mineral oil and my journey back home did not really make me feel any difference on the bike’s performance. It made me question exactly how much of a difference this oil is going to make on my engine and that was it really.
A Comprehensive Review:
After churning the oil in the engine for over 100 kms, I could steadily feel the effects of the oil come into its own. The sound of the engine changed completely all of a sudden. One could actually feel the vibes reducing by as much as 25-30% and the sound of the engine being a clear throaty sound than the one having a sore throat. Guess this Benadryl was the one it needed after all.
The gear shifts which earlier used to be a real work with loud clicks and thuds and the tendency to stick suddenly came in its own. The shifts became so smooth that I had to actually double check if the gear really had shifted. The feedback though reduced by up to 60% due to the excessive smoothness of the gear shifts, it sometimes scared me making me think that the lever has broken off and is moving freely. Over time I got used to it and then realized that my gearbox was a really harsh one before.
After over 1000 kms of riding in the summer heat, you can easily find the difference Motul 7100 makes to your bike’s engine. After rides to Pune, Lonavala and many other in city usage and quick highway rides, I can easily claim that the overall stress on the engine has reduced quite a lot. The bike mileage has not made much of a difference, hardly a 2-3 kms hike over the previous oil, but then again that would make a big difference to some. On other parts the engine runs a lot cooler than it would usually have had. The liquid cooling mechanism does not get that much of a load on it.
I remember that after a 160 kms dash on a winter morning, my bike’s radiator fan was buzzing with all its might at 11 am in the morning after the completion. Whereas now with the Motul 7100, a 2 pm in the summer afternoon 160 kms dash on this bike resulted in a much cooler engine and the radiator fan hardly ever came on through the entire journey. That is one very big difference that needs to be noted.
Also for all our friends who do not ride much and have their bike parked for most of the time, being fully synthetic oil it does not degrade with time. Hence you can very well be assured that even if you start up your bike after over a week or even a month, the oil will be very much into its own to protect your engine and give the performance that it will feel like just yesterday you had ridden your bike.
YBR SÜVARİSİ
Bu da Türkçe çevirisi.
Hepimiz motor yağı bizim motosikletin işleyişi için büyük önem tutun biliyoruz. Tüm EKG (Motor, Debriyaj ve Dişli) bisiklet bu çok sıvı bağlıdır. Dolayısıyla iyi bir motor yağı senin bisiklet, uygun düzgün ve verimli çalışması için çok önemlidir.
Ateşli bir bisikletçinin kendim olmak, benim bisiklet en iyi motor yağı için ava oldu. Ben benim bisiklet gerçekten zordu için doğru motor yağını bulmakta dolayısıyla Bajaj Pulsar 200ns UG1 ve kendi. Bajaj çok şey olduğunu kendi Bajaj DTSI 10000 yağ kullanarak önerir, ancak HP madeni yağ üretti. Iddia 10000 kms tahliye aralığı işaretine kadar ve dolayısıyla stok Bajaj petrole 5000 km'lik bisiklet ilk çalışmasını sonra değil, bir değişiklik olsun zamanı gelmişti. Araştırma yüklendikten sonra hangi benim bisiklet için en iyi yağ, nihayet Motul 7100 Tam Sentetik Petrol aşağı daralmış olduğunu. Benim bisiklet notu 20W50, bu yüzden Bajaj da Mumbai'de buraya Yetkili Servis merkezine satmak olarak petrole ellerimi koymak o zor değildi.
İlk izlenim:
Benim bisiklet bu kiraz renkli sıvının yaklaşık 1.25 litre yudumladı sonra motosikletin performans ilk izlenim çok gerçekten değildi. Başlangıçtaki Bajaj Mineral yağ yaptığınız ve benim yolculuk eve gerçekten beni motosikletin performansı üzerinde bir fark hissediyorum yapmak değildi gibi yine davranıyordu. Beni bu yağ benim motoru yapacak ne kadar bir fark tam soru yapılmış ve gerçekten öyleydi.
Kapsamlı İnceleme:
100'den fazla kms motorda yağın çalkalar sonra giderek petrol etkileri kendi içine geliyor hissediyordu. Motorun sesi aniden tamamen her şey değişti. Bir aslında vibes kadar 25-30 olarak% oranında azaltılması ve motor sesi bir boğaz olan olandan daha net bir ses gırtlaktan olma hissediyordu. Bu Benadryl sonuçta gerekli biri oldu sanırım.
Daha önce yüksek sesle tıklama ve thuds ve sopa eğilimi ile gerçek bir çalışma olarak kullanılan vites kolu aniden kendi geldi. Vardiya Aslında vites gerçekten kaymıştır kontrol çift zorunda böylece pürüzsüz oldu. Nedeniyle vites vardiya aşırı düzgünlüğüne% 60'a varan azalma olsa geribildirim, bazen beni kolu kırık ve serbestçe hareket olduğunu düşünüyorum yaparak beni korkuttu. Zamanla ben buna kullanılan ve sonra benim şanzıman önce gerçekten sert biri olduğunu fark var.
Yaz sıcağında sürme 1000 kms sonra kolayca Motul 7100 senin motosikletin motor yapar farkı bulabilirsiniz. Pune, Lonavla ve birçok şehir kullanımında diğer ve hızlı otoyol sürmek sürmek sonra ben kolayca motordaki genel stres oldukça çok azalttı iddia edemez. Bisiklet kilometre kadar fark vermiş değil, pek 2-3 kms önceki petrol üzerinde zam, ama sonra tekrar bazı büyük bir fark yaratacaktır. Diğer parçalar motor genellikle olurdu daha çok serin çalışır. Sıvı soğutma mekanizması üzerinde bir yük o kadar almaz.
Ben bir kış sabahı 160 kms çizgi sonra benim motosikletin radyatör fanı tamamlanmasından sonra sabah 11 am var gücüyle uğultu hatırlıyorum. Şimdi Motul 7100, bu bisikletle yaz öğleden sonra 160 kms çizgi 2 pm ile çok serin motor ve radyatör fanı sonuçlandı Oysa neredeyse hiç tüm yolculuk boyunca geldi. Bu dikkat edilmesi gereken bir çok büyük bir fark vardır.
Ayrıca tam sentetik yağ olmak çok binmek ve bisiklet için çoğu zaman park yok tüm dostlarımıza için zamanla aşağılamak değil. Dolayısıyla çok iyi bir hafta ya da bir ay içinde sonra bisiklet devreye bile, yağ motorunuzu korumak ve size vardı dün gibi hissedeceksiniz performansı vermek için kendi içine çok olacağından emin olabilir bisiklet basmış.
200 luk motora gore cok cok ucuz olan nedir, merak ettim. Cok cok ucuz ama
Dostum aslında etki tepki meselesi deniyor buna. Herkesin malı kendine güzeldir o ayrı mesele de o kadar çok abartı reklamı ve savunmaları oldu ki ben bile olumlu bakarken olumsuz bakmaya başladım.Herneyse o ayrı mevzu.
Ben kullandığım kadarıyla gördüklerimi yazayım(7-8 ay civarı haşır neşirliğim oldu).
- Son sürati motorun canına okursan 140-150 civarında. Çok da sorun değil açıkçası.
- Konfor konusunda herkes hemfikir sanırım (:
- Şehir içi kullanımı çok da kolay değil boy biraz kısaysa.Çok yüksek makina. Açıkçası ben benim CRF ile (daha yüksek olmasına rağmen) daha rahat hakim oluyorum motora.
- Üzerine 1000 koyup 2013 model 2500 km de üzerinde çizik olmayan bir CRF 250 L aldım. Çok da iyi yaptım.0 pulsardan daha iyi durumda. (: İzmir'e yolun düşerse bekleriz misafirimiz olursun. Hem de motoru gösteririm ne demek istediğimi daha iyi anlarsın (:
- Açıkçası kullanıcıları dışında tanıyan yok. Çok eski makina olmasına rağmen MZ bile daha çok tanınır durumda...
- İkinci el piyasası yüksek ama o fiyatlara satış yok. İlan tarihlerinden kontrol edilebilir (:
Benim görüşüm aslında ikiniz de yanılmıyorsunuz. Beklentileriniz farklı ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:31 ----------
Forum kimsenin tekelinde değil bildiğim kadarıyla. Yanılıyormuyum?
Konfor olmadığı doğru ama, süspansiyonları gereksiz sert. Mahalle aralarında bozuk yollardan geçerken özellikle motor kendini kaybediyor, o kadar çok zıplıyor ki çalışması bile kesintiye uğruyor denge sensörü çalışmasını duraksatıyor olabilir. Metzeler lastik taktırmama rağmen şehiriçi ani frende motorun arkası havalanıyor ve arka fren iş görmüyo sanırım süspansiyon bu konuda da etkili. Orjinal lastiklerle motorun durmakta zorluk çekmesi de arka frenin teker havalandığından iş görmemesinden dolayı, ön freni pompalayarak duruyo MRF lastikle, Metzelerle çok sert frenlemelerde bile böyle bir ihtiyacım olmadı.
"mzhastası" nickli arkadaşım baştan şunu belirteyim memnuniyet göreceli bir kavramdır, ilk bayiye gittiğimde inazuma nıyetı ile gittim inazuma konfor olarak mükemmel sağlamlık olarak güzel ama o para değermi bence değmez eksileri pulsar kadar yürümüyor parçası pahalı bakımı pahalı yakıtı çok. sonrasında arkadaşa benelli 250 aldık motor 2 hafta kadar bende durdu pulsarı satıp ona nıyetlendım kalite güzel ses 10 numara görüntü güzel konfor daha iyi ama pulsar kadar gitmiyor yakıtı çok bakımı pahalı parçası varmı yokmu belli değil fiyatını bilmiyorum bile artı olarak buradaki servisi 5 para etmez hepsine eyvallah demiştimde servis olayı benelliden vazgeçmeme sebep oldu burda ben dahil pulsar kullanan çoğu kişi diğer motorların konfor vs olarak ustun olduğunun farkında ama pulsarın + sı diğerlerinden daha çok emin olabilirsin
siz beni anlamakta zorluk çekiyorsunuz benim dedğim olay
- CBR125 ve YZF-R125 ile kıyaslama olayı değil bikere
- ayrıca marsda da yaşamıyorum vergiden tabiki haberim var ,yılda 10 bin tl vergi ödüyorum ben.
- 200 lük motora göre pahalı dedim çnkü aynı paraya 500 lük 600 lük motor satanlar var.
- bakın tekrar söylüyorum siz bu motora sadece şeklinden ötürü biniyorsunuz ve ben sizin sadece bu şekilden ötürü o kadar para vermenizi ve karşılığında çok büyük bir güç bulamamanıza acıyorum.
- madem bu kadar şekilcisiniz hadi 200ns yi satıp rs 200 alın ne değişecek arkadaşlar?? rs 200 , 200 ns nin giydirilmiş hali bu forumda bunlarda tartışılıyor ve kimse sadece şekli daha iyi diye rs 200 alma taraftarı değil çnkü sadece şekil için fazladan 2 bin tl fiyat koymuş adam.
bu akıl mantık işimi ? sizin düştüğünüz durumda bunun aynısı bunu anlamak bu kadar zor mu?
Boy meselesi ayrı bir konu, tabi ki kendi boyuna uygun gelmezse rahat edemezsin ve zaten almaman gerekir. Arkadaş daha güçlü motor deyince ben 250'likleri direk geçtim çünkü bu motor çoğu 250 cc ile aynı güçte. CRF 250'yi hiç sürmedim, yapısı gereği yolda, çukurlarda çok rahattır ama selesi çok kötü.
Ben de Pulsar kullanıcısı değilim, konforundan dolayı almadım. Hem de biri artçılı üç kez test etmeme rağmen almadım ama bazı yazılanlar da gerçekten tamamen sallama oluyor. O yüzden cevap yazma gereği hissediyorum.
Çok afedersin ama sen kimsin de bana acıyosun arkadaşım.! Binen biner binmeyen binmez. Ben gidip 8 bine canı çıkmış feleği şaşmış 500lük 600lük motor almıyorsam bu benim acınacak halde olduğumu göstermez. Ayrıca şekil için güç için ne farkeder. Sonuçta ben bu motora biniyorum ve memnunum. Sen git japon motora bin. Benim paramın yettiği fiyat/performans açısından parasını en çok hak eden motor Bajaj Pulsar 200ns.
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)