Arkadaşlar yokuş aşşağı niye debriyaj cekiyorsunuz rolantide gitsin işte kesin gazı. Arbada bile yokuşta boşa vs almak tehlike siz motorda yapıyorsunuz bunu yapmayın. Ayrıca büyük ihtimal devir düştüğünden stop ediyor yada tam stop edecekken debriyaj cekiyorsunuz mengü.
*Not: Mengüye akıl vereceğim hiç aklıma gelmezdi ama kesin savunması sağlam olacaktır :S
Durmaya yakın değil motor belli bi devrin altını düşünce gaz kolu iş görmüyo, debriyajı çekip motoru yeniden devirlendirmen lazım. 2000 devir bile değil aslında, 3000 devirin altında gaz kumandası çok kararsız. 2. vites 3000 devrin altında yürümüyo motor, yarım debriyaj istiyo hızlanabilmek için.
Devir düşünce debriyajı çekip aragaz vermeden toparlayamıyo motor kendini. Enjeksiyon beynini böyle yapmışlar ne yapalım.
2014 - 2015 Arası lastik dışında gözlegörülür bir fark yok.
Rodaj önemli. İlk iki bakımakadar 5bin km oluyor fazla zorlamamak gerek.
Pulsar öyle çok rahat bir motor değil. Bir ybr cbf konforu yok. Ama cbr250 den vs çok daha rahat bir motosiklet.
Orjinal haliyle düz yolda 152km/h gördüm. yanlış hatırlamıyorsam 136km/h da redline lambası yanmaya başlıyor.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Bazı durumlarda debriyaj çekmeden olmaz. Özellikle ara dere yaparken, viraja girerken, bazen virajda, yokuş inerken vs motoru denetime alıp tekrar hizaya sokmak için şarttır. Debriyaj çekmenin en önemli özelliği motoru denetime alıp tekrardan yeni duruma göre toparlamak.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
[QUOTE=oknglr;3687645]Debriaji ceken bendegilim yanlis alinti yapmisin kardes. Hic bir zaman debriajla veyahut motor bosta yurutmem. Cok nadir durumlarda engebeli bozuk yolda anlik olarak motoru dengelemek icin yarim debriaj gitmek zorunda kalabiliyorum. Gecen konusu gecen debriajla kalkma olayinida tekradenedim hatta biraz yokus tu hafiften motora hic gaz vermeden motor hareket haline gacebiliyor bu arada motor rolnti devir araligi 1600-1700 lastikleri dun degistirdim metzeler yaptim frenlemede yol tutusta cok farkettiriyor masalihi var motorumun Allah nazardan saklasin herkese iyi gunler.
Ben çekiyorum debriyajı, açıkçası ister çekerim ister çekmem tercih benimdir.Debriyajı çekmenin motorda tabu olduğunu bilmiyordum. Yeniyim motor dünyasında. Ama her ne olursa olsun debriyajı çekmek motor stop etme sebebi olmamalı , olamaz!
Saygılar.
Not: yokuş aşağı gidiyorsunuz ileride kırmızı ışık var bu durumda ne yapılıyor motorda ? Bari öğreneyim ...
[QUOTE=ismo61;3687856]Abi yokuş yukarı rolantiyle motor nasıl hareket etsin devir normalken? Düz yol dersen hade tamam derim ama azcık yokuş olsa dasece debriyaj ile kalkmaması gerek ben çok yanlış mı biliyorum mevzuyu ?
Yokuş aşşağı hız düşürmeden debriyaj basarsan dengesiz duruş yaparsın diye biliyorum. Hiç olmazsa gazı bırakıp biraz frenleyin sonra debriyaj çekin. Vites yüksek ise arka frene hafif dokunmanız gerekecek. Yoksa ışıklarda durduktan sonra vites indirmek sıkıntı olabilir he saniyeler az kalmışsa
Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var
Merhabalar pulsarımıza nereden jant şeridi alabiliriz acaba
Şaka gibi, nasıl biniyosunuz böle motorlara, yeni arkadaşları uyaracağınıza hala al al güzel motor diyenler oluyo bide, küfür ettireceksiniz millete, 6 bin lira verin cbf falan alın gidipde paranızı bacacın çöpüne vermeyin. Her gün yeni bir stop etti muhabbeti, çok alışıldı artık dimi, gören gözleri bile kör etmiş anlaşılan.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Merhaba Arkadaşlar , sanırım başlangıç motoru için iddialı bir makina ...
Yalnız uzun vadede çok kalıcı ,sürekliliği olan bir motor da olmayabilir. Şehir içi kıvrak atılgan ,"şekil şemal ali kemal" cinsinden yakışıklı bir alet. Bunun yanında ,tepkileri yönetmek için bir tık motordan anlamak gerekebilir.
adam haklı arkadaşlar... içinizden birisine bir şey olunca neden önlem alınmadı diye buradan sallamaya başlayacak herkes... kimseye önermeyin... kimse almasın ki adamlar kendilerini bu konuyu çözmek için zorlasınlar... şu anda zorluyorlarsa daha da zorlasınlar... ama yok illa ki birimiz hayatını kaybedecek ondan sonra herkes bilmiş bilmiş konuşacak... bu motosikletin bu sorunu çözülene kadar kimse almasın denmesi lazımken neler konuşuyorsunuz...
İkinci (ve daha sık kullandığım) motosiklet Pulsar 200 NS.
Toplam 100 km.lik bir sürüş hariç, 2.000 km. kadar tamamen şehir içinde kullandım. Bu süre zarfında "stop etme" sorununa rastlamadım. Fakat aldığım hafta, debriyaj çok geride geldiğinden debriyajı ayrıca ustanın tavsiyesiyle rolantiyi ve gergin olan zinciri ayarlatmıştım.
Tecrübesiz birisi olduğum için pek fazla kıyaslayacak motor kullanmadım. KTM Duke 125 ve 200'den daha rahat bir gaz tepkisi ve sürüş konforu hissettim. İnazuma'nın konforu yoktu fakat dur - kalklarda ve şehir trafiğinde araçların arasından sıyrılmada (muhtemelen kendi motoruma daha alışık olduğundan ve emanet motorla riske girmek istememe psikolojisinden) İnazuma'ya göre daha kıvrak geldi.
MT 125 bundan daha hafif ama kesinlikle silindir hacmi nedeniyle gitmiyor ve daha cansız. 0-70 arası hızlanması ve canının görece hemen bitmemesi anlamında bundaki motor örneğin bir MT-125 kasasında olsa bence tadından yenmezdi.
Hindistan'da sanırım Japon - Alman endüstrisi seviyesinde montaj, işçilik olarak standart tutturulamayıp bazı partilerde kronik sorunlu imalatlar yapabiliyordur ihtimal ki.. Durum öyle ise stop etmemesi ve genel olarak son derece memnun olmam sebebiyle şanslı kitledenim. Elbette para verip motor alırken "yazı - tura" atar gibi "kısmete inşallah sorunsuz olanlardan denk gelir" denmemeli.
Fakat bir ihtimal stop etme sorununun debriyaj/rölanti ayarından, kişisel hakimiyetin sağlanamamasından da kaynaklanabileceğini düşünüyorum. Bilhassa pek tecrübesi olmayan dostlar, farkında olmadan bi şeyleri yanlış yapıyor olabilir.
Bence şehir içi ve kısa seyahatler için inanılmaz pratik, rahat, son derece az yakan, sorunsuz ve şık bir makine. Parasını kattiyen hak ettiğini, performans olarak tek silindirli bilindik çıplak 250 cc'lerden şehir trafiğinde geri kalmadığını düşünüyorum.
Umarım herkes gönlünde yatan aslana ulaşarak güvenli şekilde sürebileceği ekonomik duruma ve sürüş seviyesine ulaşır.
Kendi eksik, subjektif tecrübeme göre söyleyebilirim ki kesinlikle "çöp" vs. değil, gayet performanslı, insanı mutlu eden, başarılı bir motor bu. Sonuçta Pulsar NS 200 düşük bütçe, makul beklentiler motoru. Hiç kimsenin "sınırsız bütçem olsa ben yine de Pulsar NS alırım" diyeceğini sanmam. Oysa bütçe sorunu olmaksızın düşük cc şehir motoru olarak (ikinci makina ya da yegane motor olarak) İnazuma, KTM, R25 gibi tercihlerde bulunanları tanıyorum.
Herkese iyi haftasonları, iyi sürüşler dilerim.
4. viteste 2000 devire düşüp yeniden gaz verip vitesle hiç uğraşmadan 90 km hıza kadar çıkmak, Cg ile mümkün Pulsar da yapsın niye 2. viteste bile toparlayamıyo devir düşünce. 18 NM torku nereye saklamışlar acaba.
bu sorunun cevabını bekliyoruz
Şu an bu konu içerisinde 20 kullanıcı var. (0 üye ve 20 misafir)