Çekilin müendiz çırağı geldi,
Efenim, yukarıdaki bacac kazasında ilk izlenimime göre çukura dalma falan yok.
Gördüğünüz gibi jantın için tam montaj noktalarından sıyrılıp çıkmış. Başlıktada frenleme esnasında yazıyor.
Bu durum benim aklıma ilk olarak kesme kuvvetini getirdi.
Bir üstte grdüğünüz SYM jantında 3 veya 5 kol olması önemli değil, ama kolların yaptığı açı önemli.
Frenleme esnasında jant kollarında oluşan Shear Stress, dökme çeliğin dayanımından fazla olduğu için kollar kesilmiş ve kaza vukuu bulmuş.
Jant kollarını açılı yaparsanız , mohr prensibine göre oluşan shear'ın bir kısmı compression yapmak sureti ile jant kollarına dağılacaktır.
Yani kolları pulsar gibi yaparsanız 5 kuvvetin 5 i de bacakları kesmeye odaklanacak.
SYM gibi yaparsanız 5 lik kuvveti atıyorum 3 ve 4 olarak ye ayıracak ve bunlardan bir tanesi jantı kesmeye çalışacak. Her halükarda daha düşük bir kuvvet jantı kesmeye çalışacak.
Yeterince sağlam materyal kullnırsanız SUZUKİ gibi de yaparsınız, ancak akme noktası düşük bir çelik kullanıyorsanız bacac gibi yürek yiyerek dik değil SYM gibi açılı kol yapmanız daha mantıklı olacaktır.
Bu motoru nasıl test etmeden satışa çıkarmışlar hayret lan vallaha
, ama tipi çok güzel. Belki ben de alırım.