Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7541
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Çekilin müendiz çırağı geldi,

    Efenim, yukarıdaki bacac kazasında ilk izlenimime göre çukura dalma falan yok.

    Gördüğünüz gibi jantın için tam montaj noktalarından sıyrılıp çıkmış. Başlıktada frenleme esnasında yazıyor.

    Bu durum benim aklıma ilk olarak kesme kuvvetini getirdi.

    Bir üstte grdüğünüz SYM jantında 3 veya 5 kol olması önemli değil, ama kolların yaptığı açı önemli.

    Frenleme esnasında jant kollarında oluşan Shear Stress, dökme çeliğin dayanımından fazla olduğu için kollar kesilmiş ve kaza vukuu bulmuş.

    Jant kollarını açılı yaparsanız , mohr prensibine göre oluşan shear'ın bir kısmı compression yapmak sureti ile jant kollarına dağılacaktır.

    Yani kolları pulsar gibi yaparsanız 5 kuvvetin 5 i de bacakları kesmeye odaklanacak.

    SYM gibi yaparsanız 5 lik kuvveti atıyorum 3 ve 4 olarak ye ayıracak ve bunlardan bir tanesi jantı kesmeye çalışacak. Her halükarda daha düşük bir kuvvet jantı kesmeye çalışacak.

    Yeterince sağlam materyal kullnırsanız SUZUKİ gibi de yaparsınız, ancak akme noktası düşük bir çelik kullanıyorsanız bacac gibi yürek yiyerek dik değil SYM gibi açılı kol yapmanız daha mantıklı olacaktır.

    Bu motoru nasıl test etmeden satışa çıkarmışlar hayret lan vallaha , ama tipi çok güzel. Belki ben de alırım.
    abeciMotoru, ayzek, maktama ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7542
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu kazadaki janta bakınız, malzemeden çalmamışlar mı sizce de?

    http://i.imgur.com/bAe6NWm.jpg
    abi KTM sahibi olarak bak ne göstereceğim janta bak.Madem öyle KTMdemi çalmış malzemeden peh Pek anlamamda neyse maksat bu fotoyu göstermekti arkadaşlar sağ tarafta pulsar konusunu gördükçe gülüyorum 1 senedir pulsar iyi pulsar kötü tartışılıyor içerde yahu Motorun jantının sağlamlığına kadar inmiş tartışma maşallah

    meki 60 bunu beğendi.
    - Ayağımız kick starta değer değmez, gözümüz dağlara çevrilir.

  3. #7543

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Honda cbr 650f
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9.000'de değiştirdim. Üzerindeki orjinal zincir kendini salmaya başlayınca sıkıldım sürekli ayar yapmaktan.
    Merhaba, acaba orjinal zincirle mi değiştirdiniz yoksa farklı bir marka zincirmi kullandınız.

  4. #7544
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Alıntı tubejh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, motor aldığınız bayi size amortisör ayar anahtarı verdi mi ?
    Bu arada ben amortisör ayarını yumuşatmayı düşünüyorum olumlu olumsuz değişmeler oluyor mu ? Benim motorun arkada 39 lt topcase takılı yan çanta demirleri var ama büyük olasılıkla yan çanta takmayacağım ( istediğim yan çanta olmuyor :( )

    Yardımcı olacak yok mu ?
    Hakını aramaktan korkmak erdemmidir ?

  5. #7545
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çekilin müendiz çırağı geldi,

    Efenim, yukarıdaki bacac kazasında ilk izlenimime göre çukura dalma falan yok.

    Gördüğünüz gibi jantın için tam montaj noktalarından sıyrılıp çıkmış. Başlıktada frenleme esnasında yazıyor.

    Bu durum benim aklıma ilk olarak kesme kuvvetini getirdi.

    Bir üstte grdüğünüz SYM jantında 3 veya 5 kol olması önemli değil, ama kolların yaptığı açı önemli.

    Frenleme esnasında jant kollarında oluşan Shear Stress, dökme çeliğin dayanımından fazla olduğu için kollar kesilmiş ve kaza vukuu bulmuş.

    Jant kollarını açılı yaparsanız , mohr prensibine göre oluşan shear'ın bir kısmı compression yapmak sureti ile jant kollarına dağılacaktır.

    Yani kolları pulsar gibi yaparsanız 5 kuvvetin 5 i de bacakları kesmeye odaklanacak.

    SYM gibi yaparsanız 5 lik kuvveti atıyorum 3 ve 4 olarak ye ayıracak ve bunlardan bir tanesi jantı kesmeye çalışacak. Her halükarda daha düşük bir kuvvet jantı kesmeye çalışacak.

    Yeterince sağlam materyal kullnırsanız SUZUKİ gibi de yaparsınız, ancak akme noktası düşük bir çelik kullanıyorsanız bacac gibi yürek yiyerek dik değil SYM gibi açılı kol yapmanız daha mantıklı olacaktır.

    Bu motoru nasıl test etmeden satışa çıkarmışlar hayret lan vallaha , ama tipi çok güzel. Belki ben de alırım.
    Teknik bilgi için teşekkürler daha iyi açıklanamazdı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:10 ----------

    Alıntı berkaye adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi KTM sahibi olarak bak ne göstereceğim janta bak.Madem öyle KTMdemi çalmış malzemeden peh Pek anlamamda neyse maksat bu fotoyu göstermekti arkadaşlar sağ tarafta pulsar konusunu gördükçe gülüyorum 1 senedir pulsar iyi pulsar kötü tartışılıyor içerde yahu Motorun jantının sağlamlığına kadar inmiş tartışma maşallah

    http://bharathautos.com/wp-content/u...ke-crashed.jpg
    Siz değilmiydiniz Ktm'ye parça üretiyor bacac diye evet şaşırmadık üretmeye devam
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  6. #7546
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı ismo61 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, acaba orjinal zincirle mi değiştirdiniz yoksa farklı bir marka zincirmi kullandınız.
    DID zincir taktım. Orjinali pek matah bişey değil. DID zincir 200 lira.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  7. #7547
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Benim Pulsar 2100km'de, daha zincir germedim. Pek de uzamış görünmüyo. Vites geçişlerini çok sert yapıyor olabilirmisiniz, çok torklu bi motor, vites geçişlerini sert yapmamalı.

  8. #7548
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Amortisör ayar anahtarı vermediler. Ben tüm ayarları denedim. En iyisi orta seviye.
    Çanta konusunda bilgim yok, çünkü kullanmıyorum.

    ------

    Benim zincir 8.000'de saldı. Ondan sonra ayar yapmaktan sıkıldım. Vites geçişleri konusunda haklı olabilirsin. Çok kompresyonlu ve vitesli kullanırım motoru. Belki ondan olabilir. Bilemiyorum.
    tubejh bunu beğendi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  9. #7549
    berkaye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX
    Hee şimdi okudum konu nerden çıkıyor gördüm o jant artçılı şekilde frene basarakmı kırılmış öyle . Vay dayısını ben kafadan biyere çarpmış sandımda ondan abeci abiye çıktım ktmde kırılıyor diye benim yolladığım duke kaza yapmış pardon abeciMotorcu abi hak verdim sana frene basarak kırıldıysa cidden, jantı sağlam olanda şöyle oluyor :




    Şöyle şeyleri görünce içime ağırlık çöküyor yahu ama şu frene basarak jant kırılmaları çok inandırıcı gelmedi millet teker yapıp paaat küüt indiriyor yere stoppiler yapıyorlar 2 kişi ile bile stoppi yapıyolar mesela bakın şu video

    https://www.youtube.com/watch?v=aumqLxu5OJY

  10. #7550
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    Merhabalar. Eylül sonu veya ekim ortasi gibi bende bir Sıfır pulsar 200ns alacağım ikinci motorum olacak. ilk motorum 13 bin km yaptım 125cc. Benim için büyük bir tecrübe oldu nerdeyse motorun bütün yapılması gerekenlerini öğrendim. Pulsar ı aldığım gün lastiklerini direk değiştirteceğim aklımda 1-2 aksesuar var onları alıp kendim takacağım. Tur camı elcik koruma sis farı arka çanta orta sehpa vs. Şöyle bir sorum olacak sizlere ben ilk motorum da servis dışında başka bir yere götürmedim. Ama servis çok fazla ücret alıyor Castrol power 1 koyduruyordum genelde 60 lira gibi bir ücret alıyorlar her bakımda halbuki onun yaptığı işi ben 2 misli daha kaliteli yaparım elim alet edavat tutuyor rahatlıkla motorumu kendim tamir edebiliyorum. Sizler servis ücreti olarak ne kadar ödüyörsunuz balikesir de kullananlara sorduğumda 110 lira civarı dediler ben kendim yapmayı planlıyorum artık bakımlarını zaten aldığım zaman en az 3 sene falan kullanmayı düşünüyorum. Her hangi oluşabilecek sıkıntısı oluyor mu ona göre garanti den çıkarmayı düşünüyorum.

  11. #7551
    oknglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2012
    Şehir
    Tekirdağ Çerkezköy Kapaklı
    Motosikleti
    Asya Nostalji 125 , Pulsar 200NS
    Keşke birileri şöyle birşey yapsa
    Zincir nasıl gerilir hangi alet edevat gerekir
    amortisör ayarı nasıl yapılır
    yağ değişiminden tutunda diğer bütün sıvılar nasıl değiştirilir ne nereden alınır , Püf noktaları ince ayrıntılar vs. bi ton şey , ilk sayfaya eklense. Veya ayrı bir konuda açılabilir.

    çok güzel olur diye düşünüyorum sayfalarda gezerken birşey görüyorum mesela sonra lazım olduğunda araki bulasın.
    omerturkoglu bunu beğendi.

  12. #7552

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Janta bakınca hiç bir yamulma yok, ama ne hikmetse ortadaki döküm bağlantı yerlerinden kopuk,
    ilk kez görüyorum böle bişey. aşırı hızla yapımlış bir kazada önden alınan darbede lastik 8 şekline girmeliydi, aşırı bi süratla yapılmışa benzemiyo.
    Orası belli olmaz, belki de jant çerçevesi orta bölümden daha sağlamdır.

  13. #7553
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Amortisör ayarınımı yapabiliyormusuz o.O bilmiyordum )

  14. #7554
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Fren e basınca jant mı kırılır ne diyorsunuz?
    Çin mallarında bile duymadım.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  15. #7555

    Üyelik
    22 Ocak 2008
    Şehir
    hatay eskisehir ist
    Motosikleti
    kymco downtown
    geldim gittim aylar geçti hala enteresan enteresan farklı sorunlar yaşıyor kullanıcılar. ama fiyatı uçmuş. nasıl bir motorsa ne çinliler gibi küfrettiriyor ne de japonlar gibi tasasız bırakıyor. baya ortada kaldım bu motor hakkında.
    berkaye ve gelebek bunu beğendiler.

  16. #7556
    tozluklu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    Bajaj pulsar ns 200
    İşin teknik kısmına yakın arkadaşlar cc yükseltme işine girmeyecekler mi artık. Birazcık daha tork istiyorum.

  17. #7557
    konak1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    PULSAR 200
    Trafik çıkış 15 Haziran 2015
    Km 3500
    Maşallah Sorun yok

  18. #7558

    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Abi koydugunuz yagi soylesenize bi ben motul 20 50 koyuyorum

  19. #7559
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    Amortisör Keçeleri terleme yaparak yağ kaçırıyor muş sözde birinden aldığım bilgiye göre kronik sorun dedi birde duyunca inanamadım doğru mu sizce kullanan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim

  20. #7560
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Alıntı oknglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke birileri şöyle birşey yapsa
    Zincir nasıl gerilir hangi alet edevat gerekir
    amortisör ayarı nasıl yapılır
    yağ değişiminden tutunda diğer bütün sıvılar nasıl değiştirilir ne nereden alınır , Püf noktaları ince ayrıntılar vs. bi ton şey , ilk sayfaya eklense. Veya ayrı bir konuda açılabilir.

    çok güzel olur diye düşünüyorum sayfalarda gezerken birşey görüyorum mesela sonra lazım olduğunda araki bulasın.
    Bunları yapmasını bilmeyen motorada binmesin bence
    Kendilerine, “Yeryüzünde bozgunculuk yapmayın“ denildiğinde
    “Bizler sadece düzeltenleriz“ derler.
    Oysa onlardır asıl bozguncu; farkında bile değiller. 2.12


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)