Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
21 Haziran 2015, 18:56
#6641
İyi akşamlar.Bu resetleme sorunu benim motorumda da var.Bu ne demek.Motor çalışıyor H 8 25 diye bir hata kodu veriyor yada gösterdgeleri kastediyorum açılıyor,çalıştırıyorum biraz fazla çalıştırma düğmesine bastığımda kontak açık olduğu halde bu reseti yapıyor saati sıfırlıyor.Yada çalışıyor Tamer beyin başına gelen gibi çalışırken reset atıyor yani gösterge yeniden kendini açıp kapıyor,saat sıfırlanıyor,anlık bir elektrik kesintisi oluyor bu durum giderken olduğunda tamer beyin durumuna bende düşebilirim.5 yaşından beri motor kullanıyorum yaşım 42 egitimim motorsiklet tecrübem motoru söküp takacak kadar var.Fakat burada elektriksel bir sorun var buna bulunulmuş bir çare burada dillendirilmiş değil.Ben Ankara'dayım Sanırım Bora beydi kendisiyle(Moto 444)görüştüm en kısa zamanda götürüp motorumu incelemelerini istiycem sonucu olaya hakimiyetlerini de buradan size aktacacağım.
Bu arada Tamer beyin motorsiklet tecrübesine kadar bu konunun indirgenmiş olması bu olayın hatasının bulunamamış olması gerçeğini değiştirmiyor.Bu arkadaşımız 4 kez aynı sorundan gelmiş,servis sorunu çözememiş.Yeninden tekrar ediyorum.Kuralkanın yapması gereken bu arkadaşımızın tecrübesine saygısızlık yapmak yerine derhal yeni bir motorsiklet vermesidir.Bu sorunun nedenini teşhis edip servisleri vasıtası ile bu kara lekeyi silmesi,insanların bu kuşkusunu giderici geri çağırma işlemlerini başlatmasıdır.
Reklamlar
-
21 Haziran 2015, 18:57
#6642
ninja h2 adlı üyeden alıntı
Bu kadar problem üzerine bu motorun iyi olduğunu sanmıyorum. Forumu sürekli olarak takip ediyorum hergün arıza hergün problem.
H2 alin cok iyi notormus diyorlar..
-
21 Haziran 2015, 19:04
#6643
arkadaşlar sorunu sanırım buldum ama benim ingilizcem tamamını anlayacak kadar iyi değil akü desarj olması hakkında sanırım rolenin etkisi var ingilizcesi olan arkadaşlar bi el atabilirlermi bu linkte tam olarak anlatmak istenen ne
http://www.xbhp.com/talkies/do-yourself/24422-pulsar-200ns-removing-battery-saving-feature-using-lights-without-cranking.html
-
21 Haziran 2015, 19:13
#6644
ayzek adlı üyeden alıntı
arkadaşlar sorunu sanırım buldum ama benim ingilizcem tamamını anlayacak kadar iyi değil akü desarj olması hakkında sanırım rolenin etkisi var ingilizcesi olan arkadaşlar bi el atabilirlermi bu linkte tam olarak anlatmak istenen ne
http://www.xbhp.com/talkies/do-yourself/24422-pulsar-200ns-removing-battery-saving-feature-using-lights-without-cranking.html
Motor çalıştığında farlar otomatik yanıyor ya, farın yanmasını sürekli hâle getirmeyi anlatıyor kontağı açtınmı yanacak yani. Daha önce okumuştum. İlginç olan bişey var farların yanması motorun çalışmasına bağlı değil, 5 saniye marş bastıktan sonra marşa devam edersen farlar yanmaya başlıyor. Bi kere benzini çok bitirmiştim 1 hafta yatınca da zor çalışmıştı o zamandan biliyorum.
-
21 Haziran 2015, 19:15
#6645
asuvara adlı üyeden alıntı
İyi akşamlar.Bu resetleme sorunu benim motorumda da var.Bu ne demek.Motor çalışıyor H 8 25 diye bir hata kodu veriyor yada gösterdgeleri kastediyorum açılıyor,çalıştırıyorum biraz fazla çalıştırma düğmesine bastığımda kontak açık olduğu halde bu reseti yapıyor saati sıfırlıyor.Yada çalışıyor Tamer beyin başına gelen gibi çalışırken reset atıyor yani gösterge yeniden kendini açıp kapıyor,saat sıfırlanıyor,anlık bir elektrik kesintisi oluyor bu durum giderken olduğunda tamer beyin durumuna bende düşebilirim.5 yaşından beri motor kullanıyorum yaşım 42 egitimim motorsiklet tecrübem motoru söküp takacak kadar var.Fakat burada elektriksel bir sorun var buna bulunulmuş bir çare burada dillendirilmiş değil.Ben Ankara'dayım Sanırım Bora beydi kendisiyle(Moto 444)görüştüm en kısa zamanda götürüp motorumu incelemelerini istiycem sonucu olaya hakimiyetlerini de buradan size aktacacağım.
Bu arada Tamer beyin motorsiklet tecrübesine kadar bu konunun indirgenmiş olması bu olayın hatasının bulunamamış olması gerçeğini değiştirmiyor.Bu arkadaşımız 4 kez aynı sorundan gelmiş,servis sorunu çözememiş.Yeninden tekrar ediyorum.Kuralkanın yapması gereken bu arkadaşımızın tecrübesine saygısızlık yapmak yerine derhal yeni bir motorsiklet vermesidir.Bu sorunun nedenini teşhis edip servisleri vasıtası ile bu kara lekeyi silmesi,insanların bu kuşkusunu giderici geri çağırma işlemlerini başlatmasıdır.
4-44 ün servis performansını merakla bekliyorum. Sahibi her kimse dükkanını müşteriye tepeden bakan arkadaşlarına emanet etmezse emin olsun daha çok motor satar.
-
21 Haziran 2015, 19:42
#6646
Ekrem hocam yakında facebook'ta
PULSAR'I STOP EDENLER grubu görürseniz şaşırmayın
-
21 Haziran 2015, 19:58
#6647
Ekrem abi hep iyi taraflarından bahsediyor ama atladığın bi konu var bu sorunu yazanlar motorun kendi kullanıcısı gördüğü bildiği kadarıyla konuşmuyor Hindistan ile fabrika ile mühendisler ile görüşün yeter artık daha fazla çocuk kandırır gibi iş yapmayın
-
21 Haziran 2015, 21:28
#6648
Merakla takip ediyoruz konuyu.
-
22 Haziran 2015, 01:50
#6649
Pulsarin hindistanda kullanilmakta olan karburatorlu modeli euro normlarinda ulkemize getirilse hem fiyat olarak cok cok daha uygun, ayni andada bu kadar problemli olmaz. İsteyen enjeksiyonlu modelini isteyen karburatorlu modelini alir. Ayrica kim ne derse desin sadeligin zarafeti, saglamligi vardir. Bir makinede ister silah (ak-47), ister araba (toros), ister oyucak ne olursa olsun ne kadar az parca o kadar az problem-ariza. Ayrica simdi bazilari diyecek enjeksiyonlu her zaman iyi hangi devirdeyiz, unutmayin pulsar 200 cc enjeksiyon olmasada olur. Yeterki guvenli-sikintisiz olsun. Yakitta bence ayni olur, bakim ariza maliyetide duser. Sunuda doyleyeyim ybr den farki ne kalacak diye dusunenlere hala gucu ayni olacak ve hala su dogutmali olacak. Bence EKREM bey bunu dusunun. Fiyatin ucuzlamasi bence islerine gelecek o kadar satis artacak. Surumden kazanildigi gibi bakimdan da kar elde edilecek. Birde EKREM beye bir sorum olacak su anda bildigim kadari ile Çin de uretici firmalarin cogundan eski, motosiklet isinde kanuni firmasi eski niye hic risk alip gercekten yerli bir motosiklet uretmeyi dusunmediniz. bildigim kadari ile turkiyede bir cok firma unlu otomobil firmalarina blok , piston silindir, sekman vb parcalar uretiliyor. Bir organizasyon yaparak tabiki risk alarak neden gercekten marka olmayi dusunmuyorsunuz. Yerli araba yapamiyoruz yerli motosiklette yapamiyiz diyen arkadaslar bosuna boyle soylemeyin. Ben motosiklet uretecem diye her parcasini uretmek zorunda olunmadigini biliyorum. Zaten su an bir cok motor parcasi dedigim gibi ulkemizde uretiliyor onemli olan verimli bir prototip uretip gerekli firmalar ile orgsnizssyonu kurmak. Amerikayi yeniden kesfetmeye gerek yok butun moyorlarin calisma prensiplerde ayni. 250 CC guclu bir motor esinlenerek tercihen su sogutmali tasarlanir. Bu motor uygun naked, racing, enduro benzeri kasalara kullanilir . Keza ayni silindir piston ve sekmani, karburotoru kullanacak chopper tarzi V Motorda tasarlanabilir. kusura bakmayin sadece kendi kendime neden yapilmadiginin mantikli cevabini ariyorum. Saygilarimla.
-
22 Haziran 2015, 02:57
#6650
İyi Geceler Arkadaşlar;
Geçmiş olsun ayzek, Allah hepimizi korusun.
Forumu yakından takip ediyorum. Öncelikle pulsar kullanan bizlere haksızlık yapıyorsunuz. Kimsenin ikinci eli düşürmeme adına ortak karar alıp eksi yönlerini yazmama gibi bir planıda yok çabası da. Burada defalarca yazıldı. Bakın yine yazıyorum
-sert sele
-Aynalar
-Denge sensörü zırıltısı
-stop etme olayı
Benim takip edebildiğim kadarı ile 333 sayfa da sadece ayzek ve asuvara arkaşımız. Reset sorunundan bahsetti. Anlatılanlara göre Stop etme ve reset çok farklı şeyler. Benim motorum da çok nadir de olsa stop etti. (Stop asla vitesteyken olmadı.) Çoğu zaman benden kaynaklıydı. Çünkü kalkışlarda az gaz vermemden kaynaklanıyordu. Stop etme ilk yazılıp çizildiğinde rampa aşağı, motor viteste ve kompresyondayken debriyajı çekme ile stop ettiği yazıldı. Yaşadığım yer çok engebeli olmadığı için böyle bir stop yaşamadım. Ve hemen bir rampa bulup aynı şartları (kışın) gerçekleştirdim. 5 denememin 2 sinde motor stop etti. Debriyaj çekili olarak stop ettiği için herhangi bir tehlike arz etmedi. Aynı testi motor iyice ısındıktan sonra denedim. Motor stop etmedi. Önceki scooterlerim de soğukken stop ettiklerini bildiğim için hiç önemsemedim. Ama rampa inişlerinde bu olay aklımın bir kenarındaydı. Ayzek arkadaşımızın başına gelen elim olaydan sonra tekrar motoru daha çok zorlayarak test ettim, stop etmedi.
Naçizane benim bu sorun ile ilgili çözüm önerilerim.
1. Reset sorunu yaşayanlar motoru kullanmamalı, derhal servise, servis çözemedi ise, başka bir araçla motoru fabrikaya götürmelidir. Bu madde ile ilgili Ekrem Beyin çağrısı açık ve nettir.
2. Bajaj servisleri konu ile ilgili derhal uyarılmalı. Bu sorunla müracaat edenlerin sorunlarına titizlikle eğilmeleri istenmelidir.
3. Ayzek arkadaşımızın maddi ve manevi kayıpları telafi edilmelidir. (Haddim olmayarak, yazıyorum.)
4. Ayzek ve asuvara arkadaşlarımızın motorları fabrika tarafından detaylı incelenerek sorun hakkında bilgilendirme yapmalıdır.
Biz burda yazıp çiziyoruz. Bu yazılanlar bozuk kaset gibi aynı şeyler olduğu için, forumu okuyan motor problemli olarak görüyor. Benim bile siteye girince moralim bozuluyor. Motoru satsam mı diye geçiriyorum aklımdan. Motora binince bu düşünceler uçup gidiyor. Bu fiyata, böyle uzayan, az yakan, hem şehir içi hem şehirler arası olan, yakışıklı, bakım ve parça giderleri düşük bir motor var mı diye bakıyorum, sağa sola yok. O halde devam pulsara. Çevremde foruma girmeyen bir sürü pulsar kullanıcısı var. Hepsi mutlu. Acaba bu foruma girmeyi mi bıraksam.
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar;
“bir şeyin şüyuu vukuundan beter diye” söz vardır. Yani bir şeyin dedikodusunun yapılması, onun gerçekleşmesinden daha kötüdür anlamında kullanılan bir söz.
Biraz bu mesele de öyle oldu. Ben bu konuda şikâyeti olan varsa servisimize gidebilir, eğer ikna olmadı ise ya da şikâyetinin devam ettiğini söylüyorsa fabrikamıza bizzat başvurabilir derken laf olsun diye söylemiyorum. Eğer İstanbul dışından başvuru varsa yakıt bedelini de karşılayarak ürünü fabrikamıza alalım. Hakikaten tespit edilen bir durum söz konusu değil. Yoksa böyle bir arıza üstün körü geçilebilir mi? Biz her şikâyeti Bajaj ile paylaşıyoruz. Bir tespit olursa emin olun tereddütsüz tüm ürünlerde gereği yapılır. Fabrikaya bugüne kadar alınan iki üründe de bir sıkıntı yaşanmadı. Kısmen kullanıcı hatalarından kaynaklanan, yanlış debriyaj kullanımından kaynaklanan tespitlerimiz var. Kendileri ile de paylaştık. Çağrımız açıktır.
Forumlarda görüyoruz, onlarca arkadaşımız yaz mevsimi sebebi ile uzun yollarda güvenle seyahat ediyorlar. Biraz önce bir forumdan almış olduğum haber de aşağıdadır. Buna rağmen ben ilave olarak başka bir şey söyleyemem. Takdir sizlerindir.
Saygılarımla…
ekrem_ata@kuralkan.com.tr
http://i.hizliresim.com/XvRvnk.jpg
-
22 Haziran 2015, 08:38
#6651
Hay ağzına sağlık yeminle bende aynı şeyi düşünüyodum az önce. Sıkıntısı olan arkadaşlara diyecek bir sözüm yok fakat dünya kadar problemsiz pulsar kullancısı yerine sadece birkaç istisnai olayın konuşulması hiç adil değil. Ekrem Bey daha iyi bilir şuan trafikte kaç pulsar var böyle hata raporu aldıkları kaç tane var, O söyleyebilir. Fakat bende kullanıcı olarak söz söyleme hakkına sahibim. Saydıkların problemler içinde benim tek sorunum aynalar. O da değiştirip çözüm bulanlar var fakat hindistana rapor edilip en azından yeni sürümlerde çözülebilir bir durum. İkinci olarak denge sensörü zırıltısını bende yaşadım sadece ve sadece ilk bakım ile ara yağ değişimi (2000 kmde yaptım) süresince yaşadım sonra kendi kendine kesildi, şimdi 5000 kmyi devirdim ses seda yok. Allah nazardan saklasın. Kim ne derse desin Pulsar piyasadaki en iyi fiyat performans ürünü. Yok şöyle japon böyle alman diyen arkadaşlar var. Valla kusura bakmayın arkadaşlar benimde gönlümden bir 1200 GS geçiyor fakat gücüm pulsara yetiyor kalkıp 85 000 tl motorla karşılaştırırsam bir doktora gözükmem gerekir. Herkese selamlar.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
22 Haziran 2015, 09:25
#6652
seljan38 adlı üyeden alıntı
Pulsarin hindistanda kullanilmakta olan karburatorlu modeli euro normlarinda ulkemize getirilse hem fiyat olarak cok cok daha uygun, ayni andada bu kadar problemli olmaz. İsteyen enjeksiyonlu modelini isteyen karburatorlu modelini alir. Ayrica kim ne derse desin sadeligin zarafeti, saglamligi vardir. Bir makinede ister silah (ak-47), ister araba (toros), ister oyucak ne olursa olsun ne kadar az parca o kadar az problem-ariza. Ayrica simdi bazilari diyecek enjeksiyonlu her zaman iyi hangi devirdeyiz, unutmayin pulsar 200 cc enjeksiyon olmasada olur. Yeterki guvenli-sikintisiz olsun. Yakitta bence ayni olur, bakim ariza maliyetide duser. Sunuda doyleyeyim ybr den farki ne kalacak diye dusunenlere hala gucu ayni olacak ve hala su dogutmali olacak. Bence EKREM bey bunu dusunun. Fiyatin ucuzlamasi bence islerine gelecek o kadar satis artacak. Surumden kazanildigi gibi bakimdan da kar elde edilecek. Birde EKREM beye bir sorum olacak su anda bildigim kadari ile Çin de uretici firmalarin cogundan eski, motosiklet isinde kanuni firmasi eski niye hic risk alip gercekten yerli bir motosiklet uretmeyi dusunmediniz. bildigim kadari ile turkiyede bir cok firma unlu otomobil firmalarina blok , piston silindir, sekman vb parcalar uretiliyor. Bir organizasyon yaparak tabiki risk alarak neden gercekten marka olmayi dusunmuyorsunuz. Yerli araba yapamiyoruz yerli motosiklette yapamiyiz diyen arkadaslar bosuna boyle soylemeyin. Ben motosiklet uretecem diye her parcasini uretmek zorunda olunmadigini biliyorum. Zaten su an bir cok motor parcasi dedigim gibi ulkemizde uretiliyor onemli olan verimli bir prototip uretip gerekli firmalar ile orgsnizssyonu kurmak. Amerikayi yeniden kesfetmeye gerek yok butun moyorlarin calisma prensiplerde ayni. 250 CC guclu bir motor esinlenerek tercihen su sogutmali tasarlanir. Bu motor uygun naked, racing, enduro benzeri kasalara kullanilir . Keza ayni silindir piston ve sekmani, karburotoru kullanacak chopper tarzi V Motorda tasarlanabilir. kusura bakmayin sadece kendi kendime neden yapilmadiginin mantikli cevabini ariyorum. Saygilarimla.
Motor tasarlamakla parçaların üretilmesi çok farklı şeyler. Üretim kısmı da bu işin en kolay bölümü, asıl sorun tasarlamakta. Parçaları bir araya getirerek, az yakan, titreşimsiz, düşük maliyetli, seri imalata uygun, ucuz motor yapılamaz. Yapılabilseydi zaten ustalar veya bu forumdan eli anahtar tutan arkadaşlar da yaparlardı. O motoru tasarlayacak birikime sahip mühendis bu ülkede parmakla sayılacak kadar azdır. Başka motorlara benzeterek yapmak veya kopyalamak ise halihazırda zaten Çinlilerin yaptığı şey oluyor. Yatırım yapıp 3 - 5 sene mükemmel sonuç alana kadar uğraşmak lazım. Zor yani...
Karbüratörlü Pulsar ile enjeksiyonlu arasındaki tek fark enjeksiyon sistemi ve buna bağlı komponentlerse ve stop etme / resetleme sorunu karbüratörlüde yoksa o zaman enjeksiyon sisteminin, yazılımından başlayarak incelenmesi gerekiyor. O işi de yazılımı yapan programcıdan başkası yapamaz. Bunlar servislerin ve bizim analitik düşünemeyen, teknik olarak yetersiz ustalarımızın yapabileceği işler değil.
-
22 Haziran 2015, 10:14
#6653
Sıfırdan motor değil de CNC tornam olsa 4 silindirli CG motor yapardım 800-900cc arası. Silindirler ve üst kapaklar hazır zaten, yapılacak şey karter, krank ve egzantrik.
-
22 Haziran 2015, 11:14
#6654
Merhabalar. Bu gidon yükseltme aparatını kullanan arkadaşlar varmı? Artıları nedir acaba bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler..
iki teker candır can
-
22 Haziran 2015, 11:40
#6655
:bus: adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Bu gidon yükseltme aparatını kullanan arkadaşlar varmı? Artıları nedir acaba bilgilendirirseniz sevinirim teşekkürler..
Atillaxtreme abimiz taktırmıştı sanırım bir sor istersen.
-
22 Haziran 2015, 12:00
#6656
Şeytan Kulağına Kurşun TIKIR TIKIR TIKIR.
yol arkadaşları ve gittiği yolları düşününce
Bahsettiğiniz motorun bu olduğuna inanamıyorum
-
22 Haziran 2015, 12:05
#6657
http://riderzone.in/negatives-of-duke-390/
KTM Duke 390'da bile varmış stop etme, debriyajı çekip rölantiye bırakınca stop ediyormuş. KTM servis yetkilileri de Bajaj gibi bu sorunu görmezden geliyormuş. Jantının kolay kırılması da dikkatimi çekti Pulsara da olur mu bu ?
-
22 Haziran 2015, 12:27
#6658
Gerçekten benimde merak ettiğim konu bu bugüne kadar kaç pulsar satıldı ve bunların içinden kaç tanesinde stop etme problemi var? Geçen gün antep servisindeydim bir kullanıcı stop etme nedeni ile servise başvurmuş problemde kullanıcı hatalıydı, yokuş aşağı giderken debriaj maneti sürekli sıkılarak sürüyormuş bu nedenden stop etme problemi yaşamiş ki normaldir de o şekilde motor kullanıldığı nerede görülmüş.
Kullanıcı hatası olmayan arkadaşlar üzerine alınmasın. Ama malesef ki aramızda nasıl vites değiştireceğini, debriaji nasıl kullanacağını bilmeyen arkadaşlar var motorda da ecu sistemi ve enjeksiyon olduğundan yanlış kullanımda hatalara sebebiyet verebiliyor. Ekrem Atabey bu stop etme problemi yaşıyan motor sayısını belirtme emkanı varsa belirtebilirse sevinirim bizde tabloyu daha iyi bir şekilde görebiliriz gerçekten coğunlukta böyle problem varmı yok mu veya nekadar kullanıcıda bu problem var.
-
22 Haziran 2015, 13:03
#6659
selam herkese...ismo61 e bende katılıyorum ... benim motorda ilk gelenlerden bir seneden fazla oldu daha tık demedi aman demesinde...yaşanan sorun çok ciddi bir sorun ama bu her motorda var demek bence olmuyo burda yapılması gereken firmanın hangi sevkiyatta yada bu sorun hangi motorlarda var diye araştırılıp sorunun muhakkak giderilmesi gerekiyor yoksa komple firma sopa altına gidiyor ...kaç motorda bu var yada hepsinde varsa düzeltilmesi gereken bir konu...çünkü gelecek olan 400lüklerden alma planım var ama böle olmasınıda istemem ... nasıl iyi yönlerine sahip çıkılıyorsa motorun olumsuz yönlerinin de araştırılıp eğer varsa bi problem giderilmesi ve kamuoyunla, kullanıcılarla, potansiyel müşterilerle paylaşılıp bilgilendirilmesi gerektiğini düşünüyorum...ama şeytan kulağına kurşun ben sıkıntı yaşamadım yaşadım dersem yalan olur inşallah kimsede yaşamaz tekerimiz düz bassın Allaha emanet olun hayırlı ramazanlar...
-
22 Haziran 2015, 13:27
#6660
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Sıfırdan motor değil de CNC tornam olsa 4 silindirli CG motor yapardım 800-900cc arası. Silindirler ve üst kapaklar hazır zaten, yapılacak şey karter, krank ve egzantrik.
Yaparsın da, çalışırken titreşimden ikiye bölünür
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)