Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
19 Haziran 2015, 20:05
#6601
Uzun bir aradan sonra foruma girme fırsatım oldu. Yazılanları soluksuz okuduktan sonra pulsarı.mı satıp japon mu alsam diye düşünmüyo değilim. Sevgili "ayzek" nickli üye ye büyük geçmiş olsun.
Lastik konusuna gelince diablo rosso2 kullanıyorum 700 km oldu kesinlikle bütçenize uyuyor ise gönül rahstlığı ile alabilirsiniz ıslak-kuru performansı bence çok başarılı lastikleri değiştikten sonra arka frenim olduğunu hissettim. Yanlız birkaç gündür arka frene bastıgımda bi gıcık ses geliyor sanırım balatalardan oda umarım ciddi birşey çıkmaz. Denge sensöründen gelen ses bi rezalet zaten şehir içi kullanımlarda tam bi fiyasko. Ön kafadan bir tskım zırıldama sesleri geliyor yanılmıyorsam şu sesler olmasa güzel motosiklet ama malesef ne bi çözüm var nede bulan servis var
iki teker candır can
Reklamlar
-
19 Haziran 2015, 20:17
#6602
Onu bunu bilmemde tedirgin olarak motor sürmek çok kötü bir his
Bekliyoruz bakalım bu stop etme olayı nereye baglancak
-
19 Haziran 2015, 20:47
#6603
:bus: adlı üyeden alıntı
Uzun bir aradan sonra foruma girme fırsatım oldu. Yazılanları soluksuz okuduktan sonra pulsarı.mı satıp japon mu alsam diye düşünmüyo değilim. Sevgili "ayzek" nickli üye ye büyük geçmiş olsun.
Lastik konusuna gelince diablo rosso2 kullanıyorum 700 km oldu kesinlikle bütçenize uyuyor ise gönül rahstlığı ile alabilirsiniz ıslak-kuru performansı bence çok başarılı lastikleri değiştikten sonra arka frenim olduğunu hissettim. Yanlız birkaç gündür arka frene bastıgımda bi gıcık ses geliyor sanırım balatalardan oda umarım ciddi birşey çıkmaz. Denge sensöründen gelen ses bi rezalet zaten şehir içi kullanımlarda tam bi fiyasko. Ön kafadan bir tskım zırıldama sesleri geliyor yanılmıyorsam şu sesler olmasa güzel motosiklet ama malesef ne bi çözüm var nede bulan servis var
Oncelikle cok tesekkur ederim muhtemel arkadan gelen ses balataya toz toprak gelmistir ondan otuyordur balata temizleme spreyi veya su ile temizlersen duzelir duzelmez ise baska bir sikintisi olabilir pulsar guzel motor sorunu olan yada olmayan arkadaslarin benim yasamis oldugum olaydan dolayi bu sekilde kararvermeleri yanlis olur neticede kul yapimi hata,arza okacaktir hepsinde olacak diye bir kaniya varmak dogru olmaz ama en azindan bir cozum bulunurda ondan sonra herkes rahat bir nefes alir
-
19 Haziran 2015, 21:49
#6604
-
19 Haziran 2015, 21:54
#6605
-
19 Haziran 2015, 22:56
#6606
İyi akşamlar.Tamer Bey umarım daha iyisinizdir.
Motorsiklet sektörü 2003 den sonra hareketlendi.Çinli motorsiklet üreticileri çeşitli motorlarla Türkiye'ye girerek dört zamanlı motor sektörünü halka açtılar.Bunları getirenlerin içinde Kuralkan Kanuni diğerlerinin içinde özgün yapısı daha yerli olma imajı çizen diğerlerine göre bu sektörde biraz daha farklı bir yer edinme iddasında olan bir şirkettir.Son olarakta Bajajla distribütöçrlük anlaşması yaparak Türkiye'ye yeni bir hintli motorsiklet markası sundu.Bunun için özenli servisler kurmak istediler.Bir honda Yamaha gibi servis satış sistemi kurmak istediler.Fakat üzülerek söylüyorum bunu başaramadılar.Çeşitli çinnli motorlaer satanlar dükkanının yanında dükkan kiralayarak bu motorları sattılar.Yamaha Honda asla böyle birşeye izin vermezdi.Bazı yerlerde markanın modellerini çeşitli ev eşyası satan mağazalarda satılırken dahi gördüm.Bu markanın gelişim imajını zedeliyor.Satış ve Servisler A sınıfı ve Bsınıfı olarak ayrılmalı.A sınıfı olabilmek için sadece bajaj'a hizmet verme şartı getirilmeliydi.
Gelelim bajaj'a Bajaj bildiğim kadarıyla Hindistan'ın 1950 li yıllardan beri üretim yapan oto ve araba şirketidir.Hindistan ve uzak doğu Asya bizden motorsiklet sektörü olarak çok ileride ve kullanıcı profili 250cc altında gelişkindir.Bay bayan bir çok kişi motor kullanmaktadır.Motor en yaygın ulaşım aracıdır.Bajaj da bu bölgede önemli bir yer tutmaktadır.Bajaj'ın türkiye serüveni 90'lı yıllarda başlamıştır.Vespa benzeri bajaj modelleri ve yine Hindistan menşeili Honda Kinetik ler bu zamanda çok satılmıştı.fakat sonra uzun bir zaman Türkiye'den uzak kaldı.Şimdi Bajaj dünyada Afrika'da Uzak Asya'da,Güney amerika'da satış yapan.2500cc altı Kavasaki ve KTM gibi şirketlere üretim yapan global bir şirket olma yolunda ilerleyen bir kuruluştur.Bugün konuştuğumuz pulsar 200NS de yine bazı ülkelerde Kavasaki adı altında satılmaktadır.
Bajaj'ın bugün Kuralkan ile girdiği ülkemiz Bajaj için Avrupa'nın kapısıdır.Türkiye yukarıda saydığım ülkelerden biri değildir.Türkiye Avrupalı binici profiline sahip marka,kalite,satış,servis hizmetini aynı araba sektöründe olduğu gibi görmek isteyen bir müşteri profiline sahiptir.Bajaj bu profille ilgili çalışma yapmış ikinci girişini ona göre yapmıştır.
Bu iki ortak(Bajaj/Kuralkan) bugün geldiğimiz noktada 10000 TL gibi rakamlara motorsiklet alan müsteri portföyüne sahiptir.Bu kişiler bunun karşılığında haklı olarak bir honda bir bmw bir yamaha bir suzuki servisi görmek istiyorlar.Buna bende dahilim.Çünkü bajaj Türkiye ile Avrupa sektörüne açıldı.O zaman Avrupa standartlarına uygun satış ve servis hizmeti sağlamak zorundadır.
İşte tamda bu sırada Tamer beyin başına gelen bu elim kaza servis yetersizliği,yetersiz servis eğitimi satış sonrası müşteri memnuniyeti gibi konuları hepimizin önüne serdi.
Peki Bajaj ve Kuralkan ne yapmalı çok basit.
Bajaj derhal Kuralkan'a yeterli teknik destek sağlamalı,bahse konu Yakıt besleme,Reset,Zamansız motor durması,Denge sensörü ve elektrik kesilmesi gibi konularda teşhis koymalı ve tüm servisleri bu teşhis doğrultusunda eğitimden geçirmelidir..
Kuralkan ise servis sağlayıcıları derhal bilgilendirmeli tüm müşteriler ile yapıcı ve çözüm odaklı ilişki kurmalı ve motorların bu hak etmediği durumdan kurtarılması için tüm pulsarları servise çağırmalıdır.
Buna bu elim kazada tüm servis bakımlarını zamanında yaptığı halde ona yeterli yardımı yapamayan onun anlattığı sorunu çözemeyen ve bu kazada tek kusuru bulunan kuralkan servisi ve kuralkan grubu adına özür ve müşteri bağlarını sağlama adına derhal vakit geçirilmeden yeni bir Pulsar 200NS verilmelidir.Bunun Bajaj ve Kuralkan kurumsal grupoları adına bir zorunluluk olduğunu düşünüyorum.Saygılarımla.
-
19 Haziran 2015, 23:06
#6607
Bu olaydan hemen önce alındı motorum. Sonra olsaydı almazdım.
-
19 Haziran 2015, 23:18
#6608
Asuvara nick li arkadasimizin yazdiklarin aynen katiliyorum.Daha once bende benzwr bir yorumu paylasarak Turkiye pazarinin Hindistan yada diger Asya ulkelerinden farkli oldugunu.Otomobilden bunu net olarak gorebilecegimizi soylemistim.
Ulkemizdeki motosiklet sektoru talep marjindan en az 2 segment altinda ilerliyor.
Motosiklette temel sorunun satis sonrasi servis noktasinda ve hizli cozum uretebilme kabiliyetinde oldugunu bir tyrlu anlatamiyoruz..
Nedeni basit.Kisa vadeli ticari projeksiyonlar..Burada Kuralkanin hatasi 1.seviyede sudur Hindistan pazarinda satilan motorun aynusini enjeksiyon ile sunmak..
Bu motoru bu halde Bajaj avrupaya satamaz..Bu kadar hatayi bir avrupa ulkesinde gorseniz markaya ciddi yaptirimlar gelir..
Benim daga once nacizane bir onerim olmustu.Hedefi buyuk bir marka bir ulke pazarina yerlesecekse oncelikle İstanbul anadolu yakasi 1 ,Avrupa yakasi 1 olmak uzere 2 tane genis teknik yeterlilige sahip cozum merkezini hayata gecirmeliydi..
Musteriyi bu seviyede servisler ile basbasa birakmak hatadir..
Otomobilde iyi bir yere gelen satis sonrasi huzmetler halen motosiklette olmasi gerekenin cok altindadir..
Sahsen +1000 Tl verip A kalite servis hizmetini almaya gonullu olurdum..
-
20 Haziran 2015, 01:14
#6609
Abilerin motorları stop etmiyo galiba. Motorundan sıkılan varsa videoyu izlesin neler yapabilir görsün.
-
20 Haziran 2015, 01:21
#6610
Asuvara
ellerine sağlık benim anlatmak istedigimde bu zaten
müşteri ile servisi başbaşa bırakmak
servis sorunun ne oldugunu anlamadan deneme yanılmayla olayı çözmeye çalışıyor
burada servisin suçu yok malesef ürünler hatalı üretilmiş bu her zaman burada dile getirecem
Ekrem bey 2015 üretimlerde iyileşme yaptık diyor yani 2014 modellerde sorun vardı diyor kısacası
Tamam çok güzel davranış ama bir noktayı atlıyorsunuz satış rekoru kırdıgınız 2014 model motorlar ne olacak
Bu modelleri alanlar neydi denek müşterimiydi aradan 1 yıl geçti ama hala sorunlar devam ediyor
ve en ufak bir gelişme yok (((iyileştirme getirilen 2015 modellerde buna dahil)))
denge sensorü sesi ((hatalı üretimden dolayı bir süre sonra bozulması))
devir dalgalanma
seyir halinde stop etme
seyir halinde beyin resetleme (((Veya durduk yere)))
Bu sorunları servis nasıl çözücek merak ediyorum
Ekrem bey lütfen yanlış anlamayın hedefimiz kesinlikle siz degilsiniz (((benim açımdan)))
Bu olaylara birazda bizim gözümüzden bakın
motorun üzerinde zaten emanet gidiyoruz birde stop etme olayı trafikte yaşanması bizim için çok üzücü sonuçlar dogurabilir
sizten tek istegimiz servise gidin kelimesi yerine Bu konu hakkında ciddi çalışmalarımız var deyip bajaj ile ciddi iletişime geçmeniz
istemiyerekte olsa size kırıcı bir kelime kullandıysam sizden özür diliyorum
Ama lütfen bu olaylara bir pazarlama müdürü olarak degilde motoru almış ve bu sorunları yaşıyan ama çözüm getirirmeyen bir müşteri olarak bakın
-
20 Haziran 2015, 01:28
#6611
Tank pad olarak ne tavsiye edersiniz. Motora yatınca korumalı mont çok sürtünüyo depoya. Motora yattığım hızlarda depoda titreşim de fazlaca olduğundan titreşimle beraber sürtünen yerlerde çizikler oluşuyor.
-
20 Haziran 2015, 02:36
#6612
Bu stop etmenin Bajaj Hindistan a bildirilmesi sorunlu motorun müşteriden alınıp Hİndistan'dan buraya gelen üretimde sorumlu kalite kontrol mühendislerince incelenmesi bunun da bir an önce yapılması şart.
Bu yüzden biri ölürse bunun iki dünyada da vebali vicdani yükü fazladır.
-
20 Haziran 2015, 03:10
#6613
reason667 adlı üyeden alıntı
Bu stop etmenin Bajaj Hindistan a bildirilmesi sorunlu motorun müşteriden alınıp Hİndistan'dan buraya gelen üretimde sorumlu kalite kontrol mühendislerince incelenmesi bunun da bir an önce yapılması şart.
Bu yüzden biri ölürse bunun iki dünyada da vebali vicdani yükü fazladır.
Bu yüzden biri ölürse düşmüş ölmüş derler dostum, ölüme sebebiyet veren kazanın arıza kaynaklı olduğunu aracı süren kişi söylemezse bizim ülkemizde hiçbir kurumun umrunda olmaz.
Yukarda bir arkadaşın yorumu var mondialden bilmemneden daha iyi, teknoloji harikası gibi bir yorum yapmış. O konuda hepimiz hemfikiriz. 3 bujili tek silindirli silindir hacmine göre fazla güçlü, enjeksiyonlu bir motordan bahsediyoruz bu aşikar. Ama aşikar olan bir şey daha var, bu teknoloji harikasının bir yerinde bir hata var, henüz çözüm getirilmemiş, hatta yazılanlardan anladığım kadarı ile hatanın nerede olduğunun tespiti bile yapılamamış, ve bu hata yüzünden o teknoloji harikası, sürmesi ekstradan hayati tehlike içeren bir icat oluveriyor. Motosiklet zaten tehlikeli iken bunun üzerine bir de yolda stop etme vb. riskler giriyor. Şu ana kadar okuduğum arızalar önemsiz görünüyordu.
Denge sensörü arızası; iptal ederim arızalanmaz. Çokda gerekli bir şey değil.
Yakıt azken stop etmesi; Tamam depoyu hep yarımken fullerim. Önemsiz.
Devir saati dalgalanması; Şu anki motorumun devir saati gayet stabil çalışıyor da olabilir, hiç çalışmıyor da, bakmıyorum zaten, banane.
Yan ayaklık müşüründen sorun yaşayan birkaç kişi duymuştum; İptal ederiz, zaten neredeyse her motorda iptal edilir.
Kafa grenajından gelen zırıltı; Zırıltıyı önlemek kolaydır çıplak bir motorda. Bir hırdavatçıya uğramak yeterli. Bunlar önemsiz bence.
Motorun seyir halinde stop etmesi, reset atması, ateşlemeyi kesmesi; Abicim teker kitlenmezmiş, debriyaj sıkınca bir sorun olmuyormuş, 3-5 saniyede geri geliyormuş. Yahu iyi de, belki ben bölünmemiş yolda sollama yapıyorum o esnada, karşımdan gelen araca 3-5 saniye sonra gel deme şansım var mı? Sola çıktım önümdeki kamyonu sollamak için, açtım gazı, yuh, gaz yok! Ahada öldük işte. Belki ben 130 ile viraja yattım, tam o anda kesti ateşlemeyi, ne olacak? Tam hemzemin geçitten geçerken keserse ateşlemeyi, ne olacak? Risk arkadaş bu, ölümcül bir risk, kimse boşuna marka fanatikliği yapmasın. Sorunun kaynağı bile tespit edilememiş. Her motorda yok bu sorun, iyi de motoru alırken üzerinde yazmıyor ki stop eden versiyon diye. Nereden bilecek vatandaş stop ediyor mu, etmiyor mu? Regal Raptor'un NAC250 (bildiğimiz mr 250 destro) 'yi 10 bin küsür'e itelemeye çalıştığı bir piyasada bu motorun fiyatı gayet makul. O yüzden satış birincisi, ama bu sorunlar kısa sürede çözülmez ise taht elden gidebilir gibi duruyor.
İstanbulda kullanan belki bir şekilde çözer, peki Ankara'da, Konya'da, Eskişehir'de kullanan ne yapacak? İstanbul'a mı getirecek stop ediyor bir bakın diye?
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
-
20 Haziran 2015, 06:43
#6614
reason667 adlı üyeden alıntı
Bu stop etmenin Bajaj Hindistan a bildirilmesi sorunlu motorun müşteriden alınıp Hİndistan'dan buraya gelen üretimde sorumlu kalite kontrol mühendislerince incelenmesi bunun da bir an önce yapılması şart.
Bu yüzden biri ölürse bunun iki dünyada da vebali vicdani yükü fazladır.
Katılıyorum sana,
Birde efendy06 arkadaşın dediği gibi her motorda yok bu sorun.Ben araştırma yapmadım Hindistan'da karbüratörlü model kullanılıyormuş.Enjeksiyonlu modeli kullanan ilk ülke bizmiyiz. Bizden önce kullanan ülke varmı.Varsa aynı sorunlar onlarda da yaşanıyormu bilmiyorum ama Kuralkan Bajaj ile anlaşma yapmadan ve Türkiye de satışa başlamadan önce Keşke 5-10 tane motor isteyip bunları değişik şartlarda test edip varsa çıkan sorunları Bajaj a çözdürüp Türkiye de öyle piyasaya sürseydi.Tamam 2 motorla 5.000 km Türkiye turu yapıldı ama onlara denk gelmedi sanırım sorunlu motor.
Ben anlamıyorum.Ortada böyle bir sıkıntı var.Ekrem abinin bundan haberi var,ki Ekrem abiyi şahıs olarak çok sever ve saygı duyarım.sözüm kendisine değil.Yani Kuralkan ın ve Bajajın da bu sıkıntıdan haberi vardır kuvvetle muhtemel.Ama kuralkan dan hiç bir resmi açıklama gelmedi. Ne bilim işte bazı modellerde şöyle bir sıkıntı var.Bajaj la görüşüyoruz, sıkıntının sebebini ortaya çıkarıp mağdur kullanicilarimızın sorunlarını halledeceğiz ,işte bu süreçte dikkatli kullanın vs.gibi.
Arkadaşlar sanırım bu sorunları biz büyütüyoruz, korkacak bir şey yok..
-
20 Haziran 2015, 13:36
#6615
herkese selamlar pulsar camiası
ben uzun zaman bu motoru buradan ve facebook grubundan takip ettim ve 10 gün önce de 2015 model ve sıfırını aldım. ancak burada son birkaç gündür yazılanlar beni tedirgin etmeye yetti de arttı. bir çok kişinin de dediği gibi zaten trafikte baş etmeye çalıştığımız o kadar olumsuzluk varken bir de motordan kaynaklı birşey yaşar mıyım korkusuyla trafikte gezmek motor sürmeyi zevk olmaktan çıkarıp işkenceye dönüştürebiliyor. çok şükür ki şimdiye kadar motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadım ama özellikle sormak istediğim 2015 modellerin gerçekten fabrikadan modifiye edilerek gelip gelmediği bu konuda çok şey yazıldı ama ben motoru alırken gördüğüm orta sehpanın ayrı gelmesi, serviste montajının yapılıyor olması ve servisteki yetkilinin lastik konusunda da hala arada eski tip lastiklerle gelen motorlar olduğunu söylemesi insanı şüpheye düşürüyor (ki benim lastikler de eski tipmiş yetkili kendisi söyledi!) ayrıca sele de öyle pek rahat değil 2015'lerde yenilendiği söylenmesine rağmen, ha bir de hafif bir vızıltı benim motorda da var denge sensöründen midir bilmiyorum ama 2015'lerde onunda çözümü bulunmuştu diye okumuştum sanki. uzun lafın kısası 2015 haziranında aldığım motorun yenilenmiş versiyon olduğunu nasıl anlarım ve gerçekten bir düzeltme var mı.
bu arada bu forumda bu ilk mesajım ve maksadım eleştiri ve ya insanların kafasında soru işareti oluşturmak değil benim kafamdakileri gidermek cevaplar için şimdiden teşekkürler. hayırlı ramazanlar kazasız sürüşler cümleten
-
20 Haziran 2015, 14:19
#6616
arnasi adlı üyeden alıntı
herkese selamlar pulsar camiası
ben uzun zaman bu motoru buradan ve facebook grubundan takip ettim ve 10 gün önce de 2015 model ve sıfırını aldım. ancak burada son birkaç gündür yazılanlar beni tedirgin etmeye yetti de arttı. bir çok kişinin de dediği gibi zaten trafikte baş etmeye çalıştığımız o kadar olumsuzluk varken bir de motordan kaynaklı birşey yaşar mıyım korkusuyla trafikte gezmek motor sürmeyi zevk olmaktan çıkarıp işkenceye dönüştürebiliyor. çok şükür ki şimdiye kadar motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadım ama özellikle sormak istediğim 2015 modellerin gerçekten fabrikadan modifiye edilerek gelip gelmediği bu konuda çok şey yazıldı ama ben motoru alırken gördüğüm orta sehpanın ayrı gelmesi, serviste montajının yapılıyor olması ve servisteki yetkilinin lastik konusunda da hala arada eski tip lastiklerle gelen motorlar olduğunu söylemesi insanı şüpheye düşürüyor (ki benim lastikler de eski tipmiş yetkili kendisi söyledi!) ayrıca sele de öyle pek rahat değil 2015'lerde yenilendiği söylenmesine rağmen, ha bir de hafif bir vızıltı benim motorda da var denge sensöründen midir bilmiyorum ama 2015'lerde onunda çözümü bulunmuştu diye okumuştum sanki. uzun lafın kısası 2015 haziranında aldığım motorun yenilenmiş versiyon olduğunu nasıl anlarım ve gerçekten bir düzeltme var mı.
bu arada bu forumda bu ilk mesajım ve maksadım eleştiri ve ya insanların kafasında soru işareti oluşturmak değil benim kafamdakileri gidermek cevaplar için şimdiden teşekkürler. hayırlı ramazanlar kazasız sürüşler cümleten
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin arkadaşım.Aramıza hoşgeldin. Tecrübeni bilmiyorum ama o kadar kafana takma ,strese girme trafikte.Sorun yaşarmıyım,şöyle olurmu böyle olurmu diye düşünme.Tadını çıkart motorun.Ben 1 senedir kullanıyorum bu motoru. Allaha şükür çok önemli bir sıkıntı yaşamadım.Dün ilk defa stop etti 2 kez.Ama kitlenme yapmadı.Tamam yapmasa iyi olurdu ama napalım şu an var böyle sıkıntılar bazı arkadaşlarda.Çok şükür ayzek rumuzlu arkadaş hariç çok ciddi bir kaza yaşayanı duymadım kronik bir sorundan.Ben motorumu çok seviyorum ,pişman değilim aldığıma.Ama tabi herkesin düşüncesi ve beklentisi farklı olabilir.Zamanla beğenmediğin konularda gerekli güncellemeleri yaparsın.Sele,ayna,lastik vs hepsinin çözümü var.
Yolun açık olsun.Kazasız sürüşler dilerim. Bu arada 2014 -2015 kıyaslaması yapamayacağım.Kağıt üzerindeki hariç somut bilgim yok bu konuda.Ama sana ellerindeki önceki modeli kitlemiş olmasınlar. Sanki yazdıklarından biraz öyle bir anlam çıkardım.Bi araştır bence
-
20 Haziran 2015, 14:46
#6617
2014 ve ilk parti Pulsar'da akü yatık, 2015 yeni partilerde düzmüş. En olmadı akü konumuna bakılıp hangi partiden olduğu anlaşılabilir.
-
20 Haziran 2015, 15:00
#6618
Paksoy adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin arkadaşım.Aramıza hoşgeldin. Tecrübeni bilmiyorum ama o kadar kafana takma ,strese girme trafikte.Sorun yaşarmıyım,şöyle olurmu böyle olurmu diye düşünme.Tadını çıkart motorun.Ben 1 senedir kullanıyorum bu motoru. Allaha şükür çok önemli bir sıkıntı yaşamadım.Dün ilk defa stop etti 2 kez.Ama kitlenme yapmadı.Tamam yapmasa iyi olurdu ama napalım şu an var böyle sıkıntılar bazı arkadaşlarda.Çok şükür ayzek rumuzlu arkadaş hariç çok ciddi bir kaza yaşayanı duymadım kronik bir sorundan.Ben motorumu çok seviyorum ,pişman değilim aldığıma.Ama tabi herkesin düşüncesi ve beklentisi farklı olabilir.Zamanla beğenmediğin konularda gerekli güncellemeleri yaparsın.Sele,ayna,lastik vs hepsinin çözümü var.
Yolun açık olsun.Kazasız sürüşler dilerim. Bu arada 2014 -2015 kıyaslaması yapamayacağım.Kağıt üzerindeki hariç somut bilgim yok bu konuda.Ama sana ellerindeki önceki modeli kitlemiş olmasınlar. Sanki yazdıklarından biraz öyle bir anlam çıkardım.Bi araştır bence
teşekkürler hocam Allah cümlemize yaşatmasın öyle sıkıntılar.
ben 125cc'den 600cc'ye kadar farklı motorlar kullandım içlerinde çinlisi hintlisi joponu da vardı tecrübem kendi sınırlarımı bilip ona göre davranacak kadar var ama burada motorun da sınırları önemli ama henüz rodajda olduğum için bajajın sınırlarını test etmek gibi bir şansım yok şu an ve rodaj bitiminde de lastikler değişmeden bir değerlendirme yapmayacağım :/
yukarıdaki soruları sormamın bir sebebi de bir nebze acaba eski versiyon mu motorum diye düşündüğüm içindi. sonuçta 2015'in ilk partileri sanırım modifeyesiz gelmişlerdi. bunu kesin olarak öğrenmemin bir yolu var mıdır acaba şasi veye motor numarasından. tekrar teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------
noob adlı üyeden alıntı
2014 ve ilk parti Pulsar'da akü yatık, 2015 yeni partilerde düzmüş. En olmadı akü konumuna bakılıp hangi partiden olduğu anlaşılabilir.
peki hocam ilk fırsatta buna bi bakacağım. teşekkürler.
-
20 Haziran 2015, 23:00
#6619
Herkese iyi akşamlar,
Pulsarımı yaklaşık 2000 km önce 8200de ikinci el olarak aldım.
10.000 bakımını beklemeden 9200'de bakıma verdim. Bakımda ön arka fren balataları, hafa filtresi, yağı değiştirildi ve radyatör suyu kontrol edildi. toplamda da 200 TL istendi. Ücretin içinde sıkılan temizleme spreyine yazılan 10-20 TL gibi bir para da vardı (listede). Biraz fazla olduğunun farkında olarak ödedim. Buraya kadar problem yok. Motoru servisten alıp eve geldim ve daha önce olmayan bir zınlama/vınlama sesi geliyordu ilk etapta nerden olduğunu anlamadım sonra farkettim ki arka frene basınca ses azalıyor. İnternete girdim baktım arka balata değiştiğinde bu şekilde ses olur normaldir bikaç yüz km sonra geçer deniliyordu. Ertesi gün arkadaşımla toplamda 250 kmlik yol yaptık ve ses halen vardı. Servise götürdüm ve resmen daha dinlemeden "ondan bişey olmaz bikaç güne geçer" diyerek başlarından savar bir cevap verdiler. Sonuçta servis bu şekilde kendinden emin konuşuyorsa böyledir heralde dedim ve cevabı kabul ettim biraz daha kullandım motoru. Bu arada internette balataya pislik kaçmış olabileceği yazıyordu motoru yıkattım arka diske özellikle tazyikli su tutturdum. Sonuç aynı motor pırıl pırıl heryerine tazyik işledi ama hala ses var. Geçmedi normal mi hala böyle olması diye 150 km sonra bir daha gittim durumu anlattım arka balataya sprey sıktılar lütfedip. Eve kadar idare etti evde yine ses. ev yolum da 10 km.
Bakımın üstünden 700 km geçtikten sonra (3. kez) hala geçmediğinden servise götürdüm. bu sefer biraz ısrarcı olarak bakın arka frenle ilgili bu iş siz bence balata değişimi için diski çıkardığınızda bir şeyleri birbirine sürtecek şekilde taktınız yanlışlıkla bu sürtme sesi bundan geliyor bence dedim. Daha motora uzaktan bakarak bu kesinlikle arka mil arızası garantiden mil isteyelim dediler. Bunun üstüne arka mil ile fren pedalının bağını sordum "kendini kasar ondan yapar dediler" peki o zaman değiştirelim garantiden dedim ve 2 haftaya yakın parça bekledim. Mil geldi takıldı ses kesilmiş gibiydi (temizleme spreyi de sıktılar değiştirince) eve geldim motoru yanaştırırken inceden yine başladı ses ve ertesi gün kaldığı yerden aynı desibelde devam etti. Birkaç gün öyle kullanmak zorunda kaldım ve ardından geçtiğimiz cuma yine götürdüm. Bakın bu mil de değişti sizden ricam şu arka fren tertibatını bir sökün lütfen ben eminim ki ondan kaynaklanıyor dedim. Tamam dediler. Akşam motoru almaya gittim sorun neymiş dedim. Balataya pislik kaçmış dediler temizledik zincir ayarı yaptık sprey sıktık test ettik kesinlikle ses yok artık dediler. Tamam dedim sağolun gerçekten de Cuma günü ses yoktu. Bugün de akşama kadar ses yoktu. Ancak akşam yine başladı sanırım bu sefer spreyi bol sıktılar öncekine göre 2 gün sürdü etkisi. Ancak bu sefer de sıktıkları spreyin ne olduğunu merak ediyorum çünkü ön frenimde resmen tutmuyor WD40 mı sıktılar nedir anlamadım (WD40 kesinlikle disklere sıkılmaz)
Bajaj - Kuralkan, eğer bütün servisleri bu gittiğim servis gibi kalifiye olmayan haldeyse, bıraksın bu işi.
Bu servis kalitesi çin motoruna bile yakışmaz ya ona yakışır ancak derim.
Motordan çok memnunum, Bajaj güzel iş yapmış ama satış sonrası bu kadar kalitesizken ve piyasanın tutmasından şımararak plaka ruhsat ile beraber neredeyse 10 bin liraya isteniyorsa bu motora en azından servis ağı hakkını versin.
Servisin ismini şu anda yazmayacağım.
Haftaya son kez götürüp durumu anlatacağım. Halen bir çözüm bulunamazsa başka bir Bajaj servisini deneyeceğim.
Durumu şikayet edebildiğim en üst mercilere kadar her yere yazacağım.
Motoru alanlara hayırlı olsun, servisinde bu şekilde bir kalifikasyon sorunu var gördüğüm kadarıyla.
Herkesin tekeri düz bassın.
-
20 Haziran 2015, 23:26
#6620
Böyle bi sorun çıksa servise git gel rezil olacağıma kendim hallederdim işimi. Mutlaka paslanan bişey vardır veya sökülen parçalar toplanırken cıvataları sıkmadan önce hizalanmıyodur.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)