Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 20:42
#6481
Bir arkadastan aldigim mesaji aynen iletiyorum
Merhaba,
Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.
Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.
Siz motosikleti bu şartlar altında vermemekle isabetli davranmışsınız.Bu bilgiler ışığında onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...
İyi günler...
Buna ek olarak yaralanmaya sebebiyet vermesinden dolayi ayrica manevi tazminat da doguruyormuş
Reklamlar
-
15 Haziran 2015, 21:32
#6482
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Çok geçmiş olsun kardeşim. Arızadan 4 defa akü değiştirmek nedir ya? Bu akü denen zıkkım bir defa değişir eğer arıza devam ediyorsa sorun aküden değil başka bir şeydendir. Zaten orada bir hata yapılmış bu çok belli. Neyse dur bakalım sonu ne çıkacak.
Bir de;
Beyin resetlemesi veya herhangi bir nedenle 50-60 kilometre ile giderken motor vitesteyken bile olsa arka teker kitlenmesi kötüymüş. Nasıl bir etki ile yapıyor bunu merak ettim. Bu her enjeksiyonlu motorda olan bişey midir?
Bende 2014 Duke 200 var-onda böyle bir sıkıntı, ve/veya herhangi bir sıkıntı yok.
-
15 Haziran 2015, 21:41
#6483
ayzek adlı üyeden alıntı
Bir arkadastan aldigim mesaji aynen iletiyorum
Merhaba,
Bu konuda sizin Borçlar Kanunu'na göre 3 hakkınız bulunmaktadır.
1)Malı geri vermeye hazır olduğunuzu bildirerk sözleşmenin feshini isteyebilirsiniz.Bu durumda iki taraf da aldıklarını tam olarak geri verir,yani siz motosikleti geri verirsiniz,satıcı da aldığı paraları FAİZİYLE geri verir ve kalan vadelerinizde ödeme yapmazsınız"Borçlar Kanunu 205/2".Gene aynı maddeye göre satıcı,mahkeme masraflarıyla,alıcının mal için yaptığı diğer masrafları da ödemek zorunda olduğu gibi malın ayıplı tesliminden dolayı,alıcının doğrudan doğruya uğradığı(plaka masrafı gibi) diğer zararları dakusuru olmasa bile tazmin etmekle yükümlüdür.
2)Malı vermeyerek,maldaki ayıp(problem) oranında satış parasından uygun bir indirim yapılmasını isteyebilir ve dava açabilirsiniz.Böyle bir durumda hakim bir bilirkişi atayacak ve motosikletteki ayıp oranını tespit edecektir.
3)Malın ayıpsız çeşidiyle değiştirilmesini isteyebilirsiniz.
Ayrıca Tüketicin Korunması Hakkındaki Kanuna göre 4. bir hak daha vardır...
4)Ayıplı malın,ücretsiz onarımını isteyebilirsiniz.
Siz motosikleti bu şartlar altında vermemekle isabetli davranmışsınız.Bu bilgiler ışığında onlarla bir kez daha konuşun ve hukuka ve kanuna uygun davranmadıkları durumunda dava açacağınızı söyleyin,hakkınızı arayın...
İyi günler...
Buna ek olarak yaralanmaya sebebiyet vermesinden dolayi ayrica manevi tazminat da doguruyormuş
Geçmiş olsun arkadaşım,Allah (C.C.) beterinden korusun.Stop etme sorununu biraz dile getirelim dedik,yerden yere vurdular bizi.Aslında amacım benim gibi Pulsar hayranı adamı bile acaba dedirtti bu sorun.Yahu her pulsarda var demedik,gerçi olabilirde.Anlamadığım niye her Pulsar sahibi savunmaya geçiyor.Düzeltme yoluna gitmek daha mantıklı değil mi? Ekrem bey çoğu zaman bu forumda zaten.Ayrıca Pulsar şenliği oldu.Hiç mi stop eden Pulsar yoktu da orda da gösterilmedi,dile getirilmedi.Bunlar çözülmeyecek şeyler değil.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
15 Haziran 2015, 21:54
#6484
Akşam gezmeye çıktım Pulsar ile. İncek'te boş ve geniş bir caddede bir kere 40km'de bir kere de 60km hızda ateşlemeyi kestim. Dengemi kaybettirecek bir yavaşlama yok doğrusu. Virajda motoru gazla dengede tutuyosan veya sabit devirden stop etme sonucu motor frenine geçersen motordan düşürür ama bununla düz yolda nasıl düşülür bilir kişilere anlatmak baya zor olacak. Motorumda benzin çok çok azken hızlı kalkışta motor 6 bin devir civarında kesildi 2-3 saniye sonra benzini alınca fişek gibi patladı motor iyi tepti ama öyle bile düşmedim. Karbüratörlü motorlardan alışkınım böyle garip kesintilere.
-
15 Haziran 2015, 21:55
#6485
turkish39 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun arkadaşım,Allah (C.C.) beterinden korusun.Stop etme sorununu biraz dile getirelim dedik,yerden yere vurdular bizi.Aslında amacım benim gibi Pulsar hayranı adamı bile acaba dedirtti bu sorun.Yahu her pulsarda var demedik,gerçi olabilirde.Anlamadığım niye her Pulsar sahibi savunmaya geçiyor.Düzeltme yoluna gitmek daha mantıklı değil mi? Ekrem bey çoğu zaman bu forumda zaten.Ayrıca Pulsar şenliği oldu.Hiç mi stop eden Pulsar yoktu da orda da gösterilmedi,dile getirilmedi.Bunlar çözülmeyecek şeyler değil.
Abicim allah razi olsun etkinlikte dile getirdik servis yetkilileriylede gorustu hintli abiler sorun akuden dendi sonra akuler degisti artik sorun yasamazsiniz dedi arkadas sorun olursa gonderirsiniz inceleriz dediler ama bu sefer bu sorundan digerleri gibi sorunsuz kurtulamadim
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
15 Haziran 2015, 21:57
#6486
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Benim enjeksiyonda sorun yok ama denge sensörü ve ayaklık müşüründen korkuyorum. Ayaklık müşürünü devredışı bırakmalı, denge sensörünün oraya da motor sürekli dik konumdaymış gibi sinyal veren bir elektronik devre hazırlamalı. Şöyle şeyleri 1000'lik kawasakilere bile koymazlar çok gereksiz şeyler aslında.
Denge sensörü ve ayaklık mişürü Ktm Duke 200'de de var...
-
15 Haziran 2015, 22:00
#6487
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Denge sensörü ve ayaklık mişürü Ktm Duke 200'de de var...
Youtube'da kaza videolarında görüyorum, koca koca motorlar yere düştü mü vitesteyse fırıldak gibi dönüyo biri yakalayıp stop edene kadar. Onlarda yok da Ktm'de mi var sadece yani.
-
15 Haziran 2015, 22:03
#6488
abeciMotoru adlı üyeden alıntı
Sonuçta tabi Ktm, hatta Kawasaki falan yani dimi çok haklısın harbiden.
stop etme,denge sensör zırıltısı,yağ kaçırma/terletme v.b Pulsar sorunları aynı fabrikadan çıkan Duke'de hiçbiri yok (motor 2014-4.200km'de)
-
15 Haziran 2015, 22:04
#6489
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Akşam gezmeye çıktım Pulsar ile. İncek'te boş ve geniş bir caddede bir kere 40km'de bir kere de 60km hızda ateşlemeyi kestim. Dengemi kaybettirecek bir yavaşlama yok doğrusu. Virajda motoru gazla dengede tutuyosan veya sabit devirden stop etme sonucu motor frenine geçersen motordan düşürür ama bununla düz yolda nasıl düşülür bilir kişilere anlatmak baya zor olacak. Motorumda benzin çok çok azken hızlı kalkışta motor 6 bin devir civarında kesildi 2-3 saniye sonra benzini alınca fişek gibi patladı motor iyi tepti ama öyle bile düşmedim. Karbüratörlü motorlardan alışkınım böyle garip kesintilere.
Iyide normal sartlarda yapmiyor olabilir resetleme aninda belki daha farkli tepki veriyordur daha onceki sayfalardada beyin resetledi tekeri kitledi demisligim vardir yalan soyleyecek degilim bilir kisi ister bilsin ister bilmesin ben biliyormuyum pimi cekilmis bomba oldugunu yemisim motoru motorun masrafini 110 la giderken yapsaydi suan burda yaziyor olmayacaktim
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
15 Haziran 2015, 22:08
#6490
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Youtube'da kaza videolarında görüyorum, koca koca motorlar yere düştü mü vitesteyse fırıldak gibi dönüyo biri yakalayıp stop edene kadar. Onlarda yok da Ktm'de mi var sadece yani.
Kardeşim senin Youtube videolarında izlediğin ''Stunt Bike'' larda denge sensörünü iptal ediyorlar....ondan makine yere yapışınca stop etmiyor-yerde fırıldak gibi dönüyor...(diğer motorumda da 2011 Honda CB600FA da da var denge sensörü)...Tüm elektronik yakıt enjeksiyonlu motorlarda standarttır...sadece Ktm ve Bajaj a mahsus değil...
-
15 Haziran 2015, 22:49
#6491
Bekleyip sonucunu görücez.
Yalnız benim yaptığım her yoruma aynı gün veya 1 gün sonrası cevaptan çok yorumla cevap veren kişilerin bu suskunluğu düşündürücü.
açık söylüyorum mağduriyetler giderilmezse bu konuyu her platformda dillendiririm sadece burayla sınırlı kalmaz.
-
15 Haziran 2015, 22:56
#6492
bektanist adlı üyeden alıntı
Bekleyip sonucunu görücez.
Yalnız benim yaptığım her yoruma aynı gün veya 1 gün sonrası cevaptan çok yorumla cevap veren kişilerin bu suskunluğu düşündürücü.
açık söylüyorum mağduriyetler giderilmezse bu konuyu her platformda dillendiririm sadece burayla sınırlı kalmaz.
2014 yılının Tr'de ''SPOR'' segment satış 1.ncisi (sn. Ekrem Ata beyin söylemi...) 23bg ile nasıl ''spor'' oluyorsa???...spor segment motorum var ama otobanda tüplü ''kuş serisini'' geçemiyorum...
-
15 Haziran 2015, 22:56
#6493
büyük geçmiş olsun, çok üzücü bir durum, acil şifalar diliyorum, stop etme sorunu bendede vardı ve bir çok kişide dile getirmişti bu sorunu ama arkadaşımızdaki olayı ilk duydum, bizdeki olay debriyaj basılı fren yaparken reset çekiyordu motor, hareket halinde gaz verirken stop etmesi garip, neyse allah şifalar versin arkadaşım.
-
15 Haziran 2015, 23:22
#6494
Büyük geçmiş olsun. Allah sevdiklerine bağışlamış.
Motordaki resetleme sorunu: Beyin (elektronik kontrol ünitesi) olduğunu düşünüyorum.!
Her akü değiştiğinde: kısa bir süreliğine motorun düzeldiğini yazmışsın. Bunun sebebi: aküyü değiştirmek için zaten kutup başlarını ve beyini soketinden ayırmak zorundalar, akabinde beyin normale dönüyor ve kısa birsürede olsa arıza kendini göstermiyor.!
4 tane aküyü peş peşe deneyecklerine: 2. aküden sonra 1 ecu takıp deneyemedilermi.?
Gerçi ustalarakızmıyorum, hangisinin elinde beyin var.? varsabile oda çok nadirdir.!
Arıza için sipariş ettiğin malı kullanmazsan parasını ödeyip rafına koymak zorundasın.
Herşeyden önce: görüp okuduğumda çok sinirlendiğim bir yazıyı söze getirmek istiyorum.!
Herkez tutturmuş bir ucuz deyimi gidiyor. Bu paralara bu motor çok ucuz vs vs.
Arkadaşlar motor kötü değil ama üzerinde çalışma yapılmadan piyasaya sürülmüş bir motor.!
Kalite kontrol sıfır..!
Türkiyeye yeni girmiş ve kendini sorunlarında yoğuşturmuş bir marka olarak fiyatı bence çok.!
Arkadaşın o yaralı resimlerini gördükden sonra, elimden çok cümleler dökülmek istiyor ama sabrım engel oluyor.!
Allah kaza bela vermesin.
-
15 Haziran 2015, 23:33
#6495
Benim motor 2015. yeniyken şehir içinde bir iki stop ettirdim. Şimdi olmuyor. Şimdi dediğim de daha 500 km. dolmak üzere. Devir dalgalanması sadece o günkü ilk çalıştırmada gözlemlediğim bir şey. Yani soğukken. elektrik kesintisi ile tekerlek kilitlemesini akıl almıyor. Büyük geçmiş olsun bu arada.
-
15 Haziran 2015, 23:54
#6496
tozluklu adlı üyeden alıntı
Benim motor 2015. yeniyken şehir içinde bir iki stop ettirdim. Şimdi olmuyor. Şimdi dediğim de daha 500 km. dolmak üzere. Devir dalgalanması sadece o günkü ilk çalıştırmada gözlemlediğim bir şey. Yani soğukken. elektrik kesintisi ile tekerlek kilitlemesini akıl almıyor. Büyük geçmiş olsun bu arada.
Yanlis anlasilmada olmadan hemen duzelteyim zaten motor soguk degildi rolantide isittiktan sonra yola koyulduk motor isiyla alakasi yok zaten bu resetlemeden baska sorunuda yoktu ne yag kacirma ne rolantide dalgalanma ara ara denge sensoru zirildiyordu hepsi bu durum hepsi icin gecerli degil benim talihsizligim diyelim.bana denk geldi pulsar kullanirmiyim kullanirim ama benim motoru artik asla
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
16 Haziran 2015, 00:51
#6497
Ayzek büyük geçmiş olsun..
Arkadaşlar bende bu motoru aldığım günden beri stop etme sorununu yaşıyorum,debriyajı çektiğim esnada oluyor.
Şimdiye kadar pek ciddiye almıyordum.
Ama görünen o ki bu Viteste de olabiliyormuş ve bu korkutucu birşey.
Yani şu sorun DA VİNCİ nin şifresi oldu adeta.. Airbus a380 oldu başımıza tüm mühendisler üzerinde çalışıyor bir sene daha zaman verelim
Bir değil iki değil dört defa akü değiştirmek nedir ya biri şunun mantığını açıklasın...
Alırsın arıza tespit cihazını bağlarsın araca araçla ilgili bütün verileri ekranda görürsün
Hadi cihazın yok yada teşhis edilmiyor.
Enjeksiyon yakıt sistemine bakarsın, rölanti sensörüne bakarsın değişirsin test edersin yada elektronik
kontrol ünitesi ECU yani beyin olabilir.Kullanıcılar olarak biz çözücez bu sorunu en sonunda...
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Bu arada storm35 daha önce belirtmiş katılıyorum aküyü sökünce beyin kendini sıfırlar.Bencede bu sorun ECU den kaynaklı.
-
16 Haziran 2015, 02:10
#6498
Bu arada sunuda ekleyeyim hani virajdafrenleme motor freni falan yapip kaydirmissin diyen arkadaslarda var bu benim lastik izi ve nasil kontra yapilip yapilmayacagini viraja nasil girileceginide gayet iyi biliyorum gel gelelim bu olay duzlukte hafif asagi egimli yolda oldu o an toparlayamadim iste
[IMG][/IMG]
-
16 Haziran 2015, 03:33
#6499
Düz yolda lastik nasıl kitlenir sorusunun cevabını veriyorum. Yol kirlidir, tozludur, kayganlaştıran bir etken vardır. Aracınızla bu yolda seyir halindeyken bunu fark etmezsiniz. Bunu fark etmeniz için fren yapmanız veya motorunuz güçlü ise gaz açmanız yeterli olacaktır. Daha önce kaza başlığı açmıştım, 2. vitesten 3. vitese geçerken motorum patinaja girdi, toparlayamayıp yana yattım diye. Asfalt yol, viraj falan yok, seyir halindeyim, 2. vitesten 3. vitese attım önüm açılınca, gaz verdim, motor patinaja girdi, kıçı yolu gezmeye başladı, toplayamadım. Yahu 150 cc (aslında 162 cc) mondial bu, asfalt bir tarafa o gün yaptığımı stabilizede yapsam gene patinaja gelmez, yarım tur boş döner sonra tutunur yola devam eder ama o gün asfaltta tutunamadı bir türlü.
Arkadaşın kazasına gelince, beklemediğiniz, tedbirsiz olduğunuz bir anda ki arkadaş ayna ayarlıyormuş sanırım, bu durumda tek el gidonda, oturuş pozisyonu hafiften eğri, tekeriniz kilitlenirse kontrolü kaybedersiniz, tabiki hazırlıklı bir teker kilitlenmesinde herhangi bir sorun çıkmayacaktır ama hazırlıksız olduğunda iş değişiyor.
Aynı arızadan 4 defa servise gitmiş garantili ürünün ayıplı mal kapsamında 3. yapılamayışında değiştirilmesi gerektiğini biliyorum. Onu da sallayın, yahu motorlu taşıt bu, üzerinde can taşıyor. Madem beceremedin, de ki arkadaş ben beceremedim/elimde gerekli parça yok, siparişini verelim, 10/15/20/25 gün sonra gelir, haber verelim gelince. O arada motoru da teslim etme, adam gibi yap onarımını olsun bitsin. Var mı öyle beyin resetleyen motoru akü değiştirip yollamak? Var, işte 3 kuruşluk bisikletçiyi servis yaparlarsa olur.
-
16 Haziran 2015, 08:21
#6500
Yolda motor birden ateşlemeyi kesip durduğunda arka teker kitlenir, kitlenmemesi mümkün değil. Vitesteyken motoru itebiliyor musunuz ? Motorda vites küçültürken bile yol tutmuyorsa motorun kıç attığı oluyor.
Mahkeme kararı çıkmadan Türkiye'de hiçbir firma sattığı motoru, otomobili vs geri almaz. Nedenini tam bilmiyorum ama ruhsat olayı, motor ve şasi no'ları işi bağlayıcı hale getiriyor sanırım. Honda bile kaç tane üretim hatası piston kitleyen motorun bloklarını değiştirdi ama motoru değiştirmedi. Halbuki motor bloğunu değiştirmek çok daha zor bir iş. Kanunlarla bu işin çözülmesi lazım. Belli başlı parçalarda (motor, vites kutusu, şasi, abs sistemi, elektrik tesisatı gibi) üretim hatası varsa veya bu olaydaki gibi bir hatadan dolayı motor kaza yapıyorsa eğer müşteri tamirat istemezse araç iade edilebilmeli. En azından ilk 6 ay veya 5 bin km için mesela... Hiç kimse sıfır aldığı motosikletin 2 bin km sonra motoru değişecek diye komple dağıtılıp tekrar toplanmasını istemez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)