[/COLOR]Zincir temizleme spreyi motul kullanıyorum, zinciri yağlamak için ise ipone zincir yağlama spreyi kullanıyorum zincire yapışıyor ve sıçrama yapmıyor. Her ikisi de gayet başarılı. Eğer ki zincir de pas varsa zincir pas sökücü spreylerde var. Gaz yağının da zincire zararı oluyor!
hamzarat abimize amortisörler sert gelmiş.Ben arkanın sertliği ayarlanabiliyor diye biliyorum,yanlış mıyım?
Adana daki Bajaj Kullanıcılarını guruba bekleriz..
https://www.facebook.com/groups/motogezi/?pnref=story
Özür dilerim söylediğiniz doğru gaz yağı kullanımında yanlış bilgi paylaşımı yapmışım.
Bir çok üretici zincirleri kerosen / gazyağı ile temizlemenizi önermektedir. Zinciri solvent, benzin, mazot, basınçlı su ya da hava ile temizlememeliyiz. Yüksek basınçlı su-hava kullanarak temizlemeye çalışmak tozu zincirin çalışan aksamlarının içine doldurur. Gazyağı şişesine bir sprey takarak zinciri en kolay ve etkili şekilde temizleyebiliriz. Yada piyasada mevcut olan zincir temizleme spreylerini kullanabiliriz. Ben şahsen motul zincir temizleme spreyi kullanıyorum özellikle uzun yolculuklarda stabilize yollarda zincir bakımı gerektiğinden yanımda olması avantaj ve pratiklik sağlıyor. Fotoğraf ekleme yöntemeni bilseydim fotoğraf ekliyebilirdim zincirin temizlenmış halini.
Bugün Şirinevlerde bir kurye arkadasa denk geldim.
Memnun musun diye sorduğumda kararlı bir şekilde hayır dedi.
Sebebini sordum, motorun 40.000 kmye geldiğini, devamlı amortisör keçelerinin patladigini ve conta yaktığını söyledi.
Garantiden değiştiğini ve tekrar tekrar yaptığını söyledi. Motor servisten çıkmıyor dedi.
On amortisörler gerçekten de yag içindeydi.
Anlamıyorum genelde çoğu kişi memnun ama bu tip munferit vakalar da var demek ki.
Tam niyetleniyorum su motora hep bir şey çıkıyor.
BatuhanK
Ayrıca Kullanım kılavuzunda önerilen Kerosene ham gaz yağı değildir, inceltilmiş ve işlem görmüştür, neredeyse kokusuzdur, parlama ısısı gazyağına göre daha yüksektir.
Gazyağı ( %20 zararlı ) zincire en az zararı veren 2. temizlik sıvısıdır, en az zararı veren Kerosene ( %12 zararlı ) dir.
Bu motor en iyi uzun yol kurye motoru olabilecek bir motordur. Kurye olsaydım bunu alırdım zaten. Doğuş kurye uzun zamandır bu motoru kullanıyor örneğin. Kurye arkadaşların arasında tek tük şikayeti olan var ama bunu ilk defa duyuyorum. Şu videoyu izlemenizi öneririm;
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Hocam ben sizin yerinize kendimi koyuyorum ve vardığım sonuç, bu motoru almamak oluyor.yani siz bu motoru aldiginizda çıkacak bir sorun, size büyük bir pismanlik olarak geri dönecek.yani bu riski almayın bence.2.el cbr250r,inazuma bakmak sizin için daha iyi çözüm olur diye düşünüyorum.Alacağınız 2.el motosiklet büyük bir muamma olacak ama en azından japon motor diyeceksiniz.ben sıfır almak istediğim için burdayım.pişman degilim çünkü alternatifi yok suanda.Paramı ev için babama vermeseydim, şuanda versys veya z300 tepesindeydim.saygılar!
Kullanım klavuzunda yazanlara göre; rodajda (2000km) artçı (yük) ile sürüş yapılmaması ve uyulması gereken viteslere göre rpm ve hız sınırları belirtilmiş. 'İki bin km boyunca 50 km geçmeyecek miyiz yani!' Geçmeyeceksin. Bir kuryenin 2000 km rodajda işini yapması mümkün değil bana göre. Bu da keçeleri ve conta yanığının nedenini açıklar nitelikte.
Herkesin bildiği üzere çok kaliteli bir motor değil pulsar, zaten fiyatı da bu yüzden bu kadar uygun.
Konu boyunca kullanım klavuzundaki rodaj ile ilgili bölümü ciddiye alan pek arkadaş göremedim, en azından burda yazılanlara göre. Bosch marka kombiyi vestel kombinin kavuzuna göre kullanamazsınız. Demek istediğim başka motorlarda tecrübeleriniz olabilir ama bu motorun üreticileri diyor bunlara dikkat edin diye bu da motorun kullanım süresini ve sorunsuz kullanımını uzatır diye düşünüyorum.
İlk motorum olacak yakın bir zamanda pulsar. Motorla birlikte ben de rodajımı yapacağım için çok büyük sorunlar yaşayacağımı düşünmüyorum sık sık düşmeler dışında. Şehir içinde ve orta-uzun mesafeli gezilerde beni uzun yıllar taşıyacağını düşünüyorum
Bu arada bajaj discover modelini getirdi kuryeler için*. Ben söylemiyorum hintler söylüyordu fuarda. Ben hiç duke 200 veya superduke kullanan bir kurye görmedim. Pulsar da yapı itibarı ile bu yükü kaldırmak için tasarlanmış bir motor değil.
Ben de pulsar almadan inazuma ile pulsar arasında kalmıştım..
bu yüzden araştırdım ve şu kanıya vardım;
4x4 lük motosiklet istiyorsan 20,000+ para harcaman lazım.
İnazuma çok konforlu ama çok ağır.. şehir trafiğinde özellikle düşük hızda kontrol etmek zor olabilir.. ayrıca iki silindirli motor bloğuna göre gücü düşük (24hp) ve ivmelenmesi yeterli değil.. son hızı pulsarla yakın (140~) ve yakıtı içiyor (ort 4,0 LT pulsar 3,0LT varsayarsak %30 fazla)
SYM Wolf güzel alet fakat titreşimi pulsardan daha çok hissettiriyor(muş), ayrıca servisi pulsar kadar yaygın değil bir de parçası ateş pahası(ymış)
Pulsar sokak dövüşçüsü, uzun yola gider mi ? elbette gider iki ay önce 1000 km lik bir gezim oldu. orta devirlerde yakıt son derece verimli top speed olarak yeterli..
Ayrıca her gün 60 km yolum var 40 km otobanda geçiyor trafik yoksa 130+ hızda gayet tatminkar zaten üstüne naked motorla çıkmak adamı yorar..
Çok mu konforlu ? asfalt için yeterli ama özellikle stabilize yolda totoya alttan tıklayıp duruyor..
inazuma 14 civarı, pulsara da 8.. neredeyse bir inazuma ile iki pulsar alınıyor..
At sahibine göre kişner bunu da unutmamak lazım..
"Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
Epiktetos
dediğim şu hocam.ben yere göğe sığdıramamazlık yapmam japon motorlarını.kaldı ki kendilerini zaten boykot ediyorum fiyatlarından dolayı.250cc motora 14-15bin verceğim.geçecekler onu japon gülleri.
ama bu arkadaşımız belli ki kılı kırk yaran birisi ve çıkacak bir sorunda içi içini yiyecek 'almasaydım şu hint fakirini be' diye.yani en azından gidip japon bir model alsın ki en azından onların da aslında sorun çıkartabileceğini,insanı motosiklet kullanmaktan soğutabileceğini ilk elden tecrübe etsin.yoksa japon avukatı değilim yani.versys hariç.
öncelikle herkese merhabalar benim yaşamış olduğum sıkıntıya tecrübeli arkadaşlar bir çare bulurlarsa çok sevinirim 24 şubatta 200 NS aldım bayide saat ayarı falan yapıldı neyse çıktık yola o gün biraz kullandım sonra farkettimki saati geri kalıyor ayarlıyorum geri kalıyor 2-3 gün bu böyle devam etti akabinde sol gidonun oynadığını fark ettim servise gittim lastikli olduğundan normal olduğunu söylediler saatin geri kaldığını söylediğimde beyin değişebilir dendi 2 ci vitesle tam dönüş yapacaktım motor bir anda arka tekeri kitledi ve stop etti az daha düşüyorduk zor bela toparladık sonra fark ettim ki saat 9:30 1:00 a geçmiş gene bundan birkaç gün sonra gösterge kapanıp açıldı ve ekrana H.05 DT li bi kod geldi ve saat gene 1:00 oldu bir kaç defa kapanıp açıldıktan sonra düzeldi daha sonra e5 te ortalama 45-50km hızla giderken artık allahın hikmetimi nedir bilinmez göstergeye bakmamla kapandı ve kapanır kapanmaz debriyajı sıktım eğer o hızda teker kitlenseydi allah korusun buyuk bir kaza yapmış olacaktım neyse ekrana gene kod geldi bu arada ne sağa kaçabildim nede sola orta şeritte kalakaldım motor yarım saat çalışmadı kontağı açıyorum kod geliyor ne marş alıyor nede başka birşey ne sağdan nede soldan yol veren var arkamdaki arabada yürüsene kardeşim diye şıkıştırıyor zor bela altık kenara çalıştığında servise götürdüm ne hikmetse geri kalan saati canavar gibi çalışmaya başlamış bilgisayardan bakılmış bir problem yokmuş motor hala serviste almadım elbet yapacaktır arza neyse çok sık olan birşey değil heralde ama servis herşey normal diyor kendimi ifade edemiyorum sorun yok diye bana motoru bir iki gün sonra teslim edecekler ve ben o motora nasıl güvenip de kullanabileyim ekrem bey her konuyla detaylı bir şekilde ilgileniyor bunada el atsın istiyorum çünkü motor daha 260 km de ve motorumu çok severek ve isteyerek aldım sorun beyindense değiştirilsin yoksa yarın öbürgün bu arza yüzünden canımızdan bile olabikliriz ve sonra derlerki motor kazası bu farklı birşey şimdiden herkese teşekkürler
Son yazılanları okudum da; eleştirilerden biri öm amortisör keçelerini patlattığıyla ilgili kurye arkadaşın şikayeti... Geçen hafta Arnavutköy-Eski Edirne Asfaltı arası bir yerde yola "reflektör" niyetine konan bir kaya sayesinde güzel bir bunny-hop yaptım!
Şekil 1
Buna rağmen keçeler patlamadı... Nasıl darbe alıyorsa yolda, patlamış...
Hergün 120km. Ataşehir>Arnavutköy git gel; hayat kurtaran bir alışveriş oldu Yakıtı mantıklı, acil durumlarda basacak gücü, panik frende kurtaracak frenaj kabiliyeti var.
Valla çok dikkatli motor kullanmama rağmen bazen kuru havalarda trafikte araç altında kalmayayım diye bilerek, bazen de yağmurlu havalarda su dolu olduğu için fark etmediğimden defalarca sert bir biçimde çukurlara girip çıktım. Evet arka amortisörden şikayetçiyim ama onu da kıçımı hafif havaya kaldırarak obsorve ediyorum. Zaten arka amortisörün sertliğini bu biçimde obsorve etmeye yönelik olarak her an tetikte kullanıyorum motoru. Buna rağmen 6000 kilometrede ne amortisör keçesi ne de başka bişeyden tık demedi.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)