Seko adlı üyeden alıntı
Ekonomi arkadaşım,
O kadar çok şey yazdın ki hangisinden başlayayım bilmiyorum :
- Motosiklet A noktasından B noktasına en ucuz yollu gitme aracı değildir. Motosiklet o iki nokta arasını "motosiklet sürerek" geçmeye yarar.
- Bajaj iligli olarak ortaya sanal problemler yaratıyorsun. Yok direksiyonun fiyatı şu kadar, yok lastik değişmek gerekiyor, falan filan... Bu söylediklerini yapmayı gerektirmeyecek örnek bir model var mı piyasada ? Bugün bu sınıftaki hatta 250 cc'ye kadar hangi modeli alırsan al, lastik değiştirmek gerekir, bakım ücretleri bu kadardır, çoğunun yedek parçaları bundan pahalıdır. CG'nin direksiyonu 13 TL, Bajaj'ınki 33 TL diyorsun. Mesela Tofaş Linea'nın direksiyonu 300 TL, BMW X5'in direksiyonu 3000 TL demek gibi bir şey bu. Senin bakış açınla "o da direksiyon, bu da direksiyon" olsa da aslında öyle değil. Saydığın ve sorun olarak göstermeye çalıştığın şeylerin hiçbiri Pulsar'a özgü değil. Kendi motorunla da kıyaslama, çünkü ne sınıfları ve kaliteleri aynı...
- Kaza yaparsan kaça malolur hesapları yapıyorsun. Motosiklet alırken en son düşüneceğim şeydir. Sen sana o kadar masraf çıkaracak kazadan sağ kurtulduğunda şükret, sonra işin ekonomisine girersin. Kaldı ki Bajaj'ın yedek parça fiyatları son derece uygun. Yok robocop gibi giyinmek lazım, yok düştün mü kolunu kaldıramıyorsun. Seni motor koruma demiri mi koruyacak ? Motor koruma demirinin büyüklüğüne göre mi motor seçelim yani ? Bu kadar çok kaza tehlikesi hissediyorsan bence sürüşünü geliştir, bahane üretmeye çalışma.
- Motor kaç tane sattı diye sorup duruyorsun ? Kaç tane sattığını ne yapacaksın merak ettim ? Az satsa ne olur, çok satsa ne olur ? "Ekrem Bey bize yalan söylüyor" demeye getirmeye çalışıyorsan, "Ekrem Bey'in bize yalan borcu mu var da bu konuda yalan söylesin ?" diye sorarlar adama...
- Hala motorun fiyatı konuşuluyor. Bunda da fiyatı Bajaj'ın bizzat kendisinin belirlediğini Ekrem Bey defalarca söylemişti. Mal bu, fiyat bu ve üstelik ederinin çok üzerinde bir fiyat da değil. Bak SS modeli için bunu söyleyebilirsin ama bu motor belki olması gerekenden %10 pahalı o kadar. 3000 TL olsa alır mıydın merak ettim ?
- Tork anahtarı konusunda haklısın, mutlaka servislerde olmalı ve kullanılmalı...
- İşin ekomisini bu kadar kurcalayıp, sinekten yağ çıkarmak marifet değil, şark kurnazlığıdır. Motosikleti seversen binersin gider, fazla düşünmeye gerek yok.
- Konfor konusunda da haklısın, bu motor yerine CBF almamın tek sebebidir.
Son olarak da bu yazdıkların bana "Dizel motorlu otmobil mi almalı yoksa benzinli mi ?" sorusunu ve bu soruya cevap veren senin düşünce tarzındaki arkadaşları getirdi. Onlar derler ki "Yılda falanca km sürmeyeceksen dizel almanın anlamı yok". Bunu hemen herkes onaylar, ne akıllı adam falan derler. Ben de ona şu üç soruyu sorarım :
- Ben dolmuş işletmiyorum, yılda kaç km yapacağımı nereden bileyim ?
- Ticari amaçlı kullanmayacaksam otomobili kaç yıl kullanıp satacağımı nereden bilebilirim ? (Ekonomik durumum her zaman değiştirmeye müsait olmayabilir. Maaşlı elemanım sonuçta..)
- 1.6 litre 150 Nm torku olan benzinlinini yanında 1.6 litre 300 Nm torklu turbodizel otomobilin sürüş zevkinin farkı kaç TL ediyor ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------
Son eklenen yakıt tüketimleriyle alakalı olarak, benzinli aracın tüketimini turbodizel araçla kıyaslayamazsınız.