Buna katılıyorum ağırlık merkezi önde doğru. Bunun kanıtıda yağmurlu havada arka frene dokundumu anında kayıyor. Ben 100 kg geliyorum pek artçıya ihtiyacım yok
Kuru zeminde bende basınca kitlemiyorum kaymıyorum. Çünki 100 km hızla 100 kg mın ivmesi karşısında fren o kadar etkesizki tutamadığından kayamıyor. Bastırırsam çok kilitliyor.yani frene dokununca biraz motoru ağırlaştırsın değilmi ? Ama yok işte 100 km hızda arka frene debriyaj yapıp bastığımdaki düşüşten daha etkili direkt motor freni. 1995 yılından beri aktif motor kullanıyorum ben. Ön frene sözüm yok ama arka fren rezil bence.Tek yönlü tek pistonlu arka fren. Önde çift piston tek yön frenler.
Ben kafayı takıyorum çünki burası Türkiye..
Tam yerde yağ mazot çakıl bu varken her an bir manyak kırmızı ışıkta yada u dönüşünde size kötülük yapabilir. Çünki denk gelir nedense..
Öyle bir anda ön fren hayatınızı kurtarabilecekken ölmenize sebep olabilir
Ne gül olmak kolay ne de bülbül!Bülbül olmayı istersen bir ömür boyu yanacaksın!Gül olmayı seçtiysen bir ömür boyu solacaksın
15.000 kmyi gecen oldu arkadaslar pulsarla ?
40.000 olanlar var, oktay motora bakıma gidiyorlar. hiçbir sıkıntıları yok. 30.000 km de kuryede ben gördüm.
Tabiki gezilerden de bahsedilecek.. Burası Pulsar Sorunları sayfası değil ki sadece pulsarın sorunları paylaşılsın.
Anladığım kadarıyla motor almak için arayışta olan ve araştıran birisin.
Ama senin söyleminle bir motorun olumlu yönleri değil sadece olumsuz yönlerini dikkate alırsan hiç bir motor alamazsın.
Çünkü hergüzelin kusurları oluyor. Motorundan memnun olmayanlar nasıl memnuniyetsizliklerini paylaşıyorlarsa memnun olanlarda memnuniyetlerini paylaşacaklar.
Mesala ben çok memnunum. Her yeri geziyorum tozuyorum hiç bir sıkıntısıda yok . Gurubumuzda her türlü motor var.
Motor uzun yola da gidiyor.. Dağa taşa da.. Asfaltta da. bi sıkıntısı yok.
İlla kusur aranacaksa bana istediğiniz motoru getirin size bir sürü kusur bulayım.
Ufak tefek şeylere çok takılmayın.
Herkese hayırlı cumalar. saygılar.
dostum motorlar seri üretim olduğundan maalesef fabrika çıkışı çoğu vidasını gelişigüzel sıkıyorlar, o sebeple motor bloğundaki vidaları tam sıkılmıyor büyük ihtimal aynı sorun benimde öyle idi, serviste sıkmıyor çoğu zaten. o yüzden kendin sık yada servise götür. geçecektir.
denge sensoru . yag kacirma baska ne gibi problemler var ?
pulsarın arka freni kötü mü
arka frenin kötü olması diye bir şey mi var arkadaşlar. bu kadar mı mantıksızsınız. arka fren kitleniyor hemen doğrudur.
bu arka frenin suçu mudur? tabiki bir alakası yok.
beyler bu motorun kıçı havada , önü boğa gibi yere yakın. hani hepimizin gönlünü fetheden dış görünüşten bahsediyorum.
bunun sonucunda motorun ağırlık merkezi normal bir commuter motora göre çok öne kaymış vaziyette.
şöyle düşünün , motorla siz toplam 200 kg iseniz , cbf 150 de ön tekere 110 arka tekere 90 kg düşüyorsa ,
pulsarda ön tekere 130 arka tekere 70 düşüyor.
şimdi fizik mantığı kuralım bakalım ,
üstünde 90 kg olan bir teker ile 70 kg olan tekerin fren performansları nasıl olur aynı değil değil mi
bu tamamen motorun yapısıyla alakalı , kaliteli lastik takarsanız kayması için daha sert frene ihtiyaç duyacaktır , başka bir deyişle sizin fren kullanım aralığınızı arttıracaktır. hem de kayma olursa daha kısa sürede duracaktır.
sonuç olarak pulsarın arka fren gayet güçlü dipçik gibi fren , neyi niye eleştirdiğinizin farkına varın derim.
topcase olarak kappa k35 kullanıyorum ama küçük geliyor. yeni çanta almaya niyetlendim shad sh45 düşünüyorum bu çanta motorda büyüklüğünden dolayı çok abes dururmu sizce ?
Sayın MD.Murat bey söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum bundan hariç söylediklerinize ilişkili olarak aklıma takılan birşey vardı. Acaba arka fren lastiği kilitliyor diyen arkadaşların kiloları ve artçı tecrübeleri konusunda bir istatistik toplayıp ona göre değerlendirmek lazım diye. Sanırım daha kilolu olan yada artçısıyla bu tip sorunu yaşayan daha azdır diye düşünüyorum.sonuç olarak soracağım soru motosiklet lerimize yakışmıyor denen topcase ler rüzgar direnci ilede birleşerek bu konuya olumlu bir etki yapmazmı. Tabi diğer stabilite ve yakıt sarfiyatı konularındaki dezavantajları dışında. Bu vesile ile denizhan_ arkadaşımızada cevap niteliğinde olur diye bağlayayım ben de pulsarıma sh40 aldım henüz taktırmadım ancak face den Bajaj pulsar antalya grubu resimlerine bakarsanız orada bir arkadaşımızın sh 40 takılmış bir pulsar var ve gayet yakışıklı duruyor.
Ayrıca denedim. Baya büyükçe olan fullface kaskımı bellik Venom dizlik ve kışlık motosiklet eldivenlermi gayet güzelce içine sığdırabiliyorum
The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.
ellerine saglık ne zamandır bunu yazmak istiyordum ama polemik yaratmak istemedim
biliyorsunuz sayfada motorun sadece resmini görmüş (veya fazla motor tecrubesi olmayan)ama motorun profu olmuş insanlar var (akbaba sürüsü gibiler)
motorun frenleri gayet iyi biraz asvalt öngörüsü birazda tecrube sıkıntı cıkmıyor orj lastik oldugu halde
problemi arka frende degil birazda kendimizde aramak daha doğru olur bence
ufak bir video
bu motor daha kendini kanıtlamak için sanırım uzaya çıkması gerekiyor
dakika 2.35 motor yarıdan fazlası suyn içinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------
bende ikiside yok arkadaşım bu sorunlar her motorda yok
Arka lastik sekiz cizer, zincir koptu kopacak, motordan ates cikiyor...
hicbir sorun yok sahsim adina... tas gibi, ruzgar gibi, bilegi cevirince ucuyor mubarek, arka fren harika, on fren muhtesem, goruntu fevkalade, lastiklerim (prelli) sahane, 0-60 arasi nal toplatiyor, 60-100 arasi farkina varilmiyor, tunelde 142 km, artciyla 128 km, yokusta yardira yardira hizlaniyor, dehset, vitesler kaymak gibi, far on numara, bakimi ucuz... not al bunlari... 200luk ama fiyat/performans, digerlerinden, %50 ucuz...
ne motormus arkadas, goren/duyan da hep yolda birakiyor, servisten cikmiyor sanacak...
nazarlardan korusun Allah. Hintli yapmis kardesim, bravo...
hayirli surusler, dikkatli olun yagmur geliyor
Ben sözümü geri alıyonum arka fren mükemmel..
Polemik değil ama yazıyı bari düzgün okusanız bu kadar umursamazdım..
Ben nerede yazdım kilitliyorda buna istinaden cevaplar yazılmış şaşırdım..
Kaldıki ben yaşadığım sorundan bahsediyorum.
Üzerinde ben varım o motorun. Servise dahi gösterdim. Birşey yok bu fren bu kadar dedi..
19 senedir diğer bindiğimiz motorlar anormalmişki pulsar gibi normale denk gelince sapıttık..
Neyse benim canım tatlı bu yüzden 6000 kmdir hiç güvenmeden sürüyorum dikkatlice pulsarı.
butun sayfalari okudum ama hep bi sorun ama uzun yol yapanlarda hic bi sikinti olusmuyor ne hikmetse
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:24 ----------
yok ben nisana dogru dusunuyorum akrabamda cinli cg var asya 42.000 km ye geldi motor 300 km de yapti yeri geldi yayla koy desen hergun yardirir bide 125 cc motor tek sikintisi motoru caldirmisti bi yeri kirilmis o kadar . Dusundurucu
muhtemelen artçıyla kullanan herkes farkdeder arka fren performansının ne kadar arttığını. kullanmayan varsa da denesin görsün derim ben de
topcase in rüzgar direnci elbette arka tekere binen kuvveti arttıracak yönde olur , ancak benim şahsi fikrim bunun çok ufak bir kuvvet olacağı.
onun ötesinde topcase i yükleyip kullanırsak , zaten epeyce arkada olduğundan ağırlık merkezini sağlam kaydırır ve bunun etkisi olacaktır.
şu pulsar bu kadar yakışıklı olmasa topcase alıp ben de rahatlamak isterdim ama vallahi o arkadan bakınca farlarıyla kuyruğuyla pegleriyle mükemmel görüntüsünü bozmak istemiyorum
Görüntüsünün değişmesi konusunda haklısın neticede Naked-sport modele enduro-touring muamelesi yapıyoruz gibi geliyor ama bahsettiğim face deki fotoğrafa bakabilirsen fena da değil hani. tabi bu görece motosikletinizi nasıl görmek istediğiniz ile alakalı. şu fotoğraf yükleme işini bilsem bende yükleyeceğim ama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------
Bu arada bildiğim kadaryla şunuda söyleyeyim. motosiklet üreticileri topcase tarzı yüklemelerde istihab haddini 3-5 kg olarak bildiriyorlar. motosiklet taşıma demirleride bun bağlı olarak 5 kg lık yüke dayanıklı olarak üretiliyor iye biliyorum. çünkü kasislerde 5 kg lık bir yükün aşağıya inerkenki uygulayacağı kuvvet belkide 50 ve daha fazlası yüklere çıkıyor. bu vesileyle bu yük mevzusu konusundada bildiklerim kadarıyla arkadaşlara farkındalık kazandrmış olayım.
buradan şuna geleceğim, arkamıza aldığımız ve tam arka lastik üzerinde oturan 60-80 kg gibi bir artçının lastiklerde yaşanan kilitlemeye 5 kg lık yükten daha fazla faydası olacağı aşikar. Eğer artçımız yoksa bence 5 kg lık yükten ziyade topcase in kendisi, rüzgar baskı kuvveti ile bu 5 kg dan çok daha fazla bir şekilde motosikletin yola tutunmasını sağlar.
bunları yazarken aklıma gelen birşeyi daha paylaşayım. olay acaba bizim arka amortisörde bitiyor olmasın. hani açısı falan yani üzerine sürücü oturduğu zaman sürücünün ağırlığını arka tekere daha doğrudan aktara bilse sanırım hem arka tekere binen yükü ve dolayısıyla tekerleklere olan yük dağılımını hemde sert diye tabi ettiğimiz süspansüyon meselesini çözmüş olamazmıyız. tabi işin bu kısmı teknik hesaplama ve ar-ge ve fabrika tarafı. buradan ahkam kesmek istemem.
hocam motorun üstünde sürücü varken topcase e düşen rüzgar zaten az olacak. yükten daha fazla etki etmesine imkan yok bence topcase zaten çok arkada olduğu için ordaki 5 kg yolcu selesindeki 10 kg olarak düşünebilirsiniz. ki ben topcase e bütün bim alışverişimi yükleyip kullanıyordum. 10 kg falan rahat tutar. tabii demirimin neye dayanabileceğini biliyordum..
süspansiyon olayına gelirsek , burda herhangi bir şeyi değiştirmez fikrimce. sonuçta süspansiyonun nereye ne şekilde konulduğu objenin ağırlık merkezini değiştirmez. bu durumda tekerlere bölünen yüklerde de bir değişim olmayacaktır.
amortisör konusunda sanırım görüşümüz farklı. bildiğiniz üzere amortisör yay ikilisi ön sele altında belli bir açı ile konumlandırılmış doğal olarak. ve bu açının değişmesi yatay ve dikey yönlerdeki kuvvetleri değiştirir. Vektörler konusundan hatırlayalım. e buda kanımca düşeydeki arka tekere gelecek olan yükü artırıp azaltacaktır. bunun la birlikte zeminden bize gelen darbelerin kuvvetini de değiştirecektir. olumlu yada olumsuz.
Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)