Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #4561
    ellaksakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2014
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Pulsar
    Alıntı fthaltan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kisim benim de bos, baska bir pulsar sahibinde de...
    sağ olasın,bende cıvata düştü diye endişelenmiştim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4562
    Aka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    PULSAR 200 NS
    Buna katılıyorum ağırlık merkezi önde doğru. Bunun kanıtıda yağmurlu havada arka frene dokundumu anında kayıyor. Ben 100 kg geliyorum pek artçıya ihtiyacım yok
    Kuru zeminde bende basınca kitlemiyorum kaymıyorum. Çünki 100 km hızla 100 kg mın ivmesi karşısında fren o kadar etkesizki tutamadığından kayamıyor. Bastırırsam çok kilitliyor.yani frene dokununca biraz motoru ağırlaştırsın değilmi ? Ama yok işte 100 km hızda arka frene debriyaj yapıp bastığımdaki düşüşten daha etkili direkt motor freni. 1995 yılından beri aktif motor kullanıyorum ben. Ön frene sözüm yok ama arka fren rezil bence.Tek yönlü tek pistonlu arka fren. Önde çift piston tek yön frenler.
    Ben kafayı takıyorum çünki burası Türkiye..
    Tam yerde yağ mazot çakıl bu varken her an bir manyak kırmızı ışıkta yada u dönüşünde size kötülük yapabilir. Çünki denk gelir nedense..
    Öyle bir anda ön fren hayatınızı kurtarabilecekken ölmenize sebep olabilir
    kdiner bunu beğendi.
    Ne gül olmak kolay ne de bülbül!Bülbül olmayı istersen bir ömür boyu yanacaksın!Gül olmayı seçtiysen bir ömür boyu solacaksın

  3. #4563

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    15.000 kmyi gecen oldu arkadaslar pulsarla ?

  4. #4564
    fthaltan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bws 100, cb125e, pulsar 200ns, daelim S3
    Alıntı ENİGMA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15.000 kmyi gecen oldu arkadaslar pulsarla ?
    Mu, diye soruyorsun sanirim... oldu dostum, bakima gidecek olan pulsar sahibi bir gumruk kuryesiyle konustum, 15 bin bakimina goturecegim diye soylemisti... 20binden sonra bakacagiz artik ak koyun, kara koyuna... ben henuz 5bin bakimini yaptiracagim...
    ENİGMA bunu beğendi.

  5. #4565
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    40.000 olanlar var, oktay motora bakıma gidiyorlar. hiçbir sıkıntıları yok. 30.000 km de kuryede ben gördüm.
    tekoklava, maktama ve ENİGMA bunu beğendiler.

  6. #4566

    Üyelik
    14 Temmuz 2014
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    Öncesi muhtelif motorlar :) Şuan Yamaha YZF R 25
    Alıntı slyman_b adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim sakın öyle bir şey yapma! Burada kimin ne yazıp yazmayacağına kimse karar veremez. Sen yaz yine devam et, emin ol konuyu pulsar almayı düşünen hatta üye de olmayan bir çok kişi takip ediyor. Sorunlardan bahsedilmeyecek de gezilerden mu bahsedilecek pulsar konusu altında?

    Benim şahsi düşüncem bir motor hakkında dikkate alınması gereken olumlu değil olumsuz yönleridir. Fanboylar ile olmayanlar da böyle anlaşılır. Mesela ehliyet kursunda bir arkadaşın 100cc ramzey motoru vardı. Aman şöyle iyi böyle güzel hem de ucuz vs. En sin bir baktım gidonun sol maşası yerinden çıkmış emanet duruyor. Bir kasisten geçerken olmuş :D
    Tabiki gezilerden de bahsedilecek.. Burası Pulsar Sorunları sayfası değil ki sadece pulsarın sorunları paylaşılsın.
    Anladığım kadarıyla motor almak için arayışta olan ve araştıran birisin.
    Ama senin söyleminle bir motorun olumlu yönleri değil sadece olumsuz yönlerini dikkate alırsan hiç bir motor alamazsın.
    Çünkü hergüzelin kusurları oluyor. Motorundan memnun olmayanlar nasıl memnuniyetsizliklerini paylaşıyorlarsa memnun olanlarda memnuniyetlerini paylaşacaklar.
    Mesala ben çok memnunum. Her yeri geziyorum tozuyorum hiç bir sıkıntısıda yok . Gurubumuzda her türlü motor var.
    Motor uzun yola da gidiyor.. Dağa taşa da.. Asfaltta da. bi sıkıntısı yok.
    İlla kusur aranacaksa bana istediğiniz motoru getirin size bir sürü kusur bulayım.
    Ufak tefek şeylere çok takılmayın.
    Herkese hayırlı cumalar. saygılar.
    hkn34, tekoklava, maktama ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #4567
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı ellaksakir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Servis 80 km uzakta ve kışın o yolu gitmek biraz sıkıntı. Birde resimde işaretlediğim yerden civata mı düşmüş yoksa herkes de aynı mı?

    http://i.hizliresim.com/2YNX4q.jpg
    dostum motorlar seri üretim olduğundan maalesef fabrika çıkışı çoğu vidasını gelişigüzel sıkıyorlar, o sebeple motor bloğundaki vidaları tam sıkılmıyor büyük ihtimal aynı sorun benimde öyle idi, serviste sıkmıyor çoğu zaten. o yüzden kendin sık yada servise götür. geçecektir.

  8. #4568

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    denge sensoru . yag kacirma baska ne gibi problemler var ?

  9. #4569
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    pulsarın arka freni kötü mü
    arka frenin kötü olması diye bir şey mi var arkadaşlar. bu kadar mı mantıksızsınız. arka fren kitleniyor hemen doğrudur.
    bu arka frenin suçu mudur? tabiki bir alakası yok.

    beyler bu motorun kıçı havada , önü boğa gibi yere yakın. hani hepimizin gönlünü fetheden dış görünüşten bahsediyorum.
    bunun sonucunda motorun ağırlık merkezi normal bir commuter motora göre çok öne kaymış vaziyette.
    şöyle düşünün , motorla siz toplam 200 kg iseniz , cbf 150 de ön tekere 110 arka tekere 90 kg düşüyorsa ,
    pulsarda ön tekere 130 arka tekere 70 düşüyor.

    şimdi fizik mantığı kuralım bakalım ,
    üstünde 90 kg olan bir teker ile 70 kg olan tekerin fren performansları nasıl olur aynı değil değil mi

    bu tamamen motorun yapısıyla alakalı , kaliteli lastik takarsanız kayması için daha sert frene ihtiyaç duyacaktır , başka bir deyişle sizin fren kullanım aralığınızı arttıracaktır. hem de kayma olursa daha kısa sürede duracaktır.

    sonuç olarak pulsarın arka fren gayet güçlü dipçik gibi fren , neyi niye eleştirdiğinizin farkına varın derim.
    MFTaşkıran, tekoklava ve enescanatar bunu beğendiler.

  10. #4570
    denizhan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    pulsar
    topcase olarak kappa k35 kullanıyorum ama küçük geliyor. yeni çanta almaya niyetlendim shad sh45 düşünüyorum bu çanta motorda büyüklüğünden dolayı çok abes dururmu sizce ?

  11. #4571
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pulsarın arka freni kötü mü
    arka frenin kötü olması diye bir şey mi var arkadaşlar. bu kadar mı mantıksızsınız. arka fren kitleniyor hemen doğrudur.
    bu arka frenin suçu mudur? tabiki bir alakası yok.

    beyler bu motorun kıçı havada , önü boğa gibi yere yakın. hani hepimizin gönlünü fetheden dış görünüşten bahsediyorum.
    bunun sonucunda motorun ağırlık merkezi normal bir commuter motora göre çok öne kaymış vaziyette.
    şöyle düşünün , motorla siz toplam 200 kg iseniz , cbf 150 de ön tekere 110 arka tekere 90 kg düşüyorsa ,
    pulsarda ön tekere 130 arka tekere 70 düşüyor.

    şimdi fizik mantığı kuralım bakalım ,
    üstünde 90 kg olan bir teker ile 70 kg olan tekerin fren performansları nasıl olur aynı değil değil mi

    bu tamamen motorun yapısıyla alakalı , kaliteli lastik takarsanız kayması için daha sert frene ihtiyaç duyacaktır , başka bir deyişle sizin fren kullanım aralığınızı arttıracaktır. hem de kayma olursa daha kısa sürede duracaktır.

    sonuç olarak pulsarın arka fren gayet güçlü dipçik gibi fren , neyi niye eleştirdiğinizin farkına varın derim.
    Sayın MD.Murat bey söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum bundan hariç söylediklerinize ilişkili olarak aklıma takılan birşey vardı. Acaba arka fren lastiği kilitliyor diyen arkadaşların kiloları ve artçı tecrübeleri konusunda bir istatistik toplayıp ona göre değerlendirmek lazım diye. Sanırım daha kilolu olan yada artçısıyla bu tip sorunu yaşayan daha azdır diye düşünüyorum.sonuç olarak soracağım soru motosiklet lerimize yakışmıyor denen topcase ler rüzgar direnci ilede birleşerek bu konuya olumlu bir etki yapmazmı. Tabi diğer stabilite ve yakıt sarfiyatı konularındaki dezavantajları dışında. Bu vesile ile denizhan_ arkadaşımızada cevap niteliğinde olur diye bağlayayım ben de pulsarıma sh40 aldım henüz taktırmadım ancak face den Bajaj pulsar antalya grubu resimlerine bakarsanız orada bir arkadaşımızın sh 40 takılmış bir pulsar var ve gayet yakışıklı duruyor.

    Ayrıca denedim. Baya büyükçe olan fullface kaskımı bellik Venom dizlik ve kışlık motosiklet eldivenlermi gayet güzelce içine sığdırabiliyorum
    The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.

  12. #4572
    denizhan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2011
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    pulsar
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın MD.Murat bey söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum bundan hariç söylediklerinize ilişkili olarak aklıma takılan birşey vardı. Acaba arka fren lastiği kilitliyor diyen arkadaşların kiloları ve artçı tecrübeleri konusunda bir istatistik toplayıp ona göre değerlendirmek lazım diye. Sanırım daha kilolu olan yada artçısıyla bu tip sorunu yaşayan daha azdır diye düşünüyorum.sonuç olarak soracağım soru motosiklet lerimize yakışmıyor denen topcase ler rüzgar direnci ilede birleşerek bu konuya olumlu bir etki yapmazmı. Tabi diğer stabilite ve yakıt sarfiyatı konularındaki dezavantajları dışında. Bu vesile ile denizhan_ arkadaşımızada cevap niteliğinde olur diye bağlayayım ben de pulsarıma sh40 aldım henüz taktırmadım ancak face den Bajaj pulsar antalya grubu resimlerine bakarsanız orada bir arkadaşımızın sh 40 takılmış bir pulsar var ve gayet yakışıklı duruyor.

    Ayrıca denedim. Baya büyükçe olan fullface kaskımı bellik Venom dizlik ve kışlık motosiklet eldivenlermi gayet güzelce içine sığdırabiliyorum
    resme baktım yakışmış pulsara ilk fırsatta gidip alayım sağolasın

  13. #4573
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pulsarın arka freni kötü mü
    arka frenin kötü olması diye bir şey mi var arkadaşlar. bu kadar mı mantıksızsınız. arka fren kitleniyor hemen doğrudur.
    bu arka frenin suçu mudur? tabiki bir alakası yok.

    beyler bu motorun kıçı havada , önü boğa gibi yere yakın. hani hepimizin gönlünü fetheden dış görünüşten bahsediyorum.
    bunun sonucunda motorun ağırlık merkezi normal bir commuter motora göre çok öne kaymış vaziyette.
    şöyle düşünün , motorla siz toplam 200 kg iseniz , cbf 150 de ön tekere 110 arka tekere 90 kg düşüyorsa ,
    pulsarda ön tekere 130 arka tekere 70 düşüyor.

    şimdi fizik mantığı kuralım bakalım ,
    üstünde 90 kg olan bir teker ile 70 kg olan tekerin fren performansları nasıl olur aynı değil değil mi

    bu tamamen motorun yapısıyla alakalı , kaliteli lastik takarsanız kayması için daha sert frene ihtiyaç duyacaktır , başka bir deyişle sizin fren kullanım aralığınızı arttıracaktır. hem de kayma olursa daha kısa sürede duracaktır.

    sonuç olarak pulsarın arka fren gayet güçlü dipçik gibi fren , neyi niye eleştirdiğinizin farkına varın derim.
    ellerine saglık ne zamandır bunu yazmak istiyordum ama polemik yaratmak istemedim
    biliyorsunuz sayfada motorun sadece resmini görmüş (veya fazla motor tecrubesi olmayan)ama motorun profu olmuş insanlar var (akbaba sürüsü gibiler)
    motorun frenleri gayet iyi biraz asvalt öngörüsü birazda tecrube sıkıntı cıkmıyor orj lastik oldugu halde
    problemi arka frende degil birazda kendimizde aramak daha doğru olur bence
    ufak bir video
    bu motor daha kendini kanıtlamak için sanırım uzaya çıkması gerekiyor
    dakika 2.35 motor yarıdan fazlası suyn içinde



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------

    Alıntı ENİGMA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    denge sensoru . yag kacirma baska ne gibi problemler var ?
    bende ikiside yok arkadaşım bu sorunlar her motorda yok

  14. #4574
    fthaltan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    bws 100, cb125e, pulsar 200ns, daelim S3
    Alıntı ENİGMA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    denge sensoru . yag kacirma baska ne gibi problemler var ?
    Arka lastik sekiz cizer, zincir koptu kopacak, motordan ates cikiyor...
    hicbir sorun yok sahsim adina... tas gibi, ruzgar gibi, bilegi cevirince ucuyor mubarek, arka fren harika, on fren muhtesem, goruntu fevkalade, lastiklerim (prelli) sahane, 0-60 arasi nal toplatiyor, 60-100 arasi farkina varilmiyor, tunelde 142 km, artciyla 128 km, yokusta yardira yardira hizlaniyor, dehset, vitesler kaymak gibi, far on numara, bakimi ucuz... not al bunlari... 200luk ama fiyat/performans, digerlerinden, %50 ucuz...
    ne motormus arkadas, goren/duyan da hep yolda birakiyor, servisten cikmiyor sanacak...
    nazarlardan korusun Allah. Hintli yapmis kardesim, bravo...
    hayirli surusler, dikkatli olun yagmur geliyor
    tekoklava, emc2, MFTaşkıran ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #4575
    Aka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    PULSAR 200 NS
    Ben sözümü geri alıyonum arka fren mükemmel..
    Polemik değil ama yazıyı bari düzgün okusanız bu kadar umursamazdım..
    Ben nerede yazdım kilitliyorda buna istinaden cevaplar yazılmış şaşırdım..
    Kaldıki ben yaşadığım sorundan bahsediyorum.
    Üzerinde ben varım o motorun. Servise dahi gösterdim. Birşey yok bu fren bu kadar dedi..
    19 senedir diğer bindiğimiz motorlar anormalmişki pulsar gibi normale denk gelince sapıttık..
    Neyse benim canım tatlı bu yüzden 6000 kmdir hiç güvenmeden sürüyorum dikkatlice pulsarı.

  16. #4576

    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir-Alanya
    Motosikleti
    HYOSUNG GT250 EFİ
    Alıntı tekoklava adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ellerine saglık ne zamandır bunu yazmak istiyordum ama polemik yaratmak istemedim
    biliyorsunuz sayfada motorun sadece resmini görmüş (veya fazla motor tecrubesi olmayan)ama motorun profu olmuş insanlar var (akbaba sürüsü gibiler)
    motorun frenleri gayet iyi biraz asvalt öngörüsü birazda tecrube sıkıntı cıkmıyor orj lastik oldugu halde
    problemi arka frende degil birazda kendimizde aramak daha doğru olur bence
    ufak bir video
    bu motor daha kendini kanıtlamak için sanırım uzaya çıkması gerekiyor
    dakika 2.35 motor yarıdan fazlası suyn içinde

    http://www.youtube.com/watch?v=RaO8Om-1tnM

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:09 ----------



    bende ikiside yok arkadaşım bu sorunlar her motorda yok
    butun sayfalari okudum ama hep bi sorun ama uzun yol yapanlarda hic bi sikinti olusmuyor ne hikmetse

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:24 ----------

    Alıntı fthaltan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka lastik sekiz cizer, zincir koptu kopacak, motordan ates cikiyor...
    hicbir sorun yok sahsim adina... tas gibi, ruzgar gibi, bilegi cevirince ucuyor mubarek, arka fren harika, on fren muhtesem, goruntu fevkalade, lastiklerim (prelli) sahane, 0-60 arasi nal toplatiyor, 60-100 arasi farkina varilmiyor, tunelde 142 km, artciyla 128 km, yokusta yardira yardira hizlaniyor, dehset, vitesler kaymak gibi, far on numara, bakimi ucuz... not al bunlari... 200luk ama fiyat/performans, digerlerinden, %50 ucuz...
    ne motormus arkadas, goren/duyan da hep yolda birakiyor, servisten cikmiyor sanacak...
    nazarlardan korusun Allah. Hintli yapmis kardesim, bravo...
    hayirli surusler, dikkatli olun yagmur geliyor
    yok ben nisana dogru dusunuyorum akrabamda cinli cg var asya 42.000 km ye geldi motor 300 km de yapti yeri geldi yayla koy desen hergun yardirir bide 125 cc motor tek sikintisi motoru caldirmisti bi yeri kirilmis o kadar . Dusundurucu

  17. #4577
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sayın MD.Murat bey söylediklerinize sonuna kadar katılıyorum bundan hariç söylediklerinize ilişkili olarak aklıma takılan birşey vardı. Acaba arka fren lastiği kilitliyor diyen arkadaşların kiloları ve artçı tecrübeleri konusunda bir istatistik toplayıp ona göre değerlendirmek lazım diye. Sanırım daha kilolu olan yada artçısıyla bu tip sorunu yaşayan daha azdır diye düşünüyorum.sonuç olarak soracağım soru motosiklet lerimize yakışmıyor denen topcase ler rüzgar direnci ilede birleşerek bu konuya olumlu bir etki yapmazmı. Tabi diğer stabilite ve yakıt sarfiyatı konularındaki dezavantajları dışında. Bu vesile ile denizhan_ arkadaşımızada cevap niteliğinde olur diye bağlayayım ben de pulsarıma sh40 aldım henüz taktırmadım ancak face den Bajaj pulsar antalya grubu resimlerine bakarsanız orada bir arkadaşımızın sh 40 takılmış bir pulsar var ve gayet yakışıklı duruyor.

    Ayrıca denedim. Baya büyükçe olan fullface kaskımı bellik Venom dizlik ve kışlık motosiklet eldivenlermi gayet güzelce içine sığdırabiliyorum
    muhtemelen artçıyla kullanan herkes farkdeder arka fren performansının ne kadar arttığını. kullanmayan varsa da denesin görsün derim ben de
    topcase in rüzgar direnci elbette arka tekere binen kuvveti arttıracak yönde olur , ancak benim şahsi fikrim bunun çok ufak bir kuvvet olacağı.
    onun ötesinde topcase i yükleyip kullanırsak , zaten epeyce arkada olduğundan ağırlık merkezini sağlam kaydırır ve bunun etkisi olacaktır.

    şu pulsar bu kadar yakışıklı olmasa topcase alıp ben de rahatlamak isterdim ama vallahi o arkadan bakınca farlarıyla kuyruğuyla pegleriyle mükemmel görüntüsünü bozmak istemiyorum
    enescanatar bunu beğendi.

  18. #4578
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Görüntüsünün değişmesi konusunda haklısın neticede Naked-sport modele enduro-touring muamelesi yapıyoruz gibi geliyor ama bahsettiğim face deki fotoğrafa bakabilirsen fena da değil hani. tabi bu görece motosikletinizi nasıl görmek istediğiniz ile alakalı. şu fotoğraf yükleme işini bilsem bende yükleyeceğim ama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------

    Bu arada bildiğim kadaryla şunuda söyleyeyim. motosiklet üreticileri topcase tarzı yüklemelerde istihab haddini 3-5 kg olarak bildiriyorlar. motosiklet taşıma demirleride bun bağlı olarak 5 kg lık yüke dayanıklı olarak üretiliyor iye biliyorum. çünkü kasislerde 5 kg lık bir yükün aşağıya inerkenki uygulayacağı kuvvet belkide 50 ve daha fazlası yüklere çıkıyor. bu vesileyle bu yük mevzusu konusundada bildiklerim kadarıyla arkadaşlara farkındalık kazandrmış olayım.
    buradan şuna geleceğim, arkamıza aldığımız ve tam arka lastik üzerinde oturan 60-80 kg gibi bir artçının lastiklerde yaşanan kilitlemeye 5 kg lık yükten daha fazla faydası olacağı aşikar. Eğer artçımız yoksa bence 5 kg lık yükten ziyade topcase in kendisi, rüzgar baskı kuvveti ile bu 5 kg dan çok daha fazla bir şekilde motosikletin yola tutunmasını sağlar.

    bunları yazarken aklıma gelen birşeyi daha paylaşayım. olay acaba bizim arka amortisörde bitiyor olmasın. hani açısı falan yani üzerine sürücü oturduğu zaman sürücünün ağırlığını arka tekere daha doğrudan aktara bilse sanırım hem arka tekere binen yükü ve dolayısıyla tekerleklere olan yük dağılımını hemde sert diye tabi ettiğimiz süspansüyon meselesini çözmüş olamazmıyız. tabi işin bu kısmı teknik hesaplama ve ar-ge ve fabrika tarafı. buradan ahkam kesmek istemem.

  19. #4579
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı emc2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görüntüsünün değişmesi konusunda haklısın neticede Naked-sport modele enduro-touring muamelesi yapıyoruz gibi geliyor ama bahsettiğim face deki fotoğrafa bakabilirsen fena da değil hani. tabi bu görece motosikletinizi nasıl görmek istediğiniz ile alakalı. şu fotoğraf yükleme işini bilsem bende yükleyeceğim ama.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------

    Bu arada bildiğim kadaryla şunuda söyleyeyim. motosiklet üreticileri topcase tarzı yüklemelerde istihab haddini 3-5 kg olarak bildiriyorlar. motosiklet taşıma demirleride bun bağlı olarak 5 kg lık yüke dayanıklı olarak üretiliyor iye biliyorum. çünkü kasislerde 5 kg lık bir yükün aşağıya inerkenki uygulayacağı kuvvet belkide 50 ve daha fazlası yüklere çıkıyor. bu vesileyle bu yük mevzusu konusundada bildiklerim kadarıyla arkadaşlara farkındalık kazandrmış olayım.
    buradan şuna geleceğim, arkamıza aldığımız ve tam arka lastik üzerinde oturan 60-80 kg gibi bir artçının lastiklerde yaşanan kilitlemeye 5 kg lık yükten daha fazla faydası olacağı aşikar. Eğer artçımız yoksa bence 5 kg lık yükten ziyade topcase in kendisi, rüzgar baskı kuvveti ile bu 5 kg dan çok daha fazla bir şekilde motosikletin yola tutunmasını sağlar.

    bunları yazarken aklıma gelen birşeyi daha paylaşayım. olay acaba bizim arka amortisörde bitiyor olmasın. hani açısı falan yani üzerine sürücü oturduğu zaman sürücünün ağırlığını arka tekere daha doğrudan aktara bilse sanırım hem arka tekere binen yükü ve dolayısıyla tekerleklere olan yük dağılımını hemde sert diye tabi ettiğimiz süspansüyon meselesini çözmüş olamazmıyız. tabi işin bu kısmı teknik hesaplama ve ar-ge ve fabrika tarafı. buradan ahkam kesmek istemem.
    hocam motorun üstünde sürücü varken topcase e düşen rüzgar zaten az olacak. yükten daha fazla etki etmesine imkan yok bence topcase zaten çok arkada olduğu için ordaki 5 kg yolcu selesindeki 10 kg olarak düşünebilirsiniz. ki ben topcase e bütün bim alışverişimi yükleyip kullanıyordum. 10 kg falan rahat tutar. tabii demirimin neye dayanabileceğini biliyordum..

    süspansiyon olayına gelirsek , burda herhangi bir şeyi değiştirmez fikrimce. sonuçta süspansiyonun nereye ne şekilde konulduğu objenin ağırlık merkezini değiştirmez. bu durumda tekerlere bölünen yüklerde de bir değişim olmayacaktır.

  20. #4580
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    amortisör konusunda sanırım görüşümüz farklı. bildiğiniz üzere amortisör yay ikilisi ön sele altında belli bir açı ile konumlandırılmış doğal olarak. ve bu açının değişmesi yatay ve dikey yönlerdeki kuvvetleri değiştirir. Vektörler konusundan hatırlayalım. e buda kanımca düşeydeki arka tekere gelecek olan yükü artırıp azaltacaktır. bunun la birlikte zeminden bize gelen darbelerin kuvvetini de değiştirecektir. olumlu yada olumsuz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 47 kullanıcı var. (0 üye ve 47 misafir)