Abi, kitapçıkta neyse öyle kullandım sıkıştırma değil boğulma tarzı şeyler oluyor kitapçık hız limitlerine göre kullanınca. kimyasal bulaşma olasılığı ne kadar olabilir bilmiyorum bahtsız bedevi olmalıyım. ama bence bu kitapçıktaki gibi sürerken olmuş olmalı çünkü benden başkası kitapçığa uymamış bu sorunda sadece ben de var anlaşılan.
Seni korkutmak istemem ama eğer motor yüzünden egzoz bu hale geldiyse yağını değiştirmende fayda var. Motor yüzündense içinde ki yağ vasfını yitirmiştir.
Kitapçığı okumamıştım. Uyarın üzerine okudum ve tabloyu gördüm. O tablo yanlış ve saçma. Kilometre diye yazılanlar mil olabilir belki. Tercüme veya baskı hatası yapılmış olabilir. Bir tek bu geldi aklıma.
O tabloyu boşver. Benim dediklerimi dinle. Gözün devir tablosunda olsun. Hangi viteste olursa olsun 7000 deviri aşmadan kullan. Ben hissikablel ile kullandığım için aşağı viteslerde kaç devirde vites yükselttiğime hiç bakmadım. O yüzden aşağılarda motor vites istediğinde ver. İlk motorun değilse motorun nasıl vites istediğini anlarsın zaten.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Eski sanayide okulun arkasındaki sokakta Tayfun Motor var. Ben ilgiden ve bakımdan oldukça memnun kaldım. Bana bakım yapan Birol ustaydı, oraya uğrarsan DSI den Talat'ın selamını da iletirsen sevinirim
Pazar günü Tuzla Kuralkan'da Pulsar şenliğindeydik. Ekrem abi ve diğer yetkili arkadaşlara her şey için çok teşekkürler.
Yeni arkadaşlarla tanıştık ve mangal keyfi yaptık. Her zamanki gibi şansım yaver gitti ve 5 kişilik çekilişte ilk olarak bana 1 yıl daha fazla garanti çıktı.
Bu facebook gurubunda gördüğüm resimlerden birisi.
Benzini shellde aşkı beyaz gömlekli kelde arayacaksın
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Merhabalar değerli motosiklet dostları;
Ben de CBF'sini satıp Pulsar almayı planlayanlardanım. Planın ilk aşaması gerçekleşmiş durumda. Uzun süredir yazdıklarınızı okudum. Kararımda faydalı da oldu. Çok teşekkür ediyorum. AtillaExtreme hocama özellikle teşekkür ederim. Düzenli yazacağım inşallah bundan sonra. Adana ve civarındaki arkadaşlarla da iletişime geçmek isterim.
Bende Pulsar ile ilgili bir çalışma yaptım. Onu sizlerle paylaşmak isterim;
Bajaj Pulsar 20 NS hakkında bilinmeyen 10 madde!
http://seyahatjurnali.blogspot.com.tr/2014/08/bajaj-pulsar-20-ns-hakknda-bilinmeyen.html
Saygı ve selam.
Peki arkadaşlar bir sorum daha olucak Castrol un sitesinde motosiklet için yağ olarak 20w/50 yağ bulunmuyor onun yerine Castrol GTX 20w50 motor yağı var ben bu yağı satın alıp motora katsam bir sorun yaşar mıyım ? Yağın koruma sınıfı API SL. Ve ayrıca 2. viteste gaz açıp kapattığımda vites boşa düşüyor sizce sorun ne olabilir ? İçindeki yağ karardı ve köpürüyor şuan.
şimdilik 3 yag sunuyorum
shell 15w50 api SM (SL DEN DAHA YÜKSEK KORUMA)
http://www.yagcarsisi.com/asp/produc...RA-15W-50-1-LT
castrol power 1 10w 50 TAM SENTETİK yazın işini görür
ince yaglar daha iyi hızlanma ve daha az yakit tüketimi sağlar 10w40 gibi mesela
http://www.ozenticaret.com.tr/asp/pr...4T-10W-50-4-LT
4 litrelik alırsan daha ucuza geliyor
gtx falan onermem
cillop gibi tam sentetik yağlar varken
scooter yazanlari da kullanmani onermem
castrol 10 40 olan var yari sentetik
10 50 ile pek fiyat farkı yok
sen ne kullaniyorsun dersen
10 40 petrol ofisi maximoto api sl
12 li kolide tanesi 11.66 ya geldi
yazin da 15 50 shell ax7 api sl kullanayim dedim anca hantallastirdi motoru
tabi ust devirlerde daha iyi koruyor olabilir
motosiklet için olan yağları kullanın
yaz kış 10 40 da kullanabilirsin
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:43 ----------
shell advance ultra demek istemiştim
10 40 i da var
Youtubedaki pulsarın bakımı ve eğitici videoları ile ilgili sayfaya linkten ulaşabilirsiniz.
http://www.youtube.com/channel/UCyjsBkQ3rWlARQb9_UWqM5Q
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/33/original/5100%204T%2015W-50%20%28GB%29.pdf?1292850211https://www.motul.com/system/product...pdf?1292850211
Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır ?
Mineral yağlar, petrolün işlenmesiyle elde edilen baz yağa gerekli katıkların eklenmesiyle üretilir. Sentetik yağlar ise, laboratuar koşullarında çeşitli kimyasal işlemlerden geçtikten sonra gerekli katıkların eklenmesiyle elde edilir. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı daha dayanıklıdır.
sentetik yağlar mineral yağlara göre neden daha pahalıdır?
Sentetik yağların hammaddesi olan sentetik baz yağ, ileri teknoloji ile yoğun işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti yüksektir. Bu da fiyatını etkileyen nedendir.
Motorlar neden yağ eksiltir?
Yağ eksilmesi motorun teknolojisiyle ilgilidir. Yeni teknolojilerle üretilen modern motorlarda yüksek performans sağlamak amacıyla metaller (silindirler, pistonlar) birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Motorlarda ki bu özellik yağın yıpranmasına, dolayısıyla da eksilmesine yol açar. Araç üreticileri, araçların belirli km. aralıkları için yağ eksiltme paylarını araç kitapçıklarında belirtmişlerdir. Sentetik yağlar mineral yağlara oranla daha az eksiltme yapmaktadırlar.
Sentetik yağları mineral yağlar ile karıştırıp kullanabilir miyiz?
Sentetik yağlar ile mineral yağların karıştırılmaması daha doğru olur. Bu yağlar karıştırıldığı takdirde mineral yağ sentetik yağın üstün vasıflarını azaltır.
İnce yağ motora zarar verir mi?
Burada dikkat edilmesi gereken nokta, aracın motoruna uygun ve araç üreticisi tarafından tavsiye edilen yağın kullanılmasıdır. Kullanılan ince yağ sentetik içerikliyse motora zarar vermez. Sentetik yağlar ince olmasına rağmen mineral yağlara göre çok daha dayanıklıdır ve performansı yüksektir.
Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler.
Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
§ Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır
§ Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır
Yağ performans sınıfı nedir? Nasıl anlaşılır?
Bir yağın performans sınıfını, ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlayabilirsiniz. Yağ firmalarının uzun yıllar süren, yüksek maliyetli çalışmalar sonucu aldığı bu sınıflar, yağın performansını belirler.
Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda;
§ benzinli sınıfta SM en üst API performans düzeyini
§ Dizel sınıfta CF ve CI-4 en üst API performans düzeyini
§ A3, binek araçlar için ACEA performans sınıfını
§ B3, dizel, hafif ticari araçlar için ACEA performans sınıfını
§ E4, ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıfını gösterir
API SH/CF ne demektir?
API; performans sınıfı onayı veren kuruluş Amerikan Petrol Enstitüsü'nün (American Petroleum Institute) baş harfleridir. "S" harfi, bujiyle ateşlemeli araçlarda (spark ignition), "C" harfi, basınçla ateşlemeli araçlarda (compressed ignition) kullanılacağını gösterir. Bu iki harf sabit olmak üzere, arkalarından gelen harfler ise performans derecelerini belirtir. ( SA, SB, .......SL, SM gibi). Benzinli otomobillerde en üst sınıf SM, dizel araçlarda ise CF ve CI-4'tür.
§ CF, hafif ticari araçlarda
§ CI-4 ise iş makinelerinde en üst sınıftır
API SH/CF örneğinde "S" harfi önde olduğu için, bu yağın öncelikle benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demektir. "S"nin yanında ki "H" harfi, yağın benzinli araçta "H" sınıfı bir yağ olduğunu gösterir. Aynı zamanda bu yağ, dizel bir araçta ise CF sınıfı bir yağ olarak rahatlıkla kullanılabilir.
0W ne demektir?
"W" İngilizce winter (kış) kelimesinden gelmektedir. 0W kış şartlarında sıfır numara yağ özelliği gösteren çok ince yağ anlamına gelir.
Viskozite açısından 0w-30'mu, 10w-60'mı daha iyidir?
Yağın viskozitesinin uygunluğu kullanım yerine göre değişir. Örneğin 0W-30 çok ince bir yağdır. Motorun içinde rahatça dolaşır ve her noktaya ulaşarak yağlama yapar. 10W-60 ise daha geniş bir viskozite aralığına sahiptir ve çok sıcak iklimlerde, sıcaklık değerleri çok yükselen ve yüksek performans beklenen motorlarda kullanılır.
Aynı viskozite derecesindeki yağlar arasında neden fiyat farkı olur?
Yağın içerisindeki baz yağın kalitesi, katık paketinin cinsi, API veya ACEA performans sınıfı farklılıkları nedeniyle fiyatlar değişiklik gösterebilir.
Fren hidroliklerinde DOT3 ve DOT4 nedir? Ne farkları vardır?
DOT3 ve DOT4, higroskopik (havadan nem emme) niteliği olan fren sıvısı özellikleridir. DOT3 ve DOT4'ün ayrı ayrı kaynama noktaları vardır. DOT3 140°C'de, DOT4 ise 155°C'de kaynar. Bu nedenle DOT4 kullanması gereken araçlarda kesinlikle DOT3 kullanılmamalıdır.
Dişli yağı ambalajları üzerinde görülen GL-4 veya GL-5 ne anlama gelir?
Her ikisi de dişli yağları için kullanılan API sınıflandırmasıdır. GL-5'te aşırı basınç katığı daha fazladır ve genellikle ağır çalışma koşullarında kullanılır. Araç üreticisi tarafından aksi belirtilmediği sürece GL-4 dişli yağı tavsiye edilen yerlerde GL-5 kullanılmamalıdır. Çünkü GL-5'te bulunan aşırı basınç katığındaki kükürt, sarı metalleri aşındırır.
Motor yağı neden koyulaşarak kirli gibi görünür?
Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğinde ki dağıtıcı ve deterjan katıkları sayesinde motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmasını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle de motor yağı kirlenir. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı, görevini iyi yerine getiriyor demektir.
Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?
Motor yağının bozulduğunu anlayabilmek için elle veya gözle yapılan incelemeler yanıltıcı olabilir. Kesin sonuç için, yağın laboratuar koşullarında, fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekir.
Aynı cins ve aynı marka yağlarda bile neden renk farkı olur?
Ham petrolün farklı yerlerden, farklı renklerde elde edilmesi sonucu, baz yağın tonunda değişiklikler olabilir. Ayrıca kullanılan katıkların farklı renklerde olması, motor yağının rengini etkileyebilir. Ancak, renginin açık veya koyu olması yağın kalitesi etkilemez.
Sabahları aracın zor çalışması motor yağıyla ilgili bir sorun mudur?
Araçlar soğuk havalarda genellikle zor çalışırlar. Çok soğuk havada kalınlaşan yağ, ilk çalışma anında motorun içinde rahat dolaşamaz ve bu nedenle ilk çalışma anında sorun yaşanır. Özellikle soğuk hava koşullarında düşük viskoziteli (yani ince), kısmi sentetik ya da tam sentetik yağlar kullanılmalıdır.
Köpürme neden olur? Motora zararı nedir?
Gerçek anlamıyla köpürme, aracın devamlı hareketiyle karterde oluşan çalkalanma ve yağın motor içinde yüzeylere çarpması sonucu meydana gelir. Eğer motor yağında bu köpürmeyi engelleyecek köpük giderici katık yoksa ya da yetersiz ise, oluşan köpükteki baloncuklar herhangi bir temastan patlar . Böylece, metal sürtünmesi meydana gelir ve aşınma başlar. Halk arasında bilinen köpürme ise, yağ dökme haznesi kapağında oluşan, kaymak veya mayoneze benzer görüntüdür. Bu köpürme değildir. Yağa doğrudan su karışıyorsa veya eski teknoloji araçlarda olduğu gibi yağ buharı dışarı çıkmıyor ve gece - gündüz sıcaklık farklarında kondense olup yağa karışıyorsa bu olay meydana gelir. Motora doğrudan zararı olmayan kaymaklaşma ve mayonezlenmeyi, köpürmeden ayırmak gerekir.
Motorlarda "tolerans"ların daraltıldığı söyleniyor tolerans nedir?
Tolerans, birbirine çok yakın, hatta birbirine değen iki metal arasındaki boşluğa verilen isimdir. Yeni teknolojiyle bu boşluklar en aza indirilerek, motorun daha kompakt olması ve daha fazla performans göstermesi sağlanmaktadır. Toleransı daraltılan, yeni teknoloji motorlarda daha ince (sentetik) yağların kullanılması tercih edilir
Motor yağlarının cinsi ile yağ değişim km.si arasında bağlantı var mıdır?
Araçların yağ değişim km.lerini sadece araç üreticileri belirler. Bu nedenle, kullanım süresi araç üreticisinin tavsiyesi doğrultusunda belirlenmelidir. Sentetik yağların mineral yağlara oranla çok daha dayanıklı olduğu söylenebilir. Dolayısıyla kullanılan yağın sentetik veya mineral olması motor performansını ve korumasını doğrudan etkileyen bir faktördür. Ancak yağ değişim km.si araç üreticilerinin onayı olmadan uzatıldığı takdirde, beklenen performans ve koruma sağlanamayabilir.
Kutunun arkasındaki sınıflandırmalar ve özelliklerin anlamı nedir?
Yağlar kullanımları ve kalitelerine göre değişir. Bazıları yalnızca belli motorlar için uygunken bazıları da yalnızca belli hava koşullarında kullanılabilir. Aynı motor ve hava koşulları için optimize edilmiş iki yağın performans düzeyleri bile belirgin şekilde farklılık gösterebilir. Bu nedenle yağ performansını ve kullanımını tanımlayan evrensel ölçütler belirlenmiştir.
bu ölçütleri belirleyen ana kurumlar şunlardır:
Society of Automotive Engineers (SAE) - yağı viskozitesine göre tanımlar. Farklı sıcaklıklardaki viskozite performansına göre bir yağ tek mevsim (monograde) veya dört mevsim (multigrade) olabilir.
American Petroleum Institute (API) - yağları motoru koruma kapasitelerine göre sınıflandırır. Benzinli motorlar için S, dizel motorlar için C harfi kullanılır. S veya C'den sonra gelen harf, alfabetik sıra takip edilerek (CA, CB, CC.... gibi) performans ve koruma derecesini gösterir. Shell Helix gibi bazı yağlar benzinli ve dizel motorlarda kullanılabilir, bu nedenle sınıflandırmaları SJ/CF veya CF-4/SJ şeklinde yapılır.
Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) - API ile benzerdir, aralarındaki fark ise API kurumunun Amerikan motorlarını, ACEA kurumununsa Avrupa motorlarını baz almasıdır. Ayrıca ACEA sınıflandırmaları belirtmek için harfleri kullanır.
Fren hidroliğinin ömrü ne kadardır?
Normal şartlarda fren hidroliğinin değişim süresi kilometreden bağımsızdır. Ancak DOT3 için 12 ay veya 20.000 km., DOT4 için ise 18 ay veya 30.000 km. olarak kabul edilebilir.
Dişli yağları için katık gerekir mi? Katık kullanmak zararlı mıdır?
Her nitelikli yağda olduğu gibi, dişli yağlarında da çeşitli katıklar vardır. Dişli yağlarında özellikle aşırı basınç katıkları (EP) bulunur. API GL-4, GL-5 gibi sınıflara göre EP katıklarının oranı değişir. EP katığının fazlası, içinde sarı metal bulunduğundan, transmisyon sisteminde aşınmaya yol açar. Bu nedenle araç üreticisinin önerdiği sınıfta, kaliteli dişli yağı kullanıldığı takdirde ekstra katık kullanmak gerekmez.
Yağ eksilmesi durumunda değişik marka yağ eklenmesi motora zarar verir mi?
Eklenen yağın aynı viskozite derecesinde, aynı API sınıfında olduğuna dikkat edilmeli ve mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır. Bu durumda motorda ani ya da doğrudan bir zarar oluşmasa bile yağın kimyasal yapısı bozulabilir, motor koruması azalır. Ancak, bu işlem, geçici bir önlemdir, ilk fırsatta yağın tümüyle değiştirilmesi tavsiye edilir.
şöyle bir bilgi buldum işinize yarar umarım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------
peki neden daha pahalı motul yağ shel neden ucuz. iphone yağlarda ona keza pahalı.. neye nasıl güvenebiliriiz?
orta yolu tutmanı tavsiye ederim
calgon hesabı ni hatırlatayım;
makinenizim rezistansi kirec kaplamasin diye calgon sattılar yıllarca pek cok kişi de alıp kullandı aman makineme zarar gelmesin diye
korkutma taktikleri ışte
halbuki rezistans icinden tel gecen bir metal parçası ve maliyeti düşük
yıllarca calgona verilen paranin yanında rezistans parasi devede kulak belki de
daha sonra cikan reklamlarda makinenin heryeri kirec kaplandı haydaaa hani onceden rezistans kirec kaplaniyordu
neyse gelelim motosiklet konusunda anlatmak istedigime
her 1000 km de yag değiştiren kullanıcılar var bazı motosikletlerde
litresi 15 tl den 30.000 km boyunca 450 tl yapar
cg motorun 125 cc komple sıfır motoru 450 tl zaten
veya örneğin bir çinli cup motorun piston segman gomlek seti 40 tl civari
5 bin km de yag değişimi oldukça iddialı bir rakam
siz onu 2500 yapın su mübarek yaz gunlerinde
gerci hindistan burdan daha sıcak
özetle pahalisina gerek yok
api sınıfına dikkat etmek gerek
shell den castrolden al kullan
ayrintiya girersen cok fazla detay var
motorunu korumak istersen zinciri yagla
gazi yavas ver
debriyaja dikkat et
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------
silindir piston segman seti demek istemiştim
100 mg princede bu set 69 tl
degistirince motor sifirlanmis oluyor
dikkat edin motul yağ 35 tl
silindir segman piston sıfır hem de 40 tl
Merhaba herkese aranıza yeni katılıyorum.
Gözüm hep ktm duke 200 deydi ama etiketi malum, forumun yüz küsür sayfasını okuduktan sonra pulsarın en iyi ktm alternatifi olduğuna karar verdim (siz paylaşımcı arkadaşların bu konuda katkıları büyük) ve acayip gaza geldim inş. Konya da bulabilirsem bende bir pulsar sahibi olmak istiyorum.
Peylaşımlarınız sayesinde motorsiklet hakkında çok şey öğrendim hepinize teşekkürler.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)