Türk tüketicisi olarak bizim marka fanatikliğini bir kenara bırakıp, fiyat-kalite-servis üçgeni içinde doğru seçimler yapmamız gerekir.
Konu ile ilgili örnek verecek olursak. Marka fanatikliğimiz ile kral yaptığımız Nokia, şimdi zor durumda. Eskiden en pahalı telefonları o satardı. İkinci elde çok kıymetliydi. Samsung, doğru stratejiler ile adım adım Nokia'yı liderlik koltuğundan etti. Şimdi bilinçsiz tüketici kitlesi Samsung'a yüklendi. Ve Nokia nın rolünü Samsung üstlendi. Bilinçli tüketicilerin Samsung dışındaki alternatiflere yönelmesi hem küçük çaplı firmaların yaşamasını hem de rekabet ortamının devam etmesini sağlayacaktır. Sonuç olarak rekabet her zaman tüketici lehine olacaktır.
Bize düşen nedir? Bilinçli tüketici olmak. Alacağımız malı iyice araştırmak. Piyasadaki büyük oyuncular dışındakilere de kulak vermek. Eğer ortaya cazip bir seçenek sunmuşlar ise onlara da şans vermek. Biz Bajaj kullanıcıları olarak aslında tam olarak bunu yaptık. Tüm motosiklet kullanıcıları adına RİSK alarak, Türkiye pazarındaki zincirlerin kırılmasına katkıda bulunduk. Bu süreç sonunda ya hüsrana uğrayacak ya da karlı çıkacağız. Tüm yazılanlardan anladığım kadar ile Bajaj kullanıcıları olarak bizi üzen, marka fanatikliği ve haksız eleştirilerdir. Ben İlçemdeki tek pulsar sahibi olarak, zincirleri kırdım. Bundan Büyük motorsiklet markaları bayileri ciddi olarak rahatsız oldu. Nerden çıktı bu motor, Hindistan malı motor alınır mı? Bajaj 3. dünya ülkelerinin markası Vs Vs Güldüm geçtim. Çünkü bunları söyleyen bir yıl önce TVS satıyor yere göğe sığdıramıyordu. Sonuç olarak kendi adıma burada fanatizm yapanların büyük motosiklet markaları bayiisi olduğunu düşünüyorum. AEA incelemesi benim için hayal kırıklığı oldu. Dobra olduğu ifade edilen AEA'nın pulsarın artılarını geveleyerek söylemesi, eksilerini üstüne basarak üst perdeden ifade etmesi, olmayan boş vites bulması, kötü lastik vurgusu ile lastik reklamı senkronizasyonu benim için düşündürücü oldu. Almanların testlerine güvenmeyin neden mi?
Okuyunuz Gerçek sahadaki dayanıklılık testlerine
bakınız. Marka fanatizmine hayır. Bilinçli tüketici olmaya evet diyorum.