20 bin km sonrası...Adam 100küsür km test etti.neyse bişey demiycem.Töbe töbeeee
20 bin km sonrası...Adam 100küsür km test etti.neyse bişey demiycem.Töbe töbeeee
Merhaba arkadaşlar
Aranızda yeniyim
Bugün İstanbul Oktay motor a Beyaz pulsar 200 siparişimi verdim.İlgilerinden dolayı arkadaşlara çok teşekkür ederim.
Ayrıca, oktay motorda Centil40 arkadaşımızla karşılaştık,tanıştık ve sohbet ettik.Kendisine ve eşine seyahatlerinde kazasız belasız sürüşler diliyorum.
Şahsen AEA’nın testini pek samimi bulmadım. Alaycı ve basit bir üslup kullanmasını yadırgadım.
Motosiklete yaklaşımındaki samimiyetsizlik, güvensizlik ve yorumunun sonlarındaki önyargısı…
Kullanıcılar olarak AEA’dan önce tespit ettiğimiz ve 100 sayfadır neredeyse hemfikir olduğumuz somut EKSİLERİ: Aynalar, Arka selenin sertliği, Lastikler, Başka… başka var mıydı?
Kullanıcılar olarak AEA’dan önce tespit ettiğimiz ve 100 sayfadır neredeyse hemfikir olduğumuz somut ARTILARI: Öncelikle fiyatına göre donanımlı/performanslı. Atak, seri ve gaz koluna anında verdiği tepkime. İnsanın içindeki haşarı çocuğu ortaya çıkarıyor. Şehir içi kullanımda 0-60 arasındaki ivmelenme gücü ile yoğun trafikten kaçırması, yormaması. Uzun yolda ağır vasıtaların arkasına mahkûm etmemesi. Yakıtı, 250cc’lerle neredeyse eşdeğer performansına rağmen daha ekonomik oluşu. Ergonomik ve dikkat çekici tasarımı. Genel olarak bariz bir kalitesizlik, iğreti bir görüntü ve işçilik kalitesizliğinin göze çarpmaması. Süspansiyon tatminkâr. Kaldı ki Nitrox amortisör kullanımı oldukça başarılı gibime geldi. Bildiğiniz gibi Nitrox, sert kullanımda daha tutarlı bir yol tutuşu ve kontrol etme özelliğine sahip.
AEA’nın tespit ettiği EKSİLERİ: Frenler eh işte, bybre ama kaliperleri farklıymış. Amortisörler sertmiş; ahh-ohh ettiriyormuş bozuk yollarda. Artçı koltuğu da sertmiş (e bizde söyledik zaten ta baştan beri), ama yorumu fazla bayağı ve laubali buldum; prostat, iş…mede yanma, çıkıntıdan hoşlanan olabilirmiş… Lastiklerin güvensizliği (buna paralel lastik satıcısı reklamı sağ üstte), zaten lastikleri de en baştan beri çokta tatminkâr bulmadığımızı ama çokta kalitesiz olmadığını belirtmedik mi? Bu kadar yatırdığım halde o kaymayı ben neden yaşamadım ki.
Dikkatimi çeken bir hususta 4 ve 5.vites aralığındaki boşluktan bahsetti. Neden 100 sayfadır kimse fark edemedi. Yoksa 4.vitesten sonra kullanan mı yok? Plastiklerin kalitesizliğine de vurgu yaptı: ABS plastik olsaymış falan filan. Son olarak aynalar: Kör noktaları fazla, görüşte sıkıntı yaratıyor, doğru bizde söylüyoruz zaten. Çok oynakmış, bi dokunmada hemen ayarı bozulabiliyormuş: Yanlış. Onun vidaları gevşektir, ondan. Ben o vidaları aldığımda sıktım, hiçte öyle oynak değil.
AEA test edecek deyip sevinenleri gördüğümde de biraz anlamsız bulmuştum.
Ama yine de deneyimli ve saygın bir insan tarafından daha farklı bir test bekliyordum.
ÖZETLE SÖYLEDİĞİ ŞU: 7000’e al, çok bir şey bekleme, 15-20 bin km kullan ve sat… Bir şey derdim ama neyse...
Bir de dikkatimi yüz ifadesi çekti: Zoraki test etmiş sanki, markayı, Hindistan’ı, distribütör firmayı küçümseyen bir ses tonu ve mimikle anlatıyordu. Aslında mal iyi ama KTM’ye ayıp ederiz tedirginliği hissettim şahsen. Eksilerini sayarken canlı bir ses ifadesi, artılarını sayarken ise donuk cılız ifadeler.
Bizler neredeyse 1500-2000km'dir kullanıyoruz. Parasını veren biziz, burada objektif ve tarafsız eleştiri yapıyoruz, hakkını da teslim ediyoruz. Kullananların kendi yorumunun daha gerçekçi olduğunu düşünüyorum.
Pulsarı uzun yıllardan beri takip ettiğimden,bajaj markasını da 14 yıl kullandığımdan motosiklet hakkında bir tereddüt yaşamadım.Ben çin mallarıyla bile hiç sorun yaşamamış adamım.Tek çekincem servislerin bu motorlara çinlilere davrandıkları gibi davranabilirlermiydi sorusuydu,sağolsun Ekrem beyde göz açtırmıyor.Benim için hiç bir sorun kalmadı şu an.Her seferinde de dile getiriyorum,bi ön yargılı olmayında deneyin şu motoru diye.Ne istediğinizi biliyorsanız zaten sıkıntı yaşamazsınız.Ama ne istediğinizi bilmiyorsanız,ne Barkın abi,ne Ekrem bey,ne de bu forumda yazılanlar size bişey ifade etmez.Alıp kullanacak olan sizsiniz.Bazı şeyler hemen olmuyor,ben 2007 den beri almak için yanıp tutuşuyorum,maddi durumumu ayarlayabilirsem bol bol gezmeyi düşünüyorum.Bence kafanızda ne istiyorsunuz onu bi tasarlayın.Marka önemli değil,ne istediğiniz önemli.
barkın abi kusra bakma da ıçmışsın bu sefer baştan savma olmus parayı mı buldun işinmi cıktı acele olmuş amatörce rasgele kelimeler ile süslenmiş ktm ye ayıp olmasın diye korkudan övemiyor motoru
www.erkakurye.com
AEA saygin biri ancak biraz degil baya bir savsaklamis hele lastik konusunda "bu ne yaa arkasi kaydi ! Ocak dışısın!!!" Yorumu cok maniar
Değerli Pulsar kullanan arkadaşlar, + ve - lerden bahsedilirken far aydınlatma konusundan bahsedilmemiş. (Ya da ben kaçırdım.)
Geceleri far aydınlatması nasıldır? Malum biz Honda cbf150 kullananların en büyük sıkıntısı far aydınlatması. Pulsar'ın far aydınlatması geceleyin yeterlimidir? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Bence AEA gayet objektif bir test yapmış, bence çoğu arkadaş fazla ümitlenmiş. Yani AEA'ın sat cbf,ybr yi al pulsarı veya KTM den ne farkı var canım Duke un yarı fiyatına harika bir motor pulsar demesini beklemiş, aynı olsa bu fiyat olmaz, barkın abide plastik ve fren konusunda bilgilendirmiş bizi, kaçımız burda ktm ve bajajın fren sistemiyle haşır neşir oldu da ''kesin aynı abi'' diyebiliyor. Hemde KTM ye göre + larını da görüp anlatmış barkın abi. Herkesin bahsettiği eksileri söyleyince e biz zaten bahsettik kaç sayffa diyorsunuz. Ne yapsın adam hiç kimsenin bulamadığı bi yönünü mü bulsun ? Altı üstü 200 lük bajaj işte.. Ayrıca ''Aynasını sıktım düzeldi , yok selesini şöyle kaplattım sertliği gitti, AEA abartıyor'' demek bence yanlış, barkın abi stock halini anlatmış sana, tabiki aynayı sıkınca veya daha büyük ayna takınca kör noktalar akkında bi sorun kalmaz. Herkes temkinle yaklaşıyor bajaj a barkın abide aynı şekilde yaklaşmış.
AEA Sonuç olarak bu motoru yerle bir edecek yorumlar yapmadı ki ve yerle bir edilecek bir yanı da yok kanımca ki 2 3 günlük bir firmadan bahsetmiyoruz.
( Megelli 250r video'sunu izleyenler ve daha sonrasında araştıranlar ne demek istediğimi daha iyi anlayacaklardır. )
Motorları yıllardır yollarda olan bir firmadan bahsediyoruz,ümitlenmeyi gerektirecek bir durum yok bu açıdan bakıldığında.
Cbf,ybf'yi sat başka x firmalı motoru al kim ? ne için ? demek istesin ki.
İnsanların beklediği de o değildi sadece acımasızca yapılan yorumlar karşısında,tabuların kırılması amacı ile bir uzmanın da incelemesinin yararlı olacağı fikrine varıldığı için böyle bir durum ortaya çıktı.
Kısacası şu an bahsedildiği kadarı ile gerçekten + yönleri tatminkar ve - yönleri de o kadar albenisini yitittirecek düzeyde değil.
Bizlerin sanki sahibiymişiz gibi diğer X firmalarını savunmaktan vazgeçip objektif bakış açısıyla bakarak yorum yapmamız gerektiğini düşünüyorum.
Bizler tüketiciyiz deneriz,alırız,yorumlarız. Ama bu bizi diğer markaları kötüye yormaya itmemeli.
Yamaha Bajaj'ı döver,Honda Ktm'yi yok eder vs.
AEA ve bir çok kullanıcının da yorumlarından yola çıkarak bu motor'un diğer firmalardan pek eksiği olmadığını görebiliyoruz ve bunu inkar etmenin de bir anlamı yok.
Sevgi ve Saygılarımla
Hayırlı Ramazanlar
AEA ı japon yakuzası su tehdit etmiş sanki pulsar 200 ns yi övemedi bir türlü iyide kötüde diyemedi LAFI ORTADAN KONUŞTU
Bence sorun şurada kim hangi motoru isterse onu alır. 250cc karsilastirmasinda daelim yerden yere vuruldu sym keza o fiyati ile hor hakir görüldü aralarindaki en pahali ve en dusuk cc ye sahip ktm duke 200 neredeyse birinci cikti. Burada ktm duke 200 den bazi yonlerden zayif bazi yonlerden hafif önde ama genel anlamda ortalamanin üstünde bir motorun 7.300 gibi bir fiyatla satilmasi onu en azindan fiyat performans manyagi yapar kimse pulsara cbr 250 den duke 200 den ninja 300 den cok iyidir yorumunu beklemiyor zaten biz motorumuzu seviyor onu 125 150 ve 200 klasmaninda (duke canavarini saymazsak) paket motoru olmayan 2.5 ortalama yakıtından ödün vermeden 145-150 kms hiz yapabilen 0-60 kms hizlanmasi 3 kusur olan bir deli olarak kabul ediyoruz kim ne derse desin motorumuzu ne yerden yere vurup sakin almayin diyen kullanmamis komik insanlara nede şu ortamda daha iyisi yok diyenlere karnimiz tok
dediklerinin çoğuna katılmakla beraber şunu da söylemek isterim, tabi ki bajaj kendisini birçok ülkede kanıtlamış bir durumda fakat Türkiye'ye yeni girdiler, uzun vadede yedek parça, KALİTELİ servis vb yönlerden kendini Kuralkan çatısı altında tam kanıtlamış bir marka değil bence.. Birçok ülkede kendini kanıtlamış markalar Türkiye de bahsettiğim sebeplerle yeterli takdiri elde edemiyor. ''Cbf,ybf'yi sat başka x firmalı motoru al kim ? ne için ? demek istesin ki.'' demişsiniz, benim bu konuda yazdıklarım direk bu anlamda değildi. Ben sadece buraya yorum yapan arkadaşların bazılarında barkın abiden ''bajajı segmentinin en üstüne koyma ve fiyat olarak alınacak en iyi motosiklet'' yorumlarını beklediğini sezdim. Herkese İyi günler
valla kardeş AEA ister desin ister demesin gördük kullandık ,duyuyoruz ,okuyoruz.dolayısıyla son cümlendeki "bajajı segmentinin en üstüne koyma ve fiyat olarak alınacak en iyi motosiklet" kavramını pulsarın en azından şu ana dek yeterince hakettiğini görmekteyiz....aksini düşünenleri ceplerine minimum 5 bin lira daha koyarak honda ,ktm,sym,suzuki vs. bayilerine davet ediyoruz,çaylar benden...
Evet dogru Pulsarin karsilastirildigi motosikletler +5 bin lira farkla satiliyor.Ama gercekci olmak lazim Pulsar 9.500 fiyat etiketiyle olsaydi bahsedilen diger bildik markalar agirlikli olarak tercih edilirdi.Burada Pulsara iyi bi alternatif derken Suzuki,Honda,Yamaha ,vb gecmisleri basarilarla dolu ,pistlerin tozunu attirmis koklu markalara haksizlik kimse etmesin.Sonucta KTM Bajaja bu motoru yapmayi ogrwtmis hintlilerin Ar Ge sinden cikan bir urun degil.
İsi gelistiren , yillardir motosiklet sektorune ozgun orjinal kaliteli urunler ureten japon ,alman ve italyan markalardir.
Bajaj suan iyi bir alternatiftir.Ama bu fiyatla oyledir.10 bin liraya Pulsarin teknik ozellikleri harika diyip alan kimse cikmaz.Yani konu daha cok fiyatla ilisiktir.
Barkin Bey mesrlenin ozetini anlatmis.Adam daha ne desin 7300 e harika motor olmaz arkadaslar.İyi bir alternatif olur sadece.
Almanlar her yil iscilik malzeme notu verir markalara..Orn.Audi ninki 9 Mercedesinki 8 dir.
Bajaj ve Suzuki icinde muhendislik yorumu boyle olacaktir.Bajajin 6 aldigi yerde Suzuki 9 alir.
Ewet Suzuki pahalidir.Ama Suzuki daha kaliteli ve ozenilmis , bircok farkli deneyimin kullanildigi bir motordur.
Bajaj 7300 e iyidir .Cok satilir.Keyifle kullanilir hepsi bu.
Gayet guzel bir aciklama.
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)