hak_anm adlı üyeden alıntı
Tereddütü olan arkadaşlara tavsiye; alternatifleri gözardı etmeyin.
Pulsar'a yakın fiyatlardaki motosikletleri hafızanızı canlandırmak için tekrar araştırdım:
Honda CBF-150 (11Bg, 12.5Nm): 5.800+Plaka (tahminen 6.200TL)
Nankörlük etmeyeyim 2 yıl kullandım. Konforlu bir sürüşü var ama sıkıntılı bir motor bence. En başta hantal,
kronik sorunları var. Sadece Asya pazarı için Çin'de üretiliyor.
Bakmayın siz memnun olanlara, aslında çoğu benim gibi Honda diye alıyor.
Yamaha YBR-125 (9.7Bg, 9.5Nm): 4.900+Plaka (tahminen 5.300TL)
Kullanmadım, kullananlar memnun olduklarını söylüyorlar. Kaliteli ve sağlammış. Yalnız ilk modellerinin
daha iyi olduğu sonradan (2008'den sonra) üretilenlerin ise eh işte olduğu söyleniyor.
Sadece Asya pazarı için Çin'de üretiliyor. Yine, sırf markası için alındığını tahmin ediyorum. 2012'den sonraki tasarımları TVS kopyası.
TVS RTR-150 (14Bg, 12.5Nm) 5.400+Plaka (tahminen 5.800TL)
Kullandım, 2009'da tasarım ödülü almış kaliteli ve sağlam bir motosiklet. Kronik arızası olup olmayacağını bilecek kadar uzun km'ler
kullandım; varsa da bana denk gelmedi ama diğer kullanıcılardan da duymadım. Kalitesini Suzuki'nin GS150'sinden alıyor. Ah distribütör
vah servisleri, ne kaybediyorsa ondan kaybediyor bu motor. Yoksa CBF'nin de YBR'nin tozunu attırır.
Vibrasyonu var, bazen rahatsız edici olabiliyor ama ivmelenmesi ve ataklığı bu kusuru örtüyor. Ayrıca kendi segmentinde bariz bir
beygir üstünlüğü var. Üstelik diğerlerinden daha az yakıyor daha çok kaçıyor. 2 yıldır 180cc ABS'li motoru Hindistanda üretiyorlar
ama ne hikmetse Türkiye'ye getirmiyorlar. Sanırım Pulsar ile yılan kaçar artık, apar topar getirirler bence.
Hindistanlılar bu işi çözmüş. Önce Japonlar ile birlikte motosiklet üretmişler. Daha sonra kendi ayaklarının üzerinde durmayı başarmış ve
pazarda söz sahibi olmuşlar. Ama hala arkalarında Japonlar var. Kawasaki-Bajaj, Suzuki-TVS gibi...Teknolojileri gayet iyi.
Tek silindire 3 buji koyup 4 valfli yapmak oldukça iddialı. Hintli mühendislerin laf olsun sükse dolsun diye bunu icat ettiklerini sanmam.
Uzun test ve pazar araştırmalarından sonra piyasaya sürdüklerini tahmin ediyorum. Kaldı ki, Uluslararası ticaret anlaşmalarına göre bu
Pulsar denilen model başlarına 10 yıl bela olacak çünkü. Mekanik parçalarını üretmek ve tüketicilerine bunu ulaştırmak zorundalar.
Hangi global şirket ürününün AR-GE'sini yapmadan piyasaya sürecek kadar salaktır.
Tereddüt eden arkadaşlar; AEA deneseymiş keşke, daha iyi olurmuş, daha sağlıklı karar verirdik diyorlar. Bu konuda en güzeli özeti bence
newmoto76 yapmış, dahası 90 sayfadır kullanan arkadaşlar da zaten gözlemlerini anlatıyorlar. Bir tanesinden ciddi bir sorun okudunuz mu?
Çoğu objektif bir şekilde izlenimlerini paylaşmış. Japon olsaydı toz bile kondurmazlardı. Ama Pulsar için +/- ne varsa yazıyorlar.
Ben de söylüyorum; Aynalar, vites ve fren pedalları, elcikler daha iyi olabilirdi. Bu kusur mu bence değil. Vibrasyon deniyor.
Ne vibrasyonu ya, TVS'nin yanında yok gibi. Hatta BMW GS650'ye bir bakın, Yamaha XT660'a daha sayayım mı? Uyuşursunuz valla.
7300TL'yi sokağa attık diye yazanı, Kuralkan'a sövüp sayanı hiç okudunuz mu şimdiye kadar?
Yine de kusursuz birşey arıyorsanız, aramayın; bulamazsınız. Japon markalarında bile yok (bkz AEA'nın 250cc araştırması).
Kalın sağlıcakla