Pulsar için sakal ve grenaj çalışmalarım sürüyor
Pulsar için sakal ve grenaj çalışmalarım sürüyor
Cbr 125 tavsiye etmem onun yerin cbr 250 almak daha mantıklı 2 3 yıl rahat binersin sıkılmadan . Cbf te başlangıç için iyi bir motor ama artık sıfır alınmaz çünkü çok zamlandı . Aksesuarıydı lastiğiydi falan derken 7 bine yakın tutar cbf'i sıfır almak . Onun yerine biraz daha biriktir sıfır cbr 250 , ktm duke 200 , inazuma veya daha ucuz olsun dersen pulsar al .
Ezio peki cbr 250r oturuş pozisyonu mu daha rahat. pulsarın mı rahat yoksa ikiside aynı mı. bugün zaten gidip ikisine de binecem ama sizden de fikir almak istiyorum. ki cbr 13.000 tl gibi bi rakam. pulsar 7.000 hani 6.000 tl lik fark varmı. oturuş pozisyonu konforu hangisinin daha iyi. servis sorun olur mu. sonra yakıt tüketimleri nasıl. bu gibi konular kafama takılanlar.
Her iki motoruda test etme şansım oldu ikiside oturuş olarak aynı sayılır çok bi fark yok . Ama pulsar cbr'a göre biraz titreşimli fakat titreşim knusunda bir şey diyemem çünkü yüksek hızlara çıkamadım . Yüksek hızlarda ve uzun yolda pulsar yorar diye düşünüyorum . Cbr'ın hızı daha fazla olduğu için pulsara göre uzun yolda cbr'la daha rahat gidersin . Pulsarsa stabil 120 130 gidebilirsin en fazla . Ama cbr'la stabil 140 150 gidersin uzun yola . Pulsar daha çok rüzgar alır cbr'a göre naked motor olduğu için , rüzgarda yorabilir sizi . Arada evet 6 bine yakın bir fark var ama arada kalite farkı var . Pulsar bütün çinlilerden 2 gömlek üstte kalite olarak ama bir japon asla değil onuda gözden çıkarmayın
honda da karar kıldım o zaman. ilk fırsatta vbr 250r için honda bayiine gidiyorum. ilgin için teşekkür ederim arkadaşım.
Honda elbette daha kaliteli sözümüz yok. Lakin neye göre kaliteli ? 250 cc ve altı seviyesinde honda gerçekten son 4-5 yıldır hayal kırıklığı. Eski honda kalitesi maalesef bu segmentte yok. Yamaha , Suzuki , Kawasaki ye bişey diyemem gerçekten kaliteliler 250 cc seviyesinde.
Ezio41 de newmoto76 da kendi bakış açılarına göre haklılar.
Benim bakış açım ise senin nasıl bir şey istediğin ile ilgili.
Pulsar da cbr da çok farklı karakteristikte motorlar. Eğer kendini racinge yakın hissediyorsan başlangıç motoru olarak cbr 250 çok doğru bir tercih olacaktır. Yok eğer hızdan değilde gezmekten hoşlanıyorsan oturuş pozisyonu itibariyle cbr seni yoracaktır. Seçim bana göre tamamen tarzlarla ilgili olmalı. Tarz olarak pulsar cbr ile kıyaslanmamalı bence. cbf ile kıyaslandığında ise ben tartışmasız pulsar derim.
Tarzından emin değilsen ve para problemin de yoksa ki öyle anlaşılıyor, sıfır yerine 2. el motor alman doğru olacaktır. Alım satımdan dolayı zararın fazla olmaz ve istediğin motordan emin olunca onun sıfırını alırsın. Ben 2 ay içinde 3. sıfır motorumu aldım ve öbür ikisinden hatırı sayılır bir zarar ettim.
Servis konusuna gelince genel olarak honda servislerinin daha kaliteli olduğu söylenebilir. Ancak servis sorunları ile ilgili olarak okuduklarından bence yanlış izlenim çıkarmışsın. Türkiye ye daha yeni girmiş bir motorun tabiki yedek parça problemi olacaktır. Bu seni yanıltmasın.
Ben en iyisi ikisine de bineyim. Kullanma imkanım olursa kullanaym hangisi hoşuma giderse artık honda dan hiç şüphem yokta Pulsar i deneyince görecem
arkadaslar şu an antalyadayım dönüşte gezi yazısı hazırlıcam hiç durmadan 225 km yaptım hiç yorucu değil sollamalar adeta keyif virajlarda daha keskin olsa ne yazar diyor makina yakıt olarak 13 kurus 50 60 arası gidersen 80 90 gidetsen 17 kurus birde tapa gaz denedim tam 100 km 130 dan asaa indirmedim diyebilirim ondada 22 kurusa cıktı ama hakkını veriyor ve cok gereksiz buldum ortalama 70 80 e sabitledim toplam 10 saatte antalyaya girdim istanbuldan ve antalya kanunı servisine tesekkurlerimi sunuyorum mütiş ilgili arkadaslar ekrem beye duyrulur servis budur o kadar ilgilendilerki ben o özeni hiç bir motoruma göstermedim sıkıldım servisten cıkınca motoru yeni almış gibi hissettim silikon bile sıkıldı zincir temizliği ve hava ile kurutuldu işine sahip cıkmak budur isteyerek iş yapan bi servis tayfun motor a tesekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------
www.erkakurye.com
Arkadaşlar hatırlarsanız bundan bir kaç sayfa önce motorsikletimdeki "Terleme-yağ sızdırma" olayı ile ilgili bir paylaşımda bulunmuştum. Sol motor kapağının conta kısmında hafif bir sızdırma vardı, kızgınlıkla motorsikleti servise götürdüm (Hatay/Antakya uslu ticaret),yağ sızdıran yeri göstererek ustaya bakmasını söyledim. Bir yandan da sorular sormaya başladım,
Usta sen bu motoru bana teslim ederken heryerini kontrol ettin mi? Cevap: "Motor zaten fabrikada kurulu şekilde geliyor, bizim kontrol etmemize gerek yok"
Usta ilk bakımda yağ filtresini değiştirecek miyiz? Cevap: "Gerek yok daha erken"
Peki ne yapacaksın ilk bakımda? Cevap:"işte yağını değiştiririz sağına soluna bakarız, sen kafana takma ben şimdi yaparım bakımını"
Dedim hayır usta sen bakımını yapma sadece şu yağ sızdırma sorununu hallet bana yeter.
İçeri girdim bayiye ustayı şikayet ettim, şirket sahibi gerekli uyarıyı yapacaklarını söyledi vs vs. Sonra servis bölümüne gittim baktım usta yağı değiştiriyor, ilk bakım zamanın gelmiş onu da yapalım diyor. Usta dedim ben senden bakım yapmanı istedim mi? niye yapıyorsun bakımını... dedim para vermem boşuna yapma... aldım motoru para vermeden çıktım.
80-90km yol yaptıktan sonra Bırakın sorunun düzelmesini yağ filtresinin olduğu yerden damlalar halinde yağ sızmaya başladığını gördüm motordan :(, artık yağ sızıntısı egzosun üzerine birikmeye başladı. Egzosun üzerindeki yağ yüzünden duman çıkıyordu, neredeyse motor alev alacaktı...
Ertesi günü önce forumdan sonra telefon aracılığı ile Ekrem Ata bey benim ile iletişime geçti, benim çalıştığım ilçeye 30km uzaklıktaki İslahiye/G.Antep bajaj (bayii/servis)'ine yönlendirdi. Orada sağ olsun "Esen usta" bütün şikayetlerimi sabırla dinledi ve başladı motor ile ilgilenmeye, bana da yemeğimi çayımı söyledi hem sohbet ettik hem de motoru tamire başladı, Yağ filtresindeki yağ sızmasının sebebi, yağ filtresini ilk söken "sözde ustanın" tornavida ile contayı nasıl parçaladığını gösterdi, motorun bütün vidalarını kontrol etti, gördüklerime inanamadım neredeyse tüm vidalar gevşek haldeydi, "usta bu motorlar banttan geçerken havalı sıkacaklar ile gelişi güzel sıkılıyor, seri üretim yapıyor adamlar dakikada 1 motor üretiyorlar, bizim tüm vidaları kontrol etmemiz lazım teslim etmeden önce, bize montaj formu veriliyor, motoru ilk teslim ederken bu form dahilinde heryer kontrol edilip o şekilde imza atılıp teslim ediliyor, biz de montaj parasını bayiden alıyoruz" sağ olsun bütün vidaları sıktı. Yağ sızdıran yere her ihtimale karşı sıvı conta sıktı.
Artık akşam olmuştu ve benim evime geçmem gerekiyordu, usta motorun işinin henüz bitmediğini söyledi, teslim edemem dedi. ve beni mağdur etmemek için kendisinin kullandığı Discovery 125ST yi bana verdi, evine bununla git, yarın gelir motorunu teslim alırsın dedi ve beni uğurladı. Ertesi gün geldiğimde motoruma gerçek bir usta eli değdiğini, adam akıllı bir bakımın motorda neleri değiştirebileceğini anladım.
Öncelikle Esen Usta'ya ve Ekrem Ata bey'e ilgileri ve yardımları için çok teşekkür ediyorum.
Sorunum bir gün gibi bir sürede giderildi ve hiç bir şekilde mağdur edilmedim, motorsuz kalmadım.
Eminim bana bu sıkıntıları yaşatan servis için gereken de yapılacak, bu tarz sektöre zarar veren kişiler sektörden temizlenecektir.
Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim.
Valla Ekrem bey olmasa çoğu kişi pek ilgilenmez bajaj ile ama Ekrem bey sağolsun anladigim kadari ile kendini müşterinin yerine koyan. Kimseyi elinden geldiğince mağdur etmemeye çalışan biri. Yalnız bugün ankara 4 44 motor a Pulsar i görüp üstüne oturup satın alma niyeti ile gittim. Adam Küpeli ilgisiz duruyordu. Guvenemedim yani adam da samimiyet sezmedim ve umursamaz duruyordu. Honda ya gittim bi samimiyet bi anlatım ikramlar felan. Motor a bindirdiler. Bir test motoru ayarladilar cbr 250 sürdm. Beğendim de. Yanlız fiyat yüksek geldi. Ekrem beyden ricam en azından insanın üstünde nasıl duracağı ni görebileceği bir Pulsar birakmalari ben görmediği m üstüne oturmadigi m motor için neden kapora vereyim. Adam bi ilgisiz. Kapış kapış gidiyor. Sen bilirsin dedi. O kadar yani. Ben bu konu da yardım bekliyorum. Ankara da bana Pulsar ını 15 dakika kullanma fırsatı verecek arkadaş var mı benzin de alırım yemek de yediririm hiç sorun değil. Böyle motor satıcıları ile yüz göz olmak istemiyorum.
Ankarada 10-15 gün evvel fabrikadan motorlar geldi test sürüşü yaptırıldı diye okumuştum haberiniz olmamış sanırım
Haberim oldu da uygun gün e denk gelmedi.. ve üstüne binip rahatlığı nasıl diye bile bakamadigi m motor u almak saçmalık olur herhalde. Insan üstüne binip sürecek ki istediğim bu veya bu değil diyebilsin. Ankara dan Pulsar i olan arkadaşlardan rica ediyorum. 10 15 dakika motoru kullanmam a izin versinler. Masrafı ne işe karşılarm. Kolay gelsin herkese
Bayilerde test motoru yok mu?
Ne yaptılar ki o test motorlarını? Sattılar mı?
Bu test sürüşü Honda-Suzuki-Kawasaki-Yamaha da varmı, örneğin Honda almak isteyen herhangi bir bayiye gidip almak istediği motoru test edebiyor mu?
MERHABA;
BENDE BU MOTOSİKLETİ NEREDEYSE PİYASAYA ÇIKTIĞINDAN BERİ TAKİP EDİYORUM.ANCAK ŞU SORUNUN CEVABINI BULAMADIM.
BOY : 1.80 KİLO : 87 MOTOSİKLET ALTIMDA SIRITIRMI ?
TEŞEKKÜR EDERİM.HERKESE KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM.
Topcase demiri yaptırmıştım ama estetik olarak içime sinmedi. Neler var diye gezinirken gördüm, Pulsar için donanımsal aksesuarlar var; ilgilenen arkadaşlar olabilir
http://www.fireparts.com.co/pulsar/motos/pulsar-200-ns.html
1000 COP'un TL karşılığı yaklaşık 1.14TL
slm kardeş bende boy 1.81 kilo 80 bende küçük kalmıyo motor iyi yani )
Şu an bu konu içerisinde 40 kullanıcı var. (0 üye ve 40 misafir)