Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Mayıs 2014, 23:44
#1301
[QUOTE=turkish39;3361706]Cevap verildi de hangi sayfada şu an bilemiycem.Kullanım kılavuzundaki hız limitlerine uyulacak diye nokta koyulmuştu
cevap verilmedi.kullanım kılavuzunu okuduktan sonra,herkes anladı.ama 15 gün önce motoru alsaydım bende rodaj yok dedikleri için limitleri zorlayacaktım.motoru zorlamaktan zarar verecektim.arkadaşı dediği gibi 80- 100 gidecektim.bu konu önemli ve cevap verilmesi gerekir diye düşünüyorum
Reklamlar
-
31 Mayıs 2014, 23:47
#1302
megaslender adlı üyeden alıntı
Ya, olan oldu artık ne gerek var diyordum ama yazmadan edemeyeceğim. Uşak ta basöyledilerjaj bayisi olmadığı için denizliden iki hafta önce kırmızı pulsar aldım. Ellerinde de varmış, sağolsunlar bize yakın çivril ilçesindeki bayilerine gönderdiler. Özelliklede sordum çivrilde servis eğitim aldı mı diye. Aldığını söylediler. Atladım gittim çivrile, sağolsunlar bayisi çok ilgilendi. İlgileri için teşekkür ediyorum. Neyse servise gittik motoru almaya, motoru görür görmez bayıldım, resimdekilerden çok daha yakışıklı söyleyim
) Neyse servise aklımdaki soruları, suyunu yağını vs sordum, uşağa gieceğimi rodajının nasıl olduğunu sordum. Bunlarda rodaja gerek olmadığını, eski kotorlarda olduğunu artık bunlarda rodaj olmadığını dilediğim gibi gidebileceğimi söyedi. Bende onn sözü ile Uşağa kadar 80-100 arası geldim. Peki ben motora zarar verdiysem ne olacak, benim suçum ne, eğitimlerde rodaj konusu öğretilmiyor mu bu servis elemanlarına. 10-15 gündür aklıma geldikçe üzülüyorum gerçekten. Şu an motordan memnunum, zaten burada rodaj konusunu öğrenince 5000 deviri geçmiyorum. Ama motora bir zarar verdiysem diye içim içimi yiyor. Ekrem bey bu konuda bana bir çözüm üretemez, motoru alıp yenisini verecek halleri yok diye düşünüyorum ama benim gibi başkaları da aynı tongaya düşmesin diye belirtiyorum ve soruyorum. Motora bir zarar verdiysem ne olacak. Bu arada Ekrem Beye de ilgi ve alakaları için teşekkür ederim. Bir bajaj kullanıcısı olarak içimi rahatlatıyor forumdaki varlığı.
Zafer AKYÜZ - akyuz_zafer@hotmail.com
işin özü rodaj v.s hikaye, sadece denildiği gibi sıfır olan her makine gibi, alışana kadar parça uyumu için, motoru çok sıkıştırmamak lazım, yoksa sağlam makineye zaten birşey olmuyor, ben ybr ve diğer motorlarımı ist getirdim, şimdi 500 km yol, 40.50 km ile bitermi ? bolu ya kadar 80.90 geldim, ybr ile, sonra 100.120 yerine göre, rampa çıkışları hariç, bastım, en son 110.000 km deydi motor, hala tıkır tıkır çalışıyordu, rodajda aşırı sıkıştırmadıktan sonra, 40.50 km hikaye, rampa çıkarken zaten zorlanacak motor, 40.50 ile 5 vites gitmekten, daha da zorlanacak ,umarız sağlam çıkar makineler de ,başımız ağrımaz, şimdilik iyi gidiyor
bu konuyu discover 125 konusundada yazdım kardeş, o kadar hızla rahat ol, hiçbirşey olmaz,80.100 km hızlar bence zararsız ,aşırı zorlama olmadıkça 80.100 pulsar için normal hızlar,geçen rampa çıkıyorum 2 .viteste bağırıyor, 3 istiyor, 3 e atsam, gaz yemeyecek ,tek sıra yol, arkadan araba geliyor ,bende gazladım baya, 3 e attım devam ettim, şimdi böyle durumlarda var, ne yapıcaz, arkadaki küfür mü etsin, üstümüzemi çıksın, sen rahat ol bir şey olmaz rodaj önemlidir ama sanki camdan her an kırılacakmış gibi yapılmış motor kullanıyoruz modundada bence olmak yanlış, abartmamak lazım iyi
-
31 Mayıs 2014, 23:49
#1303
ceza031 adlı üyeden alıntı
hatay antakyada uslu ticaretten aldım siyah pulsarımı şuan 2000 kmye yaklaştı ilk servis bakımına götürdüm 660 km de götürdüm alınan servis ücreti 60 tl kullandığı yağ 15w50 sehell ilgili alakalı birservisti bukadar beklemiyordum doğrusu
ve çoğu pulsar sahibinden duydum orta sehpa sıfır motorla birlikte gelmiyor diye arkadaş bende orta sehpada var
ekstra bişey ödemedim
tvs apachemıde uslu tıcaretten aldım ne yalan soleyım tvs ye pulsar kadar bakmadılar ılgılenmedıler
bende motoru normal tamırcıye goturup garanti dışı bırakmıştım
topragim ben de iskenderunda dogup büyüdüm
mis gibi deniz kenarı
özledim oraları şimdi
motora atlayıp gitmek lazim aslında
nasil memnun musun motordan
yakıt ne durumda
bir de üstüne basa basa soylememe rağmen
API SL yazan yagdan pek kullanan yok anlaşılan
kitapçıkta ozellikle belirtiliyor
geçen akışı bozulan arkadas da kitapcikta şuna benzer ibareler var
gunde 10 km yol yapin
veya 15 dakika rolantide çalıştırın yoksa akü bozulur garantiye girmez cart curt
gayet saçma bir iş
adam mecbur mu gunde 10 km yapmaya
15 dakika rölantide calissa bir dünya benzin gider
-
31 Mayıs 2014, 23:52
#1304
meki 60 adlı üyeden alıntı
Geçtiğimiz perşembe pulsarım ı ilk bakımı için Samsun daki servisine götürdüm.Motorumun bakımı yapıldı saat gibi çalışıyor iyi güzel hoş buraya kadar.Ama servis benden 140 tl para talep etti.Bende tavsiye edilen ilk bakım ücretinin 90 tl olduğunu söyleyip fiyata itiraz ettim tabi.Fakat servis bu farkın kaliteli yağ kullanılmasından kaynaklandığını söyledi.Neyse uzatmayayım 140 tl yi servise verdim ve çıktım.Akşam eve gelir gelmezde ilk işim foruma girip konuyu Ekrem ATA bey e yazmak oldu.Sonuç; Ekrem bey bana anında döndü ve konuyla ilgileneceğini benden alınan 50 tl lik farkın hesabıma yatırılacağını söyledi.Bende bunu paylaşma gereği hissettim.Ekrem Bey forumda gerçektem çok haklı bir saygı kazandı bende burdan kendisine teşekkürlerimi iletiyorum....
Kusura bakma meki 60 ama üç kuruşa tenezzül edeceksende bunu forumda yazıp insanların kafasını bulandırma. Samsun servisi tüm motorların bakımında ipone yağ tercih ediyor litresi 35 lira. 2 litre almak gerekiyor (yaklaşık 1,2 litre yağ gerekiyor ve artanı müşteriye veriyorlar) ve bunun tutarı da 70 lira. Ben de hem tvs motorumun hem pulsarımın bakımlarını burada ipone yağ ile yaptırdım. Eğer dersenki bana 15 liralık yağımı 35 liralık yağımı tercih edersin diye sormadılar, bunu anlarım. Ancak ben iyi biliyorumki fiyata itiraz ettiğinde sana "kusura bakmayın biz koyduğumuz ipone yağı geri alalım normal yağ koyalım, 90 liraya yaparız" dediklerinde sen kabul etmemişsin. Şimdi de burada bunları yazıyorsun.
Samsun servisin pulsar 500 bakımı için uyguladığı fiyatlandırma 70 lira artı yağ ücretidir arkadaşlar. Her duyduğunuz olumsuz yoruma inanmayın. Bazıları motorun yanında 400 - 500 liralıkta eşantiyon hediye alamadığı için sinirlenip olumsuz yorum yapıyorlar. Yani çamur at izi kalsın.
-
31 Mayıs 2014, 23:55
#1305
turkish39 adlı üyeden alıntı
Cevap verildi de hangi sayfada şu an bilemiycem.Kullanım kılavuzundaki hız limitlerine uyulacak diye nokta koyulmuştu
Kardeş rodaja uyulmasını gerektiğini öğrendik ama ilk aldığımız anda rodaj yok dendiği için motora basmaktan mütevellit motor bir zarar gördüyse bunu kim tazmin edecek onu merak ediyorum sadece.
-
01 Haziran 2014, 00:03
#1306
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
topragim ben de iskenderunda dogup büyüdüm
mis gibi deniz kenarı
özledim oraları şimdi
motora atlayıp gitmek lazim aslında
nasil memnun musun motordan
yakıt ne durumda
bir de üstüne basa basa soylememe rağmen
API SL yazan yagdan pek kullanan yok anlaşılan
kitapçıkta ozellikle belirtiliyor
geçen akışı bozulan arkadas da kitapcikta şuna benzer ibareler var
gunde 10 km yol yapin
veya 15 dakika rolantide çalıştırın yoksa akü bozulur garantiye girmez cart curt
gayet saçma bir iş
adam mecbur mu gunde 10 km yapmaya
15 dakika rölantide calissa bir dünya benzin gider
toprağım motordan memnunum yakıtını hiç takip etmedim etmemde bana göre gidiyorsa harcıyacak az yada çok yakıyor dıye dert etmeyenlerdenim
sırf motor km yapsın açılsın dıye geçen hafta 2 kere iskenderuna git gel yaptım ve ben kitapçıktakı rodaja uymadım kendi bildiyime uydum ilk sıfır motorum deyil buguen kadar 4 tane sıfır motor aldım 4 motordada aynı şeyı uyguladım yavaş gidemem ben dıyer 3 motorumda çevremdeki arkadaşlarımda sıkıntıyok pulsardanda memnunum pulsarı aldığım ılk gun 2 lişi çevre yolunda 145 yaptık
-
01 Haziran 2014, 00:05
#1307
Bir arkadaş bayilerin para hırsından bahsetmiş. Katılıyorum kendisine. Ben de 16 hazirana kapora verdim. Tüm konuşmaları yaptıktan sonra, tabiki kask dizlik kilit çanta demiri çanta gibi bir çok şeyi almam gerekiyor, bu ürünlere motoru aldığım bayide bakmaya başladım. Bazı ürünlerin fiyatını öylesine sordum. Fiyatları aldıktan sonra netten araştırmaya koyuldum ve fiyat farkları şöyleydi. Mesela bir disk kilidi vardı 100 tl dedi aynı ürün farklı bir şey değil çünkü ürün kodunu bile telefonuma kaydetmiştim Nette 65 lira idi. Bir dizlik sordum 65 dedi nette 45. Çanta demirine 150 diyorki bence aşırı yüksek bir fiyat. Çanta kappa marka idi yan çanta 250 dedi nette 150. Bütün ihtiyaçlarımı bayimden alacaktım ama bu farkları görünce hiçbir şey almayacağım sadece motoru alıp çıkacağım. Neden motoru ordan alacağımı merak edenler için de açıklayım. 16 hazirana almak istiyordum istanbul avrupa yakasında görüştüğüm bayilerden bir tek bu bayi 16 hazirana siyah olduğunu söylediği için
-
01 Haziran 2014, 00:07
#1308
centil40 adlı üyeden alıntı
Kusura bakma meki 60 ama üç kuruşa tenezzül edeceksende bunu forumda yazıp insanların kafasını bulandırma. Samsun servisi tüm motorların bakımında ipone yağ tercih ediyor litresi 35 lira. 2 litre almak gerekiyor (yaklaşık 1,2 litre yağ gerekiyor ve artanı müşteriye veriyorlar) ve bunun tutarı da 70 lira. Ben de hem tvs motorumun hem pulsarımın bakımlarını burada ipone yağ ile yaptırdım. Eğer dersenki bana 15 liralık yağımı 35 liralık yağımı tercih edersin diye sormadılar, bunu anlarım. Ancak ben iyi biliyorumki fiyata itiraz ettiğinde sana "kusura bakmayın biz koyduğumuz ipone yağı geri alalım normal yağ koyalım, 90 liraya yaparız" dediklerinde sen kabul etmemişsin. Şimdi de burada bunları yazıyorsun.
Samsun servisin pulsar 500 bakımı için uyguladığı fiyatlandırma 70 lira artı yağ ücretidir arkadaşlar. Her duyduğunuz olumsuz yoruma inanmayın. Bazıları motorun yanında 400 - 500 liralıkta eşantiyon hediye alamadığı için sinirlenip olumsuz yorum yapıyorlar. Yani çamur at izi kalsın.
yag filtresi DEGISMEDEN
sadece yağ değişimi yapılırsa 1.0 litre yag konuluyor
yağ filtresi de degisilirse 1.1 litre yag konuluyor
eğer servis yag filtresi değişmeden 2 litre yağ satmissa yanlış is yapmıştır.kalan yagi versin veya vermesin o farklı konu
motora ne kadar yag koyacağını bilmiyorsa aldigi eğitim de hikaye
-
01 Haziran 2014, 00:33
#1309
centil40 adlı üyeden alıntı
Kusura bakma meki 60 ama üç kuruşa tenezzül edeceksende bunu forumda yazıp insanların kafasını bulandırma. Samsun servisi tüm motorların bakımında ipone yağ tercih ediyor litresi 35 lira. 2 litre almak gerekiyor (yaklaşık 1,2 litre yağ gerekiyor ve artanı müşteriye veriyorlar) ve bunun tutarı da 70 lira. Ben de hem tvs motorumun hem pulsarımın bakımlarını burada ipone yağ ile yaptırdım. Eğer dersenki bana 15 liralık yağımı 35 liralık yağımı tercih edersin diye sormadılar, bunu anlarım. Ancak ben iyi biliyorumki fiyata itiraz ettiğinde sana "kusura bakmayın biz koyduğumuz ipone yağı geri alalım normal yağ koyalım, 90 liraya yaparız" dediklerinde sen kabul etmemişsin. Şimdi de burada bunları yazıyorsun.
Samsun servisin pulsar 500 bakımı için uyguladığı fiyatlandırma 70 lira artı yağ ücretidir arkadaşlar. Her duyduğunuz olumsuz yoruma inanmayın. Bazıları motorun yanında 400 - 500 liralıkta eşantiyon hediye alamadığı için sinirlenip olumsuz yorum yapıyorlar. Yani çamur at izi kalsın.
Arkadaşım ben başımdan geçeni olduğu gibi yazdım kimseye çamur attığım yok.Haksız olsaydım aradaki farkı iade etmezlerdi diye düşünüyorum.
-
01 Haziran 2014, 00:49
#1310
meki 60 adlı üyeden alıntı
Arkadaşım ben başımdan geçeni olduğu gibi yazdım kimseye çamur attığım yok.Haksız olsaydım aradaki farkı iade etmezlerdi diye düşünüyorum.
Ekrem bey sağ olsun kimse kırılmasın üzülmesin diye elinden geleni yapıyor. Ancak başınızdan geçeni olduğu gibi yazarken yağı değiştirip yağ dahil 90 liraya bakım yapabileceklerini söylediklerini yazmayı unutmuşsunuz sanırım. O yüzden ben ekledim. Çok uzatmakta doğru değil zaten ama eleştiri yaparken hak yememeye de özen göstermemiz lazım.
Sonuçta pulsarınızdan memnunsunuz sanırım. Kazasız belasız güzel günlerde kullanmak nasip olsun inşallah.
-
01 Haziran 2014, 02:18
#1311
Değerli arkadaşlar;
Bajaj Global Satış Müdürü bize bir şey söylemişti. Pulsar hangi ülkeye giderse fanları oluşuyor. Bizde de öyle görünüyor maşallah. Şu anda bunun işaretleri görünüyor. Bazı özel face sayfaları da kuruldu. Çok güzel paylaşımlar yapılıyor. Benim de şahsen şu şekilde bir niyetim var. Belki ramazan bayramı sonrası tüm pulsar sürücülerini fabrikamızda bir tatil günü toplamak, tanışmak, kaynaşmak, görüş ve önerileri dinlemek, sonrasında inşallah güzel bir mangal partisi ile sonlandırmak gibi. Fabrika alanımız son derece müsait. Tüm bajaj modelleri için kullanıcıları bu şekilde bir araya getirmeyi planlıyoruz. Bazı konularave sorularınıza değinmek istiyorum;
1. pandominyum rumuzlu arakadaşım özel mesajıma cevap vermediniz diyor. Hakikaten farkında değilim. Mesaj kutusunda en fazla gün aşırı mutlaka cevap veriyorum. Şu anda da cevap verilmemiş mesaj yok. Ancak bir ara mesaj kutusu dolu ikazı geldi, acaba dolu iken cevaplar gitmedi mi emin değilim. Elimden geldiğince atlamıyorum ama böyle bir şey oldu ise kusuruma bakmasın. Ancak sorulan konu hakkında muhtelif cevaplar olmuştu sanıyorum.
2. 5.000 km test sürüşü tüm hızı ile devam ediyor. Güzel paylaşım resimleri de geliyor. Foruma da arkadaşlar günlük ekleyecekler,izleyebilirsiniz. Detaylı analiz test sürüş sonrası gelecek. Pulsarımız her noktada büyük teveccüh görüyor. Çok teşekkür ediyoruz,
3. Rodaj konusunda iki-üç defa cevap verdim biliyorum. Klavuzda yazılan ilk 2.000 km hız sınırlamaları çok kısıtlı. Bunu dile getirdik ama Bajaj Auto'dan Bajaj tavsiyesi bu cevabını aldık. Ancak biz biliyoruz ki 2.000 km bu hızlara sabretmek çok zor. Daha önce piston üzerindeki molipot kaplamadan bahsetmiştim. Tamamen bu dönemdeki tahribatı önlemeye yönelik. Ama ben şunu söyleyebiliyorum. 80-90 km/h hızlar kesinlikle zarar vermeyecektir. Sadece 2.000 km lik ilk bölümde limitlerin zorlanmaması önemli görünüyor. Ancak bu motorun rodajı yapılmadı, garanti kapsamına girmez gibi bir durum olmayacağı aşikar. Böyle bir şey de olamaz zaten. Endişe edilmesine gerek yok. Devir kesici de zaten motorun zarar görmesine engellemeye yönelik olarak konulmuş. Bu farkı (çok iyi rodaj yapan ile daha az dikkat eden) ancak uzun yıllar sonra ortaya çıkabilecek bir detay olarak düşünüyorum. Herhalde konunun bu şekilde bilinmesi yeterli...
4. Servislerimizin ilk bakımdaki ücreti konusundaki söyleyebileceklerim şudur. Servislerimizin şu noktada haklılar. Yağ markaları oldukça yaygın. Biz de şu anda şu marka yağı kullanın demiyoruz. Sadece spektleri veriyoruz. Markalar arasında fiyat farklılıkları yüksek. Ancak global bir marka ile çalışmalarımız devam ediyor ve anlaşma yapmak üzereyiz. Kısa zamanda sonuçlandırmayı düşünüyoruz. Tüm servislerimize bu yağı gönül rahatlılığı ile önereceğiz ve gayet uygun fiyata çok kaliteli bir yağ olacak inşallah. Sorun kökten çözülecek umuyorum,
Birbirimizi de kırmaya gerek yok. Gayet seviyeli bir forum var. Güzel şeyleri paylaşalım.
Selam ve saygılarımı sunar hayırlı geceler dilerim...
-
01 Haziran 2014, 03:05
#1312
Ekrem bey çanta demiri çalışmalarınızı gördüm. Supersiniz.yan çanta cok iyi olacak bu motora festivallere giderken özellikle. Simdi istesem nezaman gelir acaba yarın ilk iş arayacağım.
-
01 Haziran 2014, 03:56
#1313
arkadaşlar 10 gün önce aldığım mavi pulsarımı tekrar scootere geçeceğim için satmaktayım motordan memnuniyetsizliğim kesinlikle yoktur 10 numara 5 yıldız motordur su anda 178 km de..2013 xenter 150 ile takas olur...
-
01 Haziran 2014, 05:10
#1314
megaslender adlı üyeden alıntı
Kardeş rodaja uyulmasını gerektiğini öğrendik ama ilk aldığımız anda rodaj yok dendiği için motora basmaktan mütevellit motor bir zarar gördüyse bunu kim tazmin edecek onu merak ediyorum sadece.
Dostum rodaj konusunda her marka her modelin kullanım kılavuzunda genellikle farklı şeyler yazsa da işin özü özellikle ilk 1000km parçalar birbirine alışsın diye motoru sıkıştırmamak. 80-100 km hızlar 200cc'lik bir motoru zorlayacak hızlar değil, kaldı ki pulsar teknolojisi bakımından 250'lik motorlar kılasmanında neredeyse.
Özellikle şehirlerarası yollarda, kamyonlar bile 100km hızla giderken o rodaj kılavuzundaki hızlarla gitmek intihar olur, o yüzden hiç kafanıza takmayın bu rodaj konusunu. Motoru tatlı tatlı kullanmaya bakın, 3-4 bin devir vites atmak için yeterli, redline'ı görmemeye çalışın. Tabii ki trafik bu, bazen öyle bir durum olur ki anında topuklamanız gerekebilir, redline'a da girebilirsiniz, yeni nesil motorlarda çok fazla takmamak gerek diye düşünüyorum. Her şeyden önce taş gibi motorlarınız var keyfini çıkarın.
-
01 Haziran 2014, 09:58
#1315
daha hıc bır motoruma rodaj yapmadım bi terslıkte olmadı genelde sıfır alırım maxımum 35 000 40 000 arası kullanıp satarım bajajı bayıden aldıgım dakıka montumu kaskımı takıp bayının onunde kafa yapıyormu dıye denedım eve gıderken de 140 gordum aynı gun saat gıbı calısıyor makına km 1700
-
01 Haziran 2014, 11:10
#1316
Şu rodaj konusunda çoğu kişinin yanlış yorumladığı bir şey var.
Özellikle ilanlarda görüyoruz. Rodajı uzun yolda yapıldı diye. Tamamen yanlış uygulama bana kalırsa.
Rodaj için özellikle devamlı devir ve vites değiştirilmesini, sabit hızlarda ve devirde kullanılmamasını öneriyorlar.
Şehirlerarası yolda ise bu mümkün değil gibi. Üstelik her 20-30 dakikada bir durup motoru dinlendirmek soğutmak da mümkün değil.
Adam yola çıkıp bir kaptırıyor, hooop rodaj bitti. Öyle mi? Çok komik.
Bana kalırsa rodaj için en güzel şey trafiği olmayan şehiriçi yollarda caddelerde gezmek. Ben CB125'imin rodajını her akşam saat 10'dan sonra şehiriçinde gezerek yapmıştım. Böylece her devirde her viteste sürdüm motoru.
Bir de rodaja gerek yoktur bas gitsin diyenlere şunu söylemek istiyorum. Bu motorlar insan yapımı ve daha ilk kez biniyorsunuz tepesine. Tamam mekanik parçaların birbirine alışması gerektiğine inanmıyorsunuz da, ya motorunuzda bir problem varsa?
Ne bileyim ya bir somunu sıkılmamışsa? Sen şehirlerarası yolda 140 kaptırmış giderken bir parçası motorundan ayrılırsa? Felaket senaryosu üretmek istemiyorum ama ya olursa? Yani tanımadığın bilmediğin, daha kimsenin kullanmadığı motorla bunu yapmak ne derece doğru?
Bırak önce yavaş yavaş şehiriçinde kullan. Hem rodaj yapmış ol, hem motoru tanı. Hem de olası bir sorunu tehlikesiz şekilde tespit et.
Olabilir yani hiç mağazadan sıfır TV alıp evde çalışmadığını duyduğunuz olmadı mı?
-
01 Haziran 2014, 14:08
#1317
12 günde 5000 km sloganı aracılığyla test sürüşü yaptım.(Mersin)
Hakkaten güzel motor Cbf yi satıp almayı düşünüyorum.Gidişi,freni fln baya iyi.Vites geçişleri çok yumuşak.Yeni Cbr 125 a benzettim geçişlerini.
Parça ve 2.el piyasa olarak yerine oturduğu zaman almayı düşünüyorum.
İnsanların akıllarındaki titreşim konusuna gelince.Şimdi ya bu titriyormuş gibi ön yargıyla binersen sadece titreşim çokmuş dersin.
Cbfden inip bindiğim halde titreşimi hiç hissetmedim.Rahatsız da etmedi.Bana göre titreşim yok yani.
Orj.lastikleri her ne kadar diğer Commuterlerin orj.lastiklerine oranla iyi olsada yeni bir lastik almak şart.
Yakıt çok az...
YBR,Cbf,Apache sorularını bitirir bence.
Olumsuz yan olmasa da bana göre sanki motor gaz tepkisi arasında zaman var.Biraz geç algılıyor,daha sonradan tepki veriyor motor.
Duke 200 den tek farkı bu bence.Duke 200'ü sürenler fark etmiştir.
-
01 Haziran 2014, 14:56
#1318
Rodaj önemlidir arkadaşlar. Rodaj süresince dikkat etmekte fayda var. Şu anda kullanım kitapçığında bizde rodaja ihtiyaç yok, istediğiniz gibi kullanın yazan motosiklet markası varmı ki. Rodaj da neymiş ben 140 gidiyorum, sorun yaşamadım diyenlere şunu söylemek isterim. Sigara içince de bir şey olmuyor. Ancak hepimiz sigaranın sağlığa zararlı olduğunu ve bu zararlı etkilerinin ancak yıllar sonra ortaya çıktığını biliyoruz. Ancak zararlarını bildikleri halde sigara içen insanlar var.
Rodaja uygun kullanmayı çok sıkıcı bulup buna uymayanlar tabiki olacaktır. Ancak rodaj gereksizdir diye başkalarını yanlış bilgilendirmeyelim lütfen.
Rodaja uygun sürmeye çalışan arkadaşlarım da tabi trafik koşullarının zorladığı durumlarda rodajdan çok güvenli sürüşün gereklerine göre kullanmalılar.
Aslında ben motor üreticisi bir firmanın yetkilisi olsam motorları daha üretim bandındayken bilgisayar kontrollü olarak devir ve hızlarını ayarlayıp rodajlarını tamamlar sonra da rodajı yapılmıştır diye satışa çıkartırdım. Böylece hem kullanıcıyı sıkmamış olurdum, hem de motorlarım daha uzun ömürlü olacağı için zamanla piyasada dayanıklılığımla isim yapmaya başlardım.
-
01 Haziran 2014, 15:57
#1319
Rodaj konusunu çok teknik bir yaklaşımla motosikletin kitapçığındaki gibi yapabiliyorsanız ne ala? Kim kitapçıktaki rodaj kurallarına uyuyorki zaten. Bence rodaj dan daha önemli olan birşey var oda iyi kullanıcı ve kaliteli motor parçaları. CBF 500 diye hondanın bir modeli var 500 bin km. ye kadar gideni var. Kaliteli motor ve iyi sürücü ile bu mesele teknik olarak aşılır. Bazı markaların harika motorlar yaptıgı gerçeğini unutmamak lazım. Örneğin Yamaha kesinlikle mekanik açıdan harika motorlar yapıyor. Sağlam / dayanıklı. Motor üretimi dünyanı en zor işlerinden biri ve yüzbinlerce km.test edildikten sonra ancak motorlar rüştünü ispat edebiliyor. Bajaj KTM e güvenmeseydi 23 beygirlik 200 luk motora tek başına cesaret edebilir miydi? Neden çinliler hala 20 yıl geriden geliyor motor teknolojisinde? Bırakın çinlileri koreliler bile japonları yakalayamadı. Burada KTM teknolojisi varsa güvenilir ancak mekanik parçaların üretim kalitesinide göz önünde bulundurmak lazım. Rodajı istediğiniz kadar iyi yapın zaten en kötü çin malı bir motor bile alsanız çok zorlamazsanız 20 bin km sorunsuz kullanabiliyorsunuz. Rodaj konusunda bu kadar insanın fikir beyan etmesi zaten başlı başına konunun yanlış anlaşıldığının göstergesi. Bu konuda marka teknik açıklaması ne ise ona uymak lazım. Rodajı uzun yolda yapıldı şu kadar deviri geçmeden kullanıldı sözlerine de itibar etmemek lazım. Bunlar şehir efsaneleri. Maalesef bu ulkede herkes hem futboldan hemde araba ve motordan çok çok iyi anlar...Motorunuzun bakımını yapın çok zorlamayın yeter. Zaten motosiklet keyif tutku işi birinin yeni aldığı motorun canını çıkarması için ya sadist olması lazım yada adamın böyle hoşuna gidiyordur oda motoru boyle kullanmak istemiştir. Devir saatinde kırmızı bölüm var boşuna koymuyorlar o bölümü. Zaten enjeksiyonlu bir motorun çok zorlanmadan sağlıklı teknik şartlarda çalışacağı aşikar...Şu forumda kim rodajı iyi yapılmış motoru anlayabilecek motor indirip piston sokup micron aşınma testimi yapılacak??? Bu ülkedeki yakıt kalitesi bile ince rodaj tekniklerinden daha önemli bir etken. BMW yıllarca diesel motorlu arça getirmedi nedeni tam olarak ülkemizdeki yakıt kalitesiydi...Çok takılmayın...Keyifli sürüşler..
-
01 Haziran 2014, 17:51
#1320
Rodaj önemli arkadaşlar. Motoru zorlamamak lazım.
Dünkü yakıt tüketimi değerimi paylaşayım:
40 km ş.dışı 65 km/h ort ile + 42 km ş.içi 20 km ort ile toplamda 2lt ile 82km yol yaptım.
1lt ile karışık 41 km yol gitti. Daha önce 35 km civarı gitmişti.
Rodaj sonrası tekrar bir ölçüm yaparım, km 350 oldu
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 45 kullanıcı var. (0 üye ve 45 misafir)