Arkadaşlar merhaba;
Forumu genelde okuyucu olarak takip ediyorum. Geçen hafta bu motora İstanbul Park'ta binme fırsatı buldum. Aynı gün çok acayip başka motorlara da bindik, buna rağmen herkes bununla da bir tur attı.
http://i76.photobucket.com/albums/j1...psa4039959.jpg
Foruma şöyle bir göz gezdirdim. Madde madde gördüklerimi yazayım:
-Test ettiğimiz motor 1450 kilometrede idi. Göstergede Kawasaki-Bajaj yazıyor. Start-stop düğmesi kapalı iken, kontak anahtarı açık dahi olsa, sistem tamamen kapalı durumda oluyor, değişik geldi bana.
-Debriyaj yumuşak, vites geçişleri çok kolay. Elimi debriyaj kolundan kaldırarak debriyajsız vites yükseltip düşürdüğüm bir video çektim, debriyaja basmadan da devrine geldiğinde vites değiştirilebiliyor.
-Devirlenme isteği kendisine hayranlık uyandırıyor. Açıklamaya çalışayım: Genelde hava soğutmalı motorlar, yüksek devirlere çıktıkça güçlerini kaybetmeye başlar ve devirlenmelerine rağmen güçlerini kaybetmeye başlarlar. Hacim düşüklüğü de aslında bunun bir sebebidir.
Ancak bu alet deli gibi devirlenmesine rağmen, hem hızlanma isteğini kaybetmiyor, hem de çekişten pek bir şey kaybetmiyor.
Ha, hacim sebebiyle tork düşük olduğu için çekişi deli gibi değil haliyle, ya da devirlene devirlene deli hızlara çıkamıyor, ama sürücüsüne keyifli anlar yaşatabiliyor.
-1.450 km olmasına rağmen okumuş olduğum şu meşhur kararan soğutma sıvısı bunda hala florürlü yeşildi. Kuralkan'da bunu arada bir değiştiriyorlarsa onu bilemiyorum, ama biz alıp yaklaşık 80-100 km sürüp bıraktığımızda hala aynı yeşilliği devam ediyordu.
-YBR ve CBF de kullandım, onlar ne kadar titreşimli ise, bu da o kadarmış gibi geldi bana. Açıkçası bu hacimlerde çok skuter sürdüm ama, 125-200'lük motor kilometrem azdır, bana titreşimi rakipler ile benzer geldi. Rölantide çalışırken, klasik 4 zamanlı 125'liği gibi çalışıp çalışmadığı pek anlaşılamıyor.
-Pistin ve çevresindeki yolların asfaltı mükemmele yakın olduğu için fren mesafeleri ve hissiyatı iyiymiş gibi geldi.
-Arka plakalık, arkadaki çamurluğa sürtmüş. Ben bol bol teker yaptılar da, ondan çizildi sandım önce, yakından bakınca anladım.
-Gösterge ve bilgiler fena değil, işçilik dünyanın en mükemmeli diyemem, ama dayanıklı görünüyorlar.
-Motoru Ekrem Bey'den teslim aldım. Açıkçası kendisinin burada çok aktif olduğunu önceden farketmemişim, şimdi bakınca gördüm. Uzun uzun bir konuşmamız olmadı, motorla ilgili sorumuz olup olmadığı, genelde motorun beğenildiği, ama selesinin biraz sert bulunduğunu söylediler. Aldık, çıktık.
-Sele sert mi? Biz tulumla bindiğimiz için çok anlayamadıysak da, bence standartlara göre sert. KTM'ye baka baka kararmış herhalde...
-Filmler mevcut, Youtube kapalı olduğu için Vimeo'ya koymayı düşünüyorum.
-Lastikler, çok klasik olacak belki ama, iş görürler ama iyi denemezler. Ben kendime alsam, değiştiririm. Bize verilen test motorundaki lastikler 2013'ün sonunda üretilmiş çok taze ürünlerdi, ama sanki eski gibi çok serttiler. Arka lastiğin ortası dümdüz olmuştu, teste alanlar çok gazlamışlar herhalde.
-Pistteki düzlüklerde motor son hızını pek bulamasa da, aşırı uzun olmayan düzlüklerde 120-130 arası, yokuş aşağı da en fazla 130'lu hızları gördük. Ben bu motorun 160'ları görebileceğini pek düşünmüyorum. 140-150 arası belki, o da uzun bir yokuş aşağı olursa.
-Özet olarak ben motoru beğendim. En beğendiğim yeri neresi diye sorarsanız, bu hacim için güzel gazlıyor. Gazlamaktan dolayı yakıtı ölçmedik.
-Fiyat konusuna gelince, bir-iki yerde gördüm, "bu motor ancak 3 bin lira eder" gibisinden şeyler söyleyenler olmuş. Bence abartmanın anlamı yok
. 125-150 commuter sınıfı 6 bin liralara dayanmışken, bence bu kadar eğlenceli, su soğutmalı bir aletin 1.200-1.500tl daha fazla olması normal. Ha, gönül ister ki bedava versinler, o da pek mümkün değil herhalde.
Sorunuz olursa, sürdüğüm kadarı ile yanıtlamaya çalışırım.
S.