Centil40 mukemmel bir calisma olmus, motorun cantali olarak , daha fazla foto rica edebilirmiyi.
Centil40 mukemmel bir calisma olmus, motorun cantali olarak , daha fazla foto rica edebilirmiyi.
arkadaşlar herkese iyi forumlar. ben uzun süredir bu konuyu takip ediyorum ve dayanamayıp üye olup mesaj yazmak istedim. öncelikle konu başlığı bajaj pulsar hakkında şunu söylemek istiyorum harika bir motor. araştırdım ve bu fiyata alınabilecek en iyi motor olarak gördüm. mayısın kaçıydı hatırlamıyorum, gittim hemen karşıyakadaki şubeye sipariş verdim. siyah pulsar istedim. kapora yatırdım. haziran 6sında teslim alacağımı söylediler. haziranın 6sı oldu kalktım gittim izmire birde ne göreyim siyah renkli pulsar, hiç gelmemiş mavi gelmiş. istemiyorum dedim. o kadar kıyafet aldım. o zaman dediler 15inde gelecek. 15 oldu bu sefer 27 sinde gelecek dediler 27 si oldu temmuz 7 dediler. ya arkadaş ben bişey sorcam siz satmamak için mi ugrasıyosunuz. madem baş edemeyecektiniz ne diye o kadar reklam yaptınız. daha motoru getiremiyorsunuz kaldı ki yarın öbür gün arıza yapsa parçasını getiremeyeceksiniz. bende gittim mondialden motor aldım. adamlar manisa sarıgöle 3 günde yolladılar. her yerde parçası var her yerde servisi var. ben paramla rezil olmaktan son anda kurtuldum. sizi bilmm ama 7.370 az para değil. sokakta bulmuyoruz parayı. kaldıki kalitesini ispatlamış firmalar varken gidipte bajaj siparişi veriyorsak bajajında bu güveni boşa çıkarmaması lazım. kaporamı hala almadım inş yarın halletcem onuda. neyse bu şikayetlerimi inş birileri dinler. gerçi karşımda pek ciddi bir kurum göremedim ama neyse.
bu arada herkesin ramazan ayını kutlarım.
iyi akşamlar
centil40 ön camın da fotoğrafını ekleyebilir misiniz acaba?
Ben de bugün internette bir ön cam gördüm çok hoş duruyor yakışmış.
Ayrıca elcik korumalar da yakışıklı olmuş. Eğer bir gün alırsam bu tip aksesuarları mutlaka ekleyeceğim.
Fotoğrafın fotoğrafını çektim pc ekranından, kalite için kusura bakmayın:
şunu da söyleyeyim millete övdük durduk motoru sonra her gecikmede "noldu ya senin motor" "hindistandan buraya sürerek mi getiriyorlar?" diye dalga geçilmesinden kurtulamadık. sagol bajaj
Bu siparislerin surumcemede kalmasi olayi gercekten kotu ornek oldu..Bende dusunuyordum bitane Pulsar ancak kapora verip motor beklemek bana sacma gelmistir her zaman.Custom bi urun almiyiruz sonucta standart uretim bi mal bu hindistandaki bi bayiden siparis etsek kutular kargolar bi haftada gelir...
İsin bir diger boyutu su ki, Pulsara canta demiri canta vs yaptirmis bir arkadas o kadar emek vermis ozenmis zaman harcamis.Geziye cikma niyeti var belli.Lakin Pulsarin yedrk parcasi yok.Yedek parcasi olmayan bir motirka geziye cikilmaz cikilsada digru olmaz.Bunun arizasi var vs.vs..
İki aydir pek mesafe katedilmis gibi gelmiyor kimseye sanirim.Bu yaz donemini boyle atlatirsa Bajaj Ekrem Beyin bukadar cabasida sonuc vermeyecek .Orn ben bukadar teslimat sorunu sonrasinda almaktan vazgecenlerdenim..Bir diger neden ise yedek parca meselesi bundan daha once cok canim yandi.Bu ulkede motosikletten sogutur insani bu distrubutorler..
2008 model Tata marka 1.4 TDI arabam vardı Hindistan malı, fiyatına göre gayet iyi, donanımlı ve tatminkardı.
Aynı zamanda TVS RTR150 vardı. Her ikisi de Hindistan malıydı ve de memnundum. Tek sıkıntıları distribütör firmaları. Tata'nın her yerde servisi yoktu. Fakat yedek parça sorunu da yoktu. Piyasaya girdikten sonra bir şekilde bağımsız yedek parça ithalatçıları çıkıyor; arz talep meselesi yani. TVS'de öyle. Her ikisinin de distribütör firması aynı. Fakat bağımsız yedek parçasını tedarik eden firmalar var. Yani diyeceğim. Türkiye piyasasına giren hiçbir malın yedek parçasız kalacağını sanmıyorum. Bugün pek çok otomotiv veya motosiklet markasının yedek parçasına ihtiyaç duyduğunuzda anında serviste bulamıyorsunuz. Kimse stokta parça bulundurmak için para bağlamıyor. İhtiyaca göre sipariş verip getirtiyorlar. Türkiye üretimi araçların servisine gidin bakalım istediğiniz parçayı anında bulabiliyor musunuz? Arkadaşım arabasının turbosunu yedi, serviste yok! Sipariş verip getirecekler... Bu Türkiye'de üretilen araba.
Honda CBF'de çok sorun yaşadım. Bir gün marş motorum arızalandı. Servise gittim, "elimizde yok, sipariş vereceğiz 2 günde gelir" dediler. Ha bir şey daha belirteyim koskoca Honda'nın Antalya'da bir dönem (yaklaşık 1.5 yıl) yetkili servisi ve satıcısı da yoktu. İnsanlar ya Alanya'ya gidiyor ya da Fethiye'ye. Düşünebiliyor musunuz: Honda'nın Türkiye'nin en çok motosikleti olan ilinde servisi yoktu.
Bajaj'ın oldukça köklü bir geçmişi var. Türkiye'de distribütörü yokken Bajaj Chetak 1990'lardan beri piyasada. Bilen bilir, Vespa'nın kopyası. Eniştemde var, 1991 model, 400 bin km yol yaptı hala kullanıyor, yedek parça sorunu hiç yaşamadı, nereden bulup getirir bilmem ama ablamı boşar motorundan vazgeçmez; öyle memnun!
Chetak kullananların bir tanesinden şikayet duymazsınız. Hindistan otomotiv alanında gayet iyiler bence. Bilinen markaları hiç aratmıyor kaliteleri. TVS mesela, çok memnun kaldım. Hindistan malı. Tata aynı keza. Bajaj'da da sorun yaşayacağımı sanmıyorum. Kuralkan'ın da sorumluluğunu yerine getireceğini düşünüyorum.
Pazara yeni girişte her marka sorun yaşıyor ama zamanla düzeliyor. Düzelmek zorunda, yeterki biraz zaman verelim, sabırsız olmayalım.
Evet; ilk partiden sonraki ikinci parti arasında neredeyse 2 ay oynaması, talebin öngörülememesi, sipariş verenlerin bir kısmının sırf bu yüzden vazgeçmesi hoş değil. Markaya da distribütöre de zarar verebiliyor. Kaldı ki, ilk bakımlara girmeye başlayan motosikletlerin kiminde filtre değişmesi kiminde gerek yok (aslında elimizde yok diyemedikleri için) denmesi de hoş değil. Daha ağır yedek parça ihtiyaçları da olabilirdi, o zaman ne yapılacak!
Ekrem bey diyor ki: Servislerde yedek parçadan dolayı bekleyen Pulsar yok, merak etmeyin. Aslında bu Kuralkan'ın titizliğinden değil bence; makine sağlam, belli ki uzun AR-GE'den sonra piyasaya sürülmüş, her türlü ağır kullanım için tasarlanmış ve ona göre üretilmiş olmasından kaynaklanıyor bence. Agresif yapısından dolayı hoyrat kullanıyoruz, rodaj modaj dinlemeden kullandık: ben dahil, 48-54'lemi gidilir, 155'i gören olmuş.
Rodajdaki motor çatlamadı patlamadı.
O toz kondurulmayan Japon markasından alan bir arkadaşım daha 500'de motor kilitledi. 10 gün serviste yattı.
Serviste yatan bir Pulsar var mı?
Türk insanı sabırsız, parasıyla rezil olmayı sevmez. Bu kadar lansmandan sonra cebindeki parayla bayiye gittiğinde yok lafını anlamaz. Ama bir plansızlık olmuş ve bunun faturası da tüketiciye çıkmış. Bekleyen arkadaşlara pişman olmazlar, sabırsız davranıp vazgeçenlere de hayırlısı olsun derim. Önemli olan sizin motosiklet tutkunuzu yaşamanız. Gönlünüzden Pulsar geçiyorsa bir şekilde sizi buluşturur ileride.
Motosikletinize sağlıklı binin, hiç sorun yaşamayın; Tekeriniz hep düz bassın yere... Bütün mesele bu!
Değerli arkadaşlar;
1. Sevkiyat konusunu çok ayrıntılı açıkladım. Anlaşıldığını zannediyorum. Bu sorunun çözüldüğünü bildirmiştim ve bugüne kadar yaşananların sebebğlerini izah etmiştim. Temmuz ayında peşi sıra 3 sevkiyat var. Ağustos ayında da devam edecek. İlk hafta, 3 ncü hafta ve dördüncü haftalarda yapılacak sevkiyatlara inşallah sıkıntı kalmayacak. Yeni talepler için de ağustos ayında da devam edecek,
2. Bu kadar satış yapılan bir ürün için yedek parçanın ne demek olduğunu, yedek parça taleplerinin ne manaya geldiğini herhalde Kuralkan da Bajaj Auto da çok iyi biliyorlar. Kuralkan gibi sektörde 27 yıllık geçmişi olan, 4.000 m2 bir alanda 3 milyon usd lik yedek parça stoğunu envanterinde bulunduran bir firma herhalde bajaj ürünleri için çok daha titiz olacaktır. Bir bilgi sahibi olunmadan sanki hiç bir tedbir alınmamış, sanki hiç bir yedek parça bulunmuyor gibi bir söylemde bulunmak doğru değildir. Başlangıçta yaşanabilecek sıkıntılar sadece kısa dönemlidir. Yaşanabilecek olumsuzluklara sizlerin sabrı olmayacağı gibi bizim de tahammülümüz yoktur. Bajaj Auto'nun Türkiye ve Kuralkan'ı seçmesinin özel bir önemi var. Bunu zaman içinde göreceğiz inşallah.
3. Centil 40 arkadaşıma çıkacağı Avrupa seyahatinde başarılar diliyorum. Kuralkan güvencesi altındadır. Dünyanın neresinde olursa elimiz üzerinde olacaktır.
Newmoto76 arkadaşımın da değerli yorumları sektör içinde oldukça deneyimli olduğunu gösteriyor. Pulsar almak niyeti var ise tüm samimiyetimle bu kararından vazgeçmesin diyorum.Onun değerli yorumları ürüne değer katacaktır.
Bu vesile ile tüm arkadaşlarıma hayırlı geceler, sahurda olan arkadaşlarıma hayırlı sahurlar diliyorum.
Selam ve saygılarımı sunuyorum...
Orta sehpayı hallettik; şimdi aklımda arkadaşın yukarıda paylaştığı resimdeki gibi bir çalışma var. Hafif uzun ön cam ve elcik rüzgar koruma
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Bende bana sıkıntı çıkarmayan motorumu satıp bajaj macerasına bir türlü cesaret edemedim.
Bunda piyasaya yeni giren bu motorun bayiler tarafından yok satiyor denilip, nakitte 70 tl indirimi lutuf olarak göstermeleri ve kaporayla sıraya girmemi istemeleri buyuk etken. Sanki degerinde degilde bedavaya mal aliyoruz halk ekmek kuyruguna giriyoruz.
Hangi servisin motorumu haşat edip etmeyecegini, bu konuda muhattabımızın kim olduğunu dahi bilmiyoruz bide.
Bu durumda bu kadar iddialı olmak bana baya itici geldiğinden hiç teşebbuse girmedim. Yok satsın bakalım...
Bu sene ilgi ve talep gorecegi kesin..Ancak hintlilerin az cok ticaret yaklasimini bilirim bir kanal varsa oraya cok yuklenirler ve onlarda cok disiplinli ve sistemli adamlar degiller.Yani bu siparislerin gecikmesine hic sasirmadim.Cok yuksrk ihtimal bu uygun fiyatlar da bir sure sonra olmayacak..
Cok sattinin karsiligi binler degil neticede 50 bilemedin 100 motor.Ha bu sayi artarmi ? Artacak motor fiyatina gore iyi ve talep goruyor.
Ancak boyle uygun fiyatli ve azicik iyi kacan motorlarin en buyuk sorunu kimlerin eline gectigi meselesi.Bu da motoru hirpalamayi ve sekil yapacam diye zorlamayi seven tiplerinde bol olacagi kanaatindeyim. Buda ongorulemeyen mekanik sorunlara bir tarafa Pulsar in negatif algilanmasina yol acacak saniyorum. Ulkemiz motosiklet pazari cok kucuk zaten.Potansiyel musteri sayisi belli.
Bazi motosikletler vardir kaderleri kotudur.Eski kasa cbr 125 , Derbi GPR , hyosung gt 250 , ve bicok commuter soba borusu egsoz takilan genelde iki bilincsiz tiplemenin canini cikardigi motorlardir bunlar.Pulsar ikinci elde tam olarak boyle bir motor olmaya aday fiyati ve kolay ulasilabilirligiyle. Bazen fiyatla markayi ve motoruda korursunuz...Tam olarak bu sebepten dolayi bile almaktan vazgececek sahislar olacaktir.
Bence biraz daha ilgi ve lojistik yapilanmada daha sistematik ve lafla degil kurumsal sablonlarla calican bir is akisi gerekirdi.Suan da kurumun pazarlama muduru her seye cevap vermeye calisiyor bu bile tuhaf bana gore.Madem boyle neden oldugu ifade edilen Kuralkan merkez servise mail yolu ile ulasip soru sorulamiyor? Gibi dogal bir soru geciyor aklimdan.
Velhasil Kuralkan in ici bi hayli zor.Bu fiyat skalasinda talep goren ve motoru hor kullanacak potansiyel musterisinin olacagi malum bir durumda pisayasadaki genel algiyi olumlu ve cozum uretir bir yerde tutmak zor olacak.
Aslinda meselenin ozu motor geldi yedek parca var da degil..Disiplinli mustetiyi mutlu ve memnun edecek.Gerekceleri laf degil teknik spekler olacak bayii ve servisler.Buna kim yatirim yaparsa bu iste basarili olur.Neden hala su usta iyi bu ustaya gidelim dedigimizin cevabida budur.
Herkese hayirli haftalar..
Motor yok satsın derken bayilere bir türlü gelemeyen motorlar yok satsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------
Bunun üzerinden aşırı satan kuyruğa girilen ve nakit iskontosu hiç yapılamayan motor görseli yaratmak isteyen bayileri pek tutarlı ve samimi bulmuyorum.
İş çok satayımda mantığında açıkgöz ve aç gözlülüğe giriyor çünkü.
Ben talebin fiyat istikrarı sağlanamadığı taktirde oldukça azalacağını düşünenlerdenim zaten.
Bir mal alırken bize belli bir prestijde getirmesinide isteriz hem binerken hemde ikinci elde talep ve saygı ögrmesi açısından. Bajaj veya NS 200 bunu sağlamaktan çok uzak şuan.
Bir inazumanın veya cbr250/Ninja250 nin isim, marka, tasarım ve tanınabilirliği yok.
Onun için bu yok satıyor algısı çok sanal ve yapmacık.
Pulsar fiyatına göre hakkaten iyi ve kullanıcı dostu bir motosiklet. 2011 de sıfır 8400 e ilk gelen cbr 250 lerden birini almistim. 2 sene kullandiktan sonra 8250 Ye geri sattım. Aradan bir yıl geçti tekrar bir 250 lik alayim dedim. Cbr güzel ekonomik motor du ama hem farklı bir motosiklet olsun hem de 7300 e pulsar varken 13.000 TL Cbr Ye vermek işime gelmedi.
Sonuçta pulsarı mayısta aldım. Tavsiye ederim. Cbr den aşağı kalır yanı yok.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
Sevgili Apices pulsar dan son derece memnunum.
Biraz tezat olacak ama aslında Apache den çok memnun kaldığım için uzun yolda daha rahat ederim düşüncesi ile cc yükseltip Pulsar alsammı diye düşünmeye başladım.
İlk gelen partiden motoru kutusundan çıkar çıkmaz gördüğümde bu benim olmadı dedim. Pulsarı görür görmez zaten aradaki fiyat farkına değdiği anlaşılıyor.
Motoru alıp kullanmaya başlayınca doğrusu bir miktar hayal kırıklığı yaşadım. Çünki arada çok bariz bir performans farkı bekliyordum ama beklediğim kadar büyük bir fark görmedim. Yaklaşık iki hafta kadar gereksiz masraf edip etmediğimi düşündükten sonra bir gün tekrar Apache ye bindim ve o zaman doğru karar verdiğimi anladım. Beklentim büyük olduğu için Apache den sonra Pulsar beni çok tatmin etmeyecek gibi hissetmeme rağmen, Pulsar dan sonra Apache ye bindiğimde Apache altımda oyuncak gibi kaldı ve performans farkını bariz olarak hissetttim.
Diyeceğim şu ki, hem yakıt tasarrufu hem de sunduğu performans hem de fiyat farkı nedeniyle Apache bulunduğu yeri ve verilen parayı fazlasıyla hak ediyor. Daha fazla bütçesi olanlar içinse Pulsar alternatifsiz durumda. İyi bir yerli araba ile iyi bir ithal araba arasındaki fark gibi düşünüyorum.
Aradaki 2000 tl fiyat farkı bana göre kalite, teknik üstünlükler ve performans açısından kesinlikle çok az bir fark ve son kuruşuna kadar değer.
İşte zaten bizim forumun başından beri anlatmak istediğimiz bu. İnazuma ninja vs harbiden güzel motosikletler. Ama pulsar sırf ülkemize yeni girdi diye küçük görülemez. Dediğim gibi daha yeni girdi ülkemize. Suzuki,honda, kawasaki kaç yıldır var bajaj kaç yıldır önce bunu görmek lazım
Yedek parçası olmadığı fikrine nereden kapıldığınızı anlamadım doğrusu. Benim bildiğim 2 - 3 hafta önce yağ filtresi yoktu ama şu an var. Belki bir kaç parça da stok sorunu vardır ama genel olarak ben yedek parça sorunu olmadığını biliyorum. Doğrusu motora oldukça güveniyorum ve önemli bir sorun çıkarmayacağını düşünüyorum. Beni asıl düşündüren debriyaj teli, fren teli gibi basit bir arıza yüzünden sorun yaşamaktı ancak Ekrem beyin mesajı sonrası artık onu da sorun etmiyorum. Olmazsa İstanbul dan geçerken bir kaç yedek parça alıp giderim.
Daha geçen gün bir arkadaş sol ayak basamagının olmadığını yazdı foruma. Yani olması gereken en kritik parçalardan biri motoru devirdiginizde kırılma bozulma ihtimali yüksek..Bence servislere Debriaj , Fren maneti , elcik vb. varmı diye bir sorun Sevkiyatında sorun olan motorun yedek parçası var yorumu bana hiç inandırıcı gelmiyor açıkçası.
Bajaj yedek parçaları bulunduğum ücra bir ilçede bile hazır bekliyor.
Şöyle ki Boxer'ın bile tüm filtrelerini yine burada değiştirdim. Şamandra, gösterge, çamurluk, marş motoru, aynaları vs hepsi aynı serviste, hazır bir şekilde kutularda bolca istiflenmiş bekliyordu. Fiyatları da bariz çok ucuzdu. Servisteyken çoğuna göz attım. Tabi bunlar Boxer'ın parçalarıydı. Pulsarda durum nasıl bilemem. Kaldı ki burası Aydın'ın küçük bir ilçesi...
Dolayısıyla bazı parçalar hazırda bulunmuyor diye motorda parça sorunu var demek asılsız yere markaya çamur atmak olur.
Parça sorunu ve beklemenin ne demek olduğunu bir Aprilia da bmw de hasar durumunda görün. Bir ön far için 2 ay bekledigimi bilirim...
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)