Merhaba Sokullu;
Motorsiklet kullanmaya 39 yaşında Kymco Agility 125 ile başladım. Bana ufak geldiği için People S'e geçiş yaptım. Ben de senin gibi vitesli motorlara kullanamama, düşme vb kaygılarla hep mesafeli durdum. Pulsarı görünce gözümü kararttım.
Ben aktif olarak 16 yıllık otomobil sürücüsüyüm. Gerçi motorsiklet ile otomobil çok farklı ancak yoldaki trafiği okuma, vites değiştirme vb durumların mantığı aynı. Pulsar benim ilk vitesli motorsikletim şartlar beni çılgınlık yapmaya zorladı. Pulsarı Aliağa ilçesinden Bergamaya kullanarak ben getirdim. İlk sınavı şehirler arası yolda verdim. Yolun duble olması işimi kolaylaştırdı. Bugün sabahtan beri motorsikleti şehir içinde kullandım. Bol bol dur kalk yaptım. Makina epeyce fan açtı.
Sonuç olarak
1. Motorsiklet üzerinde dengede durmanın scooter'e göre çok daha kolay olduğunu gördüm. Büyük tekerlekli olduğu halde people S bile motorsiklete göre dengesiz bir araçmış.
2. Vites geçişleri problemsiz herhangi bir takılma vitese geçmeme problemi yok. Boş vitesi bulmak biraz güç ona da zamanla alışılır. Zaten boşta gitmeyi sevmem. Vites düşürme ve yükseltme mantığı otomobille aynı.
3. Pulsarın süspansiyonu kymcoya göre iki kademe yumuşak. Ancak Pulsarın selesi de peopleye göre sert. Kullanan arkadaşlar pulsarın süspansiyonunun CBF 150'den daha sert olduğunu söylediler. Sert süspansiyon bizim kaderimiz.
4. Vitesli motsiklet benim hoşuma gitti. Motorun vitese göre farklı sesler çıkarması ayrı bir zevk veriyor. Scooter gibi motorun hep aynı şekilde bağırması sıkıcı. Vites düşürme ve arttırma zevkliymiş. Bu İstanbul trafiğinde bu bir ızdırap olabilir. Buna sen karar vereceksin.
5. İlk kullanımlarda scooter kullanmadan kaynaklı sağ elciği arka fren niyetine sıkma alışkanlığı yenmek gerekiyor.
6. En çok motoru 1. viteste kaldırırken sıkıntı yaşadım. Scooterdan gelen bolca gaz verme alışkanlığını yenmek gerekiyor. Motoru ya stop ettiriyorsun yada çok bağırıyorsun hatta ön lastiği bile kaldırabilirsin.
7. Ben bugün itibariyle oldukça alıştım. Ama 2 tekerlekli araç sürücüsü her daim tedbirli olmalı.
8. Pulsarın yakıtı ile ilgili bir ölçüm yapmadım ama peopleden daha az yakıt tüketimi olacağı kesin.
9. Kavis ve çukurlar ilgili sorun için, Acemi olduğum için motoru fazla yatırmadım. Lastik kalitesi açısından da motoru fazla yatırmak doğru değil gibi geliyor. Çukurlara düştüm. Kymco da yumuşak sele, sert süspansiyon. Pulsarda sert sele yumuşak süspansiyon var. People ile düştüğüm aynı çukurlara pulsar ile düştüm. Pulsar daha az rahatsız ediciydi.
10. Vitesli motosiklet kullanmak düşündüğüm gibi zor değilmiş.
Başka sorun olursa cevaplayabilirim. Her şey gönlünce olsun.
volkan42, iyi dileklerin için teşekkür ederim