Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
15 Haziran 2020, 22:35
#15561
ulkerhan adlı üyeden alıntı
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
güncel ver3...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
7bin devirden sonra motor yüke binince yani hareket halinde tam gaz yapınca debriyaj maneti geriliyor ve kavrama noktası değişiyor. çeyrek gaz ile 7bin devir altı giderken düzeliyor.
- tahminim prizdirek mili rulmanları, dişli ara sekmanları.
aspirin tedavisi niyetine denediklerim:
- tel gerginlik ayarı,
- debriyaj balatasını değiştirdim,
- debriyaj tasını ölçtüm,
- yayları ve baskı rulmanını kontrol ettim.
daha önce başına gelen var mı?
güncel vol 4
Reklamlar
-
16 Haziran 2020, 09:15
#15562
teknik kısımları bilsem cevaplayacam da bilmediğimi söylemiştim :D
-
16 Haziran 2020, 15:04
#15563
Şükür 10 günün sonunda kalan bakım parçalarınıda alabildim. Yarın full değişicem bakalım tecrübelerimi aktarırım.
5100 15w50 yağ
Yağ filtresi
Yağ süzgeci
Yakıt filtresi
Hava filtresi
3 buji
Debriyaj balatası
Ön ve arka kaliper tamir takımı bunları sorun yaşattığı için sıfırlıyorum umarım işe yarar.
Bu arada Kadıköy bay motoya asla gitmeyin. Benim farımı ters taktılar. Bir sorun var dedim adam gibi aydınlatmıyor. Senin ön far kafası yan sanayi falan zırvaladı. Ki orjinali ile değişmişti 450 tlye. Baya öyle kullandım. Sonra fb grubunda denk gelip kendi farıma bakınca fark ettim. Geçen gün düzelttim. Sonunda normal aydınlatmaya döndü. Birde deli gibi para alıyorlar insanlardan. O saatten sonra bir daha oraya adım atmadım.
-
16 Haziran 2020, 20:37
#15564
arndiol adlı üyeden alıntı
teknik kısımları bilsem cevaplayacam da bilmediğimi söylemiştim :D
neyse hocam, bu sayfanın geçmişinde birkaç kişi aynı sorunu yaşamış. motorun garantisi varken şanzıman garantiden yenilenmiş. fakat kime sordu isem cevap vermedi.
şanzımanı söktüm tek tek ölçtüm, gözlemledim.
- tüm şanzıman rulmanlarını açmışken değiştirdim. giriş mili ile çıkış mili rulmanları biraz cızırdıyordu.
- bazı rulmanlar zor bulunuyor. 6204n, 6204z, 6202, hk1514 (kalitelisi çok zor bulunuyor.)
- 1. vites dişlisi eksensel olarak aşınmış, tıraşlanmış, giril mili yenisi sipariş edildi.
- 1. vites dişli burcu erimiş, yenisi sipariş edildi.
- 6. vites dişleri radyal olarak birazcık aşınmış. karşılıklı olarak yeninisi sipariş edildi.
- tüm dişli burçları, rondelaları yenilenecek. yenisi sipariş edildi.
- keyfe keder dişli keçesi, vites keçesi ve çıkış mili oringi değişecek,
- vites pedal yayı açmışken değişecek (kıran çok var, 1.5 tl iken almak lazım.)
- debriyaj tası burcu kenarları jilet gibi olmuş, yenisi sipariş edildi.
ilaveten bilmek isteyenlere motorun krank rulmanı koyo marka, geri kalan tüm rulmanlar skf marka.
hk1514 iğneli rulman ise INA marka. INA bulamadım, japon ntn aldım.
şanzıman rulmanlarını skf aldım, 6204n olanı sekman kanallıdır. skf marka olanı piyasada yok. tornada sekman kanalı açtırdım.
motor 20000 kilometrede supaplar çok iyi durumda, silindir çok iyi durumda, piston'da çok iyi durumda. (hepsi kumpas ve mikrometre ile ölçtüm, servis manüeli ile kıyasladım.)
motoru topladıktan sonra tekrar konuyu güncellerim.
-
17 Haziran 2020, 09:56
#15565
Arkadaşlar kesinlikle TVS Apache aynası alın takın. Bugüne kadar arkayı görmüyormuşum.
-
17 Haziran 2020, 09:59
#15566
Şu korona bitsin daha cok parça değiştirecem :D
motoru eski sahibi yatırdıgı için gidon topuzu, fren maneti ve arka fren pedalı darbeli :D
Far kısmı da hafiften çizik ama olsun o kalsın.
Ya bişi dicem, bu egzos kısmı artık bildiğin kahverengi oldu komple, üstünü kazıyıp temizlemesem sıkıntı yaratır mı?
-
18 Haziran 2020, 00:33
#15567
arndiol adlı üyeden alıntı
Şu korona bitsin daha cok parça değiştirecem :D
motoru eski sahibi yatırdıgı için gidon topuzu, fren maneti ve arka fren pedalı darbeli :D
Far kısmı da hafiften çizik ama olsun o kalsın.
Ya bişi dicem, bu egzos kısmı artık bildiğin kahverengi oldu komple, üstünü kazıyıp temizlemesem sıkıntı yaratır mı?
https://www.bajajyedekparcalari.com/...u-1000x750.jpg
metal bulaşık teli ile temizle, motip marka ama mutlaka motip olsun egzoz boyası ile boya, sonra hemen motoru yarım saat sür mis gibi oluyor.
-
18 Haziran 2020, 11:50
#15568
ulkerhan adlı üyeden alıntı
metal bulaşık teli ile temizle, motip marka ama mutlaka motip olsun egzoz boyası ile boya, sonra hemen motoru yarım saat sür mis gibi oluyor.
yok ben yapmak istemiyorum, kalsın öyle
motoru yıkamaya usenen adamım ben bi de bunla ugrasmak istemiyorum
sıkıntı yaratır mı bu durum onu merak ettm
-
18 Haziran 2020, 12:04
#15569
susturucu kısmını yaptım ben motip ile çok güzel oldu, fakat manifolttan gelen kısmı sökmeye cesaret edemedim oksijen sensörü vs var diye
-
19 Haziran 2020, 08:01
#15570
benim euro4 pulsarı sattım. alacak olan adamın arkadaşı motora bindi biraz tur attı ilk defa motoru dışardan giderken gördüm. baya kalıplıymış ya bizim motorlar aslında. bir an satmaktan vazgeçecektim baya iyi duruyordu
-
22 Haziran 2020, 17:06
#15571
Selam arkadaşlar
Nette pulsar akülerine bakıyorum 300 liradan aşağı markalı akü yok. Gerçekten de böyle pahalandı mı piyasa ?
Akü tavsiyelerinizi istiyorum Kötü olmayan ama çok pahalı da olmayan
İstanbul/Şirinevlerde yer tavsiyesi de alabilirm
Şimdiden teşekkürler...
-
22 Haziran 2020, 17:14
#15572
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar
Nette pulsar akülerine bakıyorum 300 liradan aşağı markalı akü yok. Gerçekten de böyle pahalandı mı piyasa ?
Akü tavsiyelerinizi istiyorum Kötü olmayan ama çok pahalı da olmayan
İstanbul/Şirinevlerde yer tavsiyesi de alabilirm
Şimdiden teşekkürler...
Bu markayı tavsiye edebilirim en uygun olarak.
n11.com'dan VLM YTX9-BS 12V-8 AMPER BAKIMSIZ AKÜ seçtim! Alışverişin Uğurlu Adresi'nde fiyatlar harika!
https://urun.n11.com/aku/vlm-ytx9-bs...aku-P431425192
-
22 Haziran 2020, 18:37
#15573
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar
Nette pulsar akülerine bakıyorum 300 liradan aşağı markalı akü yok. Gerçekten de böyle pahalandı mı piyasa ?
Akü tavsiyelerinizi istiyorum Kötü olmayan ama çok pahalı da olmayan
İstanbul/Şirinevlerde yer tavsiyesi de alabilirm
Şimdiden teşekkürler...
benim pulsarda fabrika çıkışta takılan aküsü sattığımda hala üstündeydi. 3 yıl / 29 bin km ediyor. alacaksanız orjinaline bakın bence.
-
23 Haziran 2020, 01:20
#15574
ulkerhan adlı üyeden alıntı
neyse hocam, bu sayfanın geçmişinde birkaç kişi aynı sorunu yaşamış. motorun garantisi varken şanzıman garantiden yenilenmiş. fakat kime sordu isem cevap vermedi.
şanzımanı söktüm tek tek ölçtüm, gözlemledim.
- tüm şanzıman rulmanlarını açmışken değiştirdim. giriş mili ile çıkış mili rulmanları biraz cızırdıyordu.
- bazı rulmanlar zor bulunuyor. 6204n, 6204z, 6202, hk1514 (kalitelisi çok zor bulunuyor.)
- 1. vites dişlisi eksensel olarak aşınmış, tıraşlanmış, giril mili yenisi sipariş edildi.
- 1. vites dişli burcu erimiş, yenisi sipariş edildi.
- 6. vites dişleri radyal olarak birazcık aşınmış. karşılıklı olarak yeninisi sipariş edildi.
- tüm dişli burçları, rondelaları yenilenecek. yenisi sipariş edildi.
- keyfe keder dişli keçesi, vites keçesi ve çıkış mili oringi değişecek,
- vites pedal yayı açmışken değişecek (kıran çok var, 1.5 tl iken almak lazım.)
- debriyaj tası burcu kenarları jilet gibi olmuş, yenisi sipariş edildi.
ilaveten bilmek isteyenlere motorun krank rulmanı koyo marka, geri kalan tüm rulmanlar skf marka.
hk1514 iğneli rulman ise INA marka. INA bulamadım, japon ntn aldım.
şanzıman rulmanlarını skf aldım, 6204n olanı sekman kanallıdır. skf marka olanı piyasada yok. tornada sekman kanalı açtırdım.
motor 20000 kilometrede supaplar çok iyi durumda, silindir çok iyi durumda, piston'da çok iyi durumda. (hepsi kumpas ve mikrometre ile ölçtüm, servis manüeli ile kıyasladım.)
motoru topladıktan sonra tekrar konuyu güncellerim.
22.06.2020 güncelleme:
- motoru topladım. sağ olsun yan sanayi olarak satın aldığım üst kapak contası aradan soğutma suyunu veriyor. siz siz olun yan sanayi conta almayın. anam bellendi sayesinde.
-
23 Haziran 2020, 10:05
#15575
ulkerhan adlı üyeden alıntı
22.06.2020 güncelleme:
- motoru topladım. sağ olsun yan sanayi olarak satın aldığım üst kapak contası aradan soğutma suyunu veriyor. siz siz olun yan sanayi conta almayın. anam bellendi sayesinde.
motor alt contasında da ilk üretim yeşil contalarda sızdırma yapıyor bilginiz olsun. daha kalın olan yeni üretimlerden almaya bakın.
-
23 Haziran 2020, 10:26
#15576
aynaya takılan teleofn tutuculardan denedim.
Leşş !
Yol bilmez birisi oldugum için navigasyon gerekiyor ve artık bu motorun telefon tutucu uyumsuzlugundan gına geldi :D
-
23 Haziran 2020, 21:34
#15577
-ZERO- adlı üyeden alıntı
motor alt contasında da ilk üretim yeşil contalarda sızdırma yapıyor bilginiz olsun. daha kalın olan yeni üretimlerden almaya bakın.
yan sanayisi maviydi. gayet güzel oldu. üzerinden çıkan da mavi idi.
23.06.2020 güncelleme:
- 6. vites dişlileri,
- tüm şanzıman burçları,
- tas burcu,
- tüm şanzıman pulları,
- vites hilalleri,
- tüm contalar,
- debriyaj balatası,
- debriyaj sacları,
- vites pedal yayı,
- vites mili keçesi,
- dişli mili keçesi,
- tüm şanzıman rulmanları skf olarak değişti.
+ yağ filtresi,
+ liqui moly 15w50 yağ ile yenilendi.
+ tüm motor bloğu yağ çözücü ile yıkandı.
+ montaj sırasında montaj yağı kullanılarak toplandı.
+ sıkıntılı civatalara loctite uygulandı.
> benim salaklığım kaynaklı hararet müşürünü ve debriyaj seperatör plakasını kırdım.
şanzıman ile ilgili hiç bir sorun kalmadı. ileride sorun yaşabilecek arkadaşlar için...
-
24 Haziran 2020, 17:17
#15578
-ZERO- adlı üyeden alıntı
benim pulsarda fabrika çıkışta takılan aküsü sattığımda hala üstündeydi. 3 yıl / 29 bin km ediyor. alacaksanız orjinaline bakın bence.
Bende ki de orjinal akü ama artık her kontak açılışında ekran resetliyor. Yakın zamanda bırakacak beni
Dört Silindirin Gücü Adınaaaa
......!
-
24 Haziran 2020, 18:02
#15579
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Bende ki de orjinal akü ama artık her kontak açılışında ekran resetliyor. Yakın zamanda bırakacak beni
o akü değil ki kronik sorun.
-
25 Haziran 2020, 10:01
#15580
Arkadaşlar malum ben motoru 2. el aldım. Şu anda 27xxx km'de. Motoru aldığım kişi enjektörlerin vs değiştiğini söylemişti.
Ben motoru ustaya götürsem o hem enjektörlerin değişip değişmediğini hem de subap ayarı zamanı gelip gelmediğini anlar mı? Subap ayarı kaç km'de bir yapılıyor.
İlk motor olduğu için ustalar tarafından öpülmek istemiyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)