20000km sonunda dominara geçmiştim. Bilmem kaç bin km sonunda anladımki o motor herşeyime yetiyordu aslında
ARKADAŞLAR MERHABA BİR KONUDA ACİL YARDIMA İHTİYACIM VAR, BALIKESİRDE 2OO NS E BAKTIM MOTORDA SAĞ SİLİNDİR KAPAĞINDA KAYNAKLA YAPILMIŞ BİR DÜZELTME VE ÖN TAKIMDA DEĞİŞTİRME VAR, SATICI DÜŞTÜĞÜNDE OLMUŞ DİYOR, SİZCE MOTOR KAZALI MI? VE BEN BU MOTORA 2 BİN TL KAPORA BIRAKTIM, MOTOR 14. BİN VE 15BİN KM DE 2017 ACİL YARDIM EDİN
resimle anlatsaydın, ön düzen kazadan dolayı olmuş olabilir, motor kısmı ise ilk darbeyi alan yer ise oda kazaya bağlı olarak olmuş olabilir, 2000tl kapora nedir ya sanki tek satılık pulsar o siz dünya para vermişsiniz kapora olarak, 100 200tl verseydiniz almaktan vazgeçseniz bile en azından acımazsınız ama 2000tl.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
hocam piyasada bir sürü pulsar var. O kadar para verilir mi Allah aşkına. Kapora alacam deyipte vazgeçtiğinde içinin yanmayacağı bir miktar olmalı. Satıcı kaporayı vermeyebilir ve bir şeyde diyemezsin. Bu arada 2017 model Maxem çantalı 24k da bir Pulsarı 1.5 ay önce 11400'e aldım. 14 çok yüksek bir rakam.
Bugün anlas tournee ile lastikleri değiştirdim, acıkcası yol tutuşu ciddi anlamda arttı. eski lastikler bildiğin leş olduğu için :D
yağ değiştireyim dedım, 2 bin km sonra ağır bakım olacağından idaretenlik. Liqui Moly 15w50 koydurdum motora. Oradaki elemanlar bayağ övdü (sattıkları yağ doğaldır övmeleri)
Motorun sesi azaldı orası kesin, ancak normalde kalkışlarda boş a geçmezken yanlıslıkla, bugün 3 kere boşa gectim dur kalklarda farkında olmadan. yağdan olabilir mi diye düşündüm.
Hocam yanlış hatırlamıyorsam pilot sport düşünüyordunuz ya da arka lastik öyleydi. Benim de aklımda olan bir lastik ama pilot sport daha çok öneriliyordu. Bu arada Liqui Moly iyi bir yağ markasıdır. Motul ve Liqui Moly çok kalitelidir. Sadece meraklısı bilir. Araçta Motul yağ kullanıyorum. Motorada ikisinden birini alırım. Boşa geçmeme olayı ışıklarda benimde başıma geliyor. Yağdan mı acaba?
Pilot street yoktu hocam lastikcide.
Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.
Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
Anladım. Yani aslında PS olsa idi, onu alacaktınız bu durumda.
Benim motorda mesela ışıklarda beklerken boşa geçirmek tam bir eziyet olabiliyor, bazen yılıp elim debriyajda bekliyorum. O yüzden yağdan sonra bu durum düzeliyorsa yakında bir yağ değişimi yapabilirim.
Bir de şunu sorsam, fren hidroliği ön frenin orada ama ben içindeki seviyeyi seçemiyorum. Sizin motorda öyle mi? Hidrolik olmasa uyarı verir herhalde değil mi?
Boşa gecmeyi denedim sabah , yağ sonrası boşa gecme olayı daha kolay gibi geldi bana. Ama istemsiz boşa gecme olayı da yapıyor, yağı pek sevmedim acıkcası. Motul ile değiştircem 20 bin km de.
Hidroliğe Dikkat etmedim hocam ama göstergede hidrolik ile ilgili bir sembol yok acıkcası. Uyaracağını zannetmiyorum.
fren hidroliği olup olmadığını pek anlayamazsın ama doludur istersen iki vidasını söküp bakabilirsin ama doludur sıkıntı yoktur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
kullandığın yağ tam sentetik mi yarı sentetik mi, bazen diyoruz ya tam sentetik kullanmayın diye işte bu şekil istemsiz boşa geçme yapabiliyor.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Sentetik hocam.
Deneme olarak kullandım, boşa gecme olayı hariç gayet güzel ve sessiz oldu.
Ama ns200 ü alalı daha 3 hafta oluyor, motul ile daha iyi dediler ama denemedim. aldıgımda 2.5 k lık yağ vardı içinde.
içim rahat etsin, dediğiniz gibi vidasını söküp bir bakayım. Zaten 2017 model motor. Arabalarda fren hidroliğinin genelde 3 yılda bir değiştirilmesi önerilir. Çünkü hidrolik zamanla yapısı bozulabilen bir madde. Olmadı bakım zamanı geldiğinde hidroliği de değiştiririm duruma göre.
2500 de bir yağ değiştirenler bence hem ceplerine hemde doğaya zarar veriyorlar. Şunu da sormak istiyorum. yaz ve kış olarak vizikoziteyi neden değiştiriyorsunuz? Su soğutmalı bu motorlar hep stabil ısıda çalışıyor zaten? Otomobillerinizde de yaz kış ayrı yağa geçiyor musunuz?
ilk çalışma için yağın vizikozitesi önemli. gidip kış ayında 20 50 yağ koyarsanız hava sıcaklığı sabah çok düşük derecedeyken (ve metalin hava ısısını kat kat fazla ilettiğini de düşünerek; yani hava sıcaksa metal daha sıcak, hava soğuksa daha soğuk olduğunu farketmişsinizdir) piston silindir arasında gerekli yağ katmanı/filmi oluşmazsa motoru yavaş yavaş yersiniz ki zaten motorun aşınması en çok ilk çalıştırmadan motor soğukken oluyor zaten. 10 40 yağ koysanız da ilk çalıştırmada bu aşınma olur fakat çok daha az olur. bu sebeple vizikozite çok önemlidir. ufak bir deney için şöyle yapın. akşamdan iki bardağa aynı miktarda bir 20 50 diğeri 10 40 yağ koyun ve dışarda bırakın. sabah bardağı ters çevirip ikisinin akıcılığını gözlemleyin. o zaman vizikozitenin önemini anlayabilirsiniz.
Ayaklık müşürü neden iptal edilemiyor bilen var mı acaba?
Vizikozitenin önemini biliyorum. Yaşadığınız coğrafyanın ortalama sıcaklığına göre yağı seçer ve kullanırsınız. Hiçbir kaynakta ne araba ne motor yazın şunu kışın bunu kullanın diye bir ibareye rastlamadım. Demek istediğim bu. Ford nereye giderseniz gidin yaz kış 0-30 kullanır. Renault 5-40 mesela. Dediğiniz 20-50 yağı hindistan gibi coğrafyalarda kullanmak mantıklı olur çünkü ortalama sıcaklıkları yüksek.
Asıl sormak istediğim kısım şuydu. Yaz ve kış olarak yağı değiştirmenin gereği var mı? Ben motosikletimde yaz kış castrol 10-50 kullanıyorum.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------
Beyler selam, motorla ilgili bir sıkıntım var.
Nadirde olsa motosiklet yokuş yukarı durumlarda gaz yemiyor, sona kadar cevirdiğim halde 50 ile gidiyor, devire bakıyorum 4-5 bini gecmiyor.
Sonra kendi kendine düzeliyor. Neden yapar bunu?
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)