---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
[/COLOR]
Üstadım selamlar
BMW 1150 GS yi satıp Pulsar aldığınızı duyunca deneyimlerinizden faydalanmak istedim
bende sizin yaptığınızın tersini yapmayı düşünüyorum 2016 NS 200 ü bir iki sene daha kullanıp sonra satıp R1150 GS adventure almayı düşünüyorum bu konu hakkındaki tavsiye ve tecrübelerinize ihtiyacım var
ben kendimce bazı araştırmalar ve bu araştırmalar neticesinde hesap kitap yaptım
öncelikle bu 1150 GS nin kronik sorunu var mı?
benim araştırmalarıma göre ABS arızası veriyormuş devamlı buda bitik aküden kaynaklı deniyor bu doğru mu?
R1100 GS gibi devamlı olarak senkron ayrı filan gerekiyor mu?
İŞLETME MALİYETLERİ: bu beni çok korkutuyordu yaptığım araştırmalar sonucu 1150 GS lerin 10.000 KM de bir bakıma girdiklerini öğrendim bu ciddi bir rakam 10.000 KM bakımlarının da ortalama 600 ile 900 TL arasında değiştiğini öğrendim
bizim pulsarların bakım maliyeti yetkili serviste ortalama 250 TL ile 300 TL arasında değişiyor 10.000 KM ye kadar ara bakımları saymazsak 3 defa bakıma girmişizdir buda ortalama olarak 900 TL para yapar yani bakım maliyetleri kafa kafaya gibi gözüküyor tabi bu benim araştırmalarım sonucu ortaya çıkardığım rakam sizin gibi deneyimli biri bu konuda ne der öğrenmek isterim
ALIŞ MALİYETİ: bugün sahibinden comda bakığımda temiz bir 1150 GS nin 30.000 TL civarlarında olduğunu görmekteyim
örnek ilan
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...3433126/detay/
ilanda ki motosiklet 2005 model 72.000 KM de 1150 GS adventure resimlerden görüldüğü kadarı ile de tertemiz gibi
bugün dominarın neredeyse 25 binlere vurduğu piyasada bu paraya bu motosiklet bedava gibi geliyor bana siz bu konuda ne dersiniz?
YEDEK PARÇA MALİYETİ: işte bu beni asıl korkutan olay açıkçası yedek parça maliyetleri konusunda tüm araştırmalarıma rağmen bir veri bulamadım
parça maliyetleri nasıl pahalı mı? ayrıca kolay bulunuyor mu?
Borusan'da parça fiyatlarının kol gibi olduğunu bu sebeple 2.el çıkma parça bulunabileceğini veya yan sanayi parça bulunabileceğini öğrendim bu konuda sizden detaylı bir bilgiye ihtiyacım var
bu konu hakkında da kendimce de şöyle düşündüm
mesela bu motosiklet şaft aktarmalı bunun ile ilgili yapılacak masraf olarak genelde şaft körüğü veya rulmanı değişebilir şeklinde
Biliyorsunuz Pulsar zincir aktarmalı geçenlerde fiyat almıştım zincir dişli seti servisten servise işçilik dahil 320 TL ile 350 TL arasında değişiyor uzun vadede bu işlemi defalarca kez yaptığımızı düşünürsek dolayısıyla böyle bir işlemin sonucu uzun vadede esasen şaft ile ilgili parça maliyetinin zincir dişli seti değişimi ile karşılaştırıldığında kendini amorti edeceğini düşünüyorum yani 1150 GS nin şaft rulmanı körüğünü değişene kadar belki puslar da 3 defa zincir dişli seti değişimi yapılacak bu açıdan bakarsak sanki maliyet kurtarıyor gibi
YAKIT MALİYETİ: aslan besleyen yemini düşünmez mantığıyla bunu pek dert etmiyorum açıkçası
birde esasen şunu öğrenmek isterim
benim gibi orta halli bir aile babasının böyle bir motosiklet almasını tavsiye ediyor musunuz yani bunun altından kalkabilir miyim
yani aylık eline 3 4 bin TL para geçen birinin böyle bir motoru kullanmasını tavsiye eder misiniz[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------