Yüklü seyehat konusunda içiniz rahat olsun ben ve artçım 140 kg + 35 kg çantamız + full depo benzin ile birlikte gayet konforlu seyehat edebiliyoruz. Hatta sakin kullanım ile yüklü yüksüz yakıt tüketimi arasında çokda ciddi bir fark bile yok, ilginçtir motor yüklü ve artçılı iken uzun yolda hiçbir sıkıntı yok sollamalarda virajlarda daha stabil bile.
Sayın yokon,
Sınırları ısrarla zorlamadan kullanılınca kolay kolay patlamaz emin olun.
Bir örnek vereyim size,
aynı mahallede beraber gençlik yıllarımızı geçirdiğimiz bir arkadaşım var. İkimizde aynı dönemde motor almıştık. Arkadaşımın motoru 2006 model Kanuni markalı uzakdoğu menşeili bir motor. Yılın 365 günü her işinde onu kullanır, yakın ve uzak her yola onunla gider. Ama istisnasız her haftasonu bir temizlik ve bakım yapar yani zincir yağlama vs. Geçenlerde 1-2 önce görüştüğümde motorunu sordum; motoru 130.000 km yi aşmış ve hala kullanıyormuş (Evet piyasadaki en ucuz motorlardan biri ve 130bin km). Bizim işyerindeki renault fluence otomobiller bile 3 yıl zor dayandı. Söylemek istediğim kullanım şeklinin ömür ve sorunsuzluk üzerinde çok etkisi var.
(Bu paylaşımı Bajaj Pulsar 200 NS grubunda da paylaştım. Sayfa admini paylaşımımı sildi. Silme sebebini öğrenmek için yazdığım mesajlara cevap vermediği gibi beni engelledi... Yorum yok!)
Selam ballı bademlerim.
Size Avrupa'da Pulsarımın bozulması ve akabinde yaşadığım süreci anlatacağım.
2017 Eylül ayında erasmus değişim programını için motorumla yurt dışına çıkmıştım. 10 aydır yurt dışındayım. Bu süreçte Balkanlar ve Avrupa'da toplamda 15 ülkeyi Pulsar'ımla gezdim. Avrupa ve Balkanlar'da Bajaj markası, servisi, yedek parçası olmadığı için motorumun bozulması en büyük korkumdu fakat korktuğum başıma geldi. Geçenlerde Polonya'nın Lüblin şehir merkezine 50 km uzakta, etrafta yol ve ağaçlar harici hiçbir şeyin olmadığı bir yol kenarında motorum bir anda yavaşladı, durdu ve bir daha çalışmadı. Polonya'da dağ başında bir yoldasınız, yardım etmek için kimse durmuyor, size yardım için duran bir kişi oluyor ve o da ingilizce bilmiyor, siz de lehçe bilmiyorsunuz. Google'dan çekici bulup aradığınız kimse de ingilizce bilmiyor. Zaten birkaç aramanın ardından arama süreniz de bitiyor... Tahmin edin hislerimi O an stresle baş edebilmek, sakin kalıp içinde bulunduğum durumdam kurtulmak için çözüm bulmak hiç kolay değildi.
Bir şekilde motorumla kendimi 250 km mesafedeki yaşadığım şehir Bialystok'daki bir motorsiklet servisine getirttim. Yaklaşık bir hafta sonra motoru açıp problemli parçaların neler olduğunu tespit ettiler. Beni tanıyanlar motoruma nasıl baktığımı, nasıl kullandığımı bilir. Motorumu neredeyse hiçbir zaman yüksek devirlerde kullanmamama, periyodik bakımlarını, değişmesi gereken parçaları arıza çıkarıp yolda bırakmasın diye zamanından önce değiştirmeme rağmen daha 30bin km'deki motorumun sübap üst kapağı, sübap, egzantrik, egzantrik zinciri, rulmanları dağılmış!
Başka marka motorsikletlerin parçaları uyumlu olmayan Pulsar'a özel spesifik parçalar olduğu için parçaları hangi ülkeden ve nasıl en ucuza tedarik edebileceğimi araştırmaya başladım. Bir şekilde Bajaj Ukrayna'nın Kiev'deki yedek parça tedarikçisine ulaştım. İhtiyacım olan parçaların stoklarında olduğunu fakat silindir üst kapağının Ukrayna stoklarında olmadığını, iki hafta sonra Hindistan'dan geleceğini söyledi! Polonya'daki motor servise durumu anlattım ve yalvar yakar silindir üst kapağını torna işi yaparak halletmeye çalışacağı sözünü verdiler. Kiev'deki bir arkadaşıma rica ettim ve parçaları Ukrayna'dan Polonya'ya gelen bir otobüse ile gönderdi ve elime ulaşan parçaları dün motor servisine verdim. Motorumun onarılması için en az 3-4 gün daha beklemek zorundayım...
Planladığım Nordkapp turumu; Avrupa'da Bajaj'ın, Bajaj yedek parçasının olmaması yüzünden boşa giden 2 haftam ve aptal motorsikletin durduk yere bana 3 milyarlık masraf çıkarmasından dolayı iptal etmek zorunda kalmak, sınavlarımın en yoğun olduğu dönemde bu stresli şeylerle uğraşmak üzücü, yorucu oldu. Bu süreçte Bajaj Türkiye olmak üzere tüm Bajaj yöneticilerinin vizyonlarının ve cimrilik seviyelerinin ne seviyede olduğunu anladım. Benim gezilerim dahil, yurt dışında yapılan gezileri kendi sayfalarında bedava reklam olarak paylaşmayı çok iyi biliyorlar fakat paylaşımlarından dolayı beni önceden beri tanımalarına, müşkül durumda olduğumu bilmelerine rağmen erişemediğim üç beş yedek parça konusunda yardım, sponsorluk talebimi bile kabul etmediler. Global bir markanın, distrübitörünün olmadığı bir ülkedeki son kullanıcının yaşadığı soruna destek olmak, yardım etmek markanın prestiji açısından çok önemlidir fakat bu yönetici kadrosunun bu vizyonda olmadığını yaşayarak öğrenmiş olduk. Kendi deneyimlerimden yola çıkarak Bajaj'la yurt dışına çıkmayı düşünen arkadaşlara birkaç şey söylemek istiyorum. Eğer yurt dışında özellikle Avrupa ve Balkanlar'da bir problem yaşarsanız Bajaj markası ve Bajaj yedek parçası bulamayacağınızı, yedek parçaya erişmenin kolay olmadığını, arkanızda duran, destek olan hiç kimsenin olmadığını, bitmeyen problemlerle ve çözülmeyen kronik sorunlarla dolu (gruptaki paylaşımlara bakın) her an bir arıza çıkarıp yolda bırakabilecek, konforsuz, bol titreşimli bir motorsiklet kullandıklarını bilsinler.
Geçen eylül ayında yurt dışına çıkmadan önce İstanbul'da her zaman bakım için yanına gittiğim, çok popüler bir bajaj servisinin "ben senin motoruna nasıl baktığını, nasıl kullandığını bildiğim için rahatlıkla söylüyorum ki yurt dışında motorunla ilgili bir sorun yaşarsan motoru orada at, ben sana motorunun parasını vereceğim" diye yemin edip, söz verip ve bugün sözünde durmamasını, Pulsar facebook sayfasinda paylaşmak istediğim gonderimi markaya zarar gelmesin diye silinmesini (daha nice paylaşımlar vardır silinen), çağrılarıma cevap vermeyen distribütorü, Avrupa ve Balkan ülkelerinde yaptığım geziler ve fotoğraflarım benden izinsizce paylaşarak üzerimden bedava reklam devrişip sıkıntı yaşadığımda cevap vermeyen Bajaj yöneticilerini ve tüm bu olayı ört pas etmeye çalışmalarını unutmayacağım. Bir motorcu arkadaşınız olarak sizin de canınızın yanmaması için Bajaj markası, Bajaj yöneticileri, Pulsar 200 NS facebook sayfası ve bu sayfanın adminleri hakkında uyarmak boynumun borcudur.
Hepinizi öpüyorum.
* Paylaştığım fotoğrafta kırmızı renkli alan Balkanlar ve Avrupa bölgesi oluyor. Bu alan içerisinde Bajaj markası, servisi, yedek parçası yok. Bajaj'ınınız varsa mavi alandan çıkmamanızı tavsiye ediyorum.
https://photos.app.goo.gl/5XEwbcbeEixyM4c7A
*Pulsar 200 NS facebook sayfası admini Kemal Diner Bey'e paylaşımımın neden silindiğini sorduğumda kendisi; sonradan admin olduğunu, asıl adminin ve yöneticinin Semih Karaağaç isimli şahıs olduğunu, paylaşımımı silen kişinin ve sonradan silinme sebebini öğrenmek için mesaj attığımda beni engelleyen kişinin Semih Karaağaç olduğunu söyledi. Pulsar 200 NS facebook grubunda benim gibi belki günde 10 kişi bu tarz büyük problem yaşıyordur fakat %1'ini paylaşıyorlardır, kim bilir. 3-5 kuruş para için insanların doğru bilgiye ulaşmasını engelleyerek büyük bir vebal altına giriyorlar. Çok yazık...
https://photos.app.goo.gl/QyYtFKba5epwRR3D6
Süratle alakası yok. Zaten direk gazdan kesiliyor. Blok parçalıyor kendi kendini. Benimde başıma geldi. Daha ne çalışıyor ne de gaz yiyor. İğrenç bir olay.
Sercan İncesu bey;
Bir de ben yazayım bakalım. Ama bu yazım çoğunlukla sana değil, bu yazı formu izleyen arkadaşlarımıza olsun.
Arkadaşımız benden bir iki defa sponsorluk istedi. Böyle bir uygulamayı hiç bir arkadaşımız için yapmadık. Prensip olarak hep şeffaf olmaya çalıştık. Ancak amatör ruhlu, öğrenci, heyecanlı bir arkadaşımız için bir şeyler yapmak istedim, olmadı. Ondan sonra herhalde köprüler atıldı.
Arkadaşlarım bilirler ki elimden geldiği kadar tüm bajaj kullanıcılarına kurumsal destek harici elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalışırım. Bazen bakım desteği, küçük hediyeler...
Geçen sene bu arkadaşımızın bir paylaşımını yapmıştım. Seyahati ile ilgili. Bir çok bajaj kullanıcısının paylaşımını kendi haberleri olarak, (hatta bir çok kullanıcımın abi niçin benim paylaşımımı kullanmıyorsun diye bana kızarak yaşadığım durumdur) severek kullanırım. Tabi imkanlar nispetinde. Bu arkadaşımızın paylaşımını da öyle kullandım. 15 gün kadar önce facebook’tan bir ikaz göndermiş arkadaşımız. İzinsiz kullanım yapmışım diye. Tabi köprüler atıldıktan sonra. Hemen sildim, arkadaşın kendisine de yazdım. Sizden habersiz böyle bir şey yapmadığımı biliyorsunuz dedim. Bir daha da yapmam dedim.
Bugüne kadar bir çok arkadaşımız Avrupa seyahatine çıktı. Bajaj şu anda Avrupa’da Ukrayna ve Polonya’da var. Zamanla çoğalacak. Olmayan yerlerde elbette bajaj servisi de yok. Böyle bir garantimiz de yok. Buna rağmen Avrupa seyahatine çıkan bir çok arkadaşımıza küçük küçük bakım desteği, yedek parça desteği verdik. Ama bu arkadaşımın benden böyle bir talebi de olmadı.
Ya da siz seyahate çıkarken kimden nasıl bir destek sözü aldınız? Bunu açıklamanız lazım.
İşin daha garip tarafı ben bu arkadaşın arızasını da bilmiyorum. Baktım ve bana bu konuda mesajı yok.
Şimdi markayı, modeli yerden yere vurabilir. Ama unutmasın pulsar ns 200 beşinci yıldır segmentinde Lider.
Benim tavsiyem, henüz hayatın başındasınız ve sosyal medyayı bir silah gibi kullanma alışkanlığını edinmeyin. Ama sadece bir tavsiye.
Bütün bunlara rağmen aşağıdaki Mail adresime arıza durumun hakkında bilgi verebilirsin. Yapacağım bir şey varsa seve seve yaparım. Zira Facebook’dan Sizi engelledim. Ben bunca yıldır ilk defa böyle bir ikazı hem de haksız olarak sizin vasıtanız ile aldım. Yazıda da belirtmişsiniz. Bedava sizin üzerinizden reklam yapıyormuşuz..
Bunlar hoş şeyler değil.
Geçmiş olsun der, tahsil hayatınızda başarılar dikerim.
Bu vesile ile yurtdışı seyahatine çıkacak arkadaşlarım için bakım desteği ve bazı tecrübe bilgileri aktarmaya her zaman hazır olduğumu tekrar hatırlatmak isterim.
ekrem_ata@kuralkan.com.tr
Ekrem Bey şimdi de ben yazayım,
Bir çok Bajaj kullanıcısının paylaşımını "kendi haberleri" olarak paylaştığını söylediniz fakat benim yaptığım gezimi bana sormadan, benim iznim olmadan paylaştınız. Ben size lütfen paylaşın demişim gibi veya benim iznim dahilinde paylaşmışsınız gibi bir imaj yansıtmaya çalışmayın. Hafızam yeterince kuvvetlidir. Pulsar 200 NS sayfasının admini Kemal Diner Bey'den bana gelen "Ekrem Ata senin paylaşımını yapmış" mesajını gördüm ve sayfanızı kontrol edince paylaşımınızı gördüm. Akabinde bana yazdığınız mesajı gördüm. Bunun ispatını isterseniz mesaj kutumda sizin benim paylaşımımı yaptıktan sonra bana attığınız mesajı, Kemal Diner Bey'in bana yazdığı mesajı ekran resmi alarak buraya paylaşıp ispat edebilirim.
Kendi minimal bütçemle her zorluğu göze alarak yola çıktım fakat sonrasında aksilikler oldu ve yedek parçaya ihtiyacım doğdu ve bu konuda iki kez sizden destek olmanızı talep ettim. Bana perşembe günü (konuşmanın birkaç gün sonrası) dönüş yapacağınızı söylemiştiniz. O perşembenin üzerinden haftalar geçmesine rağmen olumsuz bile olsa bir dönüş yapmamıştınız. Bu olayın ardından yaklaşık bir ay sonra ben motorumla Danimarka, İsveç, Almanya, Hollanda, Polonya'yı kapsayan bir Kuzey Avrupa turu yapmıştım ve bu gezimi pulsar facebook grubunda paylaşmıştım. Ben hala sizden yedek parça konusunda olumlu veya olumsuz bir cevap bekliyorken bana cevap vermek yerine bahsettiğim bu gezi paylaşımıma "Sercan Bey, tebrikler" vs. yazdınız. Şaka olsa gerek bu. Bu kadar ciddiyetsizlik olmaz. Ben Bajaj Türkiye dünyayı istememiştim. Yedek parçaya erişebilmek konusunda sıkıntı yaşadığımı ve bu konuda destek olmanızı istemiştim sadece ama siz bana dönüş yapmak yerine yaptığım 5 ülkelik Kuzey avrupa gezi paylaşımıma iştahlı bir şekilde tebrikler yazmayı tercih ettiniz. Literatürde bunun adına salağa yatmak denir. Yeniden bedava reklam kokusu almak denir, emeğe saygısızlık etmek denir Bu olayın üzerine geçenlerde motorumun bozulmasının ardından oluşan acil yedek parça ihtiyacım için size tekrar mesaj atmamımı bekliyordunuz gerçekten??? Siz önce iki ay önce sizden istediğim yedek parça sponsorluk talebime dönüş yapın bence! Eminim yine mesaj atsaydım yine "perşembe günü kesin dönüş yapacağız size" derdiniz
Ekrem Ata Bey'in eksik bilgisine ve yanlış yönlendirmesine güvenerek Bajaj'ın Polonya'da olduğunu düşünmeyin sakın arkadaşlar. Polonya'da on aydır yaşayan ve yedek parça bulabilirmiyim umuduyla Bajaj Polonya' yetkilileri ile defalarca birebir görüşmüş bir arkadaşınız olarak söylüyorumki Polonya'da Bajaj markası teorik olarak var. Teorik diyorum çünkü sadece organizasyon aşamasındalar. Herhangi bir satış, servis ağı, yedek parça vs. söz konusu değil. Geçen ay ilk kez Dominar 400 modelinin test sürüşlerine başladılar. Ayrıca sadece Dominar 400 modelinin test sürüşü var. Pulsar, boxer, discovery vs. diğer hiçbir model yok bile. Ekrem Bey bunun için de ispat isterse kendilerine Bajaj Poland yetkililerinin telefon numaralarını görüşmek için verebilirim.
Ben markayı yerden yere vurmadım. Sadece yaşadığım durumu noktasına, vürgülüne dokunmadan anlattım. Yaşadığım durumu anlatmak sizin için markayı yerden yere vurmak gibi algılıyorsanız bence bu benim değil sizin sorununuz. Haklısınız, Pulsar 5 yıldır segmentinde lider. Sadece kurye arkadaşlara satılan motorla övünmenin dışına çıkamaması, Çözülmeyen kronik sorunları, bitmeyen arızalar ve problemleri, konforsozluğu, Avrupa ve Balkan ülkelerinde servis ağının olmaması, global bir firma olmasına rağmen, distrübütörün olmadığı yurt dışı ülkelerinde problem yaşayan son kullanıcıları kaderiyle başbaşa bırakması, sorun yaşayanların sorununu dile getirmek istediğinde sosyal medyadan engellemek suretiyle susturulmaya çalışıp sorunu ört pas etmeye çalışması ile lider.
Sosyal medyayı, interneti silah olarak kullandığımı söylüyorsunuz. Sizinle aranızda duygusal(!) bağ olan Pulsar 200 NS facebook sayfasının adminlerinin benim paylaşımımı silip, bu adminlere silinme sebebini sorduğumda bana cevap vermek yerine beni engellemesi nedir?? Cevap vereyim, bunun adı sosyal medyayı silah olarak kullanmaktır! İnsanların bilgi aldığı facebook grubunda ufak tefek arızaların paylaşılmasına izin verip, büyük sorunların paylaşılmasına marka imajına, satışlarına zarar gelmemesi için izin vermemek, pulsar'ı olduğundan daha sorunsuz bir motormuş gibi göstererek insanları aldatmak, yaşadığı sorunu paylaşmak isteyen kişiyi engellemek, sosyal medyayı silah olarak kullanmaktır! Benim tavsiyem, hayatın ortasındasınız ve sosyal medyayı bir silah gibi kullanma alışkanlığı edinen pulsar 200 ns facebook sayfasının çalışanlarınızı pardon adminlerinizi uyarın. Büyük vebali, büyük günahı var bunun. Ama sadece bir tavsiye. Bajaj ile aramda köprüleri atılmasının en büyük sebebi 3-5 yedek parça değil, bu ört pas etme olayıdır.
Beni facebook'dan engellemişsiniz. Kafamdaki "Bajaj yöneticisi olan Ekrem Ata" profiline yakışan bir hareket yaptınız. Şaşırmadım. Tıpkı Pulsar 200 NS facebook sayfasının adminlerinin yaptığı gibi
Tüm bu yaşadığım olumsuz süreçte yöneticilerin, Bajaj'ın olmadığı bir ülkede gezi yaparken motoruyla ilgili sorun yaşayan kullanıcıya karşı ne kadar alakasız, ilgisiz olduğunu, Pulsar 200 NS facebook sayfasının objektik değil yanlı bir sayfa olduğunu, bu facebook grubunun Bajaj tarafından sosyal medya silahı olarak kullanıldığını, bu motorun yurt dışına çıkmaya müsait bir motor olmadığını öğrenmiş oldum ve bunu tek başıma amatör ruhla profesyonel işler yapmaya çalışan bir motorsikletli gezgin olarak diğer pulsarlı gezgin arkadaşlara böyle bir sorun yaşarlarsa başına gelecekleri söylemek benim vicdan borcumdu ve bunu paylaştım.
Bunların hiç birisi hoş şeyler değildi.
Bu saatten size hiç bir mesaj atmayacağım fakat belki siz en azından "Bajaj Türkiye" ve "Pulsar 200 NS facebook grubu" adına bir özür dilemek isterseniz mail adresim;
incesus@itu.edu.tr
Saygılar.
(Bu konuyu ve devamındaki yorumlaşmaları motosohbet bölümüne açtığım konudan takip edebilirsiniz arkadaşlar. Bahsi geçen konunun linki burada ;
http://www.motosiklet.net/forum/moto...u-maceram.html
Arkadaşlar merhabalar;
Hayırlı ramazanlar 2016 pulsar 200 ns sahibiyim.2017 pulsar 200 ns orjinal alt sakal satın aldım 2 parça ve bağlantı demiri ile.Lakin egozusu sökmeden bağlantı demiri monte edemiyorum.Bunun başka bir yolu varmıdır yoksa illaki egzozsu mu sökmem lazım yardımlarını bekliyorum.NE yazıkki karabükdeyim servis tırt.
İyi bayramlar kıymetli arkadaşlar,
Benim motor üstü kapalı etrafı açık bir yerde duruyor ve bazen 1 hafta 10 gün kadar kullanmadığım olabiliyor. Bu sürede toz ve kuş pisliği gibi kirlere maruz kalıyor.
Koruma yöntemi ararken internette depo kılıfı gördüm. Branda kullanımı yerine bir defalık depo kılıfı taktırmak daha pratik görünüyor. Bu depo kılıflarından kullanan varmı aramızda? Nasıldır, kullanışlı mıdır?
Depo kılıfları estetik görünmüyor bence hocam.
Benimde pulsar 200 ns ile birlikte 3bin km oldu henüz yeni sayılabilir, çok fazla gezmeye fırsatı olan biri değilim ama bugüne kadar beni hiç üzmedi. Önceleri arada bir soğuklarda stop etme olayı vardı, oda kalmadı şimdi pulsar 200 ns ile yazlar çok keyifli, hiç kış gelmesin istiyor insan.
Merhaba arkadaşlar. 2. El ns200 bakıyorum. Sübap arızası verip garantiden yapılan motor alınır mı? Sizce risk var mı? Tekrardan rodaj yapılacağını yazmış satıcı.
Arkadaşlar İstanbul'da 4bin kmdir 2017 200NS kullanıyorum. Gittiğim serviste bi kaç kötü tecrübe sonrası servis değiştirme kararı aldım. Ataşehir veya Şişli civarı servis tavsiyesinde bulunabilcek arkadaş varmıdır?
Merhba arkadaşlar 2017 model 200 Ns arıyorum satmak isteyenler lütfen iletişime geçsin.
Sıfırını bulursam sıfır almak istiyorum. Öncelikli olarak kırmızı ve düşük km özellikle.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------
[/COLOR]Üstadım selamlar
BMW 1150 GS yi satıp Pulsar aldığınızı duyunca deneyimlerinizden faydalanmak istedim
bende sizin yaptığınızın tersini yapmayı düşünüyorum 2016 NS 200 ü bir iki sene daha kullanıp sonra satıp R1150 GS adventure almayı düşünüyorum bu konu hakkındaki tavsiye ve tecrübelerinize ihtiyacım var
ben kendimce bazı araştırmalar ve bu araştırmalar neticesinde hesap kitap yaptım
öncelikle bu 1150 GS nin kronik sorunu var mı?
benim araştırmalarıma göre ABS arızası veriyormuş devamlı buda bitik aküden kaynaklı deniyor bu doğru mu?
R1100 GS gibi devamlı olarak senkron ayrı filan gerekiyor mu?
İŞLETME MALİYETLERİ: bu beni çok korkutuyordu yaptığım araştırmalar sonucu 1150 GS lerin 10.000 KM de bir bakıma girdiklerini öğrendim bu ciddi bir rakam 10.000 KM bakımlarının da ortalama 600 ile 900 TL arasında değiştiğini öğrendim
bizim pulsarların bakım maliyeti yetkili serviste ortalama 250 TL ile 300 TL arasında değişiyor 10.000 KM ye kadar ara bakımları saymazsak 3 defa bakıma girmişizdir buda ortalama olarak 900 TL para yapar yani bakım maliyetleri kafa kafaya gibi gözüküyor tabi bu benim araştırmalarım sonucu ortaya çıkardığım rakam sizin gibi deneyimli biri bu konuda ne der öğrenmek isterim
ALIŞ MALİYETİ: bugün sahibinden comda bakığımda temiz bir 1150 GS nin 30.000 TL civarlarında olduğunu görmekteyim
örnek ilan
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...3433126/detay/
ilanda ki motosiklet 2005 model 72.000 KM de 1150 GS adventure resimlerden görüldüğü kadarı ile de tertemiz gibi
bugün dominarın neredeyse 25 binlere vurduğu piyasada bu paraya bu motosiklet bedava gibi geliyor bana siz bu konuda ne dersiniz?
YEDEK PARÇA MALİYETİ: işte bu beni asıl korkutan olay açıkçası yedek parça maliyetleri konusunda tüm araştırmalarıma rağmen bir veri bulamadım
parça maliyetleri nasıl pahalı mı? ayrıca kolay bulunuyor mu?
Borusan'da parça fiyatlarının kol gibi olduğunu bu sebeple 2.el çıkma parça bulunabileceğini veya yan sanayi parça bulunabileceğini öğrendim bu konuda sizden detaylı bir bilgiye ihtiyacım var
bu konu hakkında da kendimce de şöyle düşündüm
mesela bu motosiklet şaft aktarmalı bunun ile ilgili yapılacak masraf olarak genelde şaft körüğü veya rulmanı değişebilir şeklinde
Biliyorsunuz Pulsar zincir aktarmalı geçenlerde fiyat almıştım zincir dişli seti servisten servise işçilik dahil 320 TL ile 350 TL arasında değişiyor uzun vadede bu işlemi defalarca kez yaptığımızı düşünürsek dolayısıyla böyle bir işlemin sonucu uzun vadede esasen şaft ile ilgili parça maliyetinin zincir dişli seti değişimi ile karşılaştırıldığında kendini amorti edeceğini düşünüyorum yani 1150 GS nin şaft rulmanı körüğünü değişene kadar belki puslar da 3 defa zincir dişli seti değişimi yapılacak bu açıdan bakarsak sanki maliyet kurtarıyor gibi
YAKIT MALİYETİ: aslan besleyen yemini düşünmez mantığıyla bunu pek dert etmiyorum açıkçası
birde esasen şunu öğrenmek isterim
benim gibi orta halli bir aile babasının böyle bir motosiklet almasını tavsiye ediyor musunuz yani bunun altından kalkabilir miyim
yani aylık eline 3 4 bin TL para geçen birinin böyle bir motoru kullanmasını tavsiye eder misiniz[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:32 ----------
Şu an bu konu içerisinde 15 kullanıcı var. (0 üye ve 15 misafir)