Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
17 Ekim 2017, 09:40
#14481
mavellen adlı üyeden alıntı
Bunu soğuk iken bağzen yapıyor,bağzende motor sık ikende marş bastığınızda biraz yüksek tutabiliyor ama kısa zamanda normal rolantisine dönüyor.Sizinki bu yazdıklarımın dışında devamlı oluyorsa,dediğiniz gibi rolanti dalgalanması olabilir.
evet devir dalgalanması. yazılım atınca geçiyor diye okudum forumda ama alt devirlerde güç kaybı oluyormuş. bu tarzda bir şey okumuştum önceki sayfalarda o yüzden attırmadım yazılım. bende de var aynı dalgalanma ama çok bi sıkıntı olduğunu düşünmüyorum sadece rölantide yapıyor çünkü
Reklamlar
-
17 Ekim 2017, 10:45
#14482
Arkadaşlar bu aralar başıma sık sık gelen sorunları sizlerle paylaşmak istedim, varsa başına gelen tavsiye ve önerilerinize ihtiyacım var.
1) Özellikle hava soğukken ekran sıfırlaması çoğumuzun başına geliyor, fakat benim bazen 2-3 defa çalıştıktan sonra stop ediyor. Stop sonrası ekran sıfırlanarak başlıyorum yolculuğa. Sizin de ekran sıfırlarken stop ediyor mu?
2) Özellikle motor soğukken yolculuğun başında şu durumlarda stop ediyor: sırasıyla, Debriyajı sıktım-Freni sıktım yavaşladım fakat durmadım- Tekrar gaz debriyaj yapacakken stop geliyor. Bazen bir yolculukta 3-4 defa olabiliyor. Motor hareket halindeyken neden stop eder? Hatta 1 defasında yazın 35 derecede 2 saatlik yolculuk sonrası motor oldukça sıcakken de başıma gelmişti. Soğukla alakası olduğunu sanmıyorum o yüzden.
Bu iki soruna çok takılıyorum bu aralar, önerileriniz varsa çok sevinirim. Motor bu arada 2017 model Euro 4 olanlardan.
-
17 Ekim 2017, 11:29
#14483
Merhabalar...
Aynı stop etme sorunu benim motorda'da vardı daha sonra yazılım atılınca stop etme sorunu kalmadı fakat şöyle birşey varki denildiği sanki banada doğru geliyor alt devirlerde (1500-2500 RPM )sanki eski yazılımı daha iyiydi ya da birisi kuyuya bi taş attı bizde psikolojikmen onun peşinden kendimizi atıyoruz
-
17 Ekim 2017, 14:34
#14484
Sedotti adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu aralar başıma sık sık gelen sorunları sizlerle paylaşmak istedim, varsa başına gelen tavsiye ve önerilerinize ihtiyacım var.
1) Özellikle hava soğukken ekran sıfırlaması çoğumuzun başına geliyor, fakat benim bazen 2-3 defa çalıştıktan sonra stop ediyor. Stop sonrası ekran sıfırlanarak başlıyorum yolculuğa. Sizin de ekran sıfırlarken stop ediyor mu?
2) Özellikle motor soğukken yolculuğun başında şu durumlarda stop ediyor: sırasıyla, Debriyajı sıktım-Freni sıktım yavaşladım fakat durmadım- Tekrar gaz debriyaj yapacakken stop geliyor. Bazen bir yolculukta 3-4 defa olabiliyor. Motor hareket halindeyken neden stop eder? Hatta 1 defasında yazın 35 derecede 2 saatlik yolculuk sonrası motor oldukça sıcakken de başıma gelmişti. Soğukla alakası olduğunu sanmıyorum o yüzden.
Bu iki soruna çok takılıyorum bu aralar, önerileriniz varsa çok sevinirim. Motor bu arada 2017 model Euro 4 olanlardan.
1- Özellikle soğuk havalarda evet motor çalışıyor hemen stop ediyordu. Ve tekrar çalıştırırken ekran sıfırlanıyordu. Sabah 1-2 kere art arda olduğu oldu ama her gün değildi. yani haftada 1-2 böyle "nazlı" çalıştığı oluyordu diye hatırlıyorum kışın. Havanın ve motorun soğukluğuna veriyorum bunu ben kışın 5-6 derecenin altında kafa karışıyor motorda düşününce biraz da hak veriyorum motora. 0 dereceye yakın koşullar motorun elektronik veya mekanik aksamı için zorlayıcı bir şart bence.. o yüzden büyütmedim normal karşıladım.
2- Şu ana kadar giderken 1 veya 2 kere stop etti ama hemen hemen dediğiniz gibi oldu debriyaja basıp yavaşladım ardından gaz verirken stop etmişti bir keresinde. bir kere de ışıkta dururken gaz vereyim öylesine dedim stop etti.. ama yolculukta 3-4 defa hiç yaşamadım. Forumdaki bu başlığı en baştan sona kadar okuyan ve takip eden biri olarak söyleyeyim bir kaç kişi çok fazla stop etme sorunu yaşıyordu sonra yazılım attırdılar bir daha şikayet duymadım onlarınki gibi. genel olarak arada stop ettiği doğru ama sizinki çok fazla sıklıkta oluyor yazılımla düzeltmek denenebilir bence.
Eğer gerçekten dediğim gibi alt devirlerde güç kaybı yaşanıyorsa da stop etmesinden daha iyidir diye düşünüyorum. Giderken stop etme çok tehlikeli bir durum bence
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------
Bu arada 20.000 bakımına bıraktım motoru 290 tl + 75 (balatalar değişirse ) gibi bir ücret çıktı.. ben 120 tl falan beklerken 3 katı çıkması ufak bir çarpıntı yaşattı bana.. Yaptıran oldu mu olduysa kaça yaptırdı?
-
17 Ekim 2017, 14:43
#14485
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar, benim ilk işim servise gidip şu yazılım olayını konuşmak gibi duruyor.
Alt devirlerle ilgili bir sorun var gibi hissediyordum yazdıklarınız destekleyici oldu.
Ardından gelen değişiklikleri yazarım
-
17 Ekim 2017, 16:48
#14486
Beklemedeyiz bakalım servis ne diyecek
Kolay gelsin
-
17 Ekim 2017, 22:08
#14487
3 tane hyosung gt 250 r, 600 rr da dahil olmak üzere 10 dan fazla motor kullanmış biri olarak söylüyorum ;
Fiyat/performans ve fiyat/sürüş keyfi olarak en sevdiğim motorum pulsardı. 600 rr da sürüş keyfi olarak efsaneydi ama modeli ve durumundan dolayı sorun cıkartıp soğutuyodu ve cok masraflıydı.
Pulsarın en sevdiğim özelliği sağamı gidicen, virajmı dönecen, bakman yeterli... sanki motor sürmüyosun, kuş gibi süzülüyosun baktığın yere bu kadar kolay gidebilmek gerçekten keyifli.
Şu olayıda sanırım scooterlar hariç pulsardan başka hiç bi motorla yapamazdık =) (Arkadaşlar biliyorum, ekipman yok bunun sebebi ekipmanlarla 2 kişi ön selede oturamazdık yeğenimle ve rahat hareket edemezdik. Ciddi eleştiriler gelebilir biliyorum ama coğumuz zaten az çok bu şekilde başlamadık mı, ben 14 yaşında kendi başıma düşe kalka öğrendim)
-
18 Ekim 2017, 09:15
#14488
Dün Mitas MC32 taktırdım motora. 19.000 km oldu orijinal lastikle gidiyordum. Havası baya inikmiş mitası takınca çok yükseldiğimi fark ettim. bir de konfor kesinlikle değişti motor şerit üstünden bile geçerken hissettirirdi şimdi o kadar sert tepkiler vermiyor. ama garip bir şekilde çok tedirgin kullanıyorum motoru lastik yere iyi tutuyor, viraja kendi kendine giriyor desem yeri ama alet çok özgüvenli oldu gibi geldi bana. Bırakın ben viraja yatacam der gibi bir tavrı var
Garip olansa yol tutuşu harikayken arka frenin hemen kitlemesi... Eskiye nazaran daha çabuk kitliyor arka lastik. ama anladığım kadarıyla bakımdan sonra fren ayarlarım değişti. alışma sürecini atlattıktan sonra lastikle ilgili net bilgi yazacağım ama şu an 10 üzerinden 7 verebilirim lastiğe.
-
18 Ekim 2017, 14:37
#14489
Aynen arkadaşlar lastik çok fazla farkediyor benim çok samimi olduğum arkadaşımdada fabrika lastikleri var dün ben kullandım onun pulsarı çok değişir geldi yol tutuşundan tutun bi çok özellikleri ofsayt bana göre sadece motor o lastik üzerinde gidiyor o kadar imkan varsa herkesin değiştirmesini değiştiremeyecek durumdaki arkadaşlardanda bir tık daha dikkatli ve temkinli olmalarını rica ederim.
-
18 Ekim 2017, 16:07
#14490
Konuyla tamamen alakasız olarak haberi buraya koyuyorum; Şimdi onlar düşünsün
http://www.hurriyet.com.tr/cakarli-araclarin-gecis-ustunlukleri-iptal-edildi-40614839
Hakkı olmayan yoldan gidip hem sizi hem de arabaları taciz ederek yol istemek gibi bir dünya yok arkadaşlar. Yolunuza engelse korna çalın, selektör yapın yol isteyin, gelip de size bir şey yapamaz.
Not: Geçen gün önümdeki siyah araçtan yol istiyorum diye yanımdaki motorcu "sen manyak mısın belanı mı arıyorsun? belli ki bi bir yerin valisi kaymakamı neyi zorluyorsun?" diyerek tepki vermişti. Daha sonra önümdeki araç gayet normal bir şekilde yol verdi "sen daha bekle ben gidiyorum" deyip geçtim gittim. Bir motorcudan bu tepkiyi almak da dünyanın en saçma şeyi bence.
-
19 Ekim 2017, 11:12
#14491
arkadaşlar selam,
pulsar 200NS'nin service manuali elinde olan var mı PDF ya da kitapçık olarak?
-
19 Ekim 2017, 12:09
#14492
vaybe adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selam,
pulsar 200NS'nin service manuali elinde olan var mı PDF ya da kitapçık olarak?
kullanma kılavuzunu internetten indirebilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
https://es.slideshare.net/erickglope...al-de-servicio
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
19 Ekim 2017, 13:11
#14493
vaybe adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selam,
pulsar 200NS'nin service manuali elinde olan var mı PDF ya da kitapçık olarak?
https://www.bajaj.com.tr/turkce/sati...m-kilavuzlari/
-
19 Ekim 2017, 14:26
#14494
kdiner adlı üyeden alıntı
hocam teşekkürler ancak bu biraz ispanyolca en azından ingilizcesini arıyorum, ingilizcesini de buldum anca adeta hesap makinesi ile taratmışlar hiçbir şey anlaşılmıyor .
-
19 Ekim 2017, 15:25
#14495
vaybe adlı üyeden alıntı
hocam teşekkürler ancak bu biraz ispanyolca en azından ingilizcesini arıyorum, ingilizcesini de buldum anca adeta hesap makinesi ile taratmışlar hiçbir şey anlaşılmıyor
.
ingilizce olarak var ama internette değil link veremiyorum, özelden msn adresini yazarsanız size dosyayı gönderebilirim.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
19 Ekim 2017, 23:15
#14496
Merhaba arkadaşlar,
Ben de en son 18 yıl önce üniversite zamanlarında scooter kullanmış ve sonrasında hiç motor kullanmamış birisi olarak 37 yaşında Pulsar NS200 alarak aranıza katıldım. Aslında bir süredir Yamaha XSR700 alma hayalim vardı ancak motor kullanan arkadaşlarımın uyarıları ile ufak hacimli bir motor ile başlamaya karar verdim. Yine bir motorcu arkadaşımın tavsiyesi ile Pulsar ile tanıştım. Hem görünüm olarak görür görmez beğendim Pulsar'ı hem de fiyatı ve yedek parçalarının ucuzluğu açısından başlangıç motoru olarak aklıma yattı. Motordan ziyade bir nebze daha nitelikli ekipmana para harcamaya karar verdim. Böylelikle geçtiğimiz günlerde aranıza katıldım.
Şimdilik alışmaya çalışıyorum. Forumlarda okuduğum kronik sorunların hepsi bende de var. Tek tek saymam gerekirse:
- Aynalar felaket. Sadece kendimi görebiliyorum. TVS Apache ayna siparişi verdim. Yarın gelecek. Değiştireceğim.
- Devir dalgalanması yapmadı henüz ama düşük hızda debriyajı sıkıp, vites küçültüp, tekrar gaz açtığımda stop etme bende de oldu. Hafif yokuş aşağı bir noktadaydım ve beklemiyordum. Hazırlıksız olduğum için üstünden atar gibi oldu, arka teker kilitlendi ve kaydı. Çok şükür bir şey olmadı ama oldukça tehlikeli bir durum. Sizlerde de olduğuna göre en kısa sürede servise giderek yazılım konusunu konuşacağım. Paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
- Henüz rodaj döneminde olduğu için yüksek devirlere çok çıkmıyorum ama 5 bin devirde titreşim başlıyor. Hissedebiliyorum. Umarım ilk bakımdan sonra bahsedildiği gibi azalır.
- Saat sıfırlaması bende de oldu. Park halindeyken olduğu için çok önemsemedim ancak yolda elektrik sistemini kapatıp stop ederse büyük sıkıntı olur. Bunun önlemini bilen var mıdır aranızda? Sanki eski gönderileri okurken akü değişiminden sonra sorun kalmıyor gibi bir şey okumuştum. Doğruluğu var mıdır?
- Dik oturuş pozisyonlu bir motor gibi lanse edilse de gidonları aşağıda olduğu için aslında dik oturunca kollar ve bilekler çok kasılıyor. Hafif beli kırıp oturmak lazım. Bu durumda kollar rahatlıyor ama bel çok saçma bir durumda kalıyor. Ne tam yatıyorsun ne de diksin. Gidon yükseltme yaptıracağım ben de sanırım.
- Vites göstergesi olmaması çok büyük sorun değil ancak benim gibi vitesli motorda acemi ve başlangıç motoru olarak seçenler için biraz üzücü. Hangi viteste olduğumu unuttuğum çok oluyor. Bir anda vitesle boğuşurken buluyorum kendimi.
- Selesinin sert olduğunu da söylüyorlardı ama ben selesinden memnunum şimdilik. Uzun yolda nasıl olur bilemiyorum.
- Lastik konusunu bilemiyorum. O kadar çok bahsedildi ki daha alırken mağazada orijinal lastiklerini söktürdüm. Deneme şansım olmadı.
Sizlerden bir kaç tavsiye isteyeceğim. Vakit ayırıp öneride bulunabilirseniz çok memnun olurum:
- Zincirinin kaliteli olmadığından bahsediliyor. 2017 modelde nasıl bilmiyorum. Deneyip göreceğiz. Eğer çok sık salma yaparsa hangi marka model zincir tavsiye edersiniz.
- Koruma demirlerine takmak için sis farı araştırıyorum. Çin malı ucuz olanlar var. Bunlardan çok fazla memnun olan da var, bir yılda titreşimden dağıldı diyen de var. Sizin tavsiyeniz hangi marka model olur?
Bu bahsettiğim konular dışında dikkatimden kaçan ancak dikkat etmem gereken başka konular var mıdır?
Herkese sevgiler ve güvenli sürüşler.
-
20 Ekim 2017, 09:49
#14497
gokertutas adlı üyeden alıntı
Konuyla tamamen alakasız olarak haberi buraya koyuyorum; Şimdi onlar düşünsün
http://www.hurriyet.com.tr/cakarli-araclarin-gecis-ustunlukleri-iptal-edildi-40614839
Hakkı olmayan yoldan gidip hem sizi hem de arabaları taciz ederek yol istemek gibi bir dünya yok arkadaşlar. Yolunuza engelse korna çalın, selektör yapın yol isteyin, gelip de size bir şey yapamaz.
Not: Geçen gün önümdeki siyah araçtan yol istiyorum diye yanımdaki motorcu "sen manyak mısın belanı mı arıyorsun? belli ki bi bir yerin valisi kaymakamı neyi zorluyorsun?" diyerek tepki vermişti. Daha sonra önümdeki araç gayet normal bir şekilde yol verdi "sen daha bekle ben gidiyorum" deyip geçtim gittim. Bir motorcudan bu tepkiyi almak da dünyanın en saçma şeyi bence.
Belki sizin can güvenliğiniz için de söylemiş olabilir mi? Mesala arabanın içerisinden bir iki tane adama benzemeyen birileri çıksa, yol isterken allah korusun canınızdan olsanız. Bu amaçla da söylemiş olabilir. bu memlekette herşey pamukipliğine bağlı.
-
20 Ekim 2017, 10:06
#14498
motoserdar adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Ben de en son 18 yıl önce üniversite zamanlarında scooter kullanmış ve sonrasında hiç motor kullanmamış birisi olarak 37 yaşında Pulsar NS200 alarak aranıza katıldım. Aslında bir süredir Yamaha XSR700 alma hayalim vardı ancak motor kullanan arkadaşlarımın uyarıları ile ufak hacimli bir motor ile başlamaya karar verdim. Yine bir motorcu arkadaşımın tavsiyesi ile Pulsar ile tanıştım. Hem görünüm olarak görür görmez beğendim Pulsar'ı hem de fiyatı ve yedek parçalarının ucuzluğu açısından başlangıç motoru olarak aklıma yattı. Motordan ziyade bir nebze daha nitelikli ekipmana para harcamaya karar verdim. Böylelikle geçtiğimiz günlerde aranıza katıldım.
Şimdilik alışmaya çalışıyorum. Forumlarda okuduğum kronik sorunların hepsi bende de var. Tek tek saymam gerekirse:
- Aynalar felaket. Sadece kendimi görebiliyorum. TVS Apache ayna siparişi verdim. Yarın gelecek. Değiştireceğim.
- Devir dalgalanması yapmadı henüz ama düşük hızda debriyajı sıkıp, vites küçültüp, tekrar gaz açtığımda stop etme bende de oldu. Hafif yokuş aşağı bir noktadaydım ve beklemiyordum. Hazırlıksız olduğum için üstünden atar gibi oldu, arka teker kilitlendi ve kaydı. Çok şükür bir şey olmadı ama oldukça tehlikeli bir durum. Sizlerde de olduğuna göre en kısa sürede servise giderek yazılım konusunu konuşacağım. Paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
- Henüz rodaj döneminde olduğu için yüksek devirlere çok çıkmıyorum ama 5 bin devirde titreşim başlıyor. Hissedebiliyorum. Umarım ilk bakımdan sonra bahsedildiği gibi azalır.
- Saat sıfırlaması bende de oldu. Park halindeyken olduğu için çok önemsemedim ancak yolda elektrik sistemini kapatıp stop ederse büyük sıkıntı olur. Bunun önlemini bilen var mıdır aranızda? Sanki eski gönderileri okurken akü değişiminden sonra sorun kalmıyor gibi bir şey okumuştum. Doğruluğu var mıdır?
- Dik oturuş pozisyonlu bir motor gibi lanse edilse de gidonları aşağıda olduğu için aslında dik oturunca kollar ve bilekler çok kasılıyor. Hafif beli kırıp oturmak lazım. Bu durumda kollar rahatlıyor ama bel çok saçma bir durumda kalıyor. Ne tam yatıyorsun ne de diksin. Gidon yükseltme yaptıracağım ben de sanırım.
- Vites göstergesi olmaması çok büyük sorun değil ancak benim gibi vitesli motorda acemi ve başlangıç motoru olarak seçenler için biraz üzücü. Hangi viteste olduğumu unuttuğum çok oluyor. Bir anda vitesle boğuşurken buluyorum kendimi.
- Selesinin sert olduğunu da söylüyorlardı ama ben selesinden memnunum şimdilik. Uzun yolda nasıl olur bilemiyorum.
- Lastik konusunu bilemiyorum. O kadar çok bahsedildi ki daha alırken mağazada orijinal lastiklerini söktürdüm. Deneme şansım olmadı.
Sizlerden bir kaç tavsiye isteyeceğim. Vakit ayırıp öneride bulunabilirseniz çok memnun olurum:
- Zincirinin kaliteli olmadığından bahsediliyor. 2017 modelde nasıl bilmiyorum. Deneyip göreceğiz. Eğer çok sık salma yaparsa hangi marka model zincir tavsiye edersiniz.
- Koruma demirlerine takmak için sis farı araştırıyorum. Çin malı ucuz olanlar var. Bunlardan çok fazla memnun olan da var, bir yılda titreşimden dağıldı diyen de var. Sizin tavsiyeniz hangi marka model olur?
Bu bahsettiğim konular dışında dikkatimden kaçan ancak dikkat etmem gereken başka konular var mıdır?
Herkese sevgiler ve güvenli sürüşler.
Merhaba Serdar abi aramıza tekrar hoşgeldin diyelim biz de
Yazdıklarının çoğunun çözümünü bulmuşsun bence (ayna gibi) söyleyebileceğim tek şey motor sadece ilk kontak açtığında ekranı sıfırlıyor yolda elektrik kapanmıyor asla (motorda kısa devre falan yoksa tabi normal şartlarda konuşuyorum). Park yerinde olduğu için ben de çok önemsemiyorum vaktim varsa saati düzeltip devam ediyorum.
Vites göstergesi olmaması gerçekten bazı durumlarda üzüyor özellikle boşa alacağım zaman hep birinci vitese kadar inip tekrar boşa alıyorum motoru kasıyor gibi geliyor bana bu hareket ama mecburen yapıyorum.
Selesi uzun yolda çok çok öldürmüyor ama tabi 300-400 km için diyorum daha fazlasına gitme fırsatım olmadı.
Titreşim 5-8 arası artış gösteriyor ama daha sonra daha az hissediliyor. Bir şeyin titreşimi arttıkça, stabil hale gelmesi gibi bir durum sanırım
Gidon yüklseltme lazım dediğin gibi ellerin 1-2 santim yukarıda olsa çok rahat olacak gibi
Tavsiyem ön cam takabilirsin rüzgarı kesmesi için,
Ben lastikleri değiştirmişim Mitas MC32 ile. 2-3 gündür kullanıyorum ama halen tedirginim motor 100 km'den sonra sapıtmaya başlıyor gibi geliyor. Giderken ufacık gidona dokunsam motor zangır zangır oynuyor beni korkuttu bu durum. biraz daha bekleyeceğim eğer geçmezse ustaya bi göstereceğim. Varsa önerisi olan beklerim
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:53 ----------
hitit63 adlı üyeden alıntı
Belki sizin can güvenliğiniz için de söylemiş olabilir mi? Mesala arabanın içerisinden bir iki tane adama benzemeyen birileri çıksa, yol isterken allah korusun canınızdan olsanız. Bu amaçla da söylemiş olabilir. bu memlekette herşey pamukipliğine bağlı.
işte abi öyle hissederek dese vallahi eyvallah. Ne bileyim ben sizin gibi düşünsem daha insanca uyarabilirim küfretmeme gerek yok diye düşünüyorum.. Olayı özet geçtim de adam inip dövecekti bu konuşma 1-2 dakika sürdü aracın arkasında. "ben 30 yıllık sürücüyüm bu şehirde motordan indirtme beni" diyerek iyi niyet gösterdiğini sanmıyorum. Kaldı ki yeri geliyor trafikte polis arabasından yol istiyoruz. Öküz olmayan insan, az biraz aklı olan insan da "aa ben buradan sığmam bari kayayım motorlar geçsin" diye düşünüp yol veriyor zaten hiç sorun yapmadan. Ama bazı kraldan çok kralcılar maalesef küçük dağları kendisi yaratmış gibi davranıyor. işte asıl onlarla uğraşmak gerekiyor da kimse kimseye bulaşmak istemiyor. Sonra da tepemize çıkıyorlar
-
20 Ekim 2017, 10:47
#14499
motoserdar adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Ben de en son 18 yıl önce üniversite zamanlarında scooter kullanmış ve sonrasında hiç motor kullanmamış birisi olarak 37 yaşında Pulsar NS200 alarak aranıza katıldım. Aslında bir süredir Yamaha XSR700 alma hayalim vardı ancak motor kullanan arkadaşlarımın uyarıları ile ufak hacimli bir motor ile başlamaya karar verdim. Yine bir motorcu arkadaşımın tavsiyesi ile Pulsar ile tanıştım. Hem görünüm olarak görür görmez beğendim Pulsar'ı hem de fiyatı ve yedek parçalarının ucuzluğu açısından başlangıç motoru olarak aklıma yattı. Motordan ziyade bir nebze daha nitelikli ekipmana para harcamaya karar verdim. Böylelikle geçtiğimiz günlerde aranıza katıldım.
Şimdilik alışmaya çalışıyorum. Forumlarda okuduğum kronik sorunların hepsi bende de var. Tek tek saymam gerekirse:
- Aynalar felaket. Sadece kendimi görebiliyorum. TVS Apache ayna siparişi verdim. Yarın gelecek. Değiştireceğim.
- Devir dalgalanması yapmadı henüz ama düşük hızda debriyajı sıkıp, vites küçültüp, tekrar gaz açtığımda stop etme bende de oldu. Hafif yokuş aşağı bir noktadaydım ve beklemiyordum. Hazırlıksız olduğum için üstünden atar gibi oldu, arka teker kilitlendi ve kaydı. Çok şükür bir şey olmadı ama oldukça tehlikeli bir durum. Sizlerde de olduğuna göre en kısa sürede servise giderek yazılım konusunu konuşacağım. Paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
- Henüz rodaj döneminde olduğu için yüksek devirlere çok çıkmıyorum ama 5 bin devirde titreşim başlıyor. Hissedebiliyorum. Umarım ilk bakımdan sonra bahsedildiği gibi azalır.
- Saat sıfırlaması bende de oldu. Park halindeyken olduğu için çok önemsemedim ancak yolda elektrik sistemini kapatıp stop ederse büyük sıkıntı olur. Bunun önlemini bilen var mıdır aranızda? Sanki eski gönderileri okurken akü değişiminden sonra sorun kalmıyor gibi bir şey okumuştum. Doğruluğu var mıdır?
- Dik oturuş pozisyonlu bir motor gibi lanse edilse de gidonları aşağıda olduğu için aslında dik oturunca kollar ve bilekler çok kasılıyor. Hafif beli kırıp oturmak lazım. Bu durumda kollar rahatlıyor ama bel çok saçma bir durumda kalıyor. Ne tam yatıyorsun ne de diksin. Gidon yükseltme yaptıracağım ben de sanırım.
- Vites göstergesi olmaması çok büyük sorun değil ancak benim gibi vitesli motorda acemi ve başlangıç motoru olarak seçenler için biraz üzücü. Hangi viteste olduğumu unuttuğum çok oluyor. Bir anda vitesle boğuşurken buluyorum kendimi.
- Selesinin sert olduğunu da söylüyorlardı ama ben selesinden memnunum şimdilik. Uzun yolda nasıl olur bilemiyorum.
- Lastik konusunu bilemiyorum. O kadar çok bahsedildi ki daha alırken mağazada orijinal lastiklerini söktürdüm. Deneme şansım olmadı.
Sizlerden bir kaç tavsiye isteyeceğim. Vakit ayırıp öneride bulunabilirseniz çok memnun olurum:
- Zincirinin kaliteli olmadığından bahsediliyor. 2017 modelde nasıl bilmiyorum. Deneyip göreceğiz. Eğer çok sık salma yaparsa hangi marka model zincir tavsiye edersiniz.
- Koruma demirlerine takmak için sis farı araştırıyorum. Çin malı ucuz olanlar var. Bunlardan çok fazla memnun olan da var, bir yılda titreşimden dağıldı diyen de var. Sizin tavsiyeniz hangi marka model olur?
Bu bahsettiğim konular dışında dikkatimden kaçan ancak dikkat etmem gereken başka konular var mıdır?
Herkese sevgiler ve güvenli sürüşler.
Zinciri kötü değil.Oringli iyi bir zincir her 500 km bakımını yaparsan seni utandırmaz.Gaz yağı ile temizle sonra yağla.
-
20 Ekim 2017, 11:05
#14500
motoserdar adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Ben de en son 18 yıl önce üniversite zamanlarında scooter kullanmış ve sonrasında hiç motor kullanmamış birisi olarak 37 yaşında Pulsar NS200 alarak aranıza katıldım. Aslında bir süredir Yamaha XSR700 alma hayalim vardı ancak motor kullanan arkadaşlarımın uyarıları ile ufak hacimli bir motor ile başlamaya karar verdim. Yine bir motorcu arkadaşımın tavsiyesi ile Pulsar ile tanıştım. Hem görünüm olarak görür görmez beğendim Pulsar'ı hem de fiyatı ve yedek parçalarının ucuzluğu açısından başlangıç motoru olarak aklıma yattı. Motordan ziyade bir nebze daha nitelikli ekipmana para harcamaya karar verdim. Böylelikle geçtiğimiz günlerde aranıza katıldım.
Şimdilik alışmaya çalışıyorum. Forumlarda okuduğum kronik sorunların hepsi bende de var. Tek tek saymam gerekirse:
- Aynalar felaket. Sadece kendimi görebiliyorum. TVS Apache ayna siparişi verdim. Yarın gelecek. Değiştireceğim.
- Devir dalgalanması yapmadı henüz ama düşük hızda debriyajı sıkıp, vites küçültüp, tekrar gaz açtığımda stop etme bende de oldu. Hafif yokuş aşağı bir noktadaydım ve beklemiyordum. Hazırlıksız olduğum için üstünden atar gibi oldu, arka teker kilitlendi ve kaydı. Çok şükür bir şey olmadı ama oldukça tehlikeli bir durum. Sizlerde de olduğuna göre en kısa sürede servise giderek yazılım konusunu konuşacağım. Paylaşan arkadaşlara teşekkürler.
- Henüz rodaj döneminde olduğu için yüksek devirlere çok çıkmıyorum ama 5 bin devirde titreşim başlıyor. Hissedebiliyorum. Umarım ilk bakımdan sonra bahsedildiği gibi azalır.
- Saat sıfırlaması bende de oldu. Park halindeyken olduğu için çok önemsemedim ancak yolda elektrik sistemini kapatıp stop ederse büyük sıkıntı olur. Bunun önlemini bilen var mıdır aranızda? Sanki eski gönderileri okurken akü değişiminden sonra sorun kalmıyor gibi bir şey okumuştum. Doğruluğu var mıdır?
- Dik oturuş pozisyonlu bir motor gibi lanse edilse de gidonları aşağıda olduğu için aslında dik oturunca kollar ve bilekler çok kasılıyor. Hafif beli kırıp oturmak lazım. Bu durumda kollar rahatlıyor ama bel çok saçma bir durumda kalıyor. Ne tam yatıyorsun ne de diksin. Gidon yükseltme yaptıracağım ben de sanırım.
- Vites göstergesi olmaması çok büyük sorun değil ancak benim gibi vitesli motorda acemi ve başlangıç motoru olarak seçenler için biraz üzücü. Hangi viteste olduğumu unuttuğum çok oluyor. Bir anda vitesle boğuşurken buluyorum kendimi.
- Selesinin sert olduğunu da söylüyorlardı ama ben selesinden memnunum şimdilik. Uzun yolda nasıl olur bilemiyorum.
- Lastik konusunu bilemiyorum. O kadar çok bahsedildi ki daha alırken mağazada orijinal lastiklerini söktürdüm. Deneme şansım olmadı.
Sizlerden bir kaç tavsiye isteyeceğim. Vakit ayırıp öneride bulunabilirseniz çok memnun olurum:
- Zincirinin kaliteli olmadığından bahsediliyor. 2017 modelde nasıl bilmiyorum. Deneyip göreceğiz. Eğer çok sık salma yaparsa hangi marka model zincir tavsiye edersiniz.
- Koruma demirlerine takmak için sis farı araştırıyorum. Çin malı ucuz olanlar var. Bunlardan çok fazla memnun olan da var, bir yılda titreşimden dağıldı diyen de var. Sizin tavsiyeniz hangi marka model olur?
Bu bahsettiğim konular dışında dikkatimden kaçan ancak dikkat etmem gereken başka konular var mıdır?
Herkese sevgiler ve güvenli sürüşler.
Merhabalar, hoş geldiniz hayırlı olsun demek düşer bize
Aynı aynaları ben de taktırdım çok memnunum kesinlikle doğru yapmışsınız.
Titreşim var evet ama rodajdan sonra azalıyor ve ben tek gün içerisinde 700-800 km yaptım, hep 8000 devirden yüksekte kullanarak. Hiç rahatsızlık ve uyuşma yaşamadım. HD kullanan arkadaşlarım zangır zangır titriyordu molalarda
Sele olarak ben de hiç bir sorun yaşamadım, tek sorunum fabrika lastiklerinin aşırı sert ve konforsuz olması. İmkanım olduğu ilk fırsatta onu değiştireceğim.
Vites konusunda keşke olsaydı dedirten bir durum var, çünkü aralıklar çok kısa hala vitesi kestiremediğim zamanlar olmuyor değil. Ama göstergeye bakmadan motora alışmanın çok büyük artısı olduğunu düşünüyorum.
Zincir konusunda sıkıntı yaşamadım, yağını aksatmıyorum 350-400 km civarlarında bir yağlarım kesin. Varsa zincir tavsiyeleriniz ben de açığım.
Sis farı konusunda titreşimden dağılma yapacağını sanmıyorum ancak çin malı olanlar belki kalitesizlikten bozulabilir. Yine de 2-3 kat para vermektense ben çin malını tercih ederim o konuda.
Vites konusunda ekstra bir sorum olacak, motor ısındıktan sonra vites geçişleri fazla kemikleniyor bence. Geçişler sertleşiyor mesela, bunun için tavsiyeleriniz var mı?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)