2017'de abs var mı, ben de merak ettim.
2017'de abs var mı, ben de merak ettim.
bu prototip ve bunda abs yok şuan resimde nasıl ne görüyorsanız hepsi üzerinde olacak ve abs ekli olarak gelecek, dün antalyada bayiler toplantısı vardı, isterseniz youtube de videosu vardır izleyin ve bütün ayrıntıyı görün, önde abs olacak.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------
resimlere daha ayrıntılı bakabilirsiniz.
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Merabalar arkadaşlar Önemli bi konu hakkında bilginize ihtiyacım var ankarada yaşıyorum 3- 5 gün önce motorla gezip(yarım saat kadar ) stop ederken farkettim ki egzozdan beyaz duman atıyor çok aşırı değil ama beni endişelendirmeye yetti :( motor 2015 model 10 bin 500 km de bakımları 9250 km de yapıldı. Bu duman soğuktan oluyor desem yarım saatten fazla kullandım motoru ısınmıştır gelmemesi lazım diye düşünüyorum . Bide antifiriz uygulaması yapmadım onunlada alakalı olabilir mi ? Sizce nedir nedeni evham mı yapıyorum yoksa büyük problemlerin göstergesi falan mı? Bilen arkadaşlar bilgilerini eksik etmesinler teşekkürler.
Benim bildiğim kadarıyla
Siyah duman - hava filtresi
Mavi duman - yağ yakıyor
Beyaz duman - conta yakmış oluyorsun yanma odasına soğutma suyu karışıyor
Diye biliyorum
Arabadan tecrübem bunlar ama kış aylarında benzin buharıda olabilir sogutma suyuna bak azalıyormu yagını falan kontrol et eksilme yoksa sorun yoktur
@ayzek söylediklerinden anladığım kadarıyla benim motor en kötü conta yakmıştır.peki nedeni nedir ben çok dikkat ederek kullanırım motorumu. Bide garanti kapsamına girer demi motor
genelde arabalarda çok zorlarsan conta yakar nasıl anlatayım mesela şahin marka bi araba düşün kadran 180 200 diyelim otobanda basıyon 140 160 araba daha gitmiyor sen gitsin diye zorluyorsun ve conta yakıyor ama senin sorunun bu diyemem çok farklı sonuçlar çıkabilir servisine göstermen daha doğru olacak yada sogutma suyınu gözlemlemen yani 1 bujin bile ateşleme yapmasa çiğ benzin atabilir yada havalar soğuk olduğu için benzin bubarı çıkıyordur yağına bak su karışmışmı rengi normalmi sogutma suyuna bak eksiltme oluyormu eğer herşey normalse sorun yok demektir yünede servise göstermende fayda var bu durum kullanıcı hatası olur ve garantiye girmez büyük ihtimal
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Pulsar 200NS için Shad SH36 yan çanta kullanan varmı aramızda? Var ise bağlantı demirini nereden temin ettiniz?
@ayzek çok teşekkür ederim bilgiler için umarım su buharıdır ve soğuktan oluyordur
Ayzekin dediği gibi beyaz duman su buharıdır.Conta yaktığı zaman fanında nomalin dışında çalışır,son kademede.Motor soğuk ikende fan çalışır.Sende böyle bir durum yok heralde olsa bunuda farkederdin.Motor soğuk iken radyatör su kapağını aç motoru çalıştır elin ile egzosu kapat eğer soğutma sıvısı deposunda fokurdama varsa conta yakmışsındır.Performansındada hissedilir düşüşler olur.Eğer bu dediklerimin hiçbirisi yok ve soğutma sıvındada eksilme yoksa içini rahatlatabilirsin ama yinede servise git.Bağzen contayı farklı yerlerden yakabiliyor ve bu belirtilerin hiçbiride olmayabiliyor.
Benim de başıma şöyle bir şey geldi yaz sonu:
Yamaha' nın hararet ışığı yanıyor ve bir süre sonra sönüyordu. Bu şekilde biniyordum. Forumdan Mustaphalanx ile tek motor, Kadıköyde bu şekilde ne kadar motorcu varsa gezdik. Kaldırım indirim herşey serbest Bu arada hararet ışığı yanmaya devam ediyordu. Daha sonra E5 üzerinde Kozyatağı mevkiinde motor stop etti, kenara çektik. Marş basıyor ama çalışmıyor ? Bujiyi kontrol ettim temiz ve ateşleme vardı. Mustafa su getirdi biraz takviye yaptık. 10 dk bekledik çalıştı. Neyse dedik Kartal'a kadar gittik sorun yok. Ertesi gün Pendik'ten Florya' ya gidiyorken Göztepe Bahçeler durağında stop etti. Oraya yakın Örnek mahallesindeki 2 motorcuya gittin abuk subuk konuştular tekrar motorun başına geldim. 1 saat sonra çalıştı. Çok güvendiğim Süleyman ustayı aradım. " Termostat var mı motorda?" dedi. Evet dedim. Yavaş yavaş gel ya da araba göndereyim alalım dedi. geliyorum dedim. Motora bindim 40-50 gidiyorum. Yamaha bayiine uğradım, dedim böyle böyle. Yamaha servis radyatör hava yapmıştır havasını almak lazım dedi. Neyse tamam dedim yaptırmadan çıktım. Süleyman ustaya geldim. Oğlu Murat motoru incelerken içerden baktı. NE yapıyorsun olm çekil kapat dedi motoru, termostatı sök dedi. Alla alla dedim neyse söktü ve sürprizzzzz.... Termostat kapalı kalmış ve motor conta yakmış. söktü kapağı teşhis doğruydu. "Ya japon hayranlığım yoktur ama adamlar motor yapmış" dedi. 150 km kadar conta yanık şekilde binmişim ve kitlemeden gitmişti. NEyse cvonta yenilendi motor takasa gitti falan ama sonuç olarak Usta bir şey söyledi kafam karıştı.
"Evlat bu mühendisler soğuk ülkelere de bu motoru gönderdiğinden termostatlı yapıyorlar, İstanbul Ege Akdeniz'de sıcak yerlerde termostat gereksiz sök at, bozulursa anlayamıyorsun ve sonuç bu." dedi. Yapma usta dedim, bak dedi tezgahın üzerinde kaç tane sökülmüş termostat var, hatta çalışıyor isteyene veriyim dedi ????? İlk LADA lar ülkemize geldiğinde sürekli hararet yapıyordu termostatları hep sökmüştük dedi.
Böyle bir anım oldu amma yazdım.. Kusura bakmayın.
@mavellen dediğini uygulayacağım teşekkür ederim
Eğer şehir içi çok sık kullanılıyorsa termostadı tavsiye ederim.Eğer termostad olmassa hararet normalden fazla olur.Mesela yazın normalde 90 çakılı ise termostad olmadığı zaman şehir içinde 98 dereceye çıkar,şehirler arası yani uzun yoldada hiç ısınmaz.Nerden biliyorum bizzat başımdan geçti.Termostad arızası genelde açık kalır kapanmaz ama çok nadirde olsa açmayabiliyor.Sizin başınızada bu gelmiş.Çok üzücü.
Termostat açıkken sürekli su motor bloğuna devirdaim olmuyor mu? Eğer öyle ise, motorun termostat sürekli açıkken ve blok sürekli ıslanıyor iken nasıl harareti yükseliyor? Benim oraya kafam takıldı.
İyi akşamlar.
Açıklayayım.Termostat yok ikende su devirdaim oluyor,ama termostad olmadığı için soğutucu haznede su beklemiyor yani sıcak gelip sıcak gidiyor dolayısı ile şehir içinde hararet fazla oluyor dur kalk çok,radyatör yeterli rüzgar ile temas etmiyor..Uzun yolda ise sürekli hareket halinde olduğu için ve su devamlı devirdaim yaptığı için hiç ısınmıyor buda motorun devamlı soğuk kalmasına neden oluyor.Uzun yolda neden ısınmıyor?Çünkü termostad yok motor bloğundaki su termostad açma derecesine kadar motor bloğunda kalmadığı ve devamlı hareket ettiği için ısınamıyor.Olması geren;Marşa basarız motor çalışmaya başlar ısı belirli bir seviyeye gelir termostat açar sıcak su radyatöre,radyatörde soğumuş suda motor bloğuna gelir ve böylece sıcaklık sabit kalır,motorun verimli çalışabileceği ısı derecesinde.Bu bir döngüdür devamlı tekrar eder.Nezaman termostad bozulur döngüde bozulur.
Rica ederim.Sıcak su soğuması için radyatöre gönderilir ve orda soğur.Tekrar termostat açıldığında motor bloğundaki sıcak su radyatöre giderken radyatördeki soğumuş suda motor bloğuna gelir.Motor bloğunda su ısınanakadar kalır o suyu orda termostat tutar.
Aracım conta yakmıştı antalyada tamir ettirdim.Usta antalyada termostada gerek yok deyip çıkarmış.Güya kendince iş yapmış iş güzar.Yaklaşık bir ay böyle bindim.Şehir içinde motor müthiş hararetli şehir dışı seyehatte durakladığımda motoru elliyorum gram sıcaklık yok.Yeterli sıcaklığa ulaşmamış motor hem randumansız çalışır hemde çok yakıt yakar.Delirecem.Hararet ibresi hep mavide araç ısınmıyor.Gidip termostat aldım ve mutlu son.
Bugün biraz rahat battı dedim azcık motorla uğraşayım derken soluğu motobe deri aksesuarlarının yanında aldım hazır örnekler vardı ama olmaz farklı olsun istedim ve biraz kafa yorduktan sonra depo kılıfı koltuk kılıfı diz örtüsü falan derken özel üretim yaptırdık adamlara sağolsunlar çok emek döktüler güzelde oldu işte yapılanlar ile ilgili birkaç resim
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)