Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
08 Mayıs 2016, 18:45
#11381
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Benim rodajda sorun yok geçen gün paraşüt gibi montla 150km hıza çıktım. Rodajda ilk 400-500 km 5000 devirde sürdüm, sonra ara sıra tapagaz son hıza çıkıp bıraktım. 1000km'den sonra rodaj yok gibi kullandım, ki gerek de yok sürdürmeye rodajı.
Motorda bi çekiş düşüklüğü ve çok düşük hızda gitmeme rağmen aşırı yakıt tüketimi vardı. 5000km bakımında Ankara Emek 4.44 Motorun 125 lira para almasına rağmen hava filtresine bakmak için motorun yarısını sökmeye üşendiğinden bakmadığı hava filtresine ben baktım. Baya tıkalıydı, elektrik süpürgesiyle iki yönden de filtreyi çektirdim motorun çekişi iyileşti gibi.
http://i66.tinypic.com/i43jo4.jpg
http://i65.tinypic.com/2czu4x3.jpg
http://i64.tinypic.com/33ynz8p.jpg
http://i66.tinypic.com/aywmjt.jpg
üşenip bakmamak ne demektir ya sen o bakım parasını verirken üşeniyormusun yada o adam o parayı alırken üşeniyormu yada harcarken bu yuzden servise bakıma görürünce başından bile ayrılmıyorum hatta bakım listesine bile bakıyorum ne yapıldı ne yapılmadı diye 125 lira çok para olmasada öyle az para da değil 3-4 gün çalışanlar oluyor günlüğe vurunca ben olsam söktürürdüm bu arada yakıt hesabı yapsana çok yakma sebebi ondanmıymış bilelim
Reklamlar
-
08 Mayıs 2016, 19:51
#11382
yolcu17 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bende ayın 4'ünde motorumu teslim aldım. Çok tecrübem olmamasına rağmen köprüden geçerek eve kadar kazasız belasız geldim. Motoru koyacak kapalı yerim yok. Evin olduğu sitede güvenlik yok ve bahçe kapıları da kapanmıyor. Motoru teslim almadan önce abus granit disk kilidi ve zincir kilit aldım. Ancak bunlar bana huzur vermedi, iki gündür gece hırsızlar rüyalarıma giriyordu. Sabah ilk iş kasko bakmaya başladım. Groupama 870Tl olarak fiyat verdi, şair sigortayı aradım unico sigorta (eski aviva sigorta) için 650 lira 9 taksit olarak fiyat verdiler düşünmeden yaptırdım. Artık daha rahatım. Acemilikte canımıza zeval vermeyen bir halt yersek onun açıklarını kapatmış oluruz. Motor için başından beri yaptığım ana maliyetleri aşağıya yazıyorum. Ekipmana girmedim ama almak isteyenler için bilgilendirici olur.
Motor: 8000TL
Trafik Sigortası: 924TL (Axa Sigorta-Yaş 31, İstanbul)
Ruhsat Plaka: 224TL (190TL Trafik, 20TL Ek-1 için Muameleci, 14TL Şöförler Odası Kare Plaka Basımı)
Kasko: 650TL
Toplam: 9.798TL
Trafik sigortası kaskoyu sollamış. Bu durum orta seviyede bir motor alıcısı için kabul edilebilir değil. Bu trafik sigortası fiyatları motosiklet satışlarını azaltabilir. Araba trafik sigortalarıyla hemen hemen aynı
-
08 Mayıs 2016, 20:11
#11383
6 mayista aldigim motoru dun ve bugun kullandim. Rodaj asamasindayim. Henuz 50 km kullandim. Su ana kadar cok keyifli bir motosiklet. Rodaji kullanim kilavuzuna uymadan yapanlar var. Kullanim klavuzuna gore yaparken 4. Vitese kadar 3000 devirden yukari, 4ten sonra 3500 devirden yukari cikmiyor. Ama 1den 2 ye geciste veya 2den 1e, aradaki bos vites yuzunden alismak zaman aliyor. Hiziniz 24ten yukariya gecerken yani 3 ten 4 de cikarken sorun kalmiyor. 6.viteste 48 olan ust limiti 49 yaptiginizda bile motorun sesinde fark oluyor. Ufacik bir devir farki bile sesi degistiriyor. Kontrol panelinde vites gostergesi olsa cok daha iyi olurdu rodaj icin. Ama olmadigi icin bu bilgileri paylastim. Rodaj yapacak acemi arkadaslara faydasi olacaktir.
-
08 Mayıs 2016, 20:16
#11384
ayzek adlı üyeden alıntı
üşenip bakmamak ne demektir ya sen o bakım parasını verirken üşeniyormusun yada o adam o parayı alırken üşeniyormu yada harcarken bu yuzden servise bakıma görürünce başından bile ayrılmıyorum hatta bakım listesine bile bakıyorum ne yapıldı ne yapılmadı diye 125 lira çok para olmasada öyle az para da değil 3-4 gün çalışanlar oluyor günlüğe vurunca ben olsam söktürürdüm bu arada yakıt hesabı yapsana çok yakma sebebi ondanmıymış bilelim
Çalıştığım için servis ile o kadar ilgilenebildim. Sabah açılır açılmaz motoru bıraktım. Akşam aldım. Hava filtresi üşenilecek yerde gerçekten de bu bakım parası nedir o zaman. Bi yağ değiştirmeye 125 lira para verdim. Zinciri bile temizleyip yağlamamışlar.
-
08 Mayıs 2016, 20:44
#11385
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çalıştığım için servis ile o kadar ilgilenebildim. Sabah açılır açılmaz motoru bıraktım. Akşam aldım. Hava filtresi üşenilecek yerde gerçekten de bu bakım parası nedir o zaman. Bi yağ değiştirmeye 125 lira para verdim. Zinciri bile temizleyip yağlamamışlar.
Mengü kardeşim, Ankara da sadece 4*4 motor yok. Rpm motorda var. Oradaki arkadaşlar hem dost canlısı, hem de işini gerçekten iyi yapan çocuklar. Neden oraya gitmiyorsun.
-
08 Mayıs 2016, 20:47
#11386
hitit63 adlı üyeden alıntı
Mengü kardeşim, Ankara da sadece 4*4 motor yok. Rpm motorda var. Oradaki arkadaşlar hem dost canlısı, hem de işini gerçekten iyi yapan çocuklar. Neden oraya gitmiyorsun.
Çalıştığım için uzaklara götüremedim yoksa Kazan ilçesinde olsa servis, oraya bile götürürüm.
-
08 Mayıs 2016, 20:52
#11387
Olan olmuş arkadaşlar servis yapıldı parası alındı
Motor sahibi bakımı yetersiz ve pahalı buldu ise başka yerde yaptırabilir tamiri bence
yani ben öyle yapıyorum düzgün fiyat veremeyen motor tamircisine gitmiyorum
birde motor yapılırken paso başında oluyorum öylesi daha iyi
-
08 Mayıs 2016, 21:04
#11388
EverHarD* adlı üyeden alıntı
Olan olmuş arkadaşlar servis yapıldı parası alındı
Motor sahibi bakımı yetersiz ve pahalı buldu ise başka yerde yaptırabilir tamiri bence
yani ben öyle yapıyorum düzgün fiyat veremeyen motor tamircisine gitmiyorum
birde motor yapılırken paso başında oluyorum öylesi daha iyi
Belki başında beklemek iyi ama,bu işi yaparken başlarında durmayı sevmeyebiliyorlar.hatta bazen servis kapalı bir bölümde ise oraya da girilmesine izin verilmiyor. Garantiden çıktıktan sonra güvenilir bir servis yoksa bakım işini kendiniz yapmanız ya da güvendiğiniz bu işleri iyi yapan ustalara götürmeniz.
-
08 Mayıs 2016, 21:14
#11389
hebelube adlı üyeden alıntı
6 mayista aldigim motoru dun ve bugun kullandim. Rodaj asamasindayim. Henuz 50 km kullandim. Su ana kadar cok keyifli bir motosiklet. Rodaji kullanim kilavuzuna uymadan yapanlar var. Kullanim klavuzuna gore yaparken 4. Vitese kadar 3000 devirden yukari, 4ten sonra 3500 devirden yukari cikmiyor. Ama 1den 2 ye geciste veya 2den 1e, aradaki bos vites yuzunden alismak zaman aliyor. Hiziniz 24ten yukariya gecerken yani 3 ten 4 de cikarken sorun kalmiyor. 6.viteste 48 olan ust limiti 49 yaptiginizda bile motorun sesinde fark oluyor. Ufacik bir devir farki bile sesi degistiriyor. Kontrol panelinde vites gostergesi olsa cok daha iyi olurdu rodaj icin. Ama olmadigi icin bu bilgileri paylastim. Rodaj yapacak acemi arkadaslara faydasi olacaktir.
ya 48km hız ile ile 1000km rodaj mı yapılır sıyırdınız mı olm siz? ilk 200-300km 7 bin deviri geçmemeye çalış. sonrasında devam ettirmek bile gereksiz. eskidendi o muhabbetler.
-
08 Mayıs 2016, 21:20
#11390
hitit63 adlı üyeden alıntı
Belki başında beklemek iyi ama,bu işi yaparken başlarında durmayı sevmeyebiliyorlar.hatta bazen servis kapalı bir bölümde ise oraya da girilmesine izin verilmiyor. Garantiden çıktıktan sonra güvenilir bir servis yoksa bakım işini kendiniz yapmanız ya da güvendiğiniz bu işleri iyi yapan ustalara götürmeniz.
Allaha şükür bu zamana kadar başında duramadığım hiç bir servis olmadı giremezsin diyende bunu demek için ne gibi gerekçesi olabilirki bsştan savma ve ya herhangi bi parca değişimi falan yapmayacaksa ben her zaman işin başında dururum öylede herşeye burnumu sokmam varsa alırım çayımı kıyıdan köşeden izlerim olup biteni adam benim motorumu alacak sen gelme diyecek yok öle iş
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Jemand adlı üyeden alıntı
ya 48km hız ile ile 1000km rodaj mı yapılır sıyırdınız mı olm siz? ilk 200-300km 7 bin deviri geçmemeye çalış. sonrasında devam ettirmek bile gereksiz. eskidendi o muhabbetler.
Ben ilk 500 ü o şekilde yaptım hatta yüksek vites düşük devirde nasıl anlatayım 6 viteste 54 km nin altına düşünce takur tukur ses geliyordu hep o sesin kesildiği devirde sürdüm bu olay 54 km den git gide 36 km ye kadar düştü motoru hiç zorlamadım 500 de yağ değişiminden sonra 7-8 bin devir aralıgında 2500 ara yağ değişimine kadar sürdüm yağ değiştikten sonra şehirler arasında motoru actım gayet güzel oldu
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
08 Mayıs 2016, 21:21
#11391
ayzek adlı üyeden alıntı
Allaha şükür bu zamana kadar başında duramadığım hiç bir servis olmadı giremezsin diyende bunu demek için ne gibi gerekçesi olabilirki bsştan savma ve ya herhangi bi parca değişimi falan yapmayacaksa ben her zaman işin başında dururum öylede herşeye burnumu sokmak varsa alırım çayımı kıyıdan köşeden izlerim olup biteni adam benim motorumu alacak sen gelme diyecek yok öle iş
Bunu yapabilmeniz gerçekten güzel. Bunu Ankara da 4*44 motorda yapabilirmisiniz bilmiyorum. Sanırım ankara da yaşamıyorsunuz?
-
08 Mayıs 2016, 21:28
#11392
Jemand adlı üyeden alıntı
ya 48km hız ile ile 1000km rodaj mı yapılır sıyırdınız mı olm siz? ilk 200-300km 7 bin deviri geçmemeye çalış. sonrasında devam ettirmek bile gereksiz. eskidendi o muhabbetler.
Sen bir motosiklet uretirsen, bende o motosikleti alirsam dedigini uygularim. Ben su anda kullanma kilavuzuna gore gidiyorum. Kimse hicbiseye zorunlu degil ama bise "siyirdigimi" dusunmuyorum. Uslubunuza dikkat ederseniz forum biraz daha guzellesir. Iyi gunler.
-
08 Mayıs 2016, 21:30
#11393
hebelube adlı üyeden alıntı
Sen bir motosiklet uretirsen, bende o motosikleti alirsam dedigini uygularim. Ben su anda kullanma kilavuzuna gore gidiyorum. Kimse hicbiseye zorunlu degil ama bise "siyirdigimi" dusunmuyorum. Uslubunuza dikkat ederseniz forum biraz daha guzellesir. Iyi gunler.
ay pardon. iyi günler.
-
08 Mayıs 2016, 21:39
#11394
hitit63 adlı üyeden alıntı
Bunu yapabilmeniz gerçekten güzel. Bunu Ankara da 4*44 motorda yapabilirmisiniz bilmiyorum. Sanırım ankara da yaşamıyorsunuz?
Bunun yapılamayacak neyi varki adamların işine burnunu sokma kıyıdan köşeden izle ne yapıldı ne yapılmadı yapılması gereken birşey yapılmadıysa usta buda var der müdahil olurum varsa sıkıntısı ustaya anlatırım bakım biter ödememi yapar motorumu alırım çıkarım.Yok öyle olmaz öyle iş der ise motorumu alır çıkarım yaptırmam orda aracımın başında durmam benim en doğal hakkım genede sokmazsa başka servise götürürüm zaten ben aracımın başında beklemek istiyorum dediğinde bekleyemezsınız diyen birinin olacağını sanmıyorum diyelimki dedi çok basit ( neden?,sebep? )niye beni durduk yere işkillendiriyorsunki?
Sürücü kursunun polo marka aracını bakıma götürdük sürekli gittiğimiz yetkili servisi araba motor gibi değil bazı parçalarına çekıçle girişiyorlar çıkarmak için araç sahibide bilgisizce ortalığı ververeye veriyor bu gibi durumlarda anlarım her neyse aracın 2 ci bakımı aracı götürürken yağmur çiseledi silecekleri falan açtık süper bakımdan 2 gün öncede silecek suyunu kendim doldurmuştum neyse aracı bıraktık kalmak istedik servis müdürü odasına aldı ara arada aracı görebiliyoruz camdan kafayı uzatınca neyse çay-kahve sohbet araç hazır oldu aldık aracı yagmur hafiften yağıyo yola koyulucaz sileceği bi açtım su bırakmayan silecek camdakı suyu almıyor hemen döndük tabi kaşla göz arası değiştirmişler kaputu bi kaldırdım silecek suyu kapağını çalmışlar fren hidroliği koymamışlar fren balataları değişti olarak yazılmış değişmemiş servis müdürüde bütün bu olup bitene şahit oldu bi özürler bi özürler 4 tane aracımız gidiyor ve yapılan muamele ortada o anda dedim aracı kim getirirse getirsin başında duracak işine gelmiyorsa getirmem hiç bir aracı dedim ve firmaya şikayet ettim bu durumu o gün bu gündür gıgları çıkmaz bu örneği yaşadık diye verdim bu ankaradaki servisinizde böyle olacağı anlamına gelmez
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
08 Mayıs 2016, 21:43
#11395
hebelube adlı üyeden alıntı
Sen bir motosiklet uretirsen, bende o motosikleti alirsam dedigini uygularim. Ben su anda kullanma kilavuzuna gore gidiyorum. Kimse hicbiseye zorunlu degil ama bise "siyirdigimi" dusunmuyorum. Uslubunuza dikkat ederseniz forum biraz daha guzellesir. Iyi gunler.
Aslında 48 km hız ile gerçekten 1000 km yapmak gerçekten zor. Hem şehir içi hem de şehir dışı trafikte. Güvenliğiniz ve trafiğe uyum açısından da biraz hızınızı arttırın. 70 km sanırım uygun bir hız. Sıkıştığınız takdirde hiç rodajı da düşünmeyin, hızınızı arttırmaktan çekinmeyin. Güzel ve sağlıklı sürüşler.
-
08 Mayıs 2016, 21:46
#11396
hebelube adlı üyeden alıntı
Sen bir motosiklet uretirsen, bende o motosikleti alirsam dedigini uygularim. Ben su anda kullanma kilavuzuna gore gidiyorum. Kimse hicbiseye zorunlu degil ama bise "siyirdigimi" dusunmuyorum. Uslubunuza dikkat ederseniz forum biraz daha guzellesir. Iyi gunler.
Kullanma kılavuzunda yazan 48 sayısı kilometre değil mil cinsinden. Yani 77 kilometre. Bajaj bunu yeni motorlarının kullanma kılavuzunda da düzeltmedi. RS200'de bu hata sürdürüldü. Pulsar 150NS'ye kullanma kılavuzu bile hazırlanmadı.
-
08 Mayıs 2016, 21:50
#11397
hitit63 adlı üyeden alıntı
Aslında 48 km hız ile gerçekten 1000 km yapmak gerçekten zor. Hem şehir içi hem de şehir dışı trafikte. Güvenliğiniz ve trafiğe uyum açısından da biraz hızınızı arttırın. 70 km sanırım uygun bir hız. Sıkıştığınız takdirde hiç rodajı da düşünmeyin, hızınızı arttırmaktan çekinmeyin. Güzel ve sağlıklı sürüşler.
Hizlarin cok dusuk oldugunu biliyorum. Trafikte kendime veya baskasina sorun yaratabilecegini de. Bu sebeple bu hizlara uygun yollarda yapiyorum. Sokaklar caddeler degil. Sehir icine girmiyorum. Eskisehir bilecik yolu 30km kadar 3 serit ve emniyet seridi var. Ve gunun belli saatlerinde bos oluyor. Sag seridi ortalayarak ilerliyorum. Arkamdan sollayacak araclar orta seride geciyorlar. Ki yolda radarlar var ve kamyonlar icin hiz siniri 50. Oyuzden pek sorun olmuyor. Ancak olurda serit degistirememe durumlari varsa ben emniyet seridine geciyorum.
-
08 Mayıs 2016, 21:50
#11398
ayzek adlı üyeden alıntı
Bunun yapılamayacak neyi varki adamların işine burnunu sokma kıyıdan köşeden izle ne yapıldı ne yapılmadı yapılması gereken birşey yapılmadıysa usta buda var der müdahil olurum varsa sıkıntısı ustaya anlatırım bakım biter ödememi yapar motorumu alırım çıkarım.Yok öyle olmaz öyle iş der ise motorumu alır çıkarım yaptırmam orda aracımın başında durmam benim en doğal hakkım genede sokmazsa başka servise götürürüm zaten ben aracımın başında beklemek istiyorum dediğinde bekleyemezsınız diyen birinin olacağını sanmıyorum diyelimki dedi çok basit ( neden?,sebep? )niye beni durduk yere işkillendiriyorsunki?
Sürücü kursunun polo marka aracını bakıma götürdük sürekli gittiğimiz yetkili servisi araba motor gibi değil bazı parçalarına çekıçle girişiyorlar çıkarmak için araç sahibide bilgisizce ortalığı ververeye veriyor bu gibi durumlarda anlarım her neyse aracın 2 ci bakımı aracı götürürken yağmur çiseledi silecekleri falan açtık süper bakımdan 2 gün öncede silecek suyunu kendim doldurmuştum neyse aracı bıraktık kalmak istedik servis müdürü odasına aldı ara arada aracı görebiliyoruz camdan kafayı uzatınca neyse çay-kahve sohbet araç hazır oldu aldık aracı yagmur hafiften yağıyo yola koyulucaz sileceği bi açtım su bırakmayan silecek camdakı suyu almıyor hemen döndük tabi kaşla göz arası değiştirmişler kaputu bi kaldırdım silecek suyu kapağını çalmışlar fren hidroliği koymamışlar fren balataları değişti olarak yazılmış değişmemiş servis müdürüde bütün bu olup bitene şahit oldu bi özürler bi özürler 4 tane aracımız gidiyor ve yapılan muamele ortada o anda dedim aracı kim getirirse getirsin başında duracak işine gelmiyorsa getirmem hiç bir aracı dedim ve firmaya şikayet ettim bu durumu o gün bu gündür gıgları çıkmaz bu örneği yaşadık diye verdim bu ankaradaki servisinizde böyle olacağı anlamına gelmez
Ayzek esas sorun ne biliyormusunuz. Servislerin özellikle motosiklet servislerinin kurumsal olmaması. Ahbap çavuş ilişkisi ile müşteri ilişkilerini götürmesi. Güzel insanımız da bu ilişkiyi benimsiyor. Ana distirübütör ise servislerin nasıl çalıştığını kontrol etmiyor. Servis ile ilgili şikayetlerin sonuçlandırılması yönünden de alakadar değil. Ortaya çıkan sonuç bu.
-
08 Mayıs 2016, 21:52
#11399
trafiğin boş ve sakin olduğu yerlerde 500 km gidilebilir yağ değişiminden sonra 7-8 bın yada 70 km geçilmeden 2500 e gidilebilir zaten ilk 500 önemli parçalan ısınacak soğuyacak birbirlerine alışacak bol bol bu süre zarfınde sabit hızla gitmeyin gaz ile hızınızı arttırın motor frenine sokun vitesler ile bol bol oynayın yarım saatte bir 10-15 dakika motoru dinlendirin 500 yağ değişimininden sonra dediğim hızlar gayet makul oluyor 2500 den sonrada çokta güzel açılabilir parçalar birbirlerine alışmış motor içerisinde her hangi bir çapaklanma kalmamış oluyor hani o motor sağır kalır olayı hikaye gazı ne kadar açarsan o kadar gidiyor motor
-
08 Mayıs 2016, 21:53
#11400
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Benim rodajda sorun yok geçen gün paraşüt gibi montla 150km hıza çıktım.
Bugün ben de sınırlarını ciddi anlamda zorladım motorun, redline'a girerek vites değiştirdim hep, 130ları ancak böyle gördüm...Öyle düz yolda 6.viteste giderken hızlanmaya karar verip aynı viteste hızlanırsam 130'u göremiyorum...
Ben de rodaja çok dikkat ettim ancak sanıyorum benim motorun son hızının daha düşük olmasının sebebinin şehir içinde denemiyor olmam olabileceğini düşünüyorum çünkü ilçede yaşadığım için yalnızca bildiğiniz şehirlerarası karayolda deniyorum,iki yanı alabildiğine tarla ve açıklık olduğundan rüzgar ciddi etkiliyor beni...
Bu son hız konusunda kontrol ettirmem gereken bir yeri varsa önerilerinize açığım...
Diğer yandan motorun üzerine kapanıp yokuş aşşağı 147km hıza ulaşabildim bugün ama bunu yalnızca 1 kere başarabildim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)