Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
17 Şubat 2016, 12:56
#10381
arkadaşlar selamınaleyküm pulsar 200 ns 2014 motorumu satmayı düşünüyorum ve bi dükkanımız var oradaki pos cihazını kullanarak kredi kartı ile satışını yapmayı düşünüyorum alacak kişi kredi kartı ile alabilir finansbank kartlarına taksitte yapılabilir sanırım (taksit işini bankayı arayıp soracağım) ikinci el bi motosikleti bu şekilde kredi kartı ile satabilir miyim acaba? sıfır motoru bayiler kredi kartı ile satıyormuş diye duymuştum sizden görüşlerinizi almak istiyorum bu konuda bilgi sahibi olan yada daha önce bu şekilde satmış olan var mıdır acaba ?
Reklamlar
-
17 Şubat 2016, 13:41
#10382
tazy21 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selamınaleyküm pulsar 200 ns 2014 motorumu satmayı düşünüyorum ve bi dükkanımız var oradaki pos cihazını kullanarak kredi kartı ile satışını yapmayı düşünüyorum alacak kişi kredi kartı ile alabilir finansbank kartlarına taksitte yapılabilir sanırım (taksit işini bankayı arayıp soracağım) ikinci el bi motosikleti bu şekilde kredi kartı ile satabilir miyim acaba? sıfır motoru bayiler kredi kartı ile satıyormuş diye duymuştum sizden görüşlerinizi almak istiyorum bu konuda bilgi sahibi olan yada daha önce bu şekilde satmış olan var mıdır acaba ?
Satmasına satarsında fiş kesmen gerekicek 6000 tl ye fiş kestiğinde 1080 tl kdv ödersin %18 ise
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
17 Şubat 2016, 13:56
#10383
ayzek adlı üyeden alıntı
Satmasına satarsında fiş kesmen gerekicek 6000 tl ye fiş kestiğinde 1080 tl kdv ödersin %18 ise
fiş değilde fatura keserim diyordum resmi fatura kesiyorum ama bunu satığım kişiye keseceğim demi ona vereceğim
şirkette devamlı fatura kesiyorum ben iş yaptığımız kişilere o faturalarla birlikte keserim bi fatura da olmaz mı öyle
-
17 Şubat 2016, 14:00
#10384
tazy21 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selamınaleyküm pulsar 200 ns 2014 motorumu satmayı düşünüyorum ve bi dükkanımız var oradaki pos cihazını kullanarak kredi kartı ile satışını yapmayı düşünüyorum alacak kişi kredi kartı ile alabilir finansbank kartlarına taksitte yapılabilir sanırım (taksit işini bankayı arayıp soracağım) ikinci el bi motosikleti bu şekilde kredi kartı ile satabilir miyim acaba? sıfır motoru bayiler kredi kartı ile satıyormuş diye duymuştum sizden görüşlerinizi almak istiyorum bu konuda bilgi sahibi olan yada daha önce bu şekilde satmış olan var mıdır acaba ?
Motor şirketin üstüne ise satarsin.. çektiğini POS bedeline kasa fişi kesemezsin yüksek bir miktar maliyeden sorun çıkar.. Zaten kasalar o miktari kesemiyor bildigim kadar.. bu sebeple fatura kesmen gerekir faturaya da mutlaka aracin motor şasi numarası yazman gerekiyor.
Yok şirket ustune değilse girme o işlere çünkü motosiklet olarak kesemeyecegin için başka birşey kesmen gerekir mal girişi olmadığı için hizmet faturası kesersin %18 KDV +%20 gelirler vergisi veya kurumlar vergisi odersin astarı bezini geçer.
Bu arada! Taksitli satışı bankanla bir görüş bildiğim kadar taksitli satışlarda 50+ gün bekleyip ciddi bir komisyon odetiyorlar (bizim yaklasik %12 idi) veya her ay taksit tutarı kadar hesabına geçiyor yine bu tabi ki banka ile olan anlaşmaya bağlı.
Ayrıca finanscarda puan da vereceksin .. En az %2 de onu koy
Puan +komisyon +gelir vergisi + KDV ye ragmen kurtariyirsa (hiç sanmam) yapabilirsin tabi ki...
-
17 Şubat 2016, 14:13
#10385
harung adlı üyeden alıntı
Motor şirketin üstüne ise satarsin.. çektiğini POS bedeline kasa fişi kesemezsin yüksek bir miktar maliyeden sorun çıkar.. Zaten kasalar o miktari kesemiyor bildigim kadar.. bu sebeple fatura kesmen gerekir faturaya da mutlaka aracin motor şasi numarası yazman gerekiyor.
Yok şirket ustune değilse girme o işlere çünkü motosiklet olarak kesemeyecegin için başka birşey kesmen gerekir mal girişi olmadığı için hizmet faturası kesersin %18 KDV +%20 gelirler vergisi veya kurumlar vergisi odersin astarı bezini geçer.
Bu arada! Taksitli satışı bankanla bir görüş bildiğim kadar taksitli satışlarda 50+ gün bekleyip ciddi bir komisyon odetiyorlar (bizim yaklasik %12 idi) veya her ay taksit tutarı kadar hesabına geçiyor yine bu tabi ki banka ile olan anlaşmaya bağlı.
Ayrıca finanscarda puan da vereceksin .. En az %2 de onu koy
Puan +komisyon +gelir vergisi + KDV ye ragmen kurtariyirsa (hiç sanmam) yapabilirsin tabi ki...
fatura meselesinin tam detayını bilmiyorum acıkcası bnm üzerime motor şikrette değil mali müşavirimize arayıp üstünkörü sordum sabah motoru sattıgımda parasını pos cihazından cekebilir miyiz dedim yapabilirsin dedi ama fatura kısmını filan hiç ssormadım acıkcası onu tekrar arayıp sormam lazım ozaman
-
17 Şubat 2016, 14:17
#10386
tazy21 adlı üyeden alıntı
fatura meselesinin tam detayını bilmiyorum acıkcası bnm üzerime motor şikrette değil mali müşavirimize arayıp üstünkörü sordum sabah motoru sattıgımda parasını pos cihazından cekebilir miyiz dedim yapabilirsin dedi ama fatura kısmını filan hiç ssormadım acıkcası onu tekrar arayıp sormam lazım ozaman
Mali musavirine detayları sor muhtemelen daha once tahsil edilmis açıktaki bir faturaya tahsilat makbuzu kestirecek o faturayi kapatacak mantikli olabilir..
Yalnız yine gelir veya kurumlar vergisi çıkabilir bunu da bir sor istersen..
Ayrica yine de bankayla bir gorus para hesabına nasıl geçecek tam olarak öğren sonra bloke bozduracagim derken ömründen omur kopartirlar..
Bir de kesintiyi tam olarak sor %12 leri buluyor ise şöyle düşün 10.000 TL ye motor sattin bankaya 1.200 TL komisyon oduyorsun dikkat etmezsen banka kucaklaşır..
-
17 Şubat 2016, 15:30
#10387
herkese selamlar dün yasasdıgım bir olayı anlatmak istedim ankarada yasıyorum beynam ormanlarını bilen bilir bizim motorcu tayfayla mangala geldik neyse dedik cross yapalım cok güzel camurlu yollar bulduk camurlu alandan cıkıp asfalt yola cıkarken ön teker kitledi düştüm nedeni ise ön camurluga camur birikmiş o da ön lastigi kitlemiş burdan muhendislere selam olsun camura girerken dikkat edin :D motor sola yattı koruma demiri yamuldu vidası cıkmıs yalama olmus düşünce gidonda da yamukluk var gelelim asıl konuya viteste yamuldu haliyle neyse düzelttik onu motor durdugu yerde bosa geçmiyor hareket halinde bosa geçiyor boyle bir problem yasayan arkadas varmıdır aramızda merak ediyorum
-
17 Şubat 2016, 15:33
#10388
ulasgncrock adlı üyeden alıntı
herkese selamlar dün yasasdıgım bir olayı anlatmak istedim ankarada yasıyorum beynam ormanlarını bilen bilir bizim motorcu tayfayla mangala geldik neyse dedik cross yapalım cok güzel camurlu yollar bulduk camurlu alandan cıkıp asfalt yola cıkarken ön teker kitledi düştüm nedeni ise ön camurluga camur birikmiş o da ön lastigi kitlemiş burdan muhendislere selam olsun camura girerken dikkat edin :D motor sola yattı koruma demiri yamuldu vidası cıkmıs yalama olmus düşünce gidonda da yamukluk var gelelim asıl konuya viteste yamuldu haliyle neyse düzelttik onu motor durdugu yerde bosa geçmiyor hareket halinde bosa geçiyor boyle bir problem yasayan arkadas varmıdır aramızda merak ediyorum
Çamurda süreceksen ön tekeri arada bir suya sokman lazım. Yoksa teker kilitler kalırsın öyle. Suya soksan bile çamurluğun içinde kalan çamurlar kuruduğunda lastiği yakabilirsin. Çamurdan çıktığın gibi motoru yıkaman lazım.
-
17 Şubat 2016, 15:40
#10389
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çamurda süreceksen ön tekeri arada bir suya sokman lazım. Yoksa teker kilitler kalırsın öyle. Suya soksan bile çamurluğun içinde kalan çamurlar kuruduğunda lastiği yakabilirsin. Çamurdan çıktığın gibi motoru yıkaman lazım.
yıkadık yıkadık :D ama hiç aklıma gelmedi ön lastik kitliyecegi
-
17 Şubat 2016, 20:36
#10390
Seko adli arkadasa cevaben. Aracim b8 passat benzinli 4.5litre ort yakit tuketir konyada yasiyorum sakin kullanirim. Istanbul konya arasini 4.2litre ile gelmistim. Inanmiyorsan vw bayine git benzinli passatla 85km hizla duz yolda hiz satitleyiciyi ac seyret ). Bu arasa seiko velatura saatim geldi ismini gorunce
-
17 Şubat 2016, 21:05
#10391
Valla bizim kursun 1000 motor benzinli poloları pulsardan az yakıyor
-
17 Şubat 2016, 22:48
#10392
neden kimse cevap vermiyor 15-50 yağ motora zarar verir mi?
-
17 Şubat 2016, 23:48
#10393
maroon5 adlı üyeden alıntı
neden kimse cevap vermiyor 15-50 yağ motora zarar verir mi?
Neden versinki? ben Motulun 5100 serisi 15-50 yağını kullanıyorum ve hiçbir zararıda olacağına inanmıyorum
-
17 Şubat 2016, 23:53
#10394
15-50 biraz kalın olur. alt değer en az 10 olmalı kanımca 20-50yi kamyonlara koyuyorlar 2000 deviri geçmiyor. motorsiklet yüksek devir çalıştığı için alt değer en az 10 olmalı. bu tarz motorlarda debriyaj,şanzıman,motor aynı yağ ile yağlanıyor. o yüzden yağın omrü daha az ve düşük kalite uygunsuz yağ konulduğunda ilk vites geçişleri sertleşmeye başlar. çok ince yağ koyarsanda 0-30 gibi debriyaj kaçırma sorunları oluyor. bizim makineler için 10-40 orta şeker uygun yağ
-
18 Şubat 2016, 00:11
#10395
7904 adlı üyeden alıntı
15-50 biraz kalın olur. alt değer en az 10 olmalı kanımca 20-50yi kamyonlara koyuyorlar 2000 deviri geçmiyor. motorsiklet yüksek devir çalıştığı için alt değer en az 10 olmalı. bu tarz motorlarda debriyaj,şanzıman,motor aynı yağ ile yağlanıyor. o yüzden yağın omrü daha az ve düşük kalite uygunsuz yağ konulduğunda ilk vites geçişleri sertleşmeye başlar. çok ince yağ koyarsanda 0-30 gibi debriyaj kaçırma sorunları oluyor. bizim makineler için 10-40 orta şeker uygun yağ
Bajajın kendi önerdiği yağın vizikositesini bilmeden yorum yaptığın apaçık ortada kardeşim.
Düşük olan değer soğukta yağın kaç dereceye kadar normal akışkanlığını kaybedeceğini gösteren değerdir ince veya kalınlığını gösteren büyük olan değerdir
-
18 Şubat 2016, 05:32
#10396
7904 adlı üyeden alıntı
15-50 biraz kalın olur. alt değer en az 10 olmalı kanımca 20-50yi kamyonlara koyuyorlar 2000 deviri geçmiyor. motorsiklet yüksek devir çalıştığı için alt değer en az 10 olmalı. bu tarz motorlarda debriyaj,şanzıman,motor aynı yağ ile yağlanıyor. o yüzden yağın omrü daha az ve düşük kalite uygunsuz yağ konulduğunda ilk vites geçişleri sertleşmeye başlar. çok ince yağ koyarsanda 0-30 gibi debriyaj kaçırma sorunları oluyor. bizim makineler için 10-40 orta şeker uygun yağ
15-50 deki 15 sayısı size ne ifade ediyo bilmiyorum ama bana W15(Minimum iklim koşulundaki hava sıcaklığı dış ortam)50(maksimum iklim koşulundaki hava sıcaklığı dış ortam) ben 15 ine 50 sine ince kalın değilde 4T 4 zamanlı için olanına daha çok önem verirdim. benim görüşüm bu şekilde,saygılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:21 ----------
[IMG][/IMG]
-
18 Şubat 2016, 07:27
#10397
yukarda bana cevap yazan arkadaşlar siz hiç motor yağı değiştirdinizmi hiç elinize alıp koklayıp hissettinizmi diye merak ediyorum. motorumun yağını kendim değiştiririm bir defa farklı bir markanın servis bakımında bilgikleri yağı koydular motor 500km gitmeden sesi bozuldu vites geçişleri zorlaştı vb. aynı sıcaklıkta hangi yağın kalın olduğunu ellemeden anlayamazsın. aslında söylediklerimiz aynı farklı bakış acısı sadece bir de şu var. eminim hindistanda kimse bu motora castrol koymuyordur. castrole verecegimiz 4-5 bakım parasına motor yaptırılır. gerçi ben mobil yağların daha kaliteli olduğunu düşünüp yaşayanlardanım. ucuz yağ koymam bilgi olsun diye söyledim. bajajın servis yaklaşımına bakacağız ilk servisde beğenmezsem muhtemel tum bakımlarını kendim yapacağım .
-
18 Şubat 2016, 10:40
#10398
7904 adlı üyeden alıntı
Seko adli arkadasa cevaben. Aracim b8 passat benzinli 4.5litre ort yakit tuketir konyada yasiyorum sakin kullanirim. Istanbul konya arasini 4.2litre ile gelmistim. Inanmiyorsan vw bayine git benzinli passatla 85km hizla duz yolda hiz satitleyiciyi ac seyret
). Bu arasa seiko velatura saatim geldi ismini gorunce
Öyle kullanıyorsan olur tabi ama Pulsar'ı da aynı şekilde kullan, 60'ı geçme çok yavaş hızlan 2 litre yaktırırsın. Hintliler öyle yapıyorlar, bize gelmez.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:35 ----------
Yağ konusunda da, yağın kalınlığından önce motorsiklet yağı olup olmamasına bakın. En azından Jaso MA standartına uygun olsun. Bunu kamyon muhabbetleri, 20W-50'ler geçtiği için yazma gereği hissettim.
-
18 Şubat 2016, 14:13
#10399
Ben Pulsar'ı çevreyolunda 72km hızla sürdüm 1 litre benzin ile 35km'den fazla yol yapamadı yine.
-
18 Şubat 2016, 21:05
#10400
Arkadaşlar merhaba. Yakın zamanda Pulsar NS 150 aldım. Motoru acemi kullanacak bu yüzden iyi koruyacak bir koruma demiri arıyorum arkaya. Bir de orjinal bulunan koruma demiri motoru ne kadar koruyor? Kasa aşağı yukarı NS 200 le aynı olduğundan ve daha çok kişi olduğundan buraya yazdım. Teşekkürler
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)