Motorun süspansiyonu aşırı sert olduğundan yoldaki çukurlar lastiğe vuruyor zamanla yanaklardan atma yapıyor. Bozuk yollarda sürüyosanız 2 haftada bir hava basmalı ön lastiğe.
Motorun süspansiyonu aşırı sert olduğundan yoldaki çukurlar lastiğe vuruyor zamanla yanaklardan atma yapıyor. Bozuk yollarda sürüyosanız 2 haftada bir hava basmalı ön lastiğe.
Evet Antalya'da ikamet ediyorum.
1-PCX ile Antalya-Fethiye yaptım. Artçılı, topcaseli, full bagajlı. Hiç yorulmadım ne ben, ne artçım. Artçı için sırt dayaması da vardı. Ama yokuşlarda hız 70'e, bazen dik yokuşlarda 60'a kadar düşüyordu. Düz yollarda her zaman kolayca 0-100'e çıkıyordu. Artçım, yüküm olsun veya olmasın hep aynı ivmelenmeye sahipti. Trafikte vitessiz, kıvrak, hafif olması beni bitiriyordu. 30-40 km hız arası bir gırçlama sesi geliyordu ama zamanla kafaya takmadım.
2-Pulsar bende 4 gün durdu. Çok yakın bir abimden almıştım (kendisi foruma üyedir, şu an TA kullanıyor) Araya tatil girdiği için satışı hafta içi alırız vs diye konuşmuştuk. Samimiyetten dolayı motor bende kalmıştı. Yalnız motorun sahibi motoru verirken rahat edemeyebilirsin pulsar'la, eğer vazgeçersen kendini zorunlu hissetme getir kapıya bırak demişti. Baba adamdır kendisi Neyse bu 4 gün içerisinde hem PCX, hem Pulsar bendeydi. Selesi kaplama olmasına rağmen çok rahatsızdı ve acayip derecede zırıldıyordu. (Denge sensörü meselesi)vites geçişlerinde, oran fark etmeksizin sarsılıyordu. Hava serin olmasına rağmen akıcı trafikte fan açıyordu ve bacağımı yakıyordu. Artçı konforu çok çok kötüydü. Kısacası ben beğenmedim. Pcx'e tekrar bindiğimde ben mercedes kullanıyomuşum dedim. Ama neticede biri scooter, biri commuter...
[QUOTE=ataece;3813454]Öncelikle herkese merhabalar
Forumu ve bu konu başlığını uzun süredir takip etmekteydim. Oldukça canlı bir forum olduğu ve Mengu16 ilgili kişiler olduğu için en sonunda dayanamadım ve aranıza katıldım... Kendimden bahsetmem gerekirse 20 yaşında, İzmir'de yaşayan bir üniversite öğrencisiyim. Okul zamanı İzmirde yaz döneminde ise genellikle kuşadasın'da yazlıkta oluyorum. 13-14 Yaşlarımdan beri, gerek dayılarımın amcalarımın gerekse arkaşlarımın scooterlarını çok kullandım. Bunlar genellikle spacy vb. aletlerdi. Fakat Adada yazlık bölge dışına çok çıkmadığımdan ve sadece yazın kullandığımdan ehliyet almamıştım ta ki 1 ay öncesine kadar. Artık ehliyetim de olduğuna göre motor almanın zamanı geldi
Soruma gelirsek; Totalde 8bin lira kadar bi bütçem var en fazla. Buna uygun olarak az çok kaliteli bir motor arıyorum. Bu fiyatlara siz de biliyorsunuz ki kaliteli sıfır motor almam imkansız ( Herhangi bir japon motoru olabilir; CBR 125 R, MT-125 gibi). 125lik motorlara bile 9binden başlayan komik fiyatlar istiyorlar. Ben de uzun zamandan beri araştırmama rağmen sürekli 2 motor arasnda kaldım: Bajaj Pulsar 200 ns ve Honda pcx 125... Diyeceksiniz ki ne alaka birbirinden çok bağımsız makinalar? Öyle olduğunun farkındayım fakat bütçe beni bu tercihi yapmaya zorluyor ve tabi ki ülkemizdeki kazık motorlu araç fiyatları... Pulsarı istiyorum çünkü 200 cc lik, 23.5 bg, büyük tekerlekli, vitesli,az yakan çok kaçan bi motor. Fakat iş kalite kısmına gelince işte orda insanın canı biraz sıkılıyor. Her ne kadar çin kadar kötü olmasa da bir japon olmadığı realitesi var ve samimi olmak gerekirse forumda özelikle son 10 gündür okuduklarım beni çok şaşırttı. Youtube'daki incelemelerde herşeyin yerinde olduğu alınabileceği söylenirken,sizler gibi bu motorun sahibi olup motorla birlikte yaşayan yani uzun süreli bir denemeye tabi tutan insanların bu kadar sorunla karşılaşmış olması biraz beni bu motordan soğuttu açıkçası.
"Bu fiyata böyle motor başka nasıl bulacaksın?" diyenler olacaktır ve haklı olduklarını da biliyorum ama sonuç olarak verdiğimiz paralar az miktarlar değil.Ben de bari japon olsun da scooter olsun kafasına girdim doğal olarak. Herhangi bir pcx forumundan bu kadar fazla şikayet duyduğumu hatırlamıyorum. Bir dipnot: Aslında ben en başında yeni kasa pcx almayı kafaya koymuştum fakat daha sonra İzmir- Kuşadası arası giderken yapacağım 110 km yol (70-80i otobanda) beni biraz pulsar almaya doğru zorladı.Pcx beni otobanda düşündürüyor (Sadece şehir içi kullanacağımı bilsem hiç düşünmem bile).Şu sorunları görmeseydim almıştım bile belki pulsarı ama şimdi bir de ikinci el alacakken çok kararsız kaldım. Son olarak scooter sürmekten çekinen,daha doğrusu ille vitesli motor olsun diye düşünen ve şekle önem veren birisi değilim. Bir pcx bile beni oldukça mutlu edecektir...
Değerli yorumlarınızı bekliyorum. Daha farklı ( az-çok istediğim standartlarda) motor önerilerinizi de görmeyi çok isterim.
Hepinize iyi günler [/QU
Güç itiyorsan PULSAR... hele rampalarda güçten düşmek istemiyorsan PULSAR... rüzgarlı havalarda motorun canının bittiğini istemiyorsan PULSAR... biryere gittiğinde motoruna ilgi ve alaka istiyorsan PULSAR... yedek parça ucuzluğu PULSARDA...Rampalarda arabayı veya kamyonu sollayım derken, sola çıkıp sinyali verdiğinde araba ile burun buruna gidip ve birtürlü geçememek istiyorsan PCX Rahatlık ve gürültüsüz bir kullanın istiyorsan PCX
ben pcx al derim
Pcx ile kiyaslama ile ilgili kayisli motorlarin hicbirine uzun yolda guvenmem isinmadan oturu kayis koparirlar.pulsarin scooterden ustunlugu zincir buyuk tekerlek guc hiz az yakit . elbette scooterler daha konforlu konforlu, en fazla 30-50km kullanacaksan hic dusunme scooter al derim 50km uzeri ise zincirli ve 75km/saatden daha hizli gitme niyetin varsa 20ps guc uzeri olmali. 20ps alti gucteki motorlar uzun yolda zayif kaliyor. Bi anlik 110 cikmayi hiz saymassak
puksar için sava mc 32 var.bu lastik kışlıkmı?sanki bir de kışlık olmayanı var aynı modelin resimler mi yanıltıyor beni?arkaya 130-80-17taksak sıkıntı olurmu?dişli lastik aradığım için
Merhaba arkadaşlar. size bir sorum olacak. pulsarla yokuş aşağı inerken yokuşta bulunan sokağa girmek için yavaşladığımda bir anda stop etti ve bu iki üç kez başıma geldi. daha önce başına böyle birşey gelen oldu mu? bu sorunun bir çözümü varmı? yardımcı olursanız sevinirim.
çözüm olarak şunu şunu yap denilen bir şey yok.benim başıma hiç gelmedi.bazı arkadaşlarında ortak derdi bu olay.tek çözüm yeni yazılım yükletmen.bunu zaten yaptım değişen bir şey yok diyorsan.yapılacak fazla bir şey yok.motoru iyice ısıtıp yola çıkabilirsin belki bu yardımcı olur.malum havalar soğuk
ön camın faydası varmı üstas?rüzgarı kesiyomu?motoru tutuyomu?
Sürüş emniyeti için apache aynası tavsiye ederim.Orjinalleri sokup direk takabiliyorsunuz...
Hocam deneyimlerin için teşekkür ederim. İyi bir fikir alışverişi oldu. Aslında konu dönüp dolaşıp aynı yere geliyor:"Ne kadar para o kadar kalite" .Bugün japon motorları da boşuna bu fiyatlarda değiller kanaatimce.Yorum yapan arkadaşlar genel olarak aynı konu üzerinde durmuşlar o yüzden bunu söyleme ihtiyacı duymak istedim; ben Bajajın teknolojisini çok çok beğeniyorum ve yaptıkları işe saygım gerçekten sonsuz. 200 cc motordan 23.5 bg çıkarmak ve bu kadar az yaktırmak böyle bi segmentte büyük iş. Fakat aklıma/aklımıza takılan zaten adamların teknolojisi değil tam tersine işçilik kalitesi :( Yani denge sensörü zırıltısı, bazı motorlardaki terleme-yağ kaçırma durumu, yine bazı motorlarda vites geçişlerinden memnun kalmama durumu vs... Bunlar sizlerden ve okulda bu motoru kullanan bi kaç kişiden duyduğum genel yakınmalar bu arada, sizlerin yalancısıyım.
Ha aklıma gelmişken bir de bajaj ın 2. eli kafama çok takılıyor.Zira bundan 10 gün önce çeşme'de bir motor beğenmiştim 2015 pcx çok temiz 1000 km'lerde. şanssızlığıma o 10 gün boyunca sınavlarım vardı. Motor pazartesi ilana konuldu cuma günü ilandan kalkmıştı. Honda peynir ekmek gibi satılıyor her zaman bir alıcısı var ama 2 aydır ilanda olan,beğendiğim ( ki o da çeşmede) Pulsar aşağı yukarı aynı kilometre ve fiyatlarda olmasına rağmen satılamadı. Bir aylık ilan süresi bitti ve yeniden ilana girdi.Benim gibilerin bu yaklaşımı yüzünden olsa gerek :D
Sonuç olarak hala kararsızım ama pcx almaya yakın gibiyim. Okuduğum için yılda sadece 4-5 o 100 küsür kilometrelik yolu yapacağım onun dışında izmir şehir merkezi içerisindeyim. En kötü ihtimalle bi miktar pcx'imi sürer yetersiz gelirse satar bi pulsar ve ya üzerine koyabilirsem ikinci el yine az kullanılmış MT-125 gibi ufak hacimli vitesli motor alırım diye düşünüyorum. Hepinize yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Gelişmeleri tekrar yazarım. İyi günler...
İşçilik demişken bir not olarak: Zamanında şu programı canlı izlemiştim. O zaman bile bu üretim hızı bana ütopik gelmişti. 1 dakikada 1 motorsiklet! Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz?
https://www.youtube.com/watch?v=1aN3hwKFMGo
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------
Hocam anladığım kadarıyla pulsar 200ns kullanıcısısınız. Cevabınız beni biraz şaşırttı. Neden pcx dediniz biraz daha açabilir misiniz?
Düşük viteste kal sakın debriyajı çekme.
24 beygir güç çıkartırken az yakmıyor ama. Normalde 1 litre ile 35km yaparken 2 kere tam gaz 30-70km ara hızlanma yapsam 1 litre ile 20 kilometreye düşüyor gidebildiğim yol. Motordan ciddi güç aldığınız durumda ekonomik tüketiminin 3-4 katını yakıyor. Motorun yüksek devirlerde verimli çalıştığına inanmıyorum şahsen. Sadece 70km sabit hızla sürersem 100km'de 2.5 litreye kadar düşüyor tüketim, normal sürüşte çok az yakma diye bişey yok.
Yani hocam diyorsun ki, 1 litre ile normal kullanımda 35 km yol gidiyorum. Ama ani tam gaz açışlarda 30-70 km arası hızlanırken 1 litre ile 20 km'ye düşüyor. Yani bi hesapla 2 kere gaz açınca yarım litre benzin yiyor motor??? Ben mi yanlış hesaplıyorum? 1 litre ile 35 km gidiyor. Ama ani gaz açınca 2 kere, 20 km'ye düşüyor. Motor 30'dan 70'e 4 saniyede çıksa, o 4 saniye içinse 482 ml benzin tüketmiş oluyor? İnşallah yanlış hesap yapmışımdır, inanılır gibi değil.
Yok o is ole degil yanlis anladin sakin kullandiginda az yajiyor ara ara gaz acarak kullandiginda dusuyor full agrasif tapa gazda iciyor biraz ama gozume hic batmadi yakiti
Valla ne yalan söyleyim camı takalı 3 gün oldu, havaların aşırı yağışlı olması nedenni ile uzun yolda deneme imkanım olmadı daha... lakin bugün rüzgarlı havada 3 veya 5 km lik bir turlamada camın arkasına girebiliyorsunuz... uzun yolda deneyip, artı ve eksilerini göreceğiz... herkese kazasız belasız sürüşler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
Bu performansa göre 15...16...17.... birkereye mahsus 18 krş yaktırdım.. bence yakıt çok iyi.. Gücü hissettiriyor canavar...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:11 ----------
Aydın/Çine Madran Dağına kar yağmış gidelim görelim dedik fakat yağıştan dolayı sadece uzaktan izleyebildik
Herkese s.a arkadaşlar
0 Bajaj Pulsar 200 ns ile
4500km de 2012 model daelim roadwin arasında kaldım
Aralarında maliyet olarak 1000 tl bajaj faha pahaliya gelcek bana
Biz genciz dag yollarindada cok geziyoruz arkadaslarimdan ayri kalmak istemiyorum
Yani sadece asfalta bagli kalamam
Daelim alirsam rodaj isleriyle ugrasmiycam plaka işleriyle ugrasmiycam lastik rodajida yapılmış.
Ama bi yandan commuter-naked oldugu icin rahat kullanım icin dag yollarinda daha rahat performans icin bajaj i düşünüyorum.
Neredeyse 200 sayfa okudum pulsarla ilgili biraz kronik sorunlari var gibi
Cokda önemli değil zaten baslangic icin alıyorum. Suanki motorum yamaha bws125.
Bir de bajaj ile rodaji bitiren arkadaslar bana rodajla ilgili bilgi verebilir mi?
Hiç Daelim'e oturdun mu bilmiyorum ama Pulsar'dan çok daha rahat olduğunu söyleyebilirim. Kesinlikle hakettiği değeri görememiş bir motordur bu yüzden de ikinci eli çok zayıftır.
Daelim surdum evet ama motorsikleti cok kullanan biriyim yani racing gunluk isler icin eziyet geliyor bana bulundugum sehirde kucuk zaten.daelim ise asfalt yani al turla evine git. Rahatlik konusundanda iyi hiz konusunda asiri bi farklari yoktur diye düşünüyorum bajaj la daelim sonucta racing 10-15 km daha hizli diye tahmin ediyorum.
Sonuc olarak daelimi surdum 6-7km ama bajaj konusunda hic fikrim yok
Şu an bu konu içerisinde 32 kullanıcı var. (2 üye ve 30 misafir)