Mercekli bi-xenon kullanıyorum 6 ayı aşkın bir süredir, 55w'lık, 8000K(Bluish White). Montajı da kendim yaptım, beyne niye zarar vereceğini de hiç anlamamışımdır zaten,sanki direkt beyne kablo sokuyoruz!!?! Altı üstü aküye bağlantı yapıyoruz, aletin kendi ballast'ı, beyni, sigortası falan var zaten.
Mercekli bi-xenon takmak için far kafasını söküp 2'ye ayırmanız ve kablolar için far aynasını delmeniz gerekiyor.
Servis konusuna gelince, "Bu motorda far değişmiş mi acaba?! ..vs" gibisinden bakmadı sevis hiç, belki benimkine özeldir : ). Motorumda uzaktan çalıştırma/durdurmalı alarm(spy 5000m) da var, onu da ben taktım,elcik ısıtma ve sis farları da var, onları da ben taktım. Siz özellikle belirtmediğiniz sürece ya da büyük bir sıkıntı çıkıp(kaza falan mesela) motor ,iyice bir incelemeye girmediği sürece bir çok servis dikkat etmez bile, nasıl olsa bir çoğunun düşündüğü yağ/filtre değiştirip "Bakım yapıldı." demek.. Ben 10bin ve 15bin bakımına öyle girdim. Servisle de aranızı iyi tutun biraz, sohbet, muhabbet ...
Bu arada, sarı ışık yağmurda/karda görüşünüzü kolaylaştırır. Tam beyaz ya da benimki gibi mavi-beyaz bir ışık ise o tip durumlarda görüşü kısıtlar. 4000K ya da 4300K(amber) önerilir genelde.
Merceksiz xenon takanlara kalayı basıyorum, özellikle akşamları, araba olsun motor olsun, kör ediyorlar, hem aynadan bakarken hem de karşıdan gelirken.