Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
25 Kasım 2015, 01:08
#9501
Mengu16 adlı üyeden alıntı
3 litre altında yakması için motoru 3-5 bin devir aralığında sürmen lazım kesinlikle 5 bin deviri geçirmeyeceksin vitesleri ona göre yükselteceksin. O zaman 2.7-2.9 litre arası bir tüketimin olur. 110km hızla giderken 100km'de 2.3 litre yaktım diyenler var onlara inanma yalan.
Zaten 5-6 bin aralığında kullanıyorum motoru eğimlerde v.s boşta gidiyorum ama buna rağmen 3.5 litre bana fazla geldi.Gaz açmaya korkar oldum 43tl benzin aldım bu şekil kullanmama rağmen 270 km zor gitti.
Reklamlar
-
25 Kasım 2015, 09:49
#9502
60 tl lik yakitla 350 km gidebildim.motor suan 350 km de yani rodajda.tamamiyle sehir ici dur kalk seklinde kullanildi.rodaj icin normalmi yoksa cokmu fazla.
-
25 Kasım 2015, 10:24
#9503
tourer adlı üyeden alıntı
Zaten 5-6 bin aralığında kullanıyorum motoru eğimlerde v.s boşta gidiyorum ama buna rağmen 3.5 litre bana fazla geldi.Gaz açmaya korkar oldum 43tl benzin aldım bu şekil kullanmama rağmen 270 km zor gitti.
Eğimli yollarda boşta gittiğin için çok yakar, bu motor enjeksiyonlu olduğundan gaz kestiğinde gazı gerçekten kesiyo zaten. Karbüratörlüler gibi az da olsa benzin vermeye devam etmez. Debriyajı çekerek yokuş indiğinde hem motoru boşuna rölantide çalıştırıyosun hem de fren balatalarını aşındırıyosun.
-
25 Kasım 2015, 11:42
#9504
Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
Onemli not;
Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
Herkese hayirli gunler dilerim...
-
25 Kasım 2015, 13:45
#9505
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
Onemli not;
Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
Herkese hayirli gunler dilerim...
verdiginiz bilgiler icin tskler.rodaj doneminde arabalarda ilk 10.000km de yakit sarfiyatinin cok oldugunu duymustum.10.000 den sonra ciddi anlamda azaliyormus.gene yakit konusunda mutlaka kullandigimiz lastik,hava filitresi,buji,yag ve buna benzer malzemelerinde etkisi vardir.97 model opel astranin kitabinda sehir ici kullanimda yuksek vites dusuk hiz ibaresini okudum.yani devri oldurmemek sartiyla yuksek vites kullanmanin yakit sarfiyatini dusurdugunu yaziyordu.bunu yol bilgisayari olan arabada dogrulugunu o zaman icinde test etmistik.ayrica gene yokus asagi surusde vitesi bosa atmanin guvenligimizi tehlikeye attigimiz gibi sarfiyatida arttitdigini okumustum.yol bilgisayari olan arabada vitesi bosa attigimizda 2 litre yakit sarfiyatini gordum vitese aldiginizda sifir oldugunada cogumuz sahit olmusuzdur.bide ani gazlamalarin yakit sarfiyatini arttirdigini herkes bilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Ben 5000 km yi devirdim motor yeni oldugu icin piston silindir segmanlar kasar surtunmeden dolayi makina fazla yakar zamanla asinan parcalar hareketlerini yaglamanin da etkisiyle daha iyi yapmaya baslar benzin tuketiminiz azalir.
Ybr de dolu depoyla ilk 1000 de 280 km yapabilirken 4000 den sonra 450 km yapabilirsiniz ben yasadim.
Pulsarla ayni km de 260 benzin lambasi yanip sonmeye baslamisti
3500 de ayni orani samandirada da hata olmadigini varsayarak soyluyorum ki gozle kontrollerime bakarak sorun yok 362 km yaptim.
43 TL benzin ile 362 km yolu tamami sehir icinde olmak kaydiyla ilk 110 u artcili kalan yaklasik 250 km yi de tek basima gaz kolunu ince ince acarak yakaladim km ilerledikce yakit tuketimi daha da iyi olacak.
Gaz kolu gaz teli sistemi mekaniktir.
Eger kolu acarsaniz teli gerer enjeksiyon vasitasiyla yakit odasina daha fazla benzini gondermis olursunuz.Olay aslinda bu kadar net.
Eger ki 4000 den sonra gaz kolunu ilk benzin akisini saglayan konumda tutarsaniz depoda 400 km yi rahat gorursunuz.
Ben depoda 362 yi nadir de olsa seri kalkislar 130-140 bandini da nadir de olsa gorerek yakaladim.
Yok sakinde en azindan 350 yi gormuyorsaniz bence bir yerlerde hata var demektir.
Onemli not;
Yukarida vermis oldugum bilgiler hesap kitap yapilarak tamamen benim yasagidim degerleri icerir.
Verilen degerlerde en ufak bir yanlislik abartma yapilmamistir.
Herkese hayirli gunler dilerim...
motosikletlerin hepsinde gaz kolu mekanikmi.yani arabalardaki gibi gaz potansiyometreli olan tiplerde mevcutmu.
-
25 Kasım 2015, 13:55
#9506
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Eğimli yollarda boşta gittiğin için çok yakar, bu motor enjeksiyonlu olduğundan gaz kestiğinde gazı gerçekten kesiyo zaten. Karbüratörlüler gibi az da olsa benzin vermeye devam etmez. Debriyajı çekerek yokuş indiğinde hem motoru boşuna rölantide çalıştırıyosun hem de fren balatalarını aşındırıyosun.
rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
-
25 Kasım 2015, 14:07
#9507
hakanx1974 adlı üyeden alıntı
.......
motosikletlerin hepsinde gaz kolu mekanikmi.yani arabalardaki gibi gaz potansiyometreli olan tiplerde mevcutmu.
Mevcut ama yağmur, çamur, güneş vs her türlü hava durumunu direkt gören bir alet olduğu için daha çabuk/çok bozulma ihtimaline karşı potansiyometreli motorları çok sevmez bazıları. Tek Telli tiplerde en fazla telin kopar, gaz veremezsin, çift tellilerde o ihtimal de daha azaltılmış oluyor. Potansiyometre bozulursa ne olur bilemiyorum, mutlaka almışlardır bi güvenlik önlemi ancak yine de elektronik yerine mekanik alete daha çok güveniyorum ben.
-
25 Kasım 2015, 14:22
#9508
Motor ilk aldığım zamanlarda 100 kilometrede 3,5 litre yakıyordu (önceki sayfalarda yazmıştım). 20bin'e geldim ve çok uzun zamandır 100 kilometrede 2,8 litre yakıyor.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
25 Kasım 2015, 14:37
#9509
viper17 adlı üyeden alıntı
rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
hocam bu yazdiklarinizin turkce karsiligi nedir?(bajajin cut of yapmasi)bide enjeksiyon haritasi ne demek?
-
25 Kasım 2015, 15:10
#9510
viper17 adlı üyeden alıntı
rölanti de stop eden enjeksiyon haritasından sonra bajaj ın cut off yaptığına inanıyor muyuz ?
Gaz verse motorun gidişinden belli olur hâla hayvan gibi motor freni var
-
25 Kasım 2015, 20:01
#9511
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Motor ilk aldığım zamanlarda 100 kilometrede 3,5 litre yakıyordu (önceki sayfalarda yazmıştım). 20bin'e geldim ve çok uzun zamandır 100 kilometrede 2,8 litre yakıyor.
Uzun lafın kısası esasında Atilla Abi.
Ani kalkış hızlanma benzin sarfiyatını arttırır.Olayın belki de %80 i gaz kolundan ibaret.
Kalan %20 lik dilinme lastik basıncı hava filtre elemanı bujilerin durumu ve havanın rüzgar direnci gibi ara nedenler de mevcuttur.
Makine kullandıkça daha az yakacaktır.
Dediğim gibi bu bilgiler ışığında hala yüksek benzin sarfiyatından şikayet edenler gerçekten sorun yaşıyorlardır.
Makineyi orta sehpaya alın benzini fulleyin 300 km sabredin sakin gidin.
Sakin gideceksem bu makineye ne ihtiyacım var diyenlere de pulsarın sakini ybr den daha iyi gidiyor.
üstelik elinin altında şehir içi trafiğinden kaçmana imkan sağlayacak bir gücün de olduğunu unutmayalım.
Hadi selametle..
-
25 Kasım 2015, 20:16
#9512
Şehiriçi için gücü var da torku yok. Elektrikli motor gibi ara hızlanmaları, gaz kolu da çok boş yarım çevirsen de tam çevirsen de gitmiyo. 8000 devirden 11000'e kadar coşuyo da o zaman normal tüketimin 3-4 katına çıkıyo tüketim.
-
25 Kasım 2015, 20:51
#9513
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Şehiriçi için gücü var da torku yok. Elektrikli motor gibi ara hızlanmaları, gaz kolu da çok boş yarım çevirsen de tam çevirsen de gitmiyo. 8000 devirden 11000'e kadar coşuyo da o zaman normal tüketimin 3-4 katına çıkıyo tüketim.
mengu16 hocam neyin gucu var ama torku yok?siz elektrikli bisikleti neyle kiyasladiniz.daha acik yazarmisiniz.
-
25 Kasım 2015, 21:06
#9514
hakanx1974 adlı üyeden alıntı
mengu16 hocam neyin gucu var ama torku yok?siz elektrikli bisikleti neyle kiyasladiniz.daha acik yazarmisiniz.
Egzoz sesi yok zırıltı geliyo sadece elektrikli bisikletlerin sesine benzer bi şekilde. 5000 devir altında çıkarttırmadıkları egzoz sesi titreşim olarak vuruyo şaseye. Egzoz motoru kasıyosa titreşim artar. Hızlanması da çok az, 2. viteste yavaşlayınca trafikte yarım debriyaj istiyo veya birinci vitese çekeceksin 20km hızla gitmene rağmen.
-
25 Kasım 2015, 21:16
#9515
hocam asla kistas olmaz ama 1200 tnr kullanan arkadasim bile hizlanmasi guzel dedi.benim ciddi anlamda ilk motorum oldugu icin yorumda yapamiyorum.arabami cok agrasif kullandigim icin banada hantal geldi ama arabam 1600cc bu garip 200 cc.araba 115 beygir.bu 24 falandi sanirim.agirliklarida farkli.
-
25 Kasım 2015, 21:28
#9516
Selcuk89 adlı üyeden alıntı
Uzun lafın kısası esasında Atilla Abi.
Ani kalkış hızlanma benzin sarfiyatını arttırır.Olayın belki de %80 i gaz kolundan ibaret.
Kalan %20 lik dilinme lastik basıncı hava filtre elemanı bujilerin durumu ve havanın rüzgar direnci gibi ara nedenler de mevcuttur.
Makine kullandıkça daha az yakacaktır.
Dediğim gibi bu bilgiler ışığında hala yüksek benzin sarfiyatından şikayet edenler gerçekten sorun yaşıyorlardır.
Makineyi orta sehpaya alın benzini fulleyin 300 km sabredin sakin gidin.
Sakin gideceksem bu makineye ne ihtiyacım var diyenlere de pulsarın sakini ybr den daha iyi gidiyor.
üstelik elinin altında şehir içi trafiğinden kaçmana imkan sağlayacak bir gücün de olduğunu unutmayalım.
Hadi selametle..
Doğrudur abicim. Lastik basıncına bile değinmen güzel olmuş. Ben bunları ve stop etme sorunu yaşadığından şikayet eden arkadaşlara yardımcı olabilmek için aslında nasıl motor kullanılması gerektiğini vs vs vs uygun bir uslupla defalarca anlatmaya çalıştım ama vırıltıdan sıkıldım.
Son olarak;
MOTOR NASIL KULLANILIR
Her debriyajı çektiğinizde vites değiştirecekmiş gibi davranacaksın. (zaten genellikle vites değiştirmen ve vites küçültmen yüksek ihtimaldir) O ara gazını vermezsen o motor stop eder. Vitesi düşürmen veya yükseltmen bir şeyi değiştirmez. Debriyajı çekmeye başladığın anda o ara gazını vereceksin.
Motor böyle kullanılır;
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
25 Kasım 2015, 21:38
#9517
ben arabadaki gibi vites dusuruyordum.yarin gaz vererek dusurmeyi deneyecegim.
-
25 Kasım 2015, 22:40
#9518
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Doğrudur abicim. Lastik basıncına bile değinmen güzel olmuş. Ben bunları ve stop etme sorunu yaşadığından şikayet eden arkadaşlara yardımcı olabilmek için aslında nasıl motor kullanılması gerektiğini vs vs vs uygun bir uslupla defalarca anlatmaya çalıştım ama vırıltıdan sıkıldım.
Son olarak;
MOTOR NASIL KULLANILIR
Her debriyajı çektiğinizde vites değiştirecekmiş gibi davranacaksın. (zaten genellikle vites değiştirmen ve vites küçültmen yüksek ihtimaldir) O ara gazını vermezsen o motor stop eder. Vitesi düşürmen veya yükseltmen bir şeyi değiştirmez. Debriyajı çekmeye başladığın anda o ara gazını vereceksin.
Motor böyle kullanılır;
https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ
Söz konusu stop etme şeklinde gaz vermek işe yaramıyo ki, debriyajı çektiğin anda ateşlemeyi kesiyo motor istersen tam gaz ver sonuç aynı. Yeniden marş alması da 5-6 saniye sürüyo beyin resetlediği için.
-
25 Kasım 2015, 23:48
#9519
uzun süredir bakamıyordum arkadaşlar, nedir durum, bu yazılım stop etme meselesini çözdü mü ? başka ne gibi değişiklikler tespit ettiniz bakem
-
25 Kasım 2015, 23:57
#9520
Konu dışı - Pulsardan geçiş yapmak isteseniz ne olurdu ? :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)