Elin agzi torba degil ki buzesin, agzi olan konusuyor
100 km de 3,2 lt sehir ici, 2,3-2,8 (suruse bagli) sehir disi...
en son kastrodan istanbula gelirken, otoyolda 158 gordum, evet 158, hafif meyilli yol.
redline da kullanarak geldim, ortalama bir hesapla gidis donus km de 2,8 yakti (41 tl benzin, 314 km yol, benzin de 4,65) matematik yalan soylemez, biz soyleriz
ve 06/08de 15bin bakimi yapildi.
yani parasi bol bol olan mt-07 alsin tabiki, naked larin piri bence
Ama ekonomik, sorunsuz (az sorunlu), sekilli, gideri olan, uzun yola giden, sehir ici kivrak, orta hallice kalitede olsun istersen, sozum size pulsar nasil diyenler al canim hic cekinme
Ne motormus be, herkes bunu konusuyor, gercekten herkes bu motoru konusuyor, cok sukse yapti (bu segmentte)
Saygilar...
Motor her motorda olduğu gibi ufak tefek sorunlara sahip. Şans bu ya bazılarımıza sorunlu motorlar da rasptlamış olabilir.Ancak fiyatının hakkını veren bir motor.İster şehir içinde ister şehir dışında keyifle kullanacağınız motor.Daha iyileri var mı dır. Var inazuma mesela.Fakat 50ccdaha fazla oldugunı ve fiyatının ve parçalarının fiyatının daha fazla olduğunuda unutmayalım.Bu yakıt tartışması o kadar sıktı ki formu izleyenler hem bıktı.Hem de forumdaşlar birbirini doğru bilgilendirmemek gibi bir kaygıya da düştü.Bence biraz gezilerinizi ve görüntüleri biraz ön plana çıkartalım.
Dağ başında benzin göstergem follofoş oldu son çizgiye indim yakınlıkta benzinlikte yok yokuş aşağılarda mecbur kontak kapatarak indim böyle patika gibi bi yer derken son çizgide kayboldu 2 üç araba gördüm hepsi lpgli en yakın benzinlik 30 km uzakta 20 km tek yön bol virajlı rampalı dağ yolunda tırsa tırsa gittim benzin ha bitti ha bitecek derken derken son çizgi tekrar geldi sonra gene kayboldu derken 30 km gelmişim petrolü görünce ben
Merhaba arkadaşlar genelde motorumla pulsar 200ns uzun yol seyehat ediyorum, surekli olarak 7000-10000 devir araligini kullanmak zorunda kaliyorum ve 1lt benzinle anca 25 km yol katedebiliyorum. Bu sebepten oturu dişli değiştirmek istiyorum 7000 devirde 120 km hizla gidebilecegim motora ve motorun çekişine zararı olmayan bir seçenek var mı ve nereden temin edebilirim bilgisi olan dişli değiştiren arkadaşlar acil yardım???
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------
Arkadaşlar yakıt konusunda bende müzdaripim 1 lt benzınle 25 km gidebiliyorum. Sırf bu yuzden servıse gıttım cozum aradım dedım benım motor cok yakıyor mıllet 1 lt benzınle 35-40 km yol alıyor cevap olarak aldıgım yanıt onlar yalan söylüyor, motorun yakıtı gayet normal...
Şuan motorum 11800 km de
Mengü motoru neden tapagaz sürüyorsun anlamadım ? O gazı birazcık kıssan yine aynı hızda gidecek ama çok daha az yakacaksın. Bir sürü yakıtı yakmadan atıyorsun muhtemelen... Bütün mesele gaz kolunda gazı fazla açmazsanız yakmaz. Bir de uzun yol deyince kimisi 110 - 120 anlıyor kimisi de Mengü gibi tapagaz 140 anlıyor. Siz son gaz giderseniz 4.5 litre yakar, yakmaması mümkün değil. Ne kadar güç, o kadar yakıt...
Kötü örnek olmamak için bugüne kadar yazmadım. Benimki tam bir "hocanın dediğini yap, yaptığını yapma" durumu. Mecbur kaldığım için yazıyorum. Deli gibi motor kullanırım. Limitlerimi dibine kadar zorlarım. Hiç bir şekilde 100 kilometrede 3,5 litreyi geçemedim. Bu motor 100 kilometrede 3,5 litreyi geçiyorsa ayarlarında bir sorun var demektir.
ÖNEMLİ NOT : Bende yaş ve tecrübe var. Bana özenmeyin. Motoru akıllı kullanın ölmeyin. Dediğim gibi "Hocanın dediğini yap, yaptığını yapma"
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Attila abi peki biz ne yapalim sirf kaliteli servis icin 600 km yol gidiyorum 10000 km bakimin da ne gerekiyorsa yapilsin dedim motorumla 1 lt benzinle anca 25 km yol gidiyorum dedim normaldir dedi. Servislerin cogunda 20 liralik casrolun yagi konuluyor ben cinli motoruma bile o yagi koymuyordum, gerekli yerlere servis konusunda sikayette bulunmama ragmen degisen bir sey oldugunu goremedim. Bir an once cs 400 gelmesini beklerken sirf servis yuzune bundan sonraki motorumu honda alacagim en azindan yag gibi basit seylerle ugrasmak zorunda kalmiyacagim. Kaldiki 10000 bakimina 150 tl ucret verdim degisen şeyler en dandik yag, yag filtresi ve hava filtresi degisti. Honda da bu fiyata yakin bir ucret aliniyor en azindan servis icin 600 km yol gidip gelmekten kurtulurum. Millet parcasi ucuz diyecektir belki pulsarin ama kaza yapmadiktan sonra parca degismeye ne hacet kaldiki daha motoruma yeni Dz marka zincir taktirdim 250 tl verip ayrica metzeler lastik taktirdim ve degismemiz gereken bu tur seylerde motor markasinin bir onemi yok. Hani derlerya ev alma komsu al bundan sonra aklimdan cikarmiyacagim motor alma servis al cumlesini...
8.3 litre benzinle 175km yol yaptı. Tam doludan hiç çizgi kalmayıncaya kadar. 4.742 litre yakmış oluyor 100km'de. Çeşitli km'lerde fotoğraflarım var. Başlangıçtaki depo seviyesinin videosu da var. Akşam koyarım onları da. Depoyu taşana kadar doldurmadım diyelim en iyimser tahminle 7.5 litre yaksın. O zaman da 100km'de 4.285 litre yakmış oluyor. Düzde ve yokuş aşağı 130km hızı geçmedim ortalama 125 ile sürdüm. Yokuşlarda tapagaz 6. vites ne kadar giderse. 1 kere yokuş aşağı 1 kere de düzde 150km hız yaptım. Tüketim bu. Motorun canını alsam kendimi tehlikeye atacak kadar hızlı sürsem daha da çok benzin yakardı.
Çeyrek gazla 90km hızla çok rahat gidiyor motor, 130km hıza yakın gitmek için neredeyse tam gaz istiyor. Daha az nasıl yaksın, bu sürüşle 3.5 litreyi geçmeyenler 90'la gidince 2 litremi yakıyor ? Düz yolda 150km hıza çıkan 200'lük bir motorda ne gibi sorun olabilir de fazla yakıyor ?
Benzin aldığım yerden Mondial'e 20 lira benzin aldığımda 150km yol yapıyor bu arada, gayet kaliteli kullandığım benzin.
Benzin göstergesi sıfırlandığın da kaç km gidiyor deneyen oldu mu ? Şehir içinde bir depo ile 300 gidiyor sanırım.
Ozelden yaz bana sikayet hatinin numarasini veriyim bi ara sikayet ettiysen yapacak bisi yok motosikletin cok yakabilmesi icin 2 neden var 1 supap 2 buji baska bi olayi varsa zaten onlar cok yaktirmakla kalmaz isinir veya kirar bi yeri seninkinde baska bi olay var 3 buji 2 bobin var bu motorda 2 bujiyi iptal etsende calisiyo yuksek devirde fark ediyo onlara hep bakmak gerek belki bobinin biri arizali 5 liralik seydir belki
Devamlı uzun yol yapıyorsanız 400-500-600 cc ler düşünülebilir 6 vites 6.000 devir aşağısı tat vermiyor ön dişliyi büyültürseniz 7.000 devir aşağısı cansızlaşır moral bozar bütçem olsa hemen basacam 600 cc beklentiler bir süre sonra yükseliyor şimdi onlarda çok yakar ama yapacak bir şey yok pulsar düşük cc yerine ilk motor olur sonrası malum bir süre sonra yetmiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:13 ----------
Son çizgide bittikten sonra benzin baya gidiyor 30 km kadar gittim depoda hala benzin vardı
Arka dişliyi 37 t yapmam konusunda tavsiyede bulunan arkadaşlar oldu sizce uygun olur mu? ayrıca Bizim pulsarlar 1 lt benzinle 25 km yol gıdıyor cıf sılındırlı 600 luk makınelerlerle eş değerde yakıyor. Bu sezondan geçti artık inşanlah yeni sezonda honda 750 nc x dusunuyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
En çok canımı sıkan da servislerin beklentileri karşılamaması, iyi ki motorum bana yakıt dışında bir problem çıkarmadı yoksam nasıl yaptırabilirdim bilemiyorum heralde kargoya verip istanbula oktay ustaya yollardım ve bir yandan da kafayı yerdim.
Mengü kardeşim tekrardan merhaba az önce yoldan geldim tam 300 km.Giderken fulledim son 50 km tekrar fulledim tam 253 kmdeyken benzin aldım 8.41 lt yakmışım.Senin için hesapladım bide üşenmedim 3,3 lt yapıyor ortalaması.Birazdan becerebilirsem fotolarınıda atacam.
Ha unutmadan 2 kişiydik ve arkada tam dolu 45 lt li çantada vardı ve motorun anasını ağlattık....
Arka dişli biraz masraflı oluyor 10.000 devirde gidipde birde az yakmasını beklemek mantıklı değil son çizgide bittikten sonra 30 km daha gittim depoda hala benzin vardı son 2 çizgiye çabuk düşüyor sonra yavaş yavaş düşmeye başlıyor son çizgi bitti baya gittim sonra son çizgi bir süreliğine geri geldi şaşırdım 30 kmden sonra depoda hala benzinin olması şaşırttı belkide kaç kuruş yaktığını hesaplama şekliniz yanlış ne karad yaktığını hiç hesaplamadım ama göstergeye göre iş yapmazdım
https://www.youtube.com/watch?v=G4o5_a4ewlQ
Depo seviyesi ve km sayacı, videolu çekim.
100km yol gittikten sonra deponun durumu.
102km'de bir çizgi daha indi.
102km'deki Odometre durumu
164km'de tek çizgiye düştü. Bundan sonra 90km hızla gittim benzinim bitip yolda kalmayım diye.
176km'de son çizgi de gitti.
2234km'de teste başlayıp 2409km'de bitirdim.
Kardeş benim motor bu kadar yaksa bende onu yakarım hemde benzin döker yakarım..En kısa zamanda bi servise göster.
benim motor da suan 530 km de.aldıgımdan beri 80 tl lik benzin koymustum toplam.523 km ye kadar 80 tl lik benzinle idare etti.göstergede hiç yok gözüküyodu ama depoyu açıp baktığımda bi 20 30 km daha gideri var gibi gözüküyodu.bugun yinede bi 40 tl daha koydum motor zarar görmesin diye.yani 80 tl ye 540 km yol yaptı diiyebilirim.tabi mengunun motoru niye o kadar cok yakar bilemiyorum.can sıkıcı bi durum ama
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)