Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
20 Haziran 2015, 23:26
#6621
Cümleten selamın aleyküm arkadaşlar. Bende şu sıralar Pulsar almak istiyorum.Fakat arkadaşlarım SYM Wolf ve Suzuki inazumayı almamı öneriyolar.
Daha önce YBR 125,Mondial MH drift gibi motorları toplamda 100.000 km kadar kullandım.Özelliklede MH drift hiç yolda bırakmadı. Mersin-Konya arası olsun Mersin-Adana,Mersin-Kayseri olsun uzun yolda dahi kullandım.Çin almayın demelerine ragmen MH drift benim çok kahrımı çekti.
Pulsarı yaklaşık 2 haftadır araştırıyorum. Canlı olarakda gördüm ama test sürüşü yapmadım hiç.
Diyeceğim o ki Pulsar almaya değer bi motor mudur ? Verdigimiz paranın hakkını alabilirmiyim sizce ? Wolf ve inazuma arasından sizce pulsarı tercih etme nedenim nelerdir ? Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim..
Reklamlar
-
20 Haziran 2015, 23:39
#6622
mrbodd adlı üyeden alıntı
Herkese iyi akşamlar,
Pulsarımı yaklaşık 2000 km önce 8200de ikinci el olarak aldım.
10.000 bakımını beklemeden 9200'de bakıma verdim. Bakımda ön arka fren balataları, hafa filtresi, yağı değiştirildi ve radyatör suyu kontrol edildi. toplamda da 200 TL istendi. Ücretin içinde sıkılan temizleme spreyine yazılan 10-20 TL gibi bir para da vardı (listede). Biraz fazla olduğunun farkında olarak ödedim. Buraya kadar problem yok. Motoru servisten alıp eve geldim ve daha önce olmayan bir zınlama/vınlama sesi geliyordu ilk etapta nerden olduğunu anlamadım sonra farkettim ki arka frene basınca ses azalıyor. İnternete girdim baktım arka balata değiştiğinde bu şekilde ses olur normaldir bikaç yüz km sonra geçer deniliyordu. Ertesi gün arkadaşımla toplamda 250 kmlik yol yaptık ve ses halen vardı. Servise götürdüm ve resmen daha dinlemeden "ondan bişey olmaz bikaç güne geçer" diyerek başlarından savar bir cevap verdiler. Sonuçta servis bu şekilde kendinden emin konuşuyorsa böyledir heralde dedim ve cevabı kabul ettim biraz daha kullandım motoru. Bu arada internette balataya pislik kaçmış olabileceği yazıyordu motoru yıkattım arka diske özellikle tazyikli su tutturdum. Sonuç aynı motor pırıl pırıl heryerine tazyik işledi ama hala ses var. Geçmedi normal mi hala böyle olması diye 150 km sonra bir daha gittim durumu anlattım arka balataya sprey sıktılar lütfedip. Eve kadar idare etti evde yine ses. ev yolum da 10 km.
Bakımın üstünden 700 km geçtikten sonra (3. kez) hala geçmediğinden servise götürdüm. bu sefer biraz ısrarcı olarak bakın arka frenle ilgili bu iş siz bence balata değişimi için diski çıkardığınızda bir şeyleri birbirine sürtecek şekilde taktınız yanlışlıkla bu sürtme sesi bundan geliyor bence dedim. Daha motora uzaktan bakarak bu kesinlikle arka mil arızası garantiden mil isteyelim dediler. Bunun üstüne arka mil ile fren pedalının bağını sordum "kendini kasar ondan yapar dediler" peki o zaman değiştirelim garantiden dedim ve 2 haftaya yakın parça bekledim. Mil geldi takıldı ses kesilmiş gibiydi (temizleme spreyi de sıktılar değiştirince) eve geldim motoru yanaştırırken inceden yine başladı ses ve ertesi gün kaldığı yerden aynı desibelde devam etti. Birkaç gün öyle kullanmak zorunda kaldım ve ardından geçtiğimiz cuma yine götürdüm. Bakın bu mil de değişti sizden ricam şu arka fren tertibatını bir sökün lütfen ben eminim ki ondan kaynaklanıyor dedim. Tamam dediler. Akşam motoru almaya gittim sorun neymiş dedim. Balataya pislik kaçmış dediler temizledik zincir ayarı yaptık sprey sıktık test ettik kesinlikle ses yok artık dediler. Tamam dedim sağolun gerçekten de Cuma günü ses yoktu. Bugün de akşama kadar ses yoktu. Ancak akşam yine başladı sanırım bu sefer spreyi bol sıktılar öncekine göre 2 gün sürdü etkisi. Ancak bu sefer de sıktıkları spreyin ne olduğunu merak ediyorum çünkü ön frenimde resmen tutmuyor WD40 mı sıktılar nedir anlamadım (WD40 kesinlikle disklere sıkılmaz)
Bajaj - Kuralkan, eğer bütün servisleri bu gittiğim servis gibi kalifiye olmayan haldeyse, bıraksın bu işi.
Bu servis kalitesi çin motoruna bile yakışmaz ya ona yakışır ancak derim.
Motordan çok memnunum, Bajaj güzel iş yapmış ama satış sonrası bu kadar kalitesizken ve piyasanın tutmasından şımararak plaka ruhsat ile beraber neredeyse 10 bin liraya isteniyorsa bu motora en azından servis ağı hakkını versin.
Servisin ismini şu anda yazmayacağım.
Haftaya son kez götürüp durumu anlatacağım. Halen bir çözüm bulunamazsa başka bir Bajaj servisini deneyeceğim.
Durumu şikayet edebildiğim en üst mercilere kadar her yere yazacağım.
Motoru alanlara hayırlı olsun, servisinde bu şekilde bir kalifikasyon sorunu var gördüğüm kadarıyla.
Herkesin tekeri düz bassın.
Mart 2014'te yazdıydık bu sorunlar ile karşılaşılacağını ama müşteri yalan söylüyor dediler
Eğer frenaj gücün azalmış ise WD40 veya muadili ince yağlayıcılardan sıkmışlardır. WD 40 aslında nem uzaklaştırıcı olduğu için ilk etapta fren az tutar ama daha sonra fren gücü yerine gelir. Ama usta sıfatı altında iş yapan lakjsdhfaskjfhasd hıyarlar sana bunu söylemeliler, frene yağ sıktık demeliler, yoksa ayzek gibi seni de 2,80 uzatırlar yolun ortasına.
4 - 5 kere aynı servise gitmeye lüzum yok, servise gitmeye de lüzum yok aslında, büyük motorlara bakan ustalara bir git.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:34 ----------
gloryordeath adlı üyeden alıntı
Cümleten selamın aleyküm arkadaşlar. Bende şu sıralar Pulsar almak istiyorum.Fakat arkadaşlarım SYM Wolf ve Suzuki inazumayı almamı öneriyolar.
Daha önce YBR 125,Mondial MH drift gibi motorları toplamda 100.000 km kadar kullandım.Özelliklede MH drift hiç yolda bırakmadı. Mersin-Konya arası olsun Mersin-Adana,Mersin-Kayseri olsun uzun yolda dahi kullandım.Çin almayın demelerine ragmen MH drift benim çok kahrımı çekti.
Pulsarı yaklaşık 2 haftadır araştırıyorum. Canlı olarakda gördüm ama test sürüşü yapmadım hiç.
Diyeceğim o ki Pulsar almaya değer bi motor mudur ? Verdigimiz paranın hakkını alabilirmiyim sizce ? Wolf ve inazuma arasından sizce pulsarı tercih etme nedenim nelerdir ? Bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim..
Çinli drift kadar kahır çekmez bu motor, daha kötüdür demiyorum, ama drfitin yağını dahi eksik koysan yaz günü 500 km gider. Ön fren balatası 2,5 lira, arka 10 lira. Bozulmaz, düzülmez ayar istemez bir motor.
Bu motorda denge sensörü, stop etme, arka fren kilitlenmesi gibiufak fakat mide bulandırıcı sıkıntılar var.
İlla drfit gibi sorunsuz olsun dersen SYM WOLF al, 1-2 hafta uğraşır, sıkıntıları çözerim, kendim adam ederim dersen bu motor da alınır.
SYM'nin parçası çok pahalıdır Pulsara nazaran
SYM daha az yakar, 3 değil 33 buji taksan bile.
SYM daha kalıplı ve yakışıklı duruyor
Her iki motor için koruma, orta sehpa ve arka çanta aparatları İRF tarafından üretiliyor, mevcut ama pahalı.
SYM ilerde masraf açarsa, kaç paraya toplanır, acaba toplanabilir mi? bunları düşün taşın ona göre motor al.
Pulsar daha yaygın ve parçası daha ucuz.
-
20 Haziran 2015, 23:42
#6623
Benim 150'lik çinlinin ön fren kaliperi orjinal değil. Paslanınca temizlemeye üşendim elimde olan 150'lik scooter kaliperini taktım. Çıplak gözle kaliperler aynı görünmesine rağmen fren diskine 2-3 mm içten basıyo. Fren balatasında kullanılmayan bir kısım var bundan dolayı. Her 2000km'de bir balatayı söküp taşlamak gerekiyo yoksa cik cik ötüyo bi de fren diskini sıkılı tutuyo sürekli. Belki öyle bi sorun vardır Pulsar'da da. Balatanın tamamı diske temas etmiyodur.
-
21 Haziran 2015, 00:04
#6624
Bugun bmw servisinde calisan bir abimiz sagolsun bizzat ziyaretime geldi esine ehkiyet vermistik kuzenini getirmis beni sormus kaza yaptigimi ogrenince ziyaretime geldi nasil oldu falan derken anlattik olayi videoyu izlettim bi sorum bizim servisten anlayan vardir belki dedi aksam ustu aradi yuzde 99 yazilim diyorlar yuzde 1 lik kismida elektrik tesisati incelenmeli dedi eger bir arza gorunmez ise yazilimdan oldugunu belirtti 2-3 sene kadar once bmw 1200gs lerde benzer sorunlar yasamislar cihazlara bakmislar arza falan gorememisler onlardada bu sorun ve farkli mod suruslerinde farkli modda oldugu gorundugu halde kullanim modunun degismedigini tespit etmisler hemen butun araclarini yazilim guncellemesi adi altinda cagirip yazilimlari degistirmisler bakalim bizden ne cikacak merakla bekliyorum teker kitleme olayina gelince anlik guc kaybindan teker kaymistir sen kitledi sanmissindir dediler
-
21 Haziran 2015, 00:20
#6625
Bu bahsettiğiniz denge sensörü arka fren kitlemesi falan 2015 modellerinde değişen parçalar ile hala güncel bi şekilde mevcutmu yoksa devam etmektemi ? Ve bu sorunlar hepsindemi çıkıyor yoksa şansa kadere mi ?
-
21 Haziran 2015, 00:26
#6626
ayzek adlı üyeden alıntı
Bugun bmw servisinde calisan bir abimiz sagolsun bizzat ziyaretime geldi esine ehkiyet vermistik kuzenini getirmis beni sormus kaza yaptigimi ogrenince ziyaretime geldi nasil oldu falan derken anlattik olayi videoyu izlettim bi sorum bizim servisten anlayan vardir belki dedi aksam ustu aradi yuzde 99 yazilim diyorlar yuzde 1 lik kismida elektrik tesisati incelenmeli dedi eger bir arza gorunmez ise yazilimdan oldugunu belirtti 2-3 sene kadar once bmw 1200gs lerde benzer sorunlar yasamislar cihazlara bakmislar arza falan gorememisler onlardada bu sorun ve farkli mod suruslerinde farkli modda oldugu gorundugu halde kullanim modunun degismedigini tespit etmisler hemen butun araclarini yazilim guncellemesi adi altinda cagirip yazilimlari degistirmisler bakalim bizden ne cikacak merakla bekliyorum teker kitleme olayina gelince anlik guc kaybindan teker kaymistir sen kitledi sanmissindir dediler
bmw lerdeki yazılımsal problem yeni bir olay değil. 2000 li yıllarda bir arkadaşım RT1150 almıştı bu yazılımsal sorun ondada çıktı 2 aylıkken. borusandan aldığı için onlara iade için başvurdu kabul edilmedi tabi tamir ettirelim demişler. bizimkiside değişim istemiş yeni bir tane RT1150 istemiş onuda kabul etmemişler. oda dava açtı para iadesine karar kılmış mahkeme. neyse sonra gitti GS1150 aldı onda problem yoktu.
ankara usulü bir fıkra anlatayım.
adamın biri bir yakının kaybetmiş. mezara defnetmek için mezarlığın yolunu tutmuşlar.
mefta mezara konurken dualar okunmaya başlamış adamın gözü ilerdeki mezarlıkta gözüne orta yaşın üstünde bir kadın ilişmiş.
mezarın başında tuhaf hareketler yapıyormuş kadın.
mezar taşına giderek eteğini kaldırıp kaldırıp indiriyormuş.
adam yakının defnettikten sonra kadının yanında almış soluğu.
merak içinde utanarak sormuş.
adam - hanımefendi sizin ne yaptığınızı anlayamadım az önce bir şeyler yaptığınızı gördüm ne yapıyordunuz demiş.
kadın - bu mezardaki benim rahmetli kocam hep bana derdi seninki ölüyü diriltir ara sıra gelip gösteriyorum umut dünyası demiş.
bunu niye anlattım umut herkese lazım.
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
21 Haziran 2015, 00:35
#6627
Herkese selamlar Ayzek kardeşim çok büyük geçmiş olsun umarım en yakın zamanda eski sağlığından daha iyi olursun. Bende pulsar kullanıcısıyım 2015 var bende de ama hiç bi sorun yok ama kafama takılan şey bu stop etme sorunu. Belki de yanlış hatırlıyorum ama bunu kesin bi yerde gördüm bi abimiz rölanti sensörünü değiştik sorun ortadan kalktı diyordu ama hiç hatırlamıyorum kimdi hangi ortamda yazmıştı ama bende rölanti sensöründen şüphe ediyorum çünkü devir dalgalanmasınıda o yapar bence
Herkese iyi geceler
-
21 Haziran 2015, 00:36
#6628
gloryordeath adlı üyeden alıntı
Bu bahsettiğiniz denge sensörü arka fren kitlemesi falan 2015 modellerinde değişen parçalar ile hala güncel bi şekilde mevcutmu yoksa devam etmektemi ? Ve bu sorunlar hepsindemi çıkıyor yoksa şansa kadere mi ?
kadere 45 gibi bir durum var galiba.
-
21 Haziran 2015, 00:40
#6629
Bugün Keşan serviste motorumun ilk bakımı yapıldı . Ağbi kardeş çalışıyor. Yerler pırıl pırıl. Bir damla yağ yok. Sorduğum her şeye cevap verdiler. Ulaşılabilen bütün vida civata ne varsa elden geçti. Zincirim yağlandı. Motoru verdiğimden daha temiz aldım. Ciddi özen gösterdiler çünkü. Ücreti bayıldım mutlu şekilde ayrıldım.
-
21 Haziran 2015, 00:44
#6630
Jpc adlı üyeden alıntı
Herkese selamlar Ayzek kardeşim çok büyük geçmiş olsun umarım en yakın zamanda eski sağlığından daha iyi olursun. Bende pulsar kullanıcısıyım 2015 var bende de ama hiç bi sorun yok ama kafama takılan şey bu stop etme sorunu. Belki de yanlış hatırlıyorum ama bunu kesin bi yerde gördüm bi abimiz rölanti sensörünü değiştik sorun ortadan kalktı diyordu ama hiç hatırlamıyorum kimdi hangi ortamda yazmıştı ama bende rölanti sensöründen şüphe ediyorum çünkü devir dalgalanmasınıda o yapar bence
Herkese iyi geceler
Öncelikle cok tesekkur ederim bendeki sorun stop etme degil tamam bu durum oldugunda stop ediyor ama bence ayni degil stop edenlerde bendeki gibi vuku bulmuyor olay ben resetleme diyorum teknik acidan adi belki daha farklidir bende bu olay disinda en ufak bir problem olmadi ne vites degisirken stop etme nede baska birsey
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
21 Haziran 2015, 01:52
#6631
Değerli arkadaşlar;
“bir şeyin şüyuu vukuundan beter diye” söz vardır. Yani bir şeyin dedikodusunun yapılması, onun gerçekleşmesinden daha kötüdür anlamında kullanılan bir söz.
Biraz bu mesele de öyle oldu. Ben bu konuda şikâyeti olan varsa servisimize gidebilir, eğer ikna olmadı ise ya da şikâyetinin devam ettiğini söylüyorsa fabrikamıza bizzat başvurabilir derken laf olsun diye söylemiyorum. Eğer İstanbul dışından başvuru varsa yakıt bedelini de karşılayarak ürünü fabrikamıza alalım. Hakikaten tespit edilen bir durum söz konusu değil. Yoksa böyle bir arıza üstün körü geçilebilir mi? Biz her şikâyeti Bajaj ile paylaşıyoruz. Bir tespit olursa emin olun tereddütsüz tüm ürünlerde gereği yapılır. Fabrikaya bugüne kadar alınan iki üründe de bir sıkıntı yaşanmadı. Kısmen kullanıcı hatalarından kaynaklanan, yanlış debriyaj kullanımından kaynaklanan tespitlerimiz var. Kendileri ile de paylaştık. Çağrımız açıktır.
Forumlarda görüyoruz, onlarca arkadaşımız yaz mevsimi sebebi ile uzun yollarda güvenle seyahat ediyorlar. Biraz önce bir forumdan almış olduğum haber de aşağıdadır. Buna rağmen ben ilave olarak başka bir şey söyleyemem. Takdir sizlerindir.
Saygılarımla…
ekrem_ata@kuralkan.com.tr
-
21 Haziran 2015, 02:21
#6632
Bu benzin deposuyla uzun yol nasıl çekilir bilmiyorum 100km'de 4 litreden fazla yakmasına rağmen kullanılabilir 9.6 litre benzin deposu var. Eski motorumda 14.5 litre depo var 14 litresi kullanılabiliyor bir depoyla 450km yapıyorum İstanbul-Ankara mesefesi.
Bajajın testinde 110 km hızla 3.65 litre yakmış 130km ortalama giderseniz 4.5 litreleri görüyo benim gözlemime göre. Uzun yol motoru olması için 18 litre depo lazım Pulsara. Ankara çevresinde gezeyim desem bile 1 depo bi gün götürmüyo bir yerde yolda bırakır mutlaka.
-
21 Haziran 2015, 03:24
#6633
Ayzek, dostum çok geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda iyileşirsin.
Ben açıkçası 200 SS den yavaş yavaş uzaklaşmaya başladım bunları okudukça. Önümüzdeki hafta para elime geçecek. Ama muhtemelen KTM veya benzer ayarda bir motora gidecek.
Yılmadım 10-12 sayfa komple okudum.
Bir kaç şey gözüme takıldı ve hoşuma gitmedi.
1) Ekrem bey ilk mesajda gayet nazik bir dille yaklaşmış. Güzel bir yazı olabilirdi. Ama içinde bir cümle var ki herşeyi mahvetmiş:
Bir motorun kilitlenmesi olarak ifade ettiğimiz hadise ancak zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana gelebilir. Aksi halde böyle bir hadisenin meydana gelmesi mümkün değildir.
Ben altımdaki apache'de bile gazı bir anda kestiğimde arka tekeri kaydırabilirken çok daha yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motorda enjektörlerin yakıtı kesmesi durumunda bunun olması çok olası.
Bu zaten yukarıda açıklanmış. Ama atlanan nokta ise bir servise gelsin bakalım öyle konuşalım mantığında yazılmış bir paragrafın içinde bu cümlenin olmasının tek bir anlamı vardır. O da karşı tarafı baskılamak. Niyet odur değildir bilemem ama görünen bu.
Keza kitlememiş de olabilirdi. Ama göstergelerin gitmesi bile acemi birisinin panikleyip motoru yatırmasına sebep olabilir. Böyle bir durumda savunmaya geçmek, çok hoş gelmedi bana. Kuru bir geçmiş olsun bile daha işlevsel olurdu.
2) Anladığım doğruysa bu motor aynı şikayetten 3 kere servise gitmiş ve üçünde de aynı çözüm uygulanmış. Anlamıyorum ben bu arkadaş psikopat değil sanırım? Servise giderek zaman harcıyor. Para harcıyor. Çok pimpirikli bile olsa yav 3 dür adam aynı şikayetten servise gidiyorsa vardır bir sıkıntısı. E üçünde de aynı çözüm olan akü değişimi uygulanıyorsa bunun yanlış olduğunu görmek için ne mühendis ne de tekniker olmaya gerek var. Şimdi bu motoru siz sattıysanız ve üçtür aynı şikayetten geri geliyorsa alın adam gibi baştan aşağı inceleyin bir aleti.
Çözümü veya sorunu bulamadıysanız olmadı iade alın yeni makina verin. Kullanan adam çözecek değil ya bu sorunu?
E bunu yapmazsanız sonuç ortada.
Benim 12 sayfada gördüğüm şu:
- Ne Bajaj'ın ne Kuralkan'ın ne de servisin hala sıkıntının ne olduğuna dair bir fikri yok 3 kere servise gitmiş olmasına rağmen.
- Taziyeler, bakıma almalar vs. bunlar hoş şeyler.Sonrasında belki ürün değişimi vs. İyi de. Adam gitti? Ağız burun dağıldı? Kaburga kırık. E bu sorundan 3 kere servise gitmiş? Kaza olana kadar neredeydiniz?
- Kimse kusura bakmasın benim canım kıymetli. Ağzı burun dağıldıktan sonra Kuralkan bütün hasarı karşılasa ne farkeder? O yüzden bu sorunu olan aletler geri çağırılıp çözüm bulunana kadar Bajaj bitmiştir benim için.
__________________________________________________ __________________________________________________ ____
Tamam bende sevmiyorum özellikle Japon markalarının motoru satıp arkadan yedep parçadan fahiş fiyatlarla kullanıcıyı düdüklemesini. Eyvallah. Bajaj fiyat/performans ve yedek parça konusunda başarılı eyvallah. Ama düşeceksem kendi eşşekliğimden düşeyim. Motorun altımda dağılmasından değil.
Not: Kimse üzerine alınmasın yanlış anlamasın, isteyen istediğini alır, satar kimseye karışmam. Ama bunlar benim görüşlerim. Sürç-ü lisan ettiysek affola.
-
21 Haziran 2015, 03:28
#6634
-
21 Haziran 2015, 08:33
#6635
ayzek adlı üyeden alıntı
Bugun bmw servisinde calisan bir abimiz sagolsun bizzat ziyaretime geldi esine ehkiyet vermistik kuzenini getirmis beni sormus kaza yaptigimi ogrenince ziyaretime geldi nasil oldu falan derken anlattik olayi videoyu izlettim bi sorum bizim servisten anlayan vardir belki dedi aksam ustu aradi yuzde 99 yazilim diyorlar yuzde 1 lik kismida elektrik tesisati incelenmeli dedi eger bir arza gorunmez ise yazilimdan oldugunu belirtti 2-3 sene kadar once bmw 1200gs lerde benzer sorunlar yasamislar cihazlara bakmislar arza falan gorememisler onlardada bu sorun ve farkli mod suruslerinde farkli modda oldugu gorundugu halde kullanim modunun degismedigini tespit etmisler hemen butun araclarini yazilim guncellemesi adi altinda cagirip yazilimlari degistirmisler bakalim bizden ne cikacak merakla bekliyorum teker kitleme olayina gelince anlik guc kaybindan teker kaymistir sen kitledi sanmissindir dediler
Doğru söylemiş. Mevzu salihe ersin bu konuyu konuşalım. Ben yola çıkıp 50-60 kilometrelerde hızlıdan yavaşa, yavaştan yavaşa bir kaç kez kırmızı anahtarı kapadım. Motor durana (senin teker kitlenmesi dediğin şey) (veya ben öyle anladım) kadar aradan nereden baksan en az 4-5 saniye geçiyor. Debriyaja basmak için haydi haydi yetecek bir zaman bu.
Servisin üç defa akü değiştirmesi senin de bunu kabul etmen bence acemilik. Önceki mesajlarının birinde şenliğe geldiğinde Hintli mühendis motoru burada bırak ıcığını cıcığını elden geçirelim demişler bırakmamışsın o ikinci hata. Hadi o gün bırakmadın aradan iki hafta geçmesine rağmen fabrikaya götürmemişsin üstelik binmişsin o da üçüncü hata.
Akü daha ikinci defa değiştiğinde sorun ortadan kalkmayınca fabrikaya götürüp kafalarına atman lazımdı o motoru. Bu motor kaçıncı motorun ve kaç kilometre tecrüben var ben onu merak ediyorum. Gördüğüm kadarı ile bu motoru ilk motor olarak veya üç günlük tecrübe ile alan çok arkadaş var. Bu kadar şey üst üste binmesi hayır değil. Benim naçizane fikrim ne yap yap motordan kurtul. Eğer böyleyse bu motor ilk motor veya az tecrübe ile kullanımı idealize edilebilecek bir motor değil. Allah korusun yarın daha kötü şeyler yaşayabilirsin.
Tekrar çok geçmiş olsun.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
21 Haziran 2015, 10:54
#6636
Ekrem bey öncelikle bu kadar kişinin benzer sorunu yaşaması psikoloji ile açıklanamaz bende tamir alanında bir firmada çalışıyorum benim alanımda da mesela kullanıcı cihazı açmayınca adaptörüne bakar , adaptörümde ısınıyor der oysa o adaptör hep o ısıdaydı.
Dolayısı ile servisler ve usta kafası genelde sorunlar çok tekrar etmeyince ciddiye almaz.Ama mühendislik böyle değildir en ufak bir geri dönüşün bile kontrol edilmesi lazım ve faydalı , ek olarak size geri dönüş sağlayan bir müşteri kadar değerli birşey yoktur.Bu sizi ileriye taşır.
Kolay olan yok demek , abartıyorlar demektir doğru olan ise bu olumsuz geri dönüşlerden ders çıkarmaktır.Varsayalım ki herkes birbirinden etkilenip böyle bir sorun yaşıyor hissine kapılıyor Mimar Sinan'ın eğik minare hikayesini okumuş olmalısınız.
Böyle sorunu olan bir motoru fabrikaya bırak inceleyelim yerine(motoru kullanan adam bu sorunu görüyor zaten dolayısı ile motor onun için ihtiyaç bırakmak istemez) , koskoca firma 3 tane bajaj pulsar kiralar veya ayırır der ki sorun yaşayan arkadaş bize ulaşsın (servis kayıtlarından da teyit edersiniz sorunu yaşadığını), geçici motorunu alsın , motorunu bize kontrole bıraksın.
Belki yazmışımdır arkadaş arasında söylüyorum "bir motor bakıyorum bir kademe üst , kullanıcıları aşık gibi herkesin ufak tefek sorunları var ama kimse şikayet etmiyor" diye.Evet aşk gibi ama ben üçüncü sayfa haberlerinde ki kendisini vuran sevgilisini affeden aşık değilim ve bu olay ciddi.
Mevcut motorumu değiştirmeyi düşünüyorum , Pulsar'a bakıyorum , iyi analiz edip böyle bir boşluğu yakalamışsınız lütfen bu sorunun üzerine eğilip , konuyu ciddiye alın ve bu fırsatı harcamayın.Uzun vadede kazanan siz olursunuz.Kendi namıma Atilla abinin tanımladığı herhangi bir sorunda bunu toparlayacak becerisi ve tecrübesi olmayan bir kullanıcı olduğumdan bu forumda benzer sorunu yaşayıp serviste sorunum çözüldü diyen en az 3-4 mesaj görmeden ve ikna olmadan.Bajaj pulsar benim için beklemeye geçen bir motor emektarla bir süre daha devam edeceğim.
Not: Muhtemelen servislere soruyorsunuz sorunu ve onlarda yok abi herşey yolunda diyordur , Mecidiyeköy'de gerçekten ekstra bir servisiniz var motoru alacak olursam fiyata bakmadan onlardan alacağım ama onlar bile böyle bir sorunu kabul etmedi.Dolayısı ile sizi yanıltmayacak olan kullanıcı dönüşleridir.Satış anlık , pazarlama ise süreklidir bunu gözönünde tutacağınızı ümit ederim.
Saygılarımla
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar;
“bir şeyin şüyuu vukuundan beter diye” söz vardır. Yani bir şeyin dedikodusunun yapılması, onun gerçekleşmesinden daha kötüdür anlamında kullanılan bir söz.
Biraz bu mesele de öyle oldu. Ben bu konuda şikâyeti olan varsa servisimize gidebilir, eğer ikna olmadı ise ya da şikâyetinin devam ettiğini söylüyorsa fabrikamıza bizzat başvurabilir derken laf olsun diye söylemiyorum. Eğer İstanbul dışından başvuru varsa yakıt bedelini de karşılayarak ürünü fabrikamıza alalım. Hakikaten tespit edilen bir durum söz konusu değil. Yoksa böyle bir arıza üstün körü geçilebilir mi? Biz her şikâyeti Bajaj ile paylaşıyoruz. Bir tespit olursa emin olun tereddütsüz tüm ürünlerde gereği yapılır. Fabrikaya bugüne kadar alınan iki üründe de bir sıkıntı yaşanmadı. Kısmen kullanıcı hatalarından kaynaklanan, yanlış debriyaj kullanımından kaynaklanan tespitlerimiz var. Kendileri ile de paylaştık. Çağrımız açıktır.
Forumlarda görüyoruz, onlarca arkadaşımız yaz mevsimi sebebi ile uzun yollarda güvenle seyahat ediyorlar. Biraz önce bir forumdan almış olduğum haber de aşağıdadır. Buna rağmen ben ilave olarak başka bir şey söyleyemem. Takdir sizlerindir.
Saygılarımla…
ekrem_ata@kuralkan.com.tr
-
21 Haziran 2015, 11:50
#6637
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Doğru söylemiş. Mevzu salihe ersin bu konuyu konuşalım. Ben yola çıkıp 50-60 kilometrelerde hızlıdan yavaşa, yavaştan yavaşa bir kaç kez kırmızı anahtarı kapadım. Motor durana (senin teker kitlenmesi dediğin şey) (veya ben öyle anladım) kadar aradan nereden baksan en az 4-5 saniye geçiyor. Debriyaja basmak için haydi haydi yetecek bir zaman bu.
Servisin üç defa akü değiştirmesi senin de bunu kabul etmen bence acemilik. Önceki mesajlarının birinde şenliğe geldiğinde Hintli mühendis motoru burada bırak ıcığını cıcığını elden geçirelim demişler bırakmamışsın o ikinci hata. Hadi o gün bırakmadın aradan iki hafta geçmesine rağmen fabrikaya götürmemişsin üstelik binmişsin o da üçüncü hata.
Akü daha ikinci defa değiştiğinde sorun ortadan kalkmayınca fabrikaya götürüp kafalarına atman lazımdı o motoru. Bu motor kaçıncı motorun ve kaç kilometre tecrüben var ben onu merak ediyorum. Gördüğüm kadarı ile bu motoru ilk motor olarak veya üç günlük tecrübe ile alan çok arkadaş var. Bu kadar şey üst üste binmesi hayır değil. Benim naçizane fikrim ne yap yap motordan kurtul. Eğer böyleyse bu motor ilk motor veya az tecrübe ile kullanımı idealize edilebilecek bir motor değil. Allah korusun yarın daha kötü şeyler yaşayabilirsin.
Tekrar çok geçmiş olsun.
Şimdi atilla abicim bu motor şahış olarak kendi adıma aldığım ilk motor ama ilk motor deneyimim değil sürücü kursunda A2 ögreticiliği yapmaktayıp 2003 yılından beride çalışmaktayım 2006 yılından sürücü kursunun motorlarını kullanırım bu zamana kadar olan süre zarfında en ufak bir kazam dahi olmadı genelde böyle formlarıda kullanmam bendeki arzadan dolayı forma üye olmuş o gün bugündür de sizleride tanışmış bulunmaktayım km tecrubesine gelecek olursak ben bunları tek tek olarak yazmadım ama mondial 32000 küsür km de adayın düşmesi sonucunda göstergesi değişti şuanda 5346 km de pulsarda 1900 küsürlerde idi bunlardan önceki 2 motoruda tahmini olarak toplasam 80000 km onlar vardır yuvarlak hesap yapacak olursak 100.000 i devirmişimdir abi sana saygım sonsuz söylemiş olduğun şu cümle
Ben yola çıkıp 50-60 kilometrelerde hızlıdan yavaşa, yavaştan yavaşa bir kaç kez kırmızı anahtarı kapadım. Motor durana (senin teker kitlenmesi dediğin şey) (veya ben öyle anladım) kadar aradan nereden baksan en az 4-5 saniye geçiyor. Debriyaja basmak için haydi haydi yetecek bir zaman bu.
benim okadar zamanım olmadı daha önceleri durumu toparlamıştım ama o gün olmadı işte ve sonucunda böyle bir durum yaşadım bana inanan yada inanmayan herkesin canı sağolsun hakkım her iki tarafada helaldir bu olayın forma tasınmasındaki amaç firmaya çamur,iftira vs gibi sebeblerden değildi zira ben çoğu konularda özellikle motorun hakkının yendiğini düşündüğüm konularda savunmuş + olarak motor almayı düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye etmişimdir
Daha önceleride yazdım böyle böyle oldu diye defalarca işin maddi boyutu,motorun hasarı,vs umrumda bile değil şu saatten sonra isteyen isteği gibi anlasın birçok mesaj da üstü kapalıda olsa benim anladığım (sen yalan söylüyorsun,sen yalancısın)'a ima edilerek vurgu yapıldı ama yarın öbürgün başınıza geldiğinde adam doğru söylüyormuş öyle dedik böyle dedik de demesin kimse
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
21 Haziran 2015, 13:58
#6638
http://www.atasehirkurye.com
alan bir çok kurye arkadaşım 3 ayda motor bozuldu servisinin önünden geçer ken bi içeriye bakın ,belkide kullanıcı hatası ama içine koydukları bilyalar iyideyil japonlardan almalılardı hata etmişler.
-
21 Haziran 2015, 16:04
#6639
Değerli metrokurye34;
Ben de tam tersini söyleyeceğim. Sadece İstanbul’da takriben 70-90 adet arası PULSAR 200 NS kurye olduğunu tahmin ediyorum. Gerek performansı, gerek yedek parça fiyatı, gerekse bakım periyot aralıkları bakımından tercih edilen bu ürünün km. leri 30.000 km-70.000 km arası. Birçoğu ile de irtibatım var. Etkinliklerde bir araya geliyoruz. Az önce 56.000 km de olan bir kurye arkadaşım ile de görüştüm. Hiçbir şikâyeti olmadığını, 5.000 km de yağ değiştirdiğini ve yağında hiçbir eksilme olmadığını, rahatlıkla 100.000 km kadar yol yapacağını tahmin ettiğini söyledi.
Servisin önünden geçerken içeriye bakın derken herhâlde servislerde arızalı motorların çokluğundan bahsettiniz. Size sadece şunu söyleyeyim. Cuma akşamı alınan rapor verilerine göre arz ediyorum. Tüm Türkiye Bajaj servislerinde arıza veya yedek parça sebebi ile bekleyen motosiklet sayısı sadece 2 (iki)’dir. Tamamı anlık kontrolümüz altındadır. Bekleyen motorun bilgileri bir gün sonra firmanın en üst kademesine kadar gider.
Özellikle kurye piyasasında gerek servis kalitesi, gerek ürün kalitesi ile özellikle İstanbul için çok iddialı olduğumuzu söyleyebilirim. Ard arda sürpriz modellerimiz de devam edecek.
Saygılarımla…
-
21 Haziran 2015, 17:07
#6640
Bu kadar problem üzerine bu motorun iyi olduğunu sanmıyorum. Forumu sürekli olarak takip ediyorum hergün arıza hergün problem.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)