Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
16 Haziran 2015, 09:40
#6501
Buyrun "honda cbr 250 ve hayal kırıklığı" başlığından bir yazı. Honda böyle yapıyorsa Bajaj'dan geri çağırma beklemek hayal olur. Tabi kaza yapan arkadaşımız için bireysel bir güzellik yapması olası. İlginç bir şekilde iş yerinden bir arkadaşın Honda otomobili sebebi ile firma ile mahkemelik olmuştu. En son her şey kendi lehineyken bilirkişi karar falan değiştirip Honda'yı haklı çıkarmıştı. Daha önce bir arkadaşın dediği gibi mahkemede bile bu tip katakulliler dönebiliyor.
"Hacım CBR 250 lerin bazılarında fabrikasyon hata var. Ne satanın ne de senin suçun değil.
Bu duyduğum düşük kilometredeki 5. vaka. Bir tanesi aynı grup sürüşünde olduğumuz arkadaşa oldu ilk sahibiydi 4000-4500km deyken. Diğeri aynı gün anadolu yakasındaki başka bi arkadaşa oldu. Bu ikisi de garantiden değişti. Yıl 2011 di
Hemde götürüldüğü gün servisteki parçalarla değiştirildi. Neden olmuş olabilir diye sorulduğunda Servisin cevabı şu oldu "Bu motorlarda oluyor bazen fakat şimdi bir daha kesinlikle yapmaz"
Şimdi sorular şunlar;
- 2010-2011 de üretilen bir motorun komple motor takımı bir serviste neden bulunur?
- "Bir daha yapmaz" derken neye dayanarak söylüyorsun yine orjinal parça takıldı.Bir kusur var da onu mu kapattınız?
Honda artık bu motorları incelemeli ve fabrikasyon bir hata varsa ücretsiz hata gidermesi yapması gerekiyor."
Reklamlar
-
16 Haziran 2015, 09:47
#6502
Bajaj bişey yapacak olsa stop etmesi olan motorların enjeksiyonunu değiştirirdi. Cihaz kendini resetliyor hata kodu veriyor ama akü değiştirmeyle geçiştiriliyor. Akü zayıfladı diye enjeksiyon sapıtacaksa bu da ağır kusurdur aslında. Ekrem Ata'yı dün öğlene kadar gördüm forumda bu konuyu gezerken sonra heralde üstlerine danıştı karışma dediler bişey yazmıyor. Normal ama mahkemelik bi durumda muhattap kuralkandır.
-
16 Haziran 2015, 09:59
#6503
Valla daha 3 gün öncesine kadar bu fiyatlara motor alıcam pulsar ve aynı fiyatlara gezen motorlar nasıldır diye konu açmıştım millet pulsar diyip tutuşuyordu.
Daha da kimse bana pulsarmış bajajmış demesin.
Ne zaman en yetkili ağız derki: " Evet, motorlarımızda böyle sorunlar var ancak bunları yeni modellerde çözdük ve eski model alan insanlara bu hatanın çözümünü ücretsiz olarak sağlamaktayız" derler, aha işte o gün satılan ilk pulsarı emin olun ben almışımdır.
Bide ayar olduğum bi konu daha var forum hakkında. Yahu başından beri var olan fakat çok dillendirilmeyen stop etme sorunu nedense birden ortaya böyle acı bir olay çıkınca herkesin motoruda istop eder oldu.Bu da ayrı bi konu ya neyse...
Tekrardan kaza yapan arkadaşa çok geçmiş olsun diyorum.Allah beterinden korusun.
-
16 Haziran 2015, 10:41
#6504
Arkdşlr acil lastik hava basınçları ne olmalı öncelerden yazılmış ama bulamadım ön 25 arka 28 mi ?
-
16 Haziran 2015, 10:44
#6505
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Arkdşlr acil lastik hava basınçları ne olmalı öncelerden yazılmış ama bulamadım ön 25 arka 28 mi ?
Kullanma kılavuzunda 25, 28 yazıyor ama ön lastiği 25 yaptın mı lastik yanağı kayıyor çukurdan geçince. Ön 28 arka 29 yaptım ben. Biraz zıplatıyo ama virajında sıkıntı yok. Servis göre de lastik basınçları 28 30.
-
16 Haziran 2015, 11:01
#6506
Ayzek rumuzlu arkadaşım;
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Allah sizleri korumuş. İnşallah tez zamanda bütün sıkıntılarınız sona erer. Eğer doğru tahmnin ediyorsam Tahir KOCAMAN arkadaşımız pulsar şenliğine de eşi ile katılmıştı. Şenliğin sonuna kadar bize eşlik etmişlerdi. Hoş dakikalar geçirmiştik. Hakikaten üzüldüm. Ama Allah'a şükür önemli bir şeyi yok görünüyor.
Ben burada kısaca şu açıklamayı size ve nezdinizde konuyu merak eden arkadaşlara yazmak durumundayım. Zira buna kendimi mecbur hissediyorum.
Bir motorun kilitlenmesi olarak ifade ettiğimiz hadise ancak zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana gelebilir. Aksi halde böyle bir hadisenin meydana gelmesi mümkün değildir. Yolda giderken eğer yakıtınız bitti ise ne oluyorsa, bir şekilde ürünün stop etmesinde de aynı hadise meydana gelir. Hatta kontağı kapatsanız, debriyaja basmasanız dahi krank döngüsü hız azalarak devam edecektir. Kaldı ki siz bir şekilde ürünle hareket ederek eve kadar geldiğinizi ifade ediyorsunuz.
Siz henüz sıkıntılı bir halde iken bunları yazmak istemezdim ama 3 günlük seyahatimin sonunda bugün sayfaya baktığımda gördüğüm yorumlar karşısında bunları ifade etmek zorunda kaldım. Aksi halde meselenin farklı yönlere çekildiği dikkatli gözlerden kaçmıyor.
Ürünün stop etmesi konusunda burada birçok defa yazdım. Tüm servislerimize konu hakkında bilgi verildi. Şikâyeti olan var ise servise gidebilir, eğer sorunun giderilmediğini düşünüyorsa fabrikamıza müracaat edilebilir bilgisini verdik. Halen bu çağrımız devam ediyor.
Benim ilk etapta konu hakkında arkadaşımızın söylemlerinden yola çıkarak diyeceklerim bunlardır. İlgili servisimiz de incelemesini yapsın ve açıklamasını yaparlar.
Dediğim gibi sebep ne olursa olsun böyle bir kazanın üzerine bu açıklamalar hoş görünmüyor belki ama durum bu şekilde.
En ufak bir olumsuzlukta Bajaj saldırısını kendine görev yapan 2-3 arkadaş var. Kendilerine özelden de yazdım. Gayelerinin ne olduğunu bildiğimi ve kendilerinden cevap beklediğimi ilettim. Ama cevap yok. Evet, Bajaj bazılarını rahatsız edecektir. Pulsar 200 ns 2014 yılında segmentinde satış birincisi olmuştur. 2015 yılında da ilk 5 ayda 2014 yılının üzerinde bir satışla yoluna devam etmektedir. Kalite, fiyat, performans seviyesi motor severler tarafından gerekli teveccühü görmüştür. İki gün önce Hatay ve Reyhanlı bölgelerinde idim. Birçok pulsarcı arkadaşlarım ile görüştüm. Hepsinden de teşekkürler aldık. Bizler de güveninize layık olmaya çalışacağız.
Arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diyor, en kısa zamanda tekrar aramızda görmek istediğimizi ifade etmek isterim. Eğer kabul buyururlarsa en kısa zamanda da ziyaretlerine geleceğim.
Saygılarımızla…
-
16 Haziran 2015, 11:38
#6507
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Ayzek rumuzlu arkadaşım;
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Allah sizleri korumuş. İnşallah tez zamanda bütün sıkıntılarınız sona erer. Eğer doğru tahmnin ediyorsam Tahir KOCAMAN arkadaşımız pulsar şenliğine de eşi ile katılmıştı. Şenliğin sonuna kadar bize eşlik etmişlerdi. Hoş dakikalar geçirmiştik. Hakikaten üzüldüm. Ama Allah'a şükür önemli bir şeyi yok görünüyor.
Ben burada kısaca şu açıklamayı size ve nezdinizde konuyu merak eden arkadaşlara yazmak durumundayım. Zira buna kendimi mecbur hissediyorum.
Bir motorun kilitlenmesi olarak ifade ettiğimiz hadise ancak zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana gelebilir. Aksi halde böyle bir hadisenin meydana gelmesi mümkün değildir. Yolda giderken eğer yakıtınız bitti ise ne oluyorsa, bir şekilde ürünün stop etmesinde de aynı hadise meydana gelir. Hatta kontağı kapatsanız, debriyaja basmasanız dahi krank döngüsü hız azalarak devam edecektir. Kaldı ki siz bir şekilde ürünle hareket ederek eve kadar geldiğinizi ifade ediyorsunuz.
Siz henüz sıkıntılı bir halde iken bunları yazmak istemezdim ama 3 günlük seyahatimin sonunda bugün sayfaya baktığımda gördüğüm yorumlar karşısında bunları ifade etmek zorunda kaldım. Aksi halde meselenin farklı yönlere çekildiği dikkatli gözlerden kaçmıyor.
Ürünün stop etmesi konusunda burada birçok defa yazdım. Tüm servislerimize konu hakkında bilgi verildi. Şikâyeti olan var ise servise gidebilir, eğer sorunun giderilmediğini düşünüyorsa fabrikamıza müracaat edilebilir bilgisini verdik. Halen bu çağrımız devam ediyor.
Benim ilk etapta konu hakkında arkadaşımızın söylemlerinden yola çıkarak diyeceklerim bunlardır. İlgili servisimiz de incelemesini yapsın ve açıklamasını yaparlar.
Dediğim gibi sebep ne olursa olsun böyle bir kazanın üzerine bu açıklamalar hoş görünmüyor belki ama durum bu şekilde.
En ufak bir olumsuzlukta Bajaj saldırısını kendine görev yapan 2-3 arkadaş var. Kendilerine özelden de yazdım. Gayelerinin ne olduğunu bildiğimi ve kendilerinden cevap beklediğimi ilettim. Ama cevap yok. Evet, Bajaj bazılarını rahatsız edecektir. Pulsar 200 ns 2014 yılında segmentinde satış birincisi olmuştur. 2015 yılında da ilk 5 ayda 2014 yılının üzerinde bir satışla yoluna devam etmektedir. Kalite, fiyat, performans seviyesi motor severler tarafından gerekli teveccühü görmüştür. İki gün önce Hatay ve Reyhanlı bölgelerinde idim. Birçok pulsarcı arkadaşlarım ile görüştüm. Hepsinden de teşekkürler aldık. Bizler de güveninize layık olmaya çalışacağız.
Arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diyor, en kısa zamanda tekrar aramızda görmek istediğimizi ifade etmek isterim. Eğer kabul buyururlarsa en kısa zamanda da ziyaretlerine geleceğim.
Saygılarımızla…
Sayin ekrem ata bey oncelikle tesekkur ederim kapimiz dostada dusmanada her daim aciktir buyrun tabiki cok memnun oluruz sizden tek ricam profilimden lutfen bakiniz ilk uye oldugumda attigim mj i dikkatli okuyunuz daha sonraki sorunlarda attigim mj larida onceleride belirtmis oldugum durum basima bunlar geldi ve bu sebebten simdi kitledi ve ya kitlemedi isin mantigi kitlemez desede ben bunu bizzat yasadim ve gordum bunu enazindan net bir sekilde ben biliyorum bu sekilde kaza tehlikesi atlattiktan sonra daha onxeleri motoru servise birakip ben buna bu sekilde binmem diyip birkac gun serviste biraktim motoru yaptiracak olsam atla develik bir masrafi yoktur hani olmaz ya olsa bile tahminim en fazla 1000 tl yonunde ben bu masrafi karsilamayacak kadar aciz bir insan degilim hatta motoru size birakabilirim kullanir calisanlariz kendi motoru gibi sorun gene bas gostericektir ve ayni durum olacaktir basa gelmeden bilinmiyor haliyle ben mu motora asla binmem acik ve net motor sizin bile olabilir ama sorun bas gosterim ayni durum karsilasildiginda sizdende firma olarak ayni yurekliligide beklerim saygilar
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:27 ----------
Ben vebal altina girmek istemem bu kazadan sonra kac tane arkadasimiz urunu almaktan vaz gectigi soyledi ve haliyle uzuldum kullanim olarak gercekten guzel motor kotuleyemem ama bu arza benim her neyse beyin,panel vs gozumu korkuttu dun gece yazmis oldugum mj inda silinmesi enteresan orasida ayri dusundurdu
-
16 Haziran 2015, 11:44
#6508
Benim mesaj da silinmiş. Önemli değil, allahin adını agizlarindan dusurmeyenler bu vebalin altına giriyorlarsa sıkıntı yok.
-
16 Haziran 2015, 11:51
#6509
Ayzek..
Yuregine ellerine saglik kardesim..
Verilebilecek en guzel cevabi vermissin..
Vakti zamaninda Hyosung denen markayi Global motor getirdi fiyati uygundu tuttu motor.Bazi sorunlar yasandi adamlar satistaki motordan sokup musteriyi magdur etmemek icin baya bi ugrastilar.
Sonra nemi oldu Kuralkan motor Turkiyede satiliyor diye Hyosungu aldi ST kanuni yapti.
Aldiginda Hyosungta bisuru motor vardi.GT250 R kalana kadar sadece baya bi basari hikayesi yazdilar..Simdide vazgectiler Hyosungtan.
Ekrem Beyin konuta yaklasimini ve tarzini tam Kuralkan style buldum..
Siz simdi arkadasin derdine nasil bir care oldunuz? Simdi care olmayacaktiniz neden defalarca sorun oldugunda care olmadiniz?
Her defasinda su kasar Pulsarci tesekkur ediyir diyorsunuz.Bedavami verdiniz motorlari arkadaslar ne icin tesekkur exiyor? Mukemmel servis hizmeti fakan aldiklari icinmi?
Burada musterinin yanindayim diyerek Musteriye Kufreden servis konysunda bile hicbir yaptirim uygulamadan..( ornekleri mevcut) motorlarda cikan onemli!! arizalardan sonra servislere gidin deyip net bir sonuca aylardir varilmayan bir hizmet icinmi tesekkuru hakettiniz..
Hic samimi ve olmasi gereken yerde bir cevap olmadi bu..
Allah isinizi gucunuzu rast getirsin..
Ancak Ayzek arkadasimizi hakki ile de basbasasiniz belirteyim..
Bakin Ayzek arkadasim adam cikti gerekirse size motoru bile hediye ederim diyen biri tanimiyorum ama hekal olsun..
Sizinde verdiginiz cevabi okusun millet..
Ya arkadaslar kendinize gelin bi.Ne Bajaji ne Motoru.Burada can sizkonysu ve bir insan yasadigi seyi anlatiyor..Argo tabiri ile yemisim motorunu..
Bajaj da alsin satsin ona teskkur edenlerle mutlu mesut yasasin..
Bos laf bos muhabbet haksizliga ugradigini dusunen hakki kaldigini hisseden bir insanin yaninda 8000 TL lik duramayan distitributorden kusura bakmayin ama hicbisey olmaz..
Bu sektorun icinde bu kafa ile ne Hyosunglar ne Bajalar gomulur..
-
16 Haziran 2015, 12:12
#6510
Zuzuuw adlı üyeden alıntı
Benim mesaj da silinmiş. Önemli değil, allahin adını agizlarindan dusurmeyenler bu vebalin altına giriyorlarsa sıkıntı yok.
Dükkanın önünü kapama kardeşim, müşterileri kaçırıyosun
-
16 Haziran 2015, 12:15
#6511
Distribütörün bu tavrı beni hayal kırıklığına uğrattı. Ortada gerçekleşmiş bir Vakıa var, delilleri var ama ortaya konan tavır hala pulsar şu kadar sattı vs.
Ayzek iyi bir avukat bul sonuna kadar git, hatta bu forumdan vardır eminim sana yardımcı olacak bir avukat motorcu.
-
16 Haziran 2015, 13:49
#6512
ayzek geçmiş olsun
adam zaten 4 kere servise gitmiş aynı sorundan ama sorun çözülememiş benim motorumda 1. ve 2. viteste debriyaja kök bastıgımda stop edıyor ama hata kodu cıkmıyor yanı beyin kendını resetlemıyor belliki ayzekin motorundaki sorun bambaşka bir sey arkadaşın başına gelen kötü olaydan sonra bende acaba benimde başıma gelirmi diye düşünmeye başladım bu sorunun acilen çözülmesi lazım basit bir problem değil. motor kimsenin umrunda olmaz önemli olan candır bu sorun çözülmez ise motorumu çok sevmeme rağmen ben dahil çoğu kişi elden çıkarır pulsarı
-
16 Haziran 2015, 14:24
#6513
Oncelikle bu arzanin her pulsarda olacagini dusunmek dogru degil ama bu durum gercekten can sikici annem beni bu halde gormesin diye akrabalari araya soktuk gelip aldilar zaten motoro karsiydi birde ogrendiginde verecegi tepkileri dusunemiyorum esim iki gundur salya sumuk agliyor ben zaten biri olmadan hareket dahi edemiyorum suan icin motor falan bir yana icinde oldugum durum bambaska motor yenisi ile degisir degismez dava okur kazanilir kaybedilir kafama takilanlar bunlar degil en kotu ihtimalle magduriyetim giderilmez ise 500 -1000 tele masraf yapip elden cikarmak gibi amacim olmayacaktir motoru toplayip parasini kurtarim mantigi yapmiyacagim ben olumden dondum anlamakta gucluk ceken insanlar icin soyluyorum 110 LA GIDERKEN OLSAYDI BEN BURDA YAZIYOR OLMAYACAKTIM bu yuzden bu araci hurdaya cikartmayi bile dusunuyorum bir canin vebalini alamam bakalim bekleyip gorecegiz ne olup ne bitecek
-
16 Haziran 2015, 14:58
#6514
Ayzek arkadaşım öncelikle geçmiş olsun, Çok şükür ki yine aramızdasın, Hareket eden bir motorun senin anlattığın şekilde tamamen kilitlenmesi için krank, dişli ve/veya zincir elamanlarının en az birinde sıkışma olayının vuku bulması gerekir. Anladığım kadarıyla böyle bir durum gerçekleşmemiş. Muhtemelen bir anda kesilen güç motorun dengesini bozmuş, üzerine de yol kötüyse bir de ayna düzeltirken hazırlıksız yakalanma durumunuz var, talihsiz bir durum gerçekten. Umarım Kuralkan bu stop etme olayına bir çözüm bulabilir. Nacizane fikrim bu sorunun Elektronik kontrol birimi (Beyin) veya enjeksiyon sistemininden kaynaklandığı yönündedir.
-
16 Haziran 2015, 15:12
#6515
Bu arkadasin aylar oncesinden yaptigi yorum
[IMG][/IMG]
-
16 Haziran 2015, 15:12
#6516
Aman yarabbi bu nasıl bi lastiktir şerit çizgilerinde bile höt baş oynuyor
-
16 Haziran 2015, 15:16
#6517
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Ayzek rumuzlu arkadaşım;
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Allah sizleri korumuş. İnşallah tez zamanda bütün sıkıntılarınız sona erer. Eğer doğru tahmnin ediyorsam Tahir KOCAMAN arkadaşımız pulsar şenliğine de eşi ile katılmıştı. Şenliğin sonuna kadar bize eşlik etmişlerdi. Hoş dakikalar geçirmiştik. Hakikaten üzüldüm. Ama Allah'a şükür önemli bir şeyi yok görünüyor.
Ben burada kısaca şu açıklamayı size ve nezdinizde konuyu merak eden arkadaşlara yazmak durumundayım. Zira buna kendimi mecbur hissediyorum.
Bir motorun kilitlenmesi olarak ifade ettiğimiz hadise ancak zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana gelebilir. Aksi halde böyle bir hadisenin meydana gelmesi mümkün değildir. Yolda giderken eğer yakıtınız bitti ise ne oluyorsa, bir şekilde ürünün stop etmesinde de aynı hadise meydana gelir. Hatta kontağı kapatsanız, debriyaja basmasanız dahi krank döngüsü hız azalarak devam edecektir. Kaldı ki siz bir şekilde ürünle hareket ederek eve kadar geldiğinizi ifade ediyorsunuz.
Siz henüz sıkıntılı bir halde iken bunları yazmak istemezdim ama 3 günlük seyahatimin sonunda bugün sayfaya baktığımda gördüğüm yorumlar karşısında bunları ifade etmek zorunda kaldım. Aksi halde meselenin farklı yönlere çekildiği dikkatli gözlerden kaçmıyor.
Ürünün stop etmesi konusunda burada birçok defa yazdım. Tüm servislerimize konu hakkında bilgi verildi. Şikâyeti olan var ise servise gidebilir, eğer sorunun giderilmediğini düşünüyorsa fabrikamıza müracaat edilebilir bilgisini verdik. Halen bu çağrımız devam ediyor.
Benim ilk etapta konu hakkında arkadaşımızın söylemlerinden yola çıkarak diyeceklerim bunlardır. İlgili servisimiz de incelemesini yapsın ve açıklamasını yaparlar.
Dediğim gibi sebep ne olursa olsun böyle bir kazanın üzerine bu açıklamalar hoş görünmüyor belki ama durum bu şekilde.
En ufak bir olumsuzlukta Bajaj saldırısını kendine görev yapan 2-3 arkadaş var. Kendilerine özelden de yazdım. Gayelerinin ne olduğunu bildiğimi ve kendilerinden cevap beklediğimi ilettim. Ama cevap yok. Evet, Bajaj bazılarını rahatsız edecektir. Pulsar 200 ns 2014 yılında segmentinde satış birincisi olmuştur. 2015 yılında da ilk 5 ayda 2014 yılının üzerinde bir satışla yoluna devam etmektedir. Kalite, fiyat, performans seviyesi motor severler tarafından gerekli teveccühü görmüştür. İki gün önce Hatay ve Reyhanlı bölgelerinde idim. Birçok pulsarcı arkadaşlarım ile görüştüm. Hepsinden de teşekkürler aldık. Bizler de güveninize layık olmaya çalışacağız.
Arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diyor, en kısa zamanda tekrar aramızda görmek istediğimizi ifade etmek isterim. Eğer kabul buyururlarsa en kısa zamanda da ziyaretlerine geleceğim.
Saygılarımızla…
Motor stop ettiğinde arka teker kilitlemiyorsa içimiz rahat etmeli diye mi anlamalıyım bu yazıyı anlayamadım pek. Viraja giriyorum, uygun vitese almışım motoru, uygun amortisör pozisyonunu yakalamak için gazı hafif hafif açarak lastiklerin optimum yol tutuşunu sağlamış bir şekilde ilerliyorum ve birden 4 defa aküsü değişmiş beyni arızalı olduğu düşünülen motorum stop ediveriyor. Teker kilitlemese bile büyük tehlike altındayım demektedir. Kontak kapalı oduğundan frenlerim de şişecek frenimi kaybedeceğim ayrıca. Her türlü ortada büyük bir ihmal olduğu gerçeği inkar edilemez, konu ile ilgili servise bir denetçi gönderilip işin aslı servis ihmalinin olup olmadığı öğrenilmelidir. Çıkacak sonucun açıklanma yeri bu forum olmayabilir saygı duyarım ancak hiç kusura bakılmasın potansiyel bir müşteri olarak yukarıda yapılan açıklamanın benim gözümde kıymeti bulunmamaktadır.
Serviste çözülemeyen sorun için fabrikaya gidilmesi önerisi de bence iyi niyetli ancak sorunun çözümü için yetersiz bir öneri. İstanbul dışında yaşayan, bulunduğu ildeki servis ağına güvenip bu motoru almış arkadaşların durumu ne olacak peki, kafalarında soru işareti ile mi yaşayacaklar?
Marka olmak, tüketicinin güvenini kazanmak iki senede olacak işler değil, her türlü sert eleştiri olacaktır olmalıdır da. Bir kaç kötü niyetli arkadaş deyip konunun farklı yöne çekilmesini doğru bulmam. Bajajın segmentinde pazar lideri olması motorun sorgulanmasına mani olmamalı. İki teker hata affetmiyor can güvenliğimiz söz konusu her detaya dikkat etmek durumundayız.
-
16 Haziran 2015, 15:37
#6518
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
O lastikle 5300km türkiye turu yaptı adamlar. 2015 modellerin lastiği biraz daha iyi ama, IRC'den falan iyi bana göre.
-
16 Haziran 2015, 15:37
#6519
En ufak bi hatada Bajaja saldıran arkadaşlar diye tabir edilen arkadaşlar az kendinize gelin, bajaj, ktm'ye ve kawa'ya parça üreten bir hint kumaşıdır, kumaştan piston yapıyo adamlar olm, sen düşün!
bugün ayzek'in başına gelenler yarın kim bilir kimlerin canını yakabilir, ekrem ata bey sizin işiniz defolu motorunuz yüzünden kaza yapan arkadaşları ziyaret etmek midir?
çok mu yanlış anlıyoruz sahiden, haksızlık mı yapıyoruz, açık konuşalım gelin.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
16 Haziran 2015, 15:55
#6520
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Ayzek rumuzlu arkadaşım;
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Allah sizleri korumuş. İnşallah tez zamanda bütün sıkıntılarınız sona erer. Eğer doğru tahmnin ediyorsam Tahir KOCAMAN arkadaşımız pulsar şenliğine de eşi ile katılmıştı. Şenliğin sonuna kadar bize eşlik etmişlerdi. Hoş dakikalar geçirmiştik. Hakikaten üzüldüm. Ama Allah'a şükür önemli bir şeyi yok görünüyor.
Ben burada kısaca şu açıklamayı size ve nezdinizde konuyu merak eden arkadaşlara yazmak durumundayım. Zira buna kendimi mecbur hissediyorum.
Bir motorun kilitlenmesi olarak ifade ettiğimiz hadise ancak zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana gelebilir. Aksi halde böyle bir hadisenin meydana gelmesi mümkün değildir. Yolda giderken eğer yakıtınız bitti ise ne oluyorsa, bir şekilde ürünün stop etmesinde de aynı hadise meydana gelir. Hatta kontağı kapatsanız, debriyaja basmasanız dahi krank döngüsü hız azalarak devam edecektir. Kaldı ki siz bir şekilde ürünle hareket ederek eve kadar geldiğinizi ifade ediyorsunuz.
Siz henüz sıkıntılı bir halde iken bunları yazmak istemezdim ama 3 günlük seyahatimin sonunda bugün sayfaya baktığımda gördüğüm yorumlar karşısında bunları ifade etmek zorunda kaldım. Aksi halde meselenin farklı yönlere çekildiği dikkatli gözlerden kaçmıyor.
Ürünün stop etmesi konusunda burada birçok defa yazdım. Tüm servislerimize konu hakkında bilgi verildi. Şikâyeti olan var ise servise gidebilir, eğer sorunun giderilmediğini düşünüyorsa fabrikamıza müracaat edilebilir bilgisini verdik. Halen bu çağrımız devam ediyor.
Benim ilk etapta konu hakkında arkadaşımızın söylemlerinden yola çıkarak diyeceklerim bunlardır. İlgili servisimiz de incelemesini yapsın ve açıklamasını yaparlar.
Dediğim gibi sebep ne olursa olsun böyle bir kazanın üzerine bu açıklamalar hoş görünmüyor belki ama durum bu şekilde.
En ufak bir olumsuzlukta Bajaj saldırısını kendine görev yapan 2-3 arkadaş var. Kendilerine özelden de yazdım. Gayelerinin ne olduğunu bildiğimi ve kendilerinden cevap beklediğimi ilettim. Ama cevap yok. Evet, Bajaj bazılarını rahatsız edecektir. Pulsar 200 ns 2014 yılında segmentinde satış birincisi olmuştur. 2015 yılında da ilk 5 ayda 2014 yılının üzerinde bir satışla yoluna devam etmektedir. Kalite, fiyat, performans seviyesi motor severler tarafından gerekli teveccühü görmüştür. İki gün önce Hatay ve Reyhanlı bölgelerinde idim. Birçok pulsarcı arkadaşlarım ile görüştüm. Hepsinden de teşekkürler aldık. Bizler de güveninize layık olmaya çalışacağız.
Arkadaşımıza tekrar geçmiş olsun diyor, en kısa zamanda tekrar aramızda görmek istediğimizi ifade etmek isterim. Eğer kabul buyururlarsa en kısa zamanda da ziyaretlerine geleceğim.
Saygılarımızla…
Selamlar arkadaşlar;
Öncelikle kendimi tanıtayım, ben bir makine mühendisiyim, uzun süredir de forumu anonim olarak takip ediyorum. Özellikle bu başlığı... Ekrem beyin burada kullanıcılara cevap yazması benim bu başlığı takip etmemdeki en büyük sebeplerden biridir. Kendisini de selamlıyorum. Gelişmeleri görünce belki bir yardımı olabilir diye yazmak istedim.
Konuya girmeden önce, Ayzek kardeşim, gerçekten büyük geçmiş olsun. Kesinlikle hiçbir motosiklet severin başına gelmesini istemeyeceğimiz türden bir kaza ile karşılaşmışsın. Acını ve yaranı anlıyor ve derinden paylaşıyorum.
Burada Ekrem beyin yazdığı teknik açıklama dikkatimi çekti, muhtemelen bu sessizlik sürecinde teknik ekiple durum istişare edilip böyle bir mesaj yayınlanmasında karar kılındı. Ben bu teknik açıklamanın tam olarak geçerli olduğunu düşünmüyorum. Özellikle bahsettiğim kısım şudur;
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Bir motorun kilitlenmesi olarak ifade ettiğimiz hadise ancak zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana gelebilir. Aksi halde böyle bir hadisenin meydana gelmesi mümkün değildir. Yolda giderken eğer yakıtınız bitti ise ne oluyorsa, bir şekilde ürünün stop etmesinde de aynı hadise meydana gelir. Hatta kontağı kapatsanız, debriyaja basmasanız dahi krank döngüsü hız azalarak devam edecektir. Kaldı ki siz bir şekilde ürünle hareket ederek eve kadar geldiğinizi ifade ediyorsunuz.
Bir motosikletin lastiklerinin yere temas ettiği yüzey ön arka lastik toplamı ele alındığında ortalama bir kredi kartı büyüklüğündedir. Bu kredi kartı büyüklüğündeki yüzey üzerinde yapılan basınç sayesinde oluşan sürtünme kuvveti ile lastik yola tutunur. Hızlanmamızı, yavalşamamızı, viraj alamamızı sağlar. Bu hareketler sırasında doğan bütün dinamik yükler bu lastik yüzeyi üzerinden yola iletilir.
Bu sebeple viraj içinde aniden gaz kesmeyin, gaz açmayın, ön frene sakın basmayın gibi tavsiyeleri sık sık duyarız. Yola bu kadar küçük yüzeylerle tutunan bir motorlu taşıt viraj içinde zaten merkezkaç ve benzeri dinamik kuvvetlerle baş etmeye çalışırken, bir de bizim gaz açma, fren yapma gibi tepkilerimizle başa çıkamaz ve highside veya lowside dediğimiz şekilde düşmeler meydana gelebilir. High ve Lowside konusuna çok değinmek istemiyorum yazının uzamaması açısından, ama merak eden arkadaşlar olursa ilerleyen mesajlarda detayına inebilirim.
Bajaj Pulsar 200NS 200cclik bir motor için yüksek tork ve beygir değerlerine sahip. Bu değerleri sağlayan şey ise "compression ratio" yani sıkıştırma oranı. Bu oran silindirin en alt konumdan en üst konuma geldiğinde içindeki hacmi ne kadar sıkıştırdığını gösterir. Bajaj fabrika verilerine göre 11.1/1 oranında sıkıştırma oranına sahip olan bu motor sınıfı için yüksek sayılabilecek bir orana sahip. Bu iyi bir şey aslında, motorun daha yüksek teknolojiye sahip olduğunu gösteriyor... Peki bundan neden bahsettim? Sıkıştırma oranı yüksek olan motorblogları her zaman daha yüksek motor freni yapma kabiliyetine sahiptirler. Yani ateşleme kesildiği sırada daha çok hacmi sıkıştırmak zorunda kalan silindir, krank şaftına daha büyük bir frenleme kuvveti uygulamak isteyecektir.
Gelelim bir diğer meseleye, motorunuzla seyir halindeyken bir anda ateşleme kesilirse ve siz debriyajı çekerek krank şaftı ile arka tekerin bağlantısını kesmezseniz, arka tekerlek üzerine frenleme kuvveti uygulanmaya başlayacaktır. Eğer bu frenleme viraj içinde veya çıkışında yada viraj olması önemli bile değil, nylon ve yol tutuşu uygun olmayan bir lastiğe uygulanırsa çok rahat bir şekilde arka lastiğinizi kitleyecektir. Ayzek beyin de belirtiği 50 - 60 km seyir hızlarında nispeten düşük viteslerde krank milinin bu direnci vites kutusu aracılığı ile daha da yüksek bir şekilde arka tekere iletilecektir.
Bütün bu bilgiler göz önünde bulundurulduğunda bir motosikletin ateşleme kesildiği anda arka tekerleğini kitlemesi olasıdır. Ve hemen hemen bütün motosiklet kullanıcıları da içgüdüsel olarak bunun farkındadır. Arka lastiğin bir anlık kilitlenmesi zaten bir motosikletin kaza yapması için yeterli bir sebeptir. Bu nedenle bir motosikletin arka lastiği sadece "zincirin kopması ve değişik yerlere sarılarak hareketi engellemesi, krankın kilitlenmesi, gene aynı şekilde dişlilerin bir şekilde kilitlenmesi gibi sebepler yüzünden meydana" gelmez. Ben burada işin biraz daha bilimsel boyutunu anlatmak istedim.
İşin etik boyutuna gelecek olursak, hiçbir firma ve ticari amaç güden kuruluş yoğurdum ekşi demez. İlkeli firmalar müşterilerini hayati tehlikelere sokabilecek hatalar yaptıklarını anladıklarında ürünlerini geri çağırıp gerekli güncellemeyi ücretsiz olarak müşterilerine sunarlar. Bu da o firmaları parmakla gösterilen firmalardan kılar. Mesela vakti zamanında Toyota belirli serilerin tamamını geri çağırarak gaz pedalını ücretsiz olarak değiştirdi. Bu bir prestij kaybı değil, bir erdem olarak algılanır ve takdir edilir.
Öte yandan bunu yapmak istemeyen bir firmaya yaptırmanız ise hukuki olarak çok zor bir süreç... Zaten burada yazılan yazıların (benimki de dahil) pek bir resmi geçerliliği yoktur. Siz bilirkişi aracılığı ile o firmaya karşı olan mağduriyetinizi resmi olarak kanıtlamış olsanız bile, firma sadece size zorunluluktan gerekli olan tazminatı ödeyip ürünle ilgili iyileştirmeleri önemsemeyebilir. Malesef Türkiye'de bu gibi durumlarda tüketiciyi koruyacak bir mekanizma yok...
Beni asıl derinden üzen mesele ise Ayzek beyin ben başka bajaja binerim ama o motora binmem, iadesini istemiyorum, hatta parasını bile istemiyorum alın motor sizin olsun gibi bir tutumuna karşılık, Ekrem beyin biz Türkiye'de en çok satan motor olduk gibi yorumları oldu.
Burada bir insan hayatından söz ediyoruz, en azından bu gibi durumlarda ticari açıklamaları bir yana bırakalım lütfen.
Saygılarımla...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 36 kullanıcı var. (2 üye ve 34 misafir)