Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
31 Mart 2015, 13:47
#5381
Ekrandaki tüm simgelerin yanıp saati sıfırladığı oldu 2 defa, birkaç kez de stop etme yaşadım. Aynı şartlarda her seferinde yapmıyor kafamı kurcalayan da o zaten. Bu arada giderken stop ettiğinde 2 veya 3. viteste oluyorum, bir kez de yokuş aşağı kalkış yapmadan önce tekrarladı. Aynı rampadan 10 kere insem 1 defa eder 9 u normal sürüş gerçekleşir. Bu durumda sorunu kestirmek de zorlaşıyor. 1 kez ciddi bir kaza atlattım bu yüzden servis de net birşey söylemedi nasıl çözülür bilemiyorum. Yine yanlış anlaşılmamak adına söyleyeyim %1 oranında yaşanıyor bu sorun. Antalya Pulsar Grubu ile yaptığım toplu gezide yaşadım diğer motorlarda en ufak bir sıkıntı olmazken bende stop etti mesela. Aklıma gelmişken şunu da ekleyeyim marş dinamosu çalışmadığı için 2 defa sıkıntı yaşadım motoru vurdurarak çalıştırmak zorunda kaldım. Marş dinamosuna elektrik geliyor (çıt çıt şeklinde net ses duyuluyor) fakat marş basmıyordu. Servis bağlı olduğu vidanın gevşediğini söyledi ve sıktı. yaklaşık 200km önce yapıldı ve şimdilik bir sıkıntı yok. Bu iki sorunun birbiri ile bağlantısı varmı bilemiyorum, bilgisi olan varsa yorumlarını bekliyorum.
Yok bizde 3 aşağı 5 yukarı, bizde 1 aşağı 2-3-4-5-6 yukarı !
Reklamlar
-
31 Mart 2015, 15:55
#5382
Yaşanan şu durumu hakikaten sindiremiyorum. onlarca yüzlerce satılan pulsar dan bir kaç arkadaşımızın başına olmadık sorunlar geliyor hatta bir sorun yetmezmiş gibi başka bir sıkıntı daha çıkıyor. ama diğer pulsarlar da hiç böyle lafı bile edilmeyecek tıngırtı zırıltı dışında bir şey çıkmıyor ve bu bizlerden 3000 - 5000 TL fazla verip te kursaklarına oturanların eline malzeme oluyor. sanki kendilerinde hiç sorun çıkmazmış gibi hem de. bence kuralkanın bu duruma el atması gerekir. nasıl mı? kanımca bu durum montaj hatasından başka bir şey değil. fabrikada birileri bu işte çokta kalifiye değil demek ki bir şeyi yanlış yapıyor. bence bajaj ın kalite kontrol departmanını bir gözden geçirmesi gerekiyor. Ktm nin bile Hindistandan Avusturya ya getirdiği motosikletlerini tekrar kalite kontrole sokması Kuralkana firma imajı açısından bir ışık yakmalı. yakmalı ki daha pazar gireli bir sene olmuş ve piyasaya sürülen ürün sebebi ile epey fiyaka yapmışken markanın kalite algısını hangi ürün olursa olsun yukarıda tutmak adına bu kalite kontrol olayına da kafa patlatılmalı. ( ki illaki yapılıyordur bu kadar basit değil çünkü bu işler.) bu işe iyi eğilinmeliki Katilkoala ve bir çok arkadaşımız sorunlarını anlatırken her seferinde dip not olarak "sakın yanlış anlaşılmasın motosikletimden memnunum" notu düşmek zorunda kalmasın kısaca fırsatçılara meydan bırakılmasın.
-
31 Mart 2015, 16:23
#5383
katilkoala adlı üyeden alıntı
Ekrandaki tüm simgelerin yanıp saati sıfırladığı oldu 2 defa, birkaç kez de stop etme yaşadım. Aynı şartlarda her seferinde yapmıyor kafamı kurcalayan da o zaten. Bu arada giderken stop ettiğinde 2 veya 3. viteste oluyorum, bir kez de yokuş aşağı kalkış yapmadan önce tekrarladı. Aynı rampadan 10 kere insem 1 defa eder 9 u normal sürüş gerçekleşir. Bu durumda sorunu kestirmek de zorlaşıyor. 1 kez ciddi bir kaza atlattım bu yüzden servis de net birşey söylemedi nasıl çözülür bilemiyorum. Yine yanlış anlaşılmamak adına söyleyeyim %1 oranında yaşanıyor bu sorun. Antalya Pulsar Grubu ile yaptığım toplu gezide yaşadım diğer motorlarda en ufak bir sıkıntı olmazken bende stop etti mesela. Aklıma gelmişken şunu da ekleyeyim marş dinamosu çalışmadığı için 2 defa sıkıntı yaşadım motoru vurdurarak çalıştırmak zorunda kaldım. Marş dinamosuna elektrik geliyor (çıt çıt şeklinde net ses duyuluyor) fakat marş basmıyordu. Servis bağlı olduğu vidanın gevşediğini söyledi ve sıktı. yaklaşık 200km önce yapıldı ve şimdilik bir sıkıntı yok. Bu iki sorunun birbiri ile bağlantısı varmı bilemiyorum, bilgisi olan varsa yorumlarını bekliyorum.
Dostum ayni sorunu bende yasadim inan kullanicidan kaynakli degil bana sorun akuden dendi inandirici gelmedi ilk basta ama 2 kez aku degisti 3 de kuru aku takildi sorundan eser yok simdi videoda var mobilden girdigim icin yukleyemiom bu arada mars falan aliyor ama calismiyor bende vurdurmustum bir iki kere
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------
slyman_b adlı üyeden alıntı
Sorununu çözdüklerine göre sorunun neden kaynaklandığını da bulmuş olmaları lazım. Neymiş sorunun nedeni?
Belirttigim gibi akü ama bu herkezde ayni olacak die bisey yok servise gidin zayif yada bozuk akuyle denesinler resetliyor o sorun bas gosteriyor ozaman ustalar oyle tespit etti arzayi
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
31 Mart 2015, 16:31
#5384
Cevabın için teşekkürler @ayzek. Fakat bildiğim kadarıyla her serviste elektronik ölçüm cihazı yok (bizim servis geçici olarak getirtmişti bir ara). Deneme yanılma yöntemiyle mi çözdünüz siz? kuru akü takıldıktan sonra tüm sorunlar birden ortadan kalktıysa bunu servise iletip tekrar bir deneme yapmam gerekecek. Şu an daha uzun yol motoru olan Transalp almak için satışa çıkardım ama bu şekilde sorunlu satmak da içime sinmez önce problemi çözüp daha sonra satayım diye düşünüyorum. Herhangi bir firma yetkilisiyle görüşmedim konuyu fakat garanti kapsamına gireceğini düşünüyorum.
Yok bizde 3 aşağı 5 yukarı, bizde 1 aşağı 2-3-4-5-6 yukarı !
-
31 Mart 2015, 16:34
#5385
ayzek adlı üyeden alıntı
Dostum ayni sorunu bende yasadim inan kullanicidan kaynakli degil bana sorun akuden dendi inandirici gelmedi ilk basta ama 2 kez aku degisti 3 de kuru aku takildi sorundan eser yok simdi videoda var mobilden girdigim icin yukleyemiom bu arada mars falan aliyor ama calismiyor bende vurdurmustum bir iki kere
Bu motorun kendini stop etmesi arada nadir de olsa bana da oluyor, hatta 2 hafta önce yokuş aşağı kırmızı ışığa doğru fren + motor kompresyonu ile inerken tam durmadan 3-4 sn önce stop etti debriyajı çekince(yavaş yavaş vites düşürüyorum, en son 1. vitese kadar inmiştim sanırım, onda da debriyajı çekince motor sustu), vidyosu da var,eklerim biraz kırpıp.
Ayrıca marş basıp da çalışmama olayı bir kere de benim başıma geldi(8 ay kullandıktan sonra ilk defa), hani akü bitmiş diyeceğimm ama bitmemişti en az 10-12 defa marş bastım,sigortaları falan kontrol ettim, bana mısın demedi çalışmadı. O ara çok uğraşamadım ben de, yattı evin önünde motor. 1 hafta sonra tekrar marş bastım, yine marş basıyor ama çalışmıyordu, ben de akü takviyesi ile deneyeyim dedim, araba aküsünden takviye aldım yine aynı, değişen bir şey olmadı. Ben de en son çare bir yokuşa çıkardım vurdurdum,yoksa nasıl götürücem servise, tık çalıştı, servise falan da gitmeye gerek kalmadı. O zamandan beri yine tek marşta tık diye çalışıyor eskisi gibi. Sorunu neydi anlamadım, o 1 hafta motorsuz şekilde yollarda çektiğim neydi yahu.
-
31 Mart 2015, 18:33
#5386
katilkoala adlı üyeden alıntı
Cevabın için teşekkürler @ayzek. Fakat bildiğim kadarıyla her serviste elektronik ölçüm cihazı yok (bizim servis geçici olarak getirtmişti bir ara). Deneme yanılma yöntemiyle mi çözdünüz siz? kuru akü takıldıktan sonra tüm sorunlar birden.ortadan kalktıysa bunu servise iletip tekrar bir deneme yapmam gerekecek. Şu an daha uzun yol motoru olan Transalp almak için satışa çıkardım ama bu şekilde sorunlu satmak da içime sinmez önce problemi çözüp daha sonra satayım diye düşünüyorum. Herhangi bir firma yetkilisiyle görüşmedim konuyu fakat garanti kapsamına gireceğini düşünüyorum.
Benim serviste ustalar okadar cok ugrasti butun parcalardan arza gonderdiler atiorum misur sokuldu arza verdi falan beyinden incelediler butun arzalar gosteriliyor fakat aku gondermiyor bitik akuyle degistirilip hata ekranini gormusler sonra yeni akuyle degistirildi garantiden bir kac gun sonra gene tekrarladi bu sefer kuru akuyle degistirildi sorun kalkti simdi mantiken beyin neden resetler ters giden birseyler oldugunda kendini korumak icin olabilir bir ihtimal diyelim akunun icindeki ince plakalardan biri kirildi cukurda yakus yukari yada asagi icinde birbirlerine deyip sasi yada kisa devrede yaptiriyor olabilir bunlari dile getiriyoruz ama varsayiplar deneyip serviste gorecektir benim basima geldiginde kendimi cok kotu hissetmistim hatta motora olan guvenim bile gitmisti yusufu hissedince ama sorun ortadan kalkinca rahatladim
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
31 Mart 2015, 18:51
#5387
ayzek adlı üyeden alıntı
Benim serviste ustalar okadar cok ugrasti butun parcalardan arza gonderdiler atiorum misur sokuldu arza verdi falan beyinden incelediler butun arzalar gosteriliyor fakat aku gondermiyor bitik akuyle degistirilip hata ekranini gormusler sonra yeni akuyle degistirildi garantiden bir kac gun sonra gene tekrarladi bu sefer kuru akuyle degistirildi sorun kalkti simdi mantiken beyin neden resetler ters giden birseyler oldugunda kendini korumak icin olabilir bir ihtimal diyelim akunun icindeki ince plakalardan biri kirildi cukurda yakus yukari yada asagi icinde birbirlerine deyip sasi yada kisa devrede yaptiriyor olabilir bunlari dile getiriyoruz ama varsayiplar deneyip serviste gorecektir benim basima geldiginde kendimi cok kotu hissetmistim hatta motora olan guvenim bile gitmisti yusufu hissedince ama sorun ortadan kalkinca rahatladim
Merhaba
Bence arızanız akü kaynaklı değil, akü kuruda olsa, sulu da olsa, liPo da olsa gerekli elektrik şartlarını sağlıyorsa tipinin önemi yok.
ECU kontrollü bazı araçlarda akü kutupları sökülüp belirli bir süre beklediğinizde yada değiştirmek için zaman harcadığınızda, Ecu tipine göre değişir ama, ecu kendini resetleyebilir. Bu durumda ECU ram ına kayıt ettiği arıza kaydını sildiği için düzene girmiş olabilir.
Ama bu sorun çok ciddi bir sorundur. Fabrikanın yazılım hatasından kaynaklıdır. yüksek hızda seyir halinde iken motorun birden stop etmesi arka tekerleği kilitleyerek kazaya neden olabilir. Bu durum %1 bile olsa kesinlikle olmaması gereklidir. bence....
-
31 Mart 2015, 19:08
#5388
iyide madem bu motorlarda en ufak bir fazla yatırmada yada eğilmede müşür motoru kapatıyoda vede müşür olmadanda motor çalışmıyorsa bu reklamlarda ve fuara gelen motorlar o kadar akrobasi hareketi yapıyor onların bu durumda hiç çalışmaması lazım . bu akrobasi yapılan motorlarda bi değişiklik varmı diyede soruldu bildiğim kadarıyla lastik ve dişli harici motorda hiçbir oynama yok denildi. biyerlerde bi yanlışlık var ama nerde
müşürden kastım denge sensörü arkadaşlar
-
31 Mart 2015, 21:01
#5389
suatatak adlı üyeden alıntı
Merhaba
Bence arızanız akü kaynaklı değil, akü kuruda olsa, sulu da olsa, liPo da olsa gerekli elektrik şartlarını sağlıyorsa tipinin önemi yok.
ECU kontrollü bazı araçlarda akü kutupları sökülüp belirli bir süre beklediğinizde yada değiştirmek için zaman harcadığınızda, Ecu tipine göre değişir ama, ecu kendini resetleyebilir. Bu durumda ECU ram ına kayıt ettiği arıza kaydını sildiği için düzene girmiş olabilir.
Ama bu sorun çok ciddi bir sorundur. Fabrikanın yazılım hatasından kaynaklıdır. yüksek hızda seyir halinde iken motorun birden stop etmesi arka tekerleği kilitleyerek kazaya neden olabilir. Bu durum %1 bile olsa kesinlikle olmaması gereklidir. bence....
Zaten aku yetersiz kaldiginda bu sorun oluyor stop ettiginde arka tekeri kitliyor basima gelmisligi vardir herkeste olmuyor olanlarinda akuyu elden gecirmesi yonunde dusuncem
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
31 Mart 2015, 21:24
#5390
ben hergün sabah (motor 4/5 dakika ısındıktan sonra)gülensudan yokuş aşağı e-5'e iniyorum, yol 1km vardır, inerken 300 metre sonra tümsek var, debriyaj vites 3, deb. vites 2, deb. vites 1, debriyaj tam basılı halde 1.2.3. tık motor gitti, ekran tekrar başlatıyor kendi, marş basıyorum yoluma devam ediyorum, bazende böyle olduktan sonra marş yapıp tekrar deniyorum aynı şekilde, yok napıyorsam stop ettiremiyorum .Ama bir kere yağışlı havada önümde kamyon vardı stop etti, arka teker mecburen kilitledi, neyseki daha önceki motorumla yanlama yaptığımdan tecrübeliydim götü toparladım, toparlamaya bilirdimde şans işte.Denge sensörümde değiştirdim bu arada cızırtı yaptığından dolayı, bu sorunda geçer dedim belki ama yok aynen devam..
-
31 Mart 2015, 23:02
#5391
beyler yukardada aynısı sorulmus kımse tınlamamıs benım sorunum 2000-1500 rpm arası dalgalanma devirde yukselme düşme oluyo rolantide sebebını bılen veya yaşıyan varmı bıde on fren cok yumusak yagını değişsek sertleşirmi veya formulu varmıdır 500ıkm oldu servıs işaretı cıktı ekranda ben servıse goturmek ıstemıyorum nasıl gıderecegız o sımgeyı
-
31 Mart 2015, 23:12
#5392
akviran; kardeş motor bosch enjeksiyonlu, beyin kendi ayarlıyor hava sıcaklığına göre, bu tüm motorlarda aynı, sorun yok yani, servise gitmessen yarın çıkacak sorunlar için garanti dışı kalmış olur zor durumda kalırsın.
-
01 Nisan 2015, 01:03
#5393
bıde arka cantayı anahtar ile acamıyorum baskabı formulu varmı tık dıyo acılmıyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
beyler trıp servıs anahtar logosu simgesini arıza lambasını yanı nasıl yok edılecegını buldum ama soylemıyecem
-
01 Nisan 2015, 10:07
#5394
akviran adlı üyeden alıntı
bıde arka cantayı anahtar ile acamıyorum baskabı formulu varmı tık dıyo acılmıyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
beyler trıp servıs anahtar logosu simgesini arıza lambasını yanı nasıl yok edılecegını buldum ama soylemıyecem
dur ben söyliyeyim servis uyarısının nasıl silineceğini ; Mod (8) tuşuna 2 saniye kadar basınız, TRIP2 modu seçiniz daha sonra Mod (8) ve Set (9) tuşlarına aynı anda basılı tutunuz sönecektir
-
01 Nisan 2015, 11:18
#5395
akviran adlı üyeden alıntı
bıde arka cantayı anahtar ile acamıyorum baskabı formulu varmı tık dıyo acılmıyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
beyler trıp servıs anahtar logosu simgesini arıza lambasını yanı nasıl yok edılecegını buldum ama soylemıyecem
bu gizli bilgiyi nasa ya bile söyleme çok önemli hatta sırf bunu bildiğin için serviste usta başı olarak bile çalışabilirsin kullanım klavuzunda var açın okuyun arkadaş
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
-
01 Nisan 2015, 11:40
#5396
akviran adlı üyeden alıntı
bıde arka cantayı anahtar ile acamıyorum baskabı formulu varmı tık dıyo acılmıyo
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:19 ----------
beyler trıp servıs anahtar logosu simgesini arıza lambasını yanı nasıl yok edılecegını buldum ama soylemıyecem
SERVİS HATIRLATMA İKAZININ EKRANDAN SİLİNMESİ
Yukarıda belirtilen servis zamanları geldiğinde gösterge
panelinde anahtar şeklinde olan ikaz ışığı yanar. Ekrandan
silinmesi için aşağıdaki yöntemi uygulayınız.
Mod (8) tuşuna iki saniyeden az basarak TRIP2 moduna geçiniz.
TRIP2 moduna geçtikten sonra, Mod (8) ve Set (9) tuşlarına 5
saniyeden az basarak servis ikaz ışığı ekrandan silinecektir.
Not: Bu işlemler motor çalışmazken yapılmalıdır.
NOT: Zaten bu işlemi servis yapıyor bakım zamanında kendiniz neden silersiniz anlamış değilim.
Ya susmak ya da suskunluktan daha kıymetli bir söz söylemek gerekir.
-
01 Nisan 2015, 11:49
#5397
AydınOğlu09 adlı üyeden alıntı
SERVİS HATIRLATMA İKAZININ EKRANDAN SİLİNMESİ
.....
NOT: Zaten bu işlemi servis yapıyor bakım zamanında kendiniz neden silersiniz anlamış değilim.
Çünkü her servis yapmıyor bu işlemi, normal yapmaları gereken işleri yapıyorlar sanki de bir de bunu yapsınlar... Benim 5000 bakımı için gittiğim servis yapmamıştı, o işaretin orada olduğundan haberi bile yoktur eminim. Atla-deve değil tabiki bu durum ancak olaylar her zaman olması gerektiği gibi ilerlemiyor, iş başa düşüyor genelde.
Bu açıklamadan sonra anlamışsınızdır umarım. Bilgilendirme için teşekkürler.
-
01 Nisan 2015, 11:55
#5398
poyi adlı üyeden alıntı
Zaten enjeksiyonlu olmasının sebebi böyle sıkıntılar yaşamamamız için değil mi? Kaldı ki motor yaklaşık 7-8 dakikadır çalışıyordu, sıcaktı yani. Hareket etme halinde stop etme olayı şimdiye kadar 3-4 kere oldu. Beşincide bu kadar rahat kurtaramayabilirim. Bu arada Pulsar'dan genel olarak gayet memnunum sakın ola motoru yermek gibi bir niyetimin olduğu düşünülmesin. Yazdıklarım dışında bir sıkıntısı yok keratanın.
Bundan büyük sorun mu olur arkadaş, yazdıklarınızı korkuyla takip ediyorum, zaten sayfalarda genelde sorunlardan bahsediliyor, hafife alınacak dertler değil bunlar, hayatınızı taşıyor bu alet.
Pulsar'ı iyi motor olarak bilirdim, ama giderken stop ediyor ne demektir ya? Nasıl çözüm bulamıyorlar anlattıklarınız şaka gibi yeminlen.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
-
01 Nisan 2015, 14:18
#5399
arkadaslar merhaba benım pulsarımda aynı sorun yok ama ama bu cok garip bir durum konu baslıgının en basından beri bı ddenge sensöru muhabbettıdır gıdıyor ses yapıyor motoru stop ettırıyor.KuraLkanın bu ıse bır yol care bulması gerek cunku bu makına can tasıyor lastıklerı pirelli metzelder yapıp motosıkletı sakın kullanıp,her turlu guvenlık önemlını alıp 80-90 la giderken motor stop edip arka tekerı kıtledıgı zaman bunun vebalını kımse tasıyamaz kuralkanı arastırmaya ve makınaya sahıp cıkmaya davet edıyorum
-
01 Nisan 2015, 16:16
#5400
Bende az bi sensör sesi mevcut fakat durup dururken stop etme olmadı hiç. Bir iki kez motor rolandide elim debriyajdayken hızlı hızlı tahmini 3 bin (düşük devirdeki tok sesi güzel) devire kadar getirip bırakıyordum o zaman stop etti. Ondada sanki stop etmeye ben zorladım gibi hızlı hızlı gaz ver cek yapınca.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 22 kullanıcı var. (0 üye ve 22 misafir)