Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Aralık 2014, 01:23
#4601
Arkadaşlar bol aksiyonlu bi Kıyıköy gezisi yaptık ve giden 6 motorun 5i kaza yaptı.. Mutlaka konuya gözatın .. manyak bı gezi oldu
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/140542-kiyikoy-gezisi-faciasi-zincirleme-kaza-eglence.html
Çoğunluğu pulsar..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Reklamlar
-
29 Aralık 2014, 02:20
#4602
bu Hintliler tam Türkler için motor yapmış.
-
29 Aralık 2014, 02:20
#4603
harung adlı üyeden alıntı
Arka teker kitliyor diyenleri eğitime davet ediyoruz.. 0-25 km arası arka 25 km üzeri on fren sikilir(rahmi barutcu)..
cümle ilginç duruyor. Bu sunun kısaltması mı doğrumu anlıyorum?
Panik fren diyede tabir edilebilecek ani ve etkili duruş istenen durumlarda örn hızımız 100 km/s ve durmak istiyorsak 25 kilometre hıza düşene kadar sadece ön fren 25-0 arası arka freni de dahil etmek.
-
29 Aralık 2014, 02:43
#4604
GP500-1st adlı üyeden alıntı
cümle ilginç duruyor. Bu sunun kısaltması mı doğrumu anlıyorum?
Panik fren diyede tabir edilebilecek ani ve etkili duruş istenen durumlarda örn hızımız 100 km/s ve durmak istiyorsak 25 kilometre hıza düşene kadar sadece ön fren 25-0 arası arka freni de dahil etmek.
Şöyle;
Frenlemenin amacı sürtünmeyi artirmak ataleti azaltmaktır on fren yuksek süratle sıkıldığında agirlik merkezi one aktarildigindan arka lastik yere çok az temas eder eğer bu esnada panikle arka frene dokunursaniz kitler..
-
29 Aralık 2014, 09:46
#4605
arka fren canavar gibi kimse arka fren yok demesin bence. arkadaşların dediği gibi ağırlık dağılımıyla ilgili bir durum. artçılıyken arka frene basın bi de. daha dün iki kişi giderken, tek olduğum zaman imkanı yok duramayacağım bir hız ve durulması gereken mesafeyi(kırmızı ışık) artçılı olarak ön freni son ana kadar kullanmadan çok kısa bir sürede durdum. bunu arka freni artçılı test etmek için yaptım tabiki
-
29 Aralık 2014, 10:14
#4606
Ya bu su testleri güzelde peki niye kitapçıklarda yıkamadan önce egsozu güzelce kapatın yazıyor.
-
29 Aralık 2014, 18:56
#4607
http://www.youtube.com/watch?v=HfOIQ-vBWxU bu adamda fren kullanmayı unutmuş hemde şehir içinde çok tehlikeli...
-
29 Aralık 2014, 19:10
#4608
-
29 Aralık 2014, 19:10
#4609
harung adlı üyeden alıntı
Türkiye deki tek ADAC eğitmeni
adac ne.
bu işin eğitmenlikle ilgisi yok.
bu iş fizik bilmekle alakalıdır.
ön freni ve arka freni ikisini birlikte , kitlemeye en yakın noktaya kadar sıkarsan , motor durabileceği en kısa mesafede durur.
bu kadar basittir.
motor öne yığılınca arka tekerde yük 0 lanıyor mu? stoppie mi yapıyoruz ? yok.
o zaman arka freni de kitlemeyecek kadar sıkarsak bunun da sürtünme kuvveti daha kısa sürede durmamızı sağlar.
he x kişisi y kursunda z dersini t şeklinde öğretiyor diye arka frendeki kuvveti kullanmak istemiyorsanız kullanmayabilirsiniz.
ama forumlarda paylaşıp da insanları yanlış bilgilendirmeyin lütfen.
-
30 Aralık 2014, 01:36
#4610
Merhaba Arkadaşlar,
Ehliyetimi yeni aldım ve 200-250cc civarında motorlara göz atıyorum,
Aklımda 2 model var
birisi cazip fiyatıyla pulsar diğeride inazuma
pulsarın avantajı fiyatı inazumanın avantajıda kalitesi daha sorunlu olması vs.
pulsarın dezavantajı sorunları konforsuzluğu inazumanınki ise ağır olması ve yakıt tükatiminin fazlalığı bu durumda ciddi anlamda kararsız kaldım ikinci el olarak bütçem ikisinede el veriyor.
Birde tabi yamaha mt25 gelirse direkt olarak ona geçiş yaparım ama sanırım o gelene kadar bu iki motordan birini alıcam.
Siz ne düşünüyorsunuz fikirleriniz nelerdir?
-
30 Aralık 2014, 11:45
#4611
Merhaba arkadaşım. bende senin gibi çok kararsızlıkta kaldım. benimde ilk motosikletim olacaktı alacağım makina. aynı zamanda ehliyetimi alalı 2 ay olmuş ve daha öncesinde hiç tecrübem yoktu. insan bir hevesle görüntüsüne heybetine gücüne vs. kanıp bu deryada farklı farklı yerlere sürüklenebiliyor. bende ehliyetimi aldıktan sonra ağırlık merkezinin düşüklüğü nispeten düşük beygir gücü kullanım kolaylığı diye diye hondanın NC serilerine bile bakmış hatta almak üzereydim. ancak daha sonradan br şekilde 250 cc muadillerinin üzerinede bir bir oturdum. ve pulsarı seçtim. elbette her modelin kendine göre avantajları ve dezavantajları var. herşey senin ne beklediğinle alakalı. başlangıç motoru olarak 250 cc den başlamayı düşünüyorsan önümüzde aslında 4 tane seçenek var. bir çok seçenek var ama çin işi çakma İtalyan işi Türk markalı çin işi vs. diye uzayan listeden insan az yaksın kaliteli olsun parçası bakımı ucuz olsun satışı kolay olsun diye kriterleri önüne koyunca Suzuki inazuma, Sym Wolf, Bajaj pulsar, Honda crf250L ilk akla gelenler oluyor.
şimdi gelelim benim bu 2-3 aylık araştırma süresinde öğrendiklerime.
İnazuma: Mercedes, konfor ve kalite, yakıt biraz fazla, parça ve bakım maliyetli, ağırlık fazla, evladiyelik, ABS, kalkışta ağır kalıyor.
wolf: nispeten fiyat inazumaya yakın, seramik silindirler avantaj, yakıt iyi, kalıplı gösterişli, bakım maliyetleri inazumaya göre az pulsara göre çok, ikinci eli daha uygun.
Pulsar:kullanıma bağlı olarak az yakıyor, sport model olduğundan iyi kaçıyor. ilk hızlanımı gayet iyi altında durmuyor. malzeme kalitesi fiyatına göre gayet iyi, parça fiyatları gayet iyi, oturma pozisyonu inazumaya göre biraz öne eğimli, arka fren performansı ağırlık dağılımından ötürü zayıf kalıyor.
CRF250L: plastik aksamlarından ötürü tamir masrafları nispeten uygun, hem yeni kullanıcı için uygun sürüş pozisyonu hemde 1200 lüğü olan bir arkadaşın garajında off-road kaçamakları için 2. bir motosiklet olacak kadar eğlenceli. periyodik bakım aralıklar uzun. gösdteriş se göreceli aynı fiyata daha bi baba duran inazumamı yok sa BMX görünümlü ama heybetli CRF mi.
Gelelim sadede. başlangıç motoru kullanıcısının beklentileri nelerdir. kullanım kolaylığı, hataları telafi etmesi, düştü kırıldı kolayca eski haline döndürülmesi, e düşecek krılacak buu sonuçta iki teker. ilk maliyete eğitim ve güvenlik ekipmanlarının dahil edilip kalan paranın motosiklte ayrılması. e birde bu motosikletle tarzınıda belirleyeceksin bir nevi belki 10000 20000 30000 gideceksin zevk alacaksın belki 3000 5000 den sonra ben öğrendim değim buda beni sarmadı değip tarz değiştireceksin. bunun için benim beynim ilk maliyeti az tutup önümü görmem gerektiğini söyledi. şimdi yukarıda artı ve eksilerini yazdığm modelleri ve senin için şuanda lazım olmayan özellikleri atıp direk amaca yönelik bir seçim yapman daha doğru olur kanaatindeym.
mesala inazumadaki parça maliyeti,ağırlık, yakıt sarfiyatı ilk etapta lazım değil. wolf deki sıfır fiyatı, parça fiyatı lazım değil pulsardaki ilk kalkış çevikliği lazım değil CRF deki fiyat keza diğer seçeneklere göre düşündürücü. bir diğer bakış açısıyla; inazumada abs var konforlu buda yeni kullanıcıyı hem güvende tutar hemde motosiklet dünyasına yeni girmiş birini heveste tutar , wolfün ikinci el alırsan nispeten uygun fiyatı kalitesine göre cezbedici, pulsarın parça fiyatları, görüntüsü, fiyatı avantaj üstüne avantaj, CRF nin karenajsız ve plastik oluşu düşme kalkmalarda adamı üzmez yol dışına çıkabilir sürüş tecrübeni daha bir seçenekli şekilde geliştirebilirsin.
Var gerisini sen düşün
The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.
-
30 Aralık 2014, 11:59
#4612
inazuma da abs yok . ön arka disk fren var ama abs yok .
-
30 Aralık 2014, 12:02
#4613
MD.Murat adlı üyeden alıntı
adac ne.
bu işin eğitmenlikle ilgisi yok.
bu iş fizik bilmekle alakalıdır.
ön freni ve arka freni ikisini birlikte , kitlemeye en yakın noktaya kadar sıkarsan , motor durabileceği en kısa mesafede durur.
bu kadar basittir.
motor öne yığılınca arka tekerde yük 0 lanıyor mu? stoppie mi yapıyoruz ? yok.
o zaman arka freni de kitlemeyecek kadar sıkarsak bunun da sürtünme kuvveti daha kısa sürede durmamızı sağlar.
he x kişisi y kursunda z dersini t şeklinde öğretiyor diye arka frendeki kuvveti kullanmak istemiyorsanız kullanmayabilirsiniz.
ama forumlarda paylaşıp da insanları yanlış bilgilendirmeyin lütfen.
Bu isi polemiğe çevirmek istemem ama.. isteyen gider eğitim alır insanlara faydali olmak ister isteyen iskembeden sallar.. Forumlarda frenle ilgili şikayet eden bilgi arayan vs. her turlu kirli bilgiye de doğru bilgiye de ulaşabilir.. ben aldığım eğitimden yazdım uygulamak veya uygulamamak tamamen size kalmis.. bu is fizik işidir tip öğrencisi olduğuna gore fizikle aran iyidir diye düşünüyorum.. Arkadasin yukarida da yazdigi gibi artciliyken veya yokuş yukarı çıkarken arka farenin daha iyi tutması veya kilitlememesi yine bununla alakalı..
Bu arada Rahmi Hocadan daha iyi bildiğini iddia etmeden istersen bi araştırma yap..
http://rahmibarutcu.wordpress.com/rahmi-barutcu-kimdir/
-
30 Aralık 2014, 12:09
#4614
Haklısın bir anlık dalgınlık. umarım okuyanlar altındaki senin düzeltmenide okurlar
The Albatros pır pır High. TAaa Far Saw.
-
30 Aralık 2014, 12:57
#4615
bu arka fren yuzunden kılıtleme mevzusuda tamamen bence kullanmakla ılgılı evet sert bırsekılde ve ısrarla artan bır orantıyla basmaya devam edersen kılıtlıyor ama bu bende durmaya yakın oluyor ve ben alıstım hatta eglencelı bıle oluyor . tabıkı duz gıderken . ayrıca arka frenın motorun durdurmasındakı etkısı cok az sadece hızı dusuruyor bır nebze, bıde vıraj ıcınde motoru dıklestırmek ıcın kullanıyorum zaten cogu motorda arka fren boyledır motoru durduran fren ön frendır oda bence fazlasıyla yetıyor.yegenımde 2014 yenı cbr 250 var oda arka frenın hıc olmadıgını soyluyor. belkı buyuk hacımlı motorlarda ve abs sı olan motorlarda daha etkılı olabılır ama dedıgım gıbı arka fren aracı yavaslatır on fren durdurur. ayrıca rahmı barutcu motorsıklet konusunda duayenlerden bırıdır.
-
30 Aralık 2014, 14:17
#4616
c4gin adlı üyeden alıntı
Merhaba Arkadaşlar,
Ehliyetimi yeni aldım ve 200-250cc civarında motorlara göz atıyorum,
Aklımda 2 model var
birisi cazip fiyatıyla pulsar diğeride inazuma
pulsarın avantajı fiyatı inazumanın avantajıda kalitesi daha sorunlu olması vs.
pulsarın dezavantajı sorunları konforsuzluğu inazumanınki ise ağır olması ve yakıt tükatiminin fazlalığı bu durumda ciddi anlamda kararsız kaldım ikinci el olarak bütçem ikisinede el veriyor.
Birde tabi yamaha mt25 gelirse direkt olarak ona geçiş yaparım ama sanırım o gelene kadar bu iki motordan birini alıcam.
Siz ne düşünüyorsunuz fikirleriniz nelerdir?
maddi sıkıntın yoksa inazuma al.
bende inazuma diye bayiye gittim ilk bakım 280 lira / pulsar 90 lira, yedek parça çok uçuk mesela ön çamurluk 350 lirada başlıyor 500 küsür diyende var ( http://www.oemfiyatlar.com/SUZUKI%2FGW250%20INAZUMA%20ON%20CAMURLUK%28BEYAZ%2 FSIYAH%29 ) pulsarın parçaları sınıfındakilere göre gerçekten ucuz. ben yazın tarla bahçe işi için toprak yollara bazen hiç yol olmayan çayır çimenden gidiyorum e motor haliyle yatıyor ki 2 teker bu her zaman düşme olasılığı yüksek, inazumayla düşsem otur başına kur rakı sofrasını efkardan iç ama pulsar açıkçası pek umrumda değil yan yatmış çamura batmış
-
30 Aralık 2014, 17:08
#4617
-
30 Aralık 2014, 17:21
#4618
Yazık keşke otomobilin yanında bir köşede bekleyebilseydi. alacak arkadaşımıza hayırlı olur inşallah
-
30 Aralık 2014, 17:43
#4619
harung adlı üyeden alıntı
Bu isi polemiğe çevirmek istemem ama.. isteyen gider eğitim alır insanlara faydali olmak ister isteyen iskembeden sallar.. Forumlarda frenle ilgili şikayet eden bilgi arayan vs. her turlu kirli bilgiye de doğru bilgiye de ulaşabilir.. ben aldığım eğitimden yazdım uygulamak veya uygulamamak tamamen size kalmis.. bu is fizik işidir tip öğrencisi olduğuna gore fizikle aran iyidir diye düşünüyorum.. Arkadasin yukarida da yazdigi gibi artciliyken veya yokuş yukarı çıkarken arka farenin daha iyi tutması veya kilitlememesi yine bununla alakalı..
Bu arada Rahmi Hocadan daha iyi bildiğini iddia etmeden istersen bi araştırma yap..
http://rahmibarutcu.wordpress.com/rahmi-barutcu-kimdir/
Ben fizik diyorum sen bana basit fizik örnekleri veriyorsun hocam.alıntıladığın mesajda o konudaki uç noktaları yazmışım zaten.
rahmi hoca çok iyi hoca motosiklet hocası olabilir. ama fizik hocası olduğunu zannetmiyorum ( ki fizik bilmeyen fizik hocaları da gördüm o ayrı konu)
sadece 25 km hıza kadar ön fren kullanılmaz ! gibi bir aforizmayı , değil rahmi hoca , aynştayn gelse patlatamaz.
böyle saçmalık olmaz
-
30 Aralık 2014, 18:28
#4620
Arkadaşlar Merhaba Bilgisi olanb arkadaslara birsey sormak istiyorum su anda bende 1500 km de pulsar var Motorun 1 vitesi ilk aldıgım serilikte değil ve arada devirsiz kullanınca stop ediyor özellikle kalkışlarda servise götürdüm bi sıkıntı gönderdiler,debriyajı ve zinciri yağlayıp sorun yok dediler ama ben genede o ilk halindeki 1.vitesin seriliğini bulamıyorum.yukarı viteslerde bir sıkıntı görmedim ancak sanki güçten düşme yasıyorum özellikler kalkışlarda Sızce neden Olabılır,Cevap veren arkadaslara sımdıden tesekkur ederım.Saygılar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 24 kullanıcı var. (2 üye ve 22 misafir)