gecmiş olsun
gecmiş olsun
Bajaj internet sitesinde yazanlar aşağıdadır, bu konuda yorumlarınız nedir?
Bu yağı kullanınca değişim 10.000 de bir mi?
http://bajaj.com.tr/orijinal-yag-kullanin
Orijinal Yağ Kullanın
Bajaj Auto 4 Valfli Motosikletlerde her 10.000 km'de motor yağı değişimini tavsiye eden Hindistan'daki ilk iki tekerlekli araç üreticisidir. "Bajaj DTS-i 10.000" motor yağındaki üstün teknoloji ve gelişim bunun gerçekleşmesine imkan sağlamıştır. Motor yağı ömrü 5.000 km'den 10.000 km'ye çıkarılarak hem zamandan hem de paradan tasarruf sağlanmış olunuyor.
"Bajaj DTS-i 10.000" API SL ve JASO 'MA2' Uluslararası Spesifikasyonlarına uyacak şekilde tasarlanmıştır. Bajaj 4 Valfli Motosikletler için komple yağlama gereksinimlerini karşılamak için özel olarak tasarlanmıştır.
Önerilen Orijinal Motor Yağı Değişme Sıklığı: 1 Ücretsiz Servis & sonra her 10.000 km'de*
"Bajaj DTS-i 10.000" kullanmanın avantajları :
Daha iyi Yağlama ve Yakıt Verimliliği için daha iyi Akışkanlık Dengesi
Motor Parçalarını, özellikle Piston, Piston Pimini vb. temizler
Daha İyi Debriyaj Performansı
Vites Dişlilerinde Aşınmaya Karşı Daha Yüksek Direnç
Daha İyi Yıpranma Direnci
* Bazı durumlarda 5.000 km'de değiştirmek gerekebilir.
Efeler Diyarı EDREMİT
taksikli alışveriş için sahibinden.com üzerinden alışveriş yapmanız mümkündür 9 takside vade farkı ve 100%18 kdv yide eklemek durumunda olduğumuzunda altını çizmek isterim saygılar kazasız sürüşler inşallah .
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...8967126/detay/
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...8964895/detay/
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
ben kullanıyorum 3 aydır. dünyanın güzelliklerini görmeye başladım :D pulsarın orjinal aynasında sağı solu görmek için kendinizi ileri geri yapmanız gerekiyor. tvs aynasında öyle bir şey söz konusu değil. gayet iyi gösteriyor. ölü nokta çok az. benim gibi aynayı çok fazla kullanıyorsanız tavsiye ederim
pardonda hocam bu motordan bizde de var biniyoruz ediyoruz memnunuzda motorun çok yaktığını söylemek kötülemek mi ? senin yaşın kaç merak ediyorum, ticaret yaptığını biliyorum senin ama lafların facebook ta da burda da ergen 16 yaşında çocuk lafları ! insanlara doğruyu söylemek yada bildiğini söylemek yerine hep laf sokma derdindesin.. yapıcı olmaya çalış biraz. Motoru hergün kullanıyorum işe gidip geliyorum 70 80 km yol yapıyorum günde her seferinde de fullerim 17. kr tan aşşağı nadir düşüyor. Eğer sende de varsa bu motor az yakıyorsan arkadaşa şöyle diyebilirsin, " dostum bu motor bende de var ve hep kullanıyorum 50-60 arası gidiyorum hep çokta az yakıyor onun üzerine çıkınca biraz fazla yakabilir diyebilirsin"
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:00 ----------
dostum bu işler cidden çok saçma geliyor bana, adam tutmuş türkçe sayfasına bu açıklamayı koymuş ben çıkıp desemki kardeşim, madem öyle ne diye 5000 kmde değişiyoruz, adamlar bu yağı öneriyor ama sizde bu yağ yok. Acaip derecede saçma işler ve sinirlerimide geriyor açıkçası. Gittiğimde bu yağı soracam servise bakalım ne diyecekler.
Arkadaşlar merhaba,
Malum havalar soğudu ve yağışlar vs başladı. Motorunu kışın kullanacak olan ve bu konuda deneyim eksikliği olan arkadaşları ayrıca uyarmak istiyorum. Motosikletin ıslak yol tepkisi kuruyol tepkisinden en az 1/5 oranında farklılık gösterir. Herşeyden önemlisi lastikler geç ısınır ve/veya güvenli sürüş için ideal sıcaklığını bir türlü koruyamaz. Motosikletler hafif ve 2 tekerlekli taşıtlar. Lastiğiniz ne kadar iyi olusa olsun kaza riski kış ve ıslak yol şartlarında oldukça yüksektir.
Küçük kazalar geçiren arkadaşların yazıklarına denk geldim bir kaç kez. Aman dikkat diyorum. Şu arka fren meselesine burgu yapmakta yarar var. Pulsar ağırlık / şasi yapısı ve lastik ölçüleri itibarı ile oyle arka freni yapıştırarak kullanılacak bir motosiklet değil. Yanlış bilinen bazı şeyler var. Bunlardan biri ön ve arka frenin aynı anda yapılması gerektiği evet bu teoride doğrudur eğitimlerdede böyle söylenir ancak burada ön ve arka tekerleklere yapılan basınç miktarı çok çok önemlidir. Bir otomobili de motosikletide ön frenler yavaşlatır ve durdurur. Arka fren yardımcıdır. Motosikletinizi yavaşlatmak için arka freni kullanmayın zaten üzerine motor kompresyonu binen hafif bir motosiklete birde arka fren kullanmak kızaklamak için yeterli sonuçtur. Tavsiyem ön fren ile arka freni kullanırken sürekli %70 %30 gibi bir oranda düşünmeniz ve ön fren ile yavaşladıktan sonra kontrol edilebilir bir hıza inildiğinde arka freni kullanmanız.
Motosiklette güvenlik herşeyden önemli. Kış koşullarında özellikle bot kullanmaya özen göstermek önemli. (yaz koşulları içinde bot önemlidir) Bazı kasklar kalite seviyelerinden dolayı buğulanma vs yapar buda önemli bir sorun. Kış koşullarına uygun vizör yapısı bulunan kaskları seçmekte fayda var.
Son olarak Pulsarı hızlandırmak için dişli vs ile oynamayın arkadaşlar bu motosikletin lastik ölçüleri ağırlığı vs si 130 km. üzerinde normal yol koşullarında gitmek için uygun değil. Motosiklet 150-160 yapıyor olabilir. Ancak bu güvenli hız yapılıyor anlamına gelmez. Bu motor üzerinde kullanılan malzeme kalitesi bellidir. yamaha mt3 veya kawasaki er6n değildir.
Birde bu 10 binde bir yağ değişimi falan kulağa hoş geliyorda açıkçası şu koşullarda hiç inandırıcı gelmiyor bunu da belirteyim. Bu tip uzun ve iddialı yağ değişim periyodları 5 yılın üzerinde kendini ispatlamış makineler için geçerlidir genelde. Üst düzey markaların cesaret edip önerdiği periyodlardır motosiklette.
Önümüz kış ve pulsarları ile kışı geçirmek isteyen arkadaşlara azami dikkat öneriyorum. Aman!
İyi sürüşler.
yag motorun herseyı arkadaslar 10 bın de bır yag degıstırmek motora yapılacak en buyuk kotuluktur kalıtesı ne olursa olsun zarar verır 5000 ıdealdır. bır kac lt re yagın hesabını yapmayın degıstırın gıtsın emın olun motorun ıcınde olabılcek en ufak arıza yagdan daha pahalıdır...
pulsarın aynasından daha mı dışa doğru uzun, çünki sadece omuzlarımı görüyorum orjinal aynayla aynayı biraz daha dışa doğru uzatabilirsek sorun olmicak ama nafile.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------
sağol, tşk ederim. full korumalıydım, allahtan birlikte sert yere düşmedik, hasar dahada büyük olabilirdi.
Benim aldığım bayi 500 bakımından sonra 2500 olduğunda gel yağını değiştirelim dedi. Bana da mantıklı geldi. Daha önceki motorum da 165cc hava soğutmalı idi ve ben 1000-1500 arasında yağını kendim değiştirirdim. Motorun kitapçığında da 2000 km de kontrol edin kirlenmiş ise değiştirin yazıyor.
Bunun yanında motor az kullanıldığında da yağın km beklenmeden değiştirilmesi taraftarıyım. Örneğin yağ değişiminden sonra 2000 km yaptınız ve kışın 5-6 ay kullanmadınız. Bu süre sonrasında sezona girildiğinde 5000 i tamamlamak yerine direk yağ değişimi yapmanın daha iyi olacağını düşünüyorum. (Bu konuda teknik bir bilgim yok. Açıklayabilecek birisi varsa çok faydalı olacaktır)
Diğer yandan çoğu düşük cc motor kullanıcısı 10-20 bin km lerde motorunu satmakta. Böyle olduğunda 10000 de bile değiştirseniz muhtemelen etkilerini göremeden motorunuzu satmış oluyorsunuz. Ancak motorunu seven biri olarak ve genel fayda anlamında da yağ değişiminin daha sık yapılmasını öneriyorum. 1.2 lt yağ parası, kendiniz değiştirdiğinizde, sonradan oluşabilecek hasarlara göre çok daha ucuz olacaktır.
o zaman şöyle diyebilirsin: ben kullanıyorum çok yakiyor.
yasim 25. bizde de var iki tane. pulsarın ne olduğunu biliyoruz yani.
çok basarsan çok yakar. kimse sana redline da kullanın 2.5 litre yakiyor demedi.
yapici olmasi gereken sensin bence.
selamun aleykum. Arkadaşlar pileksi cam (siperlik yapmak için) ; İstanbul'da nerede bulabilirim. Acil...
bajajın kendi sitesinde
http://www.bajajauto.com/services_genuine_oils.asp aşağıdan pulsar 200NS modelini
Bajaj DTS-i 10,000 - SAE 20W50 yazıyor...
sanırım 20w50 düşülmesinin sebebi şehir içi sürüş için düşünülmüş yksa bana kalın geldi spor bir sürüşe uygun değil ..
resim var mı diye öylesie söyledim. ayna gidondan dışta kalması daha iyi, pulsar aynası gibiyse hiç uğraşmaya gerek yok, orjinal aynayı nasıl çevirsemde bir işe yaradığı yok.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
Dostum ban benden 4 yas ufaksin mevzu yas degil zaten ama hala ayni seyi yapiyorsun. Bu motorla redline da gitmesende 3 litrenin hayli hayli uzerinde yakiyor bunu bende cok iyi biliyorum sende cok iyi biliyorsun. Ama illa laf carpitmak ve uste cikmak icin maalesef sacmaliyorsun. Sana tavsiye sen ticaret erbabisin sana yazilanlara daha olumlu cvplar ver daha yapici ol, insanlari rencide edici tersleyici laflar kullanma kotu intibadir bu ! Dostane bir tavsiye.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)