İzin verirseniz nylon lastiği beğenen arkadaşlara kendi tecrübemi aktarayım.
İkinci el üzerinde fabrikadan geldiği gibi IRC lastikleri olan bir pcx aldım. Fren yapmayı falan iyi kötü biliyorum. limon olayı yani, ön tekerdeki ağırlık, dolayısı ile sürtünme, dolayısı ile tutunma arttıkça daha fazla fren gücü uygulamadır işin fizik yanı. Ama motoru alırken çok kararsızdım absli xmax mı alsam diyordum. Neyse yılların motorcusu arkadaş al bunu pişman olmayacaksın dedi ve aldım. havalar güzel yazın sıcak vakitleri Zincirli Kuyuda 1. köprüden maslağa dönen virajda yan ayaklığı yere sürttürecek kadar yatıyorum. acayip zevkli. Arkadaki arabalar korkuyor fren yapıyorlar falan.
akşamda eve giderken yine asfaltı güzel bir yer var orada da sağ paçalık mı denir neyse motorun sağ alt yanını sürtecek kadar yatabiliyorum. Ama baktım kaportayı yiyeceğim bir daha yatmadım.
Yani ACAYİP zevkli HEMDE IRC lerle. Ama ya arkadaş fren yapınca önü arkası ayrı oynuyor. başı götü dağıtıyor. gidiyorum arkadaşa ben satıcam bunu absli xmax alıcam diyorum. dur yapma kıyma motora diyor. iki gün sürüyorum koyuyoruım bugün sahibindene diyorum. yahu dur yapma yağ vardır yolda falan diyor. Asfaltın düzleştiği, pürüzsüz hale geldiği yerlerde bir önü kayıyor bir arkası kayıyor.... ben mi bilmiyorum bu işi oluyorum. kendimi sorguluyorum.
Sonra sitedeki pcx in lastik olayını inceledim. birkaç arkadaşımız city grip takınca çok düzeldiğini yazmıştı. gittim aldım city gripleri.
diyeceksiniz ki ee city grip takınca herhalde tepetaklak döndün? HAYIR tepetaklak dönmedim. motor yani sukuter gene aynı açılarla yatıyor
AMA FRENLERİ HARİKA OLDU. O gün bu gündür ağzımdan abs lafı çıkmadı bir daha. O önü arkası ayrı kayan yerlerde motor bir daha kaymadı. Taki ben işi abartıp risk alana kadar. tutunma çok önemli imiş bunu yaşayarak anladım. hayat tecrübesi oldu.
bakın nylon lastikle sıcak havalarda yatmada dönmede sıkıntı yok. ama nerede?: asfaltın dişli olduğu, temiz olduğu, yolda kumun çakılın olmadığı yerlerde. soğuk havalarda ve yol sathının berbat olduğu yerlerde dikkatli ve yavaş giderseniz motoru yatırmazsanız gene sıkıntı yok. Sıkıntı yolun kötü olduğu bir yerde aniden durmanız gerekirse yada beklenmedik bir kaçınma olayı yaşarsanız geliyor. pcxe yaklaşık 2000km (1 ay) kadar nylon IRC lerle bindim. geri kalan yaklaşık 16000km city griplerle sürdüm beni defalarca kazadan beladan kurtardı. Bakın arkadaşlar
MOTORUNUZUN DENGESİ BİLE DEĞİŞECEK, GELİŞECEK hissedeceksiniz bunu. demedi demeyin sonra
gerek yok diyen arkadaşlar eminim, kaliteli (yani yumuşak hamurlu) kauçuktan ( artık lastiklerde kauçuk oranı iyice azaldı gerçi) bir çift lastik taksalar yaa arkadaş bu ne yaa? motora bak nasıl gidiyor diyecekler. daha önce dönerken motorun önü arkası ayrı oynayan yerlerde bu sefer aa hiç birşey yok tık demedi diyecekler. virajlara daha güvenli gireceksiniz daha çok yatıracaksınız motoru daha çok zevk alacaksınız.
haa şunu diyebilirsiniz ben motorumu yatırmam yatırandan da haz etmem ben mümkün olan en dik açıyla dönerim. o zaman diyecek bir şeyim yok siz gidin 4 tekerli 3 tonluk jiplerden alın
bunlar benim tecrübelerim. lastik alıp sattığım dükkanımız yok. inşaat mühendisiyim. bu güne kadar hep inşaat firmalarında çalıştım.
sizlere bunu çıkarımn olduğu için değil sizlerin çıkarınız olacağını düşündüğüm, başınıza kötü şeyler gelmesin diye paylaştım.
evet pcx le bir kere yoldaki yağ yüzünden düştüm. yola beton pompasından hidrolik dökmüşler. saatte 5 belki 10la gidiyordum. ve city gripler takılıydı :(
kazasız belasız iyi günlere.