"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Bu liki kullanarak, ön veya arka dişliyi değiştirdiğinizde, hız ve torkda (% olarak) nekadar değişiklik olacağını hesaplayabilirsiniz..Fakat motorun gücü bu değişikliği kaldırabilmesi lazım..Yani son viteste giderken, hala vites istiyor bir vites daha olsa rahatlayacak deriz ya, işte o durum varsa bu değişikliğin faydası olabilir...
http://www.sprocketcalculator.com/
Motosikletler uretilirken cok ince hassas muhendislik calismalari ile uretiliyor.KTM gibi bu islerin ustadi olan bi marka tecrubesi olan Bajaj inda burayi es gecmesi zaten mumkun degil.
Bu motorlar istenirse sikistirma oranlari arttirilarak 40 beygir civarindada uretilebilinir.Ancak 10 bin kmye gelmeden omrunu tamamlamak zorunda kalir.
Disli degisiminde elde edilecek son hiz degeri cok saglikli bir sey olmaz.Bu tip degisiklikler pist kosullari icin ve yarislarda extrem sartlar hesaplanarak yapiliyor.
Standart motorda bu tip bir degisiklik bir yerden mutlaka handikapa sebep olacaktir.Ayrica + 10 km hizli gitseniz ne olur ? Ruzgar biraz karsidan sert esse hiziniz yine dusecek.Pulsarin kapasitesi belli bu siklette bir motosiklet icin 150 km ve uzeri hizlar guvenli degil arkadaslar kaldiki fabrika verilerinde bu hizlar onerilmez.
Benim kisisel yorumum su ki motisikletten ben neden keyif aliyorum cevaplarimdan biride esnek ve kisa surede hizlanabiliyor olmasi.Asla son hizda kadranda ne gordugum degil.Boyle bir degisiklikle Pulsarin senkronizasyonunu bozmak karsiliginda alinacak seye deger mi? Bence degmez.
Kaldiki Pulsarin esnekligi ve atikligi KTM 200 den bile daha cok begenilirken..
Selamlar,
Bende motoru çoğumuz gibi yeni aldım. Motorumda şu anda bayi çıkışı sıkıntılar var ama halletmeye çalışıyoruz. Bu nedenle gözümden ilk andan biraz düştü motor. Sormak istediklerim var sizlere;
- Motora bagaj seti yaptırmak istiyorum.
Bunun hazırı var mıdır yoksa kendimizin mi yaptırması gerekir?
- Motorla genellikle 100 km üstüne çıkınca gaz bir anda kesiliyor.
Sanki eksoz boğuluyormuş gibi bir his oluyor ayrıca. Nedeni nedir?
Hay ağzın bal yesin. Her duruma salça olmayayım diye mevzuya girmiyordum duygularıma tercüman oldun. Yapana bişey demem ama işin mühendislik kısmını es geçip bu makinalara dokunmam şahsen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------
Devir kesici devreye giriyor olabilir mi?
Bir de; 6.vites 7.000 devirde kaç yapıyor bu motor ?
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
4 gün öncede ben michelin pilot stren lastik taktırdım doğrusu bukadar iyi performans beklemiyordum bekledıyımın ustunde çıktı orjınal lastıkler ile arada bir arka teker kıtlıyordu michelin lastiklerle ne yaptımsa kitleyemedim duruyormu duruyor kitliyormu hayır
[QUOTE=piyanist_irf;3415592]tüm gönül dostlarına selamlar arkadaşlar biliyorsunuz şu sıralar bajaj aksesuarlarından arka çanta aparatı,orta sehpa,motor koruma ve yan çanta taşıyıcıları üzerinde çalışmaktayız gerçii arka çanta taşıyıcısı yeni çıkan yasadan sonra ruhsata işletme durumları çıksada çanta takmayacak arkadaşlarında çok işine yarayacak bir parça öncelikle bana ! hiç bir şeyi motoruma bağlayamıyor olmam benim için kötü oluyor , atıyorum çantanızı,çadırınızı hiç olmazssa bağlayabilir yan çantalarada diğer eşyaları saklayabilirsiniz bu gün itibari ile bajaj pulsar ns 200 ve bajaj dıscovery 125 arka taşıma aparatının ilk prototiplerini bitirdik gelişmeleri zaman buldukça buradan ve www.irfmotor.com web sitemden paylaşacağım zaman yine her zamanki gibi değerli ve aşırı bir yoğunluk sözkonusu , çünki elime 4 model daha bakmakta o yüzden çokça fazla detaya giremiyorum prototip ham çalışmalardan bir kaç kare paylaşıp müzadenizle ben kaçıyorum kazasız sürüşler cümleten...
Sevgili piyanist_irf, öncelikle tebrik ederim. çok şık bir tasarım yapmışsınız.
Benim de ihtiyacım yok ama düşünebilirim. Yan çanta opsiyonu kesinlikle avantaj sağlar.
Ön cam, bağlantı demiri ile beraber, telefon, çakmak soketi vs. monte edilebilecek kolu olan, bir cam bağlantı demiri dizayn ederseniz harika olur. Ayna yerine gidona monte edilebilecek, 1,5 cm. genişlikte bir köprüden ve kafanın bağlandığı cıvatalardan da destek alınabilir.
kolay gelsin...
Hımmm!!!
Öncelikle çok teşekkür ederim dostum. Sağol varol. Bi an kimse beni kaale almayacak diye korktum
Demek ki neymiş!
Bajaj Pulsar 200ns'i en az 1000 km 6.vitese çıkana kadar 100 km hıza çıkarmayacakmışız.
En kolayı şöyle tarif edeyim;
"Vitesiniz kaç olursa olsun deviriniz 7.000 olsun"
2.000 km rodaja tahammül edip devirinizi 7.000'nin üzerine çıkarmazsanız bal kaymak olur.
(Trafikten kaçmak için çok uzun tutmamak kaydı ile ara sıra gazlamanız hariç tabi)
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Kuryeler gibi direk ayna kollarına monte edilen siperliklerden değilde far karenajına sabitlenip gerektiğindede ayna kollarına desteklenen rüzgar camı uygulamalrını merak ediyorum
Resimler örnektir ebaydada fazla aksesuar ve yedek parça yok
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)