eksik değil arkadaşım sen MZ den bahsediyon eski mezler dinamoludur manyetolu değil onda sorun yok manyetolular yakıyo maalesef ampuleri .
ÇBF 150 de başıma geldi kutup başı koptu ve herşey söndü karanlıkta kaldım vites düştükçe tüm vites ampuleride gitti ama motor çalışıyo bi stob etim kimse yok aküyü açınca bi baktım kutup başı kopmuş.
istersen dene elinin altında var motosiklet çalıştır ve rolantide sök kutup başını ve biraz gaz ver.
daha önce de yazddığım gibi denemesi bedava benim motorum olmadığı sürece
Hayat ENDURO yla başlar
ENDURO yla devam eder
ENDURO yla biter.
Bilmediğime iddia etmem.Ama bugün motoruma tamirci yaptı aküyü söküp test cihazına bağladı sonrada ampulle test etti gerçi gazı hiç açmadı yalan yok.
O zaman akü ile bağlantının kopmaması için dua edecez yada devamlı arada kontrol edecez.Olduda koptu gitti ampüller.İş zaman ve para kaybı..
Bence bu işte terslik var.Bu çağda böyle bir ihtimale karşı çözümün olmaması çok garip doğrusu..Kaldıki motorda beyin denen alette var artık.
Voltaj ona zarar verirse kim ödeyecek ?
Ne gül olmak kolay ne de bülbül!Bülbül olmayı istersen bir ömür boyu yanacaksın!Gül olmayı seçtiysen bir ömür boyu solacaksın
Arkadaşlar eşimle çıktığımız gezi sona yaklaşmak üzere. Bu sabah Rodos adasından Marmaris e geçtik.
Bu gece Afyon Emirdağ da konaklıyoruz.
Kısmetse yarın akşam Samsun da yolculuğumuz sonlanacak.
Bir ayı aşan yolculuğun son ayağı hanımın Rodos alışverişlerinden sonra Pulsar ı biraz yoracak sanırım.
Abi siz nereye oturacaksınız?
Kazasız belasız yolculuğunuzu tamamlarsınız işallah.
Birden eşim geldi aklıma.
Bizim hanım alışverişten dönerken (temsili)
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:00 ----------
Ve abimiz Bajaj Pulsarı kafası ile otobüse yükler;
http://gfycat.com/ExcitableKeenHarlequinbug
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Herkese hayırlı günler arkadaşlar,
Dün izmirden sipariş ettiğim metzeler lazertec lastiklerim geldi ve heyecanlı bir şekilde lsatik değişimi için buzz motora gittim. astik değişiminden sonra yeni lastikler rodajda olmasına rağmen çok farklıydı. fakat akşam motoru tekrar çalıştırdığımda fren balataları diske sürtüyordu. böyle bir durumla karşılaşan var mı? gün içinde buzz motoru aradım, gelin ilgilenelim abi dediler hemen.
yag filtresi 12 tl
ama kuralkan sitesinden sipariş vermeye calistigimda henuz uretim aşamasında deniyor
https://satis.kuralkan.com.tr/ypproduct.aspx
bayilerin bazisinda yag filtresi yok
bulan nerden bulmussa bize de söylesin
mutlaka API SL özellikli veya daha üst sinif (api SM gibi) yag koyun motorunuza
bakıma giderken yaginizi kendiniz alip götürün
castrol power1 racing 10 50 tam sentetik yag aldık
25 tl litresi 2x1
ilginç 10 40 yari sentetik castrol yag da 25 tl
shell advance ultra 10w40 API SM ozellikli yağ da vardı 25 tl
ikisini de öneririm
1.4 litre konulacak inşaallah
nasil ayarlayacaksak artık onu
BEYLER ARKA FRENDEKİ SIKINTIYI ÇÖZDÜM. ÖNCE ŞUNA DİKKAT ETTİM Kİ LASTİK RAHAT BİR ŞEKİLDE DÖNEMİYOR VE FRENE ÇOK AZ BASABİLİYORUM, YANİ BASKI VAR. LASTİKLERİ ÇIKARMADAN BALATALARI SÖKTÜM. FREN HİDROLİĞİNİN İTTİRDİĞİ PİSTONU ARAYA BEZ KOYARAK DİSKİ ÇİZMEDEN GERİ İTTİRDİM. DAHA SONRA FREN HİDROLİĞİNİN KAPAĞINI AÇTIM VE İÇİ SİYAH PARÇACIKLAR VAR YANİ KİR, BUNLAR BİLDİĞİM KADARIYLA TIKANMAYA SEBEP OLUYOR. AYRICA MOTOR YAĞI OLMADIĞIDA DİKKATİMİ ÇEKTİ BU DA AYRI BİR MEVZUU.
sevgili bobmarley faruk,
piston, işkence denen aletle geriye dogru ittirilir özellikle fren papucu (brake pad) değişimi sırasında
bu sırada fren sıvısı kabinin kapagi açık durumda olmalı yoksa artan basınç neticesinde kap catlayabilir
bazıları bu piston itme işini leyve gibi aletlerle yapıyor artık ne derece dogru bise diyemeyeceğim
sorunun kaynağı
ozen gostermemek diyeyim de siz de anlayin iste
sonunda istediğime kavuştum ne zamandır motosikletimi büyütmek istiyordum ancak bir türlü imkanım olmadı temmuz 21 de askerden döndüm ve ayın 24 ünde motosikletimi almıştım.daha önce 100'lük motosikletim vardı. küçük olduğu halde ben onla dahi baya bir yol yapmıştım.inşallah şu rodaj falan bittikten sonra yapabilirsem bir tura çıkacam bide kafa dengi bir yol arkadaşı bulduk mu tamamdır.daha önce yapmış olduğum gezilere ait paylaşımlarım burada http://www.motosiklet.net/forum/sear...archid=5697854
siyah renk aldım ilk defa 100 lük dışında bir motora bindim.ve bu motor gerçekten çok fena çok zorlamak istemediğim halde rodajdan dolayı iki defa 115 leri gördüm ve hemen hızımı yavaşlattım.resim şu anda yükleyemiyom en kısa zamanda paylaşırım.
birde adanadan bu motoru alan arkadaş varmı burada beni bugün motoru aldığım bayi sahibi aradı gelebiliirsen bu gün gel dedi motorunda iki civata gevşek olabilir onları sıkmamız lazım dedi bende p.tesi günü gelirimi dedim. var mı böyle bir durumla karşılaşan.
Arkadaşlar bu akşam eşimle çıktığım uzun tatil sona erdi.
33 gün boyunca izlediğim rota ve konakladığım şehirler:
Samsun - Çerkezköy - Burgaz (Bulgariistan) - Varna (Bulgaristan) - Bükreş (Romanya) - Sofya (Bulgaristan) - Üsküp (Makedonya) - Prizren (Kosova) - Kukes (Arnavutluk) - Tiran (Arnavutluk) - Ohrid (Makedonya) - Selanik (Yunanistan) - Meteora (Yunanistan) - Atina (Yunanistan) - Rodos (Yunanistan) - Afyonkarahisar - Samsun.
Tatilin Yunanistana kadarki bölümü genelde birer ikişer gecelik gezi şeklinde oldu. Yunanistan da işin şekli dörder beşer günlük dinlenmeli yaz ve deniz tatiline dönüştü.
Toplam Pulsar ile 5930 km yol yaptım. Ortalama yakıt tüketimim 3,36 litre/100km.
Bu yolculuğun ilk 750. km sinde İstanbul Oktay Motor da periyodik bakım yaptırıp yola devam ettim. Önümüzdeki hafta sonu fırsat bulursam tekrar bakıma gideceğim.
Kilolu olmama, artçım olmasına ve önceki paylaşımlarımda da görebileceğiniz gibi haddinden fazla bagajıma rağmen performans olarak ta sıkıntı yaşamadım. Düz yollarda ortalama 100 - 130 arası rahat gittim. Yokuş aşağı bir kez 140 gördüm. Yokuş yukarı vitesi 4 e düşürdüğümde rahatlıkla 80 - 90 hızlarla çıktım.
Yolculuk boyunca Pulsar ile ilgili olumsuz yazabileceğim tek husus sele sertliğidir. Hiç bir arıza yaşamadan yolculuğumu tamamladım.
Paylaşımlarımı beğenen arkadaşlarıma, özelden mesaj atıp hal hatır soranlara, gezim boyunca bir sıkıntı yaşama ihtimalime karşı bana sık sık mesaj ve eposta yoluyla ulaşıp hal hatır soran Ekrem Ata beye ve düzeyli bir forum oluşturan siz değerli forumdaşlarıma teşekkür ederim.
Abi sağ salim döndüğünüze çok sevindim. Kendi adıma, imrenilecek bir gezi yaptığınızı söyleyebilirim.
Umarım ben de yaparım ileride böyle bir gezi. En azından milli sınırlar içerisinde.
Pulsar da sınavı geçmiş oldu böylelikle. Bir de şu sınavı servisler ve ustalar geçse tamam olacak.
Merhaba, bayram oncesi Peker Motor dan aldigim kirmizi pulsar ile araniza katildim. Daha oncesinde buradaki butun mesajlari okudum, faydali bilgiler icin herkesin eline saglik.
Ayrica Ekrem beyi yenilikci ve kullanici dostu yaklasimlarindan dolayi tebrik ederim, insallah cabalarinda muaffak olur ve memlekette motor servislerinin kalitesi artar (Yanlis anlasilma olmamasi icin belirteyim Peker motor ile ilgili bir sikintim olmadi, bu kismi arkadaslarin sikintilarina istinaden yazdim).
Motorum henuz 250km de fakat ufak bir sorunum var, motorun yag ikaz lambasi birkac kez yandi. Yag penceresinden baktigimda yag oldugunu goruyorum, motoru durdurup tekrar calistirdigimda duzeliyor. Yag basinc sensorunden supheleniyorum, gerci yag filterisi kapaginin oldugu yerin alt kisimlarinda islak yag oldugunu farkettim belki contadan ufak bir kacak olabilir. Bugun yarin servise goturecegim, sonucu paylasirim. Benzer sorunu yasayan oldu mu ?
Birkac kez belirtilmis ama bende tekrarlayayim, tekerlekler ozellikle arka teker islak zeminde cok kayiyor aslinda kuru zeminde bile yol tutusu pek iyi degil. Luften viraja girerken veya fren yaparken dikkat edin, ozellikle yol egimli ise cok riskli. Lastik rodaj mesafesinden (160km) sonra az da olsa daha iyi gibi ama kesinlikle temkinli olmak gerek. Tabi benim hafif bir surucu olmaminda etkisi var (60kg, 175cm, erkek . Lastik degistirme karari size kalmis ama en azindan durumun farkinda olmak icin guvenli bir yerde fren mesafenizi test edin derim. Mesela dik bir yokustan inerken islak bir zeminden gectim ve frenleme oranini degistirmemis olmama ragmen arka lastik* o anda kaymaya basladi. Arka freni daha hafif sikmayi denedim fakat dokundugum anda kaydi, temkinli sekilde on frenle yavaslamayi denedim benzer sekilde o da kaydi. Sansliydim cok dusuk hizda gidiyordum dahasi yol bos ve yokus cok kisa idi, arka tekeri kizaklayarak snowboard tadinda indim Cok sukur kazasiz belasiz atlattim, bana ders oldu sizleri uyarayim.
Motorun iyi yonlerini arkadaslar uzun uzun anlatildigi icin tekrar girmiyorum, ozet gecmek gerekirse su ana kadar olan tecrubelerime gore fiyat/performans olarak cok guzel bir motor, ama lastiklerden dolayi dikkatli olmak gerek.
Centil40 pek cok arkadas gibi yolculugunu imrenerek ve heyecanla takip ettim, darisi basimiza.
Siz siz olun yağmurluk ve montunuzun içliği olmadan 35 derece sıcağa güvenmeyin arkadaşlar:
Edirne'den Saroz'a gideyim dedim ama aniden soğuyan havaya yağmur dolu ve rüzgar da eklenince 2 saatlik işkenceye dönüşen bir yolculuk oldu arkadaşlar.Ciddi anlamda ıslanıp üşüdüm hatta dondum :(
Ben aldandım siz aldanmayın dostlar
Bugün tekrar Pulsarı alıcı gözüyle sürüp test ettim arkadaşlar . Gerçekten f/p olarak alınabilecek bi ürün . Motoru sürüp binmeden kimse motor hakkında atıp tutmasın .Cbf'in rahat ve konforlu selesinden vazgeçebilirsem eğer , bende inşaallah pulsar alanlar kervanına katılacağım . İstesem motoru satıp yarın bile gidip alma imkanım var ama , sele kısmı sert olduğu için konforu beni düşündürmüyor değil açıkcası .
Motorumuz için branda kullanan arkadaşlar hangi brandayı tavsiye eder ve boyut olarak ne aldılar ve tabii ki kaça aldılar? Araştırdığım kadarıyla " yağmur geçirmez" olarak satılan bir çok uygun fiyatlı branda yağmur geçiriyor, özellikle brandanın motora değdiği bölgelerde. Bilgilendirirseniz sevinirim.
Boyut olarak hangi ölçü pulsara olur bilmiyorum ama Feyizoglu.com da tex motosiklet brandası var 2 mm 65TL, 4mm 95 TL yazılmış. Ben 95 TL olanı aldım ama 4mm olduğuna inanmıyorum. İstanbul'da yağan yağmurlara karşı gayet başarılıydı. Şu ana kadar bir damla bile sızdırmadı
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)