merhabalar,
hiç motor deneyimim olmadı araştırmalarım sonucunda ya black cat yada mondial xtreme max almayı düşünüyorum
genelde şehir içinde kullanırım
sizin tavsiyeleriniz nelerdir yani başlayacak biri için hangisi uygundur
hangisi daha güçlüdür
yardımcı olursanız sevinirim şimdiden teşekkürler
Merhaba arkadaşlar. Motoru dün şirinevlerden bir bayiden aldım, Black Cat ve beni servisle eve kadar bıraktılar. İlk motorum ve A2 ehliyetim henüz elime geçmedi. Motoru çok beğenerek aldım, site içersinde kullandığım için henüz 6 km sürebildim. Full dik yokuş var ve 2 kişi dik yokuşta 2. viteste hiç zorlanmadan çekti totomla hissettim bunu En başta rölantideyken stop ediyodu bende tornavida ile rölanti ayarını hafif yükselttim artık sorun kalmadı. Güç konusunda hiç bir sorunu yok aklınız takılmasın (ben 70 kg, arkamda oturan 110 kg). Motosikletin kendi kullanma kılavuzu yok fakat kubanın sitesinde touring modellerinin kullanma kılavuzunu okudum. (linki aşağı yazdım.) Çok faydalı oldu. Çoğu ayarlarının nasıl yapılacağını öğrendim. Özellikle yapılmaması gerekenleri. 1- cikle açıkken sürmeyin. 2- motor soğukken ısınana kadar çeyrek gaz verilebilir. 3- Motor rölantide normale göre fazla ısınıyormuş, bu sebepten rölantide gereksiz yere bırakmayın. 4- Rodajda iken devri ve hızı sabit tutmayın, sürekli hız değiştirin. 5- Rodajda iken 50 kmh hızı geçmeyin. Aklımdakiler şuan bu kadar linkten sizde okuyun.
Sorularım: Şuanlık asfaltta kullanacağım lastikleri değiştirmem gerekli mi? Ne kadar gerekli? değiştirmezsem bişey olur mu?
Diğer sorumda motoru kullanmaya tam alışmadığım için bazen deviri fazla düşürüyorum tam stop eder gibi olunca gazı açıyorum ve tak ediyo stop eder gibi. Normal mi?
Son sorum ise Boş vitese geçirme sorunum var. Duruyorken hiç geçmiyo. Giderken ise zor ayarlıyorum öyle durup park ediyorum. motor yeni olduğu için mi?
Şimdiden teşekkür ederim herkese hayırlı günler.
Kullanma kılavuzu linki: http://www.kubamotor.com/new5/page/k...lavuzlari.html
1. sorun:Gerekli.Dişli lastiklerin asfalta yapışan çok az bi yüzeyi vardır.Virajlarda sana çok sıkıntı yaratır.Lastiklerini değitir.
2. sorun:Kaçıncı viteste yapıyorsun bunu?Giden motora gaz vermesen bile stop etmez.Eğer yüksek viteste yaparsan motor tekler,gaz yemez.Vites düşürüp deviri arttır.
3. sorun:Bazen sabit dururken vites geçmez hafif ileri yada geri oynatırsan vites geçer.Belki yeni başladığından vitesi boş yerine 2'ye atıyorsun.
Rodajda yapmaman gereken şeylerden biri dik yokuşu artçıyla beraber çıkmak olmalı. 50 km hız sınırı koymak saçmalıktan başka bir şey değil. Adam 1. viteste 50 yapmaya çalışsa olur mu ? Bunun doğrusu gaz ayarıdır. Rodaj bitene kadar hiçbir durumda tam gaz yapma hatta 500 km yarım gazı geçme.
Öncelikle teşekkürler. 1. viteste tekliyodu, yürüme hızında, debriyaja az basıyodum sanırım artık yapmıyor. Vites geçişleride bayağı rahatladı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------
Dediğinizi dikkate alacağım artık artçı bile almam arkama ve gaz ayarında daha dikkatli davranırım ki zaten hiç köklemedim şuana kadar :D 50 kmh hıza saçmalık demişsiniz fakat kullanma kılavuzu ne diyorsa odur.
50 km hızı devir sınırı olmadan koymak doğru değil. Her vites için bir hız limiti koyulması gerekiyor. Bu yoksa en sağlamı gaz limitidir çünkü her koşulda motoru korur.
Merhaba. Motorumun deposunu 0 kmde iken fullemistim (5 lt) suan 75 km yaptim ve ana depodaki benzin bitti, yedege gectim. Rodajda iken bu kadar yakmasi normal mi? Bizim burasi hep yokus bunun da etkisi olabilir mi? Ve biraz gazladim.
Merhaba Arkadaşlar; Kuba CR1 kullanıcısı olarak lastikleri değiştirip kros tarzı dişli lastikler taktırsam, az çok fayda etmez mi taşlı, yokuşlu, toprak patika yollarda?
Şu sıralar daha çok toprak yollara atıyorum kendimi, dere, tepe, dağ, bayır, taş toprak... Isparta'nın sırtını dayadığı güneyindeki...
Bazen aşırı taşlı ve yokuşlu patikalar denk geliyor; bir yerden sonra cesaret edemiyor insan; lastikleri patlatırsam temizinden bir 10 km yürürüm diye ...
Olmadı, Black Cat düşünüyorum...
Ne yalan söyliim; kim alıyor bu motorları diyordum, iyice zayıflamış haliyle, şöyle karenajlı, az çok asfaltı dolduran tipteki motorlar yerine, diye ...
Taşlı yokuşların yarısından geri dönünce, 2 kere, ayrı yerlerde, bir Black Cat olsaydı şimdi aşardık diye geçirmedim değil içimden ...
Bari lastikleri değiştirmekle başlayayım diyorum; bizim Kuba CR1'in ...
Nasıl olur? Fayda etmez mi? Hiç yoktan ...
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar.
Hayır, lasitkleri değiştirmedim. Isparta'dan Ağlasun'a çıkan dağ yolunu aşmada sorun olmadı; yol güzelmiş.
Yalnız, Sagalassos'a dönen patika yola ören yeri yönetimi demir kapı koymuş, geçemedik. Alttaki patika yola da geçiş koymamışlar hiç. Üstteki yoldan, alttaki patikaya, ki geçiş yok, bildiğiniz taş, kaya, diken vs, ha bir inivereyim dediydim Motoru, kah binip, kah yandan tutaraktan, ata ata zor indik
Taktırmış olsaydım, her halde orada baya fayda ederdi...
Kış geldi artık; yaza hayırlısı, bakalım ...
Patika toprak yollar için parkur ararsanız Isparta çevresini tavsiye ederim
Bekleriz...
Gezecek o kadar çok yer var ki ...
Torosların başlangıcı olduğundan, ne yöne gitseniz inişli çıkışlı güzel virajlar; ne yöne gitseniz dağ, taş, dere, tepe, orman, muhteşem manzaralar ...
İyi eğlenceler şimdiden .
Bu benzin depo kapağının üzerinde dikkatimi çeken hortumun ne işe yaradağı hakkında bir fikrim yoktu ,havalandırma hortumuymuş
Merhaba arkadaşlar herkese iyi forumlar. Benim şöyle bir sorum olacak. 1 bu motorun 5. Vites i var mı? Ben 1N234 olarak kullanabiliyorum 5 e gecemedim. 2. Sorum olarak bu jikle bende bı ise yaramıyor resmen. 3 kademe var üst kademe istop ettiriyor diğer 2 kademe motorun çalışmasında herhangi bir etki yapmadı. Yardımcı olabilirsiniz mutlu olurum. Teşekkürler ederim herkese şimdiden
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)