Hava soğutmalı olduğu için bir sorun yaşamadım, sağda egzoz,un üzerinde metal koruma var, o ciddi ısınıyor, ayakta sürüşlerde bacağı veya ekipmanı yakabilir dikkat edin.
Motor bloğu da ciddi ısınıyo fakat bir sıkıntı olmadı bu güne kadar.
Hava soğutmalı olduğu için bir sorun yaşamadım, sağda egzoz,un üzerinde metal koruma var, o ciddi ısınıyor, ayakta sürüşlerde bacağı veya ekipmanı yakabilir dikkat edin.
Motor bloğu da ciddi ısınıyo fakat bir sıkıntı olmadı bu güne kadar.
Arkadaşlar arka lastiğimi dişli kros lastiği ile degiştireceğim ama pek seçenek yok 130/80-17 ebat takan varmı dişli olarak bulabildiğim bu yardımcı olursanız sevinirim
pirellinin takım lastiği var daha önceki konularda yazmıştım 110/90x17 70/100x19. bende bir sıkıntı çıkarmadı. Arazide aman gazlamıyım çok ısınmasın falan demeyin sakın, verin gazı yoksa düşersiniz. Hava soğutmalı motorların sıkıştırma oranları düşük olduğundan fazla ısı bloğun yada pistonun aşınmasına çok etki etmiyor. O yüzden korkmadan gazlayın. Yağ yeterince iyi ve yeterli miktarda ise herhangi bir sorun yaşamazsınız. Dişli lastik takmak isteyen arkadaşım; kesinlikle motorun karakteristiği değişiyor arazide. Orjinal lastikler çamurda yalpa yapıyor, dişliye geçince sanki asfaltta gidiyormuşsun hissi yaratıyor. Arka lastik direk giriyor toprağın içine. Dolayısı ile dönüşler ve tırmanışlar keyifli hale geliyor. Aman tecrübe kazanmadan abartı işlere kalkışmayın.
Cevabı aldın lastiği de aldınmı tamamdır, hayırlı olsun
Bir ara ben de düşünmüştüm fakat ağırlık asvalt olduğu için ve orjinal ebat sıkıntı olunca MT60 almaya karar verdim, yaz aylarında muhtemelen alırım
Bu arada başka motorlar kullandıkça kedimi daha çok seviyor değerini daha iyi anlıyorum
Güvenli keyifli sürüşler.
Dışarıdan bakınca çok mantıksız geliyor ancak; yumuşak yol zemininde motosiktelerin ilerleyebilmesi için arka lastiğin geniş yüzeye ve dişli yapıya sahip olması gerekli, buna rağmen ön lastikte durum biraz farklı. Önde lastiğin ince olması hareket anında lastiğin yumuşak üst zemini yararak alttaki daha sert olan kısma kadar ulaşabilmesi ve o kısmı tutması gerekli. Yani tamamen yumuşak çamur olan bir yolda incecik bisiklet lastiği kalın motosiklet lastiğinden çok daha iyi yol tutuşu sağlar. Tabi incecik lastiğin motosikleti taşıması zor olacağından olabilecek en ince kesitte yapılıyor ön arazi lastikleri. Arka da ise yol tutuştan ziyade itiş gerektiğinden üstteki yumuşak kısmı hızlıca tırmalayıp alttaki sert zemine ulaşabilecek dişli yapı şart.
Bu anlattığım sebeplerden ötürü en kallavi off-road motosikletin bile ön teker ölçüleri 80/100 veya 80/90 olarak kullanılır. Arda ise amaç ne ise ona göre itiş sağlayacak bir kesit seçilir.
velizrsln senin sorunun cevabı ise karmaşık biraz şöyleki; eğer kumda kullanacaksan standart arazi lastikler iş görmez hatta işkence olur. Bunun için kumda itiş ve tutuş sağlayan lastiklerden kullanman gerek. Bu tip lastikler alttaki sert zemine ulaşmak yerine üstteki yumuşak kısım üzerinde yol almanı sağlayacak şekilde tasarlanırlar. Bunun sebebi yumuşak kum katmanlarının genellikle çok kalın olması, yani alttaki sert zemin bayağı bir derinde demek. Bu anlattığım işin teorik kısmı. Pratikte ise kumda motosiklet kullanmak biraz tecrübe gerektiriyor. Ben halen daha uzak duruyorum kumdan. Çünkü kum yumuşaksa hızlı sert ise yavaş gitmek gerekiyor ancak hiçbir zaman zemini tahmin edemiyorsun çünkü kum bu :D
@Karacocuk
ben sahilde geçen sene bir kaç defa denedim biri ince kumdu dediğiniz gibi ilk kuma girdiğimde hızlıydım iyi gibiysi sonra yavaşlayınca gömüldüm gidemedim snrada bir daha gidemedim yavaş yavaş dışarı çektim motoru
sert çakıldada gidemedim anlamadım durunca içeri gömülüyo baya tebrübe eğlenceli tecrübe lazım yani tamamen bir spor bu
Sert çakılda olsa çakılın altı yumuşak ise gene gömülür lastik, birde yumuşak kumda uygun hızla giderken kumun altına taş falan gizli oluyor, seni çok sağlam fırlatıyor seleden yukarı o fena oluyor. Çok farklı bir sürüş tekniği var kumun sağlam tecrübe gerektiriyor. O yüzden ben pek bulaşmıyorum, bakıyorum burada sahile kimse yoksa ufak ufak deneme yapıyorum o kadar. Ama çok zevkli değil çünkü hızlı gitmen gerek yavaşladığın anda işin bitiyor. :D Sırf bu iş içinde kum lastiği takmak abes olur.
Bugün ilk kez karda sürüş yaptım. Zemin baya buzlanmış. Dişli lastik şart oldu
Devamı gelecek...
https://www.youtube.com/watch?v=Yphu6OqHK58
Hayırlı olsun güzel olmuş.
Dediğin gibi dişli olsa daha iyi olurdu.
Egzoz biraz tahrik ediyor dimi gazladıkça aman dikkat
Dişli değil arkadaşlar ÇİVİLİ. O buzda gidebilmen için çivili lastik kullanman gerek. Karda kullanacam diye dişli lastik almayın hayal kırıklığı yaşarsınız. Youtube da biraz bakının göreceksiniz hepsinin lastikleri çivilidir. Lastiğin dişleri buzu tutmaz, Karda ise; karın içine gömülür ama yeterli sürtünme kuvveti olmadığından yolu gene tutmaz. Sağa sola yalpa yapa yapa sonunda karla(yerle) bir olursunuz.
Yazdıklarınıza katılıyorum. Dişli lastik derken altı toprak olan taze karda sürebilmek için dedim. Buz için çivili lastikler biraz daha ekstrem için daha kullanışlı olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
Teşekkürler. Egzozun sesi gerçekten güzel ve etkileyici.
Arkadaşlar uzun süredir bu formu takip ediyorum üşeniyom abone olmaya o yüzden yazmadım,bu kategoride yeni başlayan için cros meraklıları için en iyi seçim,motoru 4 ay oldu alalı,çok hafif orta 1.85 boya kadar olanlar için çok ideal,yağ filtresi çok hoşuma gitti metal süzek koymuşlar benzinle temizle tak,lastik olayı çok can sıkıcı ancak bu lastikle bile 2 zamanlı tm ve ktm 450 exc nin çıktığı heryere çıktım dağlık arazide kuru zeminde.Lastik olayını hemen çözelim istedim aradığınız lastik kenda marka sahibindende ada motor sakarya diye arayın bulursunuz fiyatı 185 tl, sofuoğlunda da var o da gidip ilk verdiğim adresten alıp 200 e satıyomuş.malum sosyal paylaşım sitesinde kuba black cat türkiye diye bi grup açmıştım üye olursanız memnun olurum ordan haberleşmek daha kolay,başka sorusu olan varsa yardımcı olmaya çalışırım.debriyaj balatası 15 lira ben göbeğiyle bir var mış onu aldım arkadaşım deiştirdi saolsun.yağ olarak size tavsiyem eğer ki arazide kullancaksanız düşük viteste üst devir çevireceğiniz için ipone pahalı gelirse eğer tam sentetik castrol power racing 10-50 yağı şiddetle tavsiye ederim özdilekte 30 lira yağcıda pazarlıkla 25 e alırsınız ayrıca yağ haznesi 1.1 litre 2 paket alıp 100 gram kadar ilave etmeyi unutmayın,rodajı iyi yapın ilk 500 km rodajda sakın direk o fabrikanın dandik yağıyla araziye vurmayın, normal motorda devir arttıkça hızlanıyorsun yolda bi taraftan motor bloğu soğuyor.arazide düşük vites üst devirde yavaş gidildiği için normal bi commuter motora göre daha fazla ısınıyor,bu çinlinin tek olayı tam sentetik kaliteli yağdan kullanmaktan geçiyor.
Facebokta kuba black cat türkiye
Arkadaşlar uzun süredir bu formu takip ediyorum üşeniyom abone olmaya o yüzden yazmadım,bu kategoride yeni başlayan için cros meraklıları için en iyi seçim,motoru 4 ay oldu alalı,çok hafif orta 1.85 boya kadar olanlar için çok ideal,yağ filtresi çok hoşuma gitti metal süzek koymuşlar benzinle temizle tak,lastik olayı çok can sıkıcı ancak bu lastikle bile 2 zamanlı tm ve ktm 450 exc nin çıktığı heryere çıktım dağlık arazide kuru zeminde.Lastik olayını hemen çözelim istedim aradığınız lastik kenda marka sahibindende ada motor sakarya diye arayın bulursunuz fiyatı 185 tl, sofuoğlunda da var o da gidip ilk verdiğim adresten alıp 200 e satıyomuş.malum sosyal paylaşım sitesinde kuba black cat türkiye diye bi grup açmıştım üye olursanız memnun olurum ordan haberleşmek daha kolay,başka sorusu olan varsa yardımcı olmaya çalışırım.debriyaj balatası 15 lira ben göbeğiyle bir var mış onu aldım arkadaşım deiştirdi saolsun.yağ olarak size tavsiyem eğer ki arazide kullancaksanız düşük viteste üst devir çevireceğiniz için ipone pahalı gelirse eğer tam sentetik castrol power racing 10-50 yağı şiddetle tavsiye ederim özdilekte 30 lira yağcıda pazarlıkla 25 e alırsınız ayrıca yağ haznesi 1.1 litre 2 paket alıp 100 gram kadar ilave etmeyi unutmayın,rodajı iyi yapın ilk 500 km rodajda sakın direk o fabrikanın dandik yağıyla araziye vurmayın, normal motorda devir arttıkça hızlanıyorsun yolda bi taraftan motor bloğu soğuyor.arazide düşük vites üst devirde yavaş gidildiği için normal bi commuter motora göre daha fazla ısınıyor,bu çinlinin tek olayı tam sentetik kaliteli yağdan kullanmaktan geçiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:01 ----------
Arkadaşlar uzun süredir bu formu takip ediyorum üşeniyom abone olmaya o yüzden yazmadım,bu kategoride yeni başlayan için cros meraklıları için en iyi seçim,motoru 4 ay oldu alalı,çok hafif orta 1.85 boya kadar olanlar için çok ideal,yağ filtresi çok hoşuma gitti metal süzek koymuşlar benzinle temizle tak,lastik olayı çok can sıkıcı ancak bu lastikle bile 2 zamanlı tm ve ktm 450 exc nin çıktığı heryere çıktım dağlık arazide kuru zeminde.Lastik olayını hemen çözelim istedim aradığınız lastik kenda marka sahibindende ada motor sakarya diye arayın bulursunuz fiyatı 185 tl, sofuoğlunda da var o da gidip ilk verdiğim adresten alıp 200 e satıyomuş.malum sosyal paylaşım sitesinde kuba black cat türkiye diye bi grup açmıştım üye olursanız memnun olurum ordan haberleşmek daha kolay,başka sorusu olan varsa yardımcı olmaya çalışırım.debriyaj balatası 15 lira ben göbeğiyle bir var mış onu aldım arkadaşım deiştirdi saolsun.yağ olarak size tavsiyem eğer ki arazide kullancaksanız düşük viteste üst devir çevireceğiniz için ipone pahalı gelirse eğer tam sentetik castrol power racing 10-50 yağı şiddetle tavsiye ederim özdilekte 30 lira yağcıda pazarlıkla 25 e alırsınız ayrıca yağ haznesi 1.1 litre 2 paket alıp 100 gram kadar ilave etmeyi unutmayın,rodajı iyi yapın ilk 500 km rodajda sakın direk o fabrikanın dandik yağıyla araziye vurmayın, normal motorda devir arttıkça hızlanıyorsun yolda bi taraftan motor bloğu soğuyor.arazide düşük vites üst devirde yavaş gidildiği için normal bi commuter motora göre daha fazla ısınıyor,bu çinlinin tek olayı tam sentetik kaliteli yağdan kullanmaktan geçiyor.face de kuba black cat türkiye grubuna beklerim
Kenda'nın linkinde verelimde uğraşmasın arkadaşlar.
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek...54874246/detay
Ön lastiğiniz enine janta biraz dar kalabilir ama ben aynı ebatlarda farklı markayı orjinal jantın üstünde 3 4 ay kullandım sıkıntı olmadı. Sadece özel sebeplerden ön jantı daralttım. Standart jant 1.85 lik bir jant, onu söküp yerine bulabilirseniz 1.6x19 ideal olur, ama ben bulamadığımdan 1.40x19 kullanıyorum. 70/100x19 lastikte tam tam oturuyor 1.40 a.
Arkadaşlar bi kaç soru soracağım kullanıcıları olarak çözüm yolu bulduğunuza veya bulabileceğinize inanıyorum
1. Selesi tam bir işkence yarım saat geçince motor sürmek işkence haline geliyor buna çare bulabilen oldumu
2. Motoru biraz daha yükseltmek mümkün mü
3. Çok torklu kalıyor benim için sabit devire alıp tın tın gitmek istiyorum dişlilerde ne gibi değişiklikler yapılır dağ taşa çıkmam şehir içi kullanırım
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)