Kuba Motor Black Cat Cross
Reklamlar
-
Selamlar. Konu makina mühendisi bir arkadaşımla öylesine muhabbet ederken açıldı, tırmanışta dik yokuşta arka dişliyi büyütmek iyi olur falan dedim, adamın ilk söylediği şey "SAÇMA" demek oldu. Sebebini sordum. Neden saçma? Adamın açıklaması basit ve tatmin edici idi. "Belli bir ağırlığı belli bir hızda belli bir açı ile yukarı taşıyacaksan ihtiyacın olan güç(iş) belli. Bu gücü öylede yapsan böylede yapsan arttıramazsın. Dişli büyütmek anlık güç gerektiğinde işine yarar. Bu yüzden trafikte araç sollarken vites küçültürüz.) cevap bu. Tabi bunu söyleyen arkadaşın motosikletle falan alakası yok. Off-road motor sürüş falan haberi yok. Tuhaf bir muhabbetti ama olsun değişik bir bakış açısı.
Biraz düşününce aslında adam haklı, biz arka dişliyi küçültüyoruz arka tekerdeki güç artışı için ama bu seferde yokuşta gerekli olan sabit hızı yaratmak için 2 değil 3. vitesi kullanmak gerekiyor. Çok dik bir yokuşu tırmanmak gerektiğinde evet ama onun için ne bileyim 1. vites bile kullanılabilir bence. Yada bir süre test ettikten sonra kaç diş büyütülmesi gerektiğine karar vermek daha doğru sanki. Belkide sizin 6 diş büyütmeniz size keyif verecek ama bir başkasına 2 diş yeterli olacak. Bunları sırf kafam karıştığı için paylaştım. Çünkü ben şimdiye kadar yokuş çıkışında zorlanmadım, burada asıl problem bence sürüş tekniğinde. İzlediğim çoğu amatör video da insanlar yokuşu çıkarken seleye oturuyor. Ben bırak yokuşu düzlükte bile nadir oturuyorum(Virajlar Hariç). Evet bayağı yorucu sırtımdan ter akıyor ama ben zaten bunu yorulmak için yapıyorum.
Reklamlar
-
Off-road motor sürüş falan haberi yok Kesinlikle haberi yok imza.
Bu arkadaşınız yüz bilmem kaç tork/beygirlik aletlerden bahs ediyorsa müstesna.
biz arka dişliyi küçültüyoruz arka tekerdeki güç artışı için ama bu seferde yokuşta gerekli olan sabit hızı yaratmak için 2 değil 3. vitesi kullanmak gerekiyor.
Büyültmek ile tork artışı/yada olması gereken torka çekiliyor , hızdan düşülüyor.
Hasılı kelam , arazi bir tarafa , rampa yokuş asfalt yolda tecrübe ettim, belkide binlece kilometre hep dağ rampası yollarda , özet , küçük arka dişli motor rahatlıyor(bu tabiri seviyorum ve doğru buluyorum) Büyük arka dişli çeki gücü katıp/tork kazanıp/ivme kazanıp çabuk sönüyor/devirleniyor, ideal olan özel amaç ile arazi koşlları ise, hız 2. plana tork gerekli ve bunu tencere ebadlı arka dişli üstleniyor. nokta.
-
"biz arka dişliyi küçültüyoruz arka tekerdeki güç artışı için ama bu seferde yokuşta gerekli olan sabit hızı yaratmak için 2 değil 3. vitesi kullanmak gerekiyor."
Takıldığım kısım burası işte. Torku arttırdıkta hızı azalttık. Hızı azalttık derken son hızdan bahsetmiyorum. Yokuşu sağ salim çıkmak için gerekn hız. Hani tırmanmaya başlamadan önce hızlanıyoruz ya o işte. 2. viteste bu hız sağlanıyorken mesela dişli büyüyünce bu sefer o hıza ulaşmak için 3. vites gerekmiycekmi?
Soru saçma ise cevaplamayın lütfen :D
-
biz arka dişliyi küçültüyoruz arka tekerdeki güç artışı için ama bu seferde yokuşta gerekli olan sabit hızı yaratmak için 2 değil 3. vitesi kullanmak gerekiyor.
Burayı alıntıladım zira yanlış, arka tekerde güç atrışı için dişli büyütülür burada benim alnadığım tork ve çeki değeri, hız alaztımı her viteste hiss ediliyor , vitesler zırrtt diye bitiyor.
13 ön , 51 arka dişli ile benim yaşadığım buydu , ancak 40 dişe geçtiğimde benim için optimum değere ulaşmış oldum nihayetinde arazide tarla sürmek gibi tork lazım değildi ekseriyetle biraz zor hafif toprak çamur geçiş koşulları bana yetiyor idi, arazide 40 arka dişli ile tecrübe edemedim ancak rampa asfaltta yukarıda yazdıklarım ve düzlükte istediğimi almış oldum.
Yokuş/tepe çıkmaya çabalıyacaksanız, elbette tecrübe şart , eğimine göre motorun yeteneğine göre bunu ayarlarsınız , duvar misali dik değil ise, tırmanma esnasında bile vites yükseltip devam edebilirsiniz, tabii pratiğiniz el veriyor ise.
Değil ise extrem durum mutlak tırmanmak gerekiyor ise, maximum kontrolü edindiğiniz vitesle çıkarsınız belki tırmanma koşullar gereği yavaş olur, zemin gevşektir arkaya posa ata ata, belkide başarısız olursunuz devrilme stop ettirme , hasılı pratik olmadan teoriler hükümsüzdür (bana göre.)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
İlaveten arka dişli / ön dişli ekleme çıkarma yapıldığında, mutlaka zincir bakla sayısını kontrol edin verilmiş değerler var ise ona göre ayarlayın, möhendis arkadaşınız bu konuda hesaplama yapsın yardımcı olacağı husus bu olur daha çok.
Söz gelimi klavuzda benim Hanzo için klavuzun söylediği değerler ( her motorda ayrıdır fikir olsun diye yazıyorum denemeyin.)
Cross takım düzeni Ön 13 , Arka 51 Zincir 520 114 bakla
Süpermoto düzeni Ön 13 , Arka 39 Zincir 520 108 bakla
-
Carbondioxid ilgin için teşekkür ederim.
Tamam olayı anladım şimdi. Sıkıntı sabit hız. "Sırf meraktan adamı gece gece rahatsız ettim".
Alıntıdır: Senin motorun saatte 30km hız ile yokuşu tırmanamıyor ise ne yaparsan yap 30 la tırmanamaz. Bu şu demek; 120kg lık cismi sabit 30km/sa hız ile 50 metre yukarı çıkarmak için gereken enerji sabittir. Bunu motor üretemez ise zaten hiç bir şartta o hızda tırmanamaz. Ancak motor doğrusal ve sürekli bir güç üreteci olduğundan dişliler yardımı ile bu sürekli gücü hızdan(ön dişlinin tur sayısından) feragat ederek arka dişliye aktarabilirsin. Yani 30 la değil 25 ile çıkıcaksın. Aradaki hız farkınıda dişli ile enerjiye çevirip açığı kapatmış olacaksın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------
Sonuç: Ne yaparsak yapalım 30 la çıkamıyoruz. :(
-
selam arkadaşlar.ben 45 t den 50 t geçiş yaptım. dişliyi kendim yaptırıyorum.farkı size buradan adım adım yazacağım.Motorun gücü zaten tartışılmaz haklısınz bir yönde.ne yaparsak yapalım tam güç yok ama.motor tırmanışta bazen boğuluyor.vites attığınızda stop bile ettiği oluyor.1 vites aralığı yüksek.dişli bu yüzden gerekli bence.arazi ağırlıklı süren arkadaşlar var ise kalkış bizim için daha önemli.asfalt ağırlıklı kullanan arkadaşlarım var ise dişli büyütmek zaten saçma.motor orjinal lastikleri ile tutunamıyor ne kadar yokuşa girerseniz girin belli bir süre sonra hız düşüyür.vites atmak risk işi oluyor ya motor stop ederse.gerekli ivmeyi alamadığı için vites geçisinde tekrar çekiş kaybediyorsunuz.ama dişli büyütünce.istedğin hıza daha kısa sürede ulaşıp aynı rampayı vites atlamadan çıkma şansı birazdaha yüksek.2 vitese geçsek bile ilk halinden daha zevkli olacığını umuyorum.baktık olmadı tekrar eski haline çeviririm.saygılar
-
Evet aynen öyle. Dişli büyütme olayı doğru oranı bulmak amacı ile yapılıyor anladığım kadarı ile. Motor gücü, arka lastik çapı, ön ve arka dişli çapları ve vites/şanzıman oranları, bunların hepsini toplam ağırlığı en iyi şekilde taşımak amaçlı optimize etmek amaç. Ben 70 kiloyum benle beraber motorun ağırlı 195kg oluyor. Standart dişlilerle beni rahat taşıyor motor. Yani beygir başına yaklaşık 20kg. Atıyorum sen 100 kilosundur, toplam ağırlık 230 olur, bu sefer beygir başına 23kg düşer. İşte hani TORK TORK(döndürme kuvveti) dedikleri nane burada devreye giriyormuş. Ancak bütün teferruatın sonunda asıl önemli olan Beygir gücü imiş. Çünkü beygir gücü = yapılan iş miktarı imiş. Totomuzuda yırtsak bu yapılan iş miktarını arttıramıyormuşuz. Makinamız 25 hp ama 1milyar tork üretse bile yapılan iş gene 25 hp imiş...(Fazla abartı oldu galiba). Çünkü yapılan iş hesabında gidilen yol ve süre de hesaplanıyormuş. Carbondioxid arkadaşımızın dediği gibi off-road da zaman ve yol bizi ilgilendirmediği için tencere kapaaa gibi bir dişli ile torku arttırıp tırmanışı kolaylaştırıyormuşuz.
Karışık ve teknik bir konu. tyfn42 arkadaşımızın dediği gibi olmadı değişiriz arkadaş :D
-
14 Nisan 2015, 13:34
#168
Selam arkadaşlar.dişli ve lastik deneyimlerini sıcak sıcak aktarayım.pazar günü denemeye çıktım, motor kalkışta gayet atik.özellikle arazide kedilikten çıkmış başka bir şeye dönüşmüştür.hız meselesine gelince motor 75 e de kalıyor.gerekte yok zaten.özellikle çamurda denedim.daha önceden düştüğüm yerlerde şimdi motor çamuru yarıp geçiyor.özellikle farkı anlamak için iki adet kuba ile gittik.diğer arkadaş başarılı buldu değişimleri.ilerleyen zamanlarda video paylaşıp linkini atacağım saygılar.bu arada dişliyi internetten bulamadım.kendim yaptırdım.45 den 50 ye çıkarttım.
-
26 Nisan 2015, 21:47
#169
Herkese selamlar. Forumu baştan sona okudum. Geçen hafta spariş verdik haftaya Çarşamba nasipse bayiye gelecek. Bende büyük ihtimal baktıktan sonra alacağım. Yaşım 32 15 senedir motosiklet kullanıyorum ama hiç arazi motoru kullanmadım. Bakalım heyecanla bekliyorum. Motoru Alınca yapılması gereken ve tavsiye edeceğiniz birşey var mı? Boy 180 cm kilo 100 biraz iri kıyımım anlayacağınız. Çok ufak kalmaz umarım.
-
27 Nisan 2015, 17:04
#170
fmaral, şimdiden hayırlı olsun.
Ben de yaklaşık 1.5 ay önce aldım. Eğer motoru arazide kullanacaksan bekletinlerinin çok üstünde bir performans vereceğini gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. "Bu alet buradan çıkamaz" dediğim ne kadar yer varsa yüzümü kızarttı ve motorun en güzel yanlarından biri de grenajların çok sağlam olması, yani aman taşa, kayaya düştü bilmem ne, hiç endişen olmasın.
En kötü yanı kesinlikle lastikleri... Olabildiğine kötü bir takım lastik var önünde, fren mesafesi inanılmaz uzun ve hiç güven vermiyor.
İlk tavsiyem tabi ki lastikleri değiştirmen; arazide kullanacağım diyorsan dişli lastik alman.
İkincisi de boyunun 1.80 olduğunu söylemişsin, gidonu yükselttirmen gerekecek... Ben 1.83'üm ve ayağa kalkınca iki büklüm kullanmak zorunda kalıyorum.
Tabi bu söylediklerimin tamamı araziye girmen durumunda geçerli.
-
27 Nisan 2015, 17:06
#171
Kuba Sürüş Sistemi nedir ya
-
28 Nisan 2015, 09:39
#172
ickis13 görüşlerin için teşekkürler. Lastikler, motosiklet üreticilerinin en çok kıstığı ürün. Kaliteli bir lastik Kafadan 500 TL maliyeti artırıyor. Çok üst düzey motorlar hariç hepsi aynı politikayı uygulayıp ucuz lastik kullanıyor. Kullanıcıda ilk iş lastiği değiştiriyor. Arka lastik için birebir aynı ebatta lastik var prellinin. Ama ön için ne kullanıyorsunuz. Önceki sayfalarda 90/90/19 olmadığı için 70/100 19 kullandıkları yazıyor. Bir de motor yağı olarak hangi Yağı kullanıyorsunuz.
-
29 Nisan 2015, 13:58
#173
Kesinlikle... Şuan dişli lastik arayışındayım. Mitas'ın uygun yollu, güzel desenli dual purpose lastikleri var. Parayı denkleştirip boyutları çözünce yine paylaşırım buradan.
Yağ konusuna gelince; bayi 500 km'de rodaj bakımına gitmemi söylemişti. Kendi yağımı alıp gidecektim, uçmuş aklımdan; servis de sağolsun elindeki tırt yağı koymuş. Önümüzdeki yağ değişimine kadar bununla idare edeceğim artık.
Zincir bakımını elden bırakma derim bu arada. Temizlik, yağlamayı sık sık tekrar edersin. Zincirdeki "salyangoz" sayesinde de zincir gerginliğini ayarlamak inanılmaz kolay, tek ihtiyacın 18/19 anahtar; çok çabuk bollaşıyor diye bunu da ekleyeyim dedim.
-
29 Nisan 2015, 19:38
#174
Sözde bugün bayiye gelecekti motor ama gelmedi. Bakalım bu hafta gelecekmi. Motorun bakımını az çok kendim yaparım. Yağ marka model ne konacak. Enduro için özel bi yağ varmı. İpone un var o da özel makinalar için. Çok Pahalı buna gerek yok.
-
04 Mayıs 2015, 17:20
#175
Arkadaşlar bugün motoru teslim aldım. Allah isteyen herkese nasip etsin.
-
04 Mayıs 2015, 22:05
#176
Kazasız belasız.
Kendi lastikleri dual purpose denilen lastiklerden ama naylon olanı. Yolda kullanıcaksan daha kalite lastik takmanı öneririm. Arazi için ise pirellinin mx extrası var ben kulanıyorum, memnunum. Ayrıca ben çift ön jant yaptırdım. Biri arazi için diğeri yol. Arazi için olanı ince 1.40/19 jant, 70/100 19 latik taktım, zaten arazide geniç yüzeyli ön lastik saçma, olabildiğince ince olması gerek ki çamur zeminde üstteki yumşak çamuru yarıp altındaki sert kısmı tutması gerek. Ama yolda orjinal jant daha iyi tabii ki, yola maksimum tutunma için daha geniş yüzey gerektiğinden. Gidonu yükseltmek şart. Eğer günlük kullanmayacaksan akü dert oluyor, arada sırada çalıştırmak gerekiyor akü çok dandik çünkü. Ben motoru çok zorladığım için ısıya yüksek dayanım gösteren motul marka yağ kullanıyorum. Acık pahalı ama olsun.
Tavsiye: Motor uzun süre yattıktan sonra ilk çalıştırmada ayak marşı ile 5 6 kez dene ilk önce, direk marşla başlama. Motor sıcakken de marşla çalıştır.
-
05 Mayıs 2015, 00:34
#177
Teşekkür ederim. Lastiğe şimdilik param kalmadı bu yaz böyle idare edeceğim. Motul güzel yağ daha önce 5100 kullanmıştım. Aynısına devam eceğiz o zaman. Motoru hergün kullanacağım bakalım akü ne kadar gidecek. Ilk defa enduro kullanıyorum çok zevkli)
-
05 Mayıs 2015, 13:02
#178
Her gün kullanacaksan aküyü dert etme, sıkıntı yaratmaz. Uzun süre kullanılmadığında sıkıntı yaratıyor. Akü dandik olduğundan kendi kendine çok kısa sürede deşarj oluyor.
Yazın zaten dişli lastiğe gerek duymazsın diye düşünüyorum. O yüzden bende yaz-kış farklı kullanım için çift jant yaptırdım.
Enduro çok ilginç bir tarz. İnanılmaz zevkli. İnsan sürekli "Şuraya da gireyim bakayım ne varmış" diyor ve dalıyorsun araziye. Benzin bitmese de hiç durmasam.
-
12 Mayıs 2015, 20:14
#179
arkadaşlar yaklaşık 1 aydır blackcat kullanıyorum (ilk motorum) ufak tefek vida gevşemeleri dışında sorunsuz bir motor yakıt 20 kuruş civarında oluyor sürekli bazen 15 kuruş yakıyor bu karakedi. benzin deposunun hacmini arttırma imkanımız olurmu olursa nasıl olur ? Birde ön amörtisörü ters maşaya çevirebilirmiyiz. mesela RKS 200 yada salcanono 250 nin ön amortisörlerini blackcat a uydurabilirmiyiz ? (: son olarakta 1.81 boy 85 kg bi cüssede oldugumdan motorun üstüne oturunca amortisörler yarıya kadar çöküyor hele arkaya birisi oturdugunda hiç sormayın.. bu amortisörlere nasıl bir çözüm olur sertleşirmi yükselirmi ? çok fazla teknik bilgim yokta :((
-
18 Mayıs 2015, 09:29
#180
Arka amortisörün ayarı var kendin yapabilir misin bilemiyorum ama yumuşatıp sertleştirebilirsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)