İyi günler mt ailesi. Yaklaşık bir sene önce de yazmıştım fakat maddi durumlardan dolayı o zaman nasip olmamıştı. Şimdi ev arkadaşımla birlikte birer tane Black cat düşünüyoruz. Malum fiyatlardan dolayı bu fiyat seviyesinde en mantıklı tercih bu gibi duruyor. Ama aklımıza takılan birkaç soru var cevaplarsanız sevinirim. İlk olarak depo konusu. Gezmeyi epey seviyoruz ve ilk motor olacağı için hevesle baya gezeceğiz gibi duruyor. Full depoyla kaç km yapabiliriz?
Benzin ışığı var mı?
Sele uzun yolda sıkıntı çektirir mi?
Bu motorun maksimum hızı nedir?
Uzun yolda 100 sabit gidebilir miyim?
Titreşim durumu nedir?
Belli başlı kronik sorunları var mı?
Biraz fazla oldu ama ilk motor olacağı için fazlasıyla heyecanlıyız anlayışla karşılayacağınızı umuyorum. Sizlerden ayrıntılı cevaplarınızı bekliyorum Herkese iyi forumlar tekeriniz düz bassın
Selamlar,
3 gün önce Black Cat aldım, araştırma yapanlara bilgi olması açısından birkaç incelememi paylaşayım.
Belirteyim ; ilk cross tecrübem ve motorum.
-Benim gibi yüksek cc'den geçerseniz. Ayağınız vitese yukarı vura vura başka yok mu diyerek çürür.En azından asfaltta 130-140 yapsa çok iyi olacaktı.
elbette arazi motoru ve kullanım amaçları farklı...
-Çok kolay tekere geliyor. Debriyajı orta sertlikte bıraksanız bile ön teker havalanıyor.
-Artçı ile kullanımı mümkün değil, biraz kilolu iseniz ( toto büyükse ) arka demire oturuyor artçı.
-Depo kapağı : Eğer garajda tutmayacaksanız deponuzun hortumlanması muhtemel.
-Gidon Kilidi yok !
-Ayaklık çok önde ve dik ancak sanırım bu da arazi şartlarına göre olduğu için.
-Benzin deposu küçük, tam depo 100 km yapmıyor benim motor ( Gazlıyorum lakin )
-Farları biraz zayıf ( Bu arada tamamen kapanabiliyor far, bu güzel )
-Tork Fena değil, ilk vites çok kısa
-Motorun dengesi çok iyi, ilginçtir üzerindeki fabrika lastikleri ile yatabiliyor.
-Çukurlarda gayet rahat, sarsmıyor fazla.
-Titreşim elbet var ama çok rahatsız edici gelmedi bana.
-Sele Boyu diğer cross tipi motorlara göre alçak. Ben 1,71 boyumla kullanıyorum.
-Sele korkunç rahatsız 25 dk sonra ağlamaya başlıyorsunuz.Sele yaptırmayı düşünüyorum.
-Aynaları çok iyi, rahat gösteriyor.
-Egzoz taktırmanıza gerek yok, sesi bildiğin tiger.
-Elcik korumaları çok iyi.
-Lastikler yazın sizi idare eder asfaltta. Bence denedikten sonra değiştirmeye karar verin.
Şehir içinde kullanacağım, kısa mesafelere gidip gelirim diyorsanız. Fiyat / Performans olarak gayet iyi alın derim.
Dengesi gerçekten güzel, aslında en önemlisi bu bence. Küçük bir harcama ile hem arazide hem şehir içi kullanabilir siniz.
Bende yeni aldim izlenimlerimi eklerim sonra
Küçük eklemeler
Gidon kilidi var gidonun sağ alt kısmında, kontak üzerinde değil!
Orjinal Lastikler kuru zeminde idare eder kötü tabi ama ıslak zeminde beşik gibi geziyor çok kötü
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:07 ----------
Gidon kilidi var
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:10 ----------
Ben şuan rodajdayim 158 civarı bisey yaptım ful depo daha sonra artar diyorlar
-Sele kötü diyorlardı evt kötü uygun maliyete güzel bi sele yapılabilir. 25 km gidiyorum (işe-ev arası tek sefer) rahatsız ediyor
-hız denemedim ama 100 yapar diyorlar 110 da olabilir tabi titreşim de buna oranla artar devir yükseldikçe artıyor selede fark etmedim ama ayakliklarda var yani
-Benzin Işığı yok devir göstergesi yok kendin hissesicen bütünleşicen motorla ama benzin deposu iki kademeli ilk depo bitince ikinci küçük depoya geçmek için mandalina çevir test etmedim ama 1 lt alıyor dediler ona gore yol gider
Arkadaşlar merhabalar, yeni üye oldum ve sizlerin tecrübelerine ihtiyacım var. Black Cat Cross motosikletim var ve bir kaç hafta kadar önce bir kaza geçirdim. Kendimi toparladıktan sonra motorun parçalarını toparlamaya ve tamir ettirmeye niyetlendim. Kırılan parçaların bir kısmını servisten sipariş ettim (Gidon,Fren ve Debriyaj Manetleri,Elcik Korumalar,Çamurluk). Fakat ön teker jantı da yamulmuş , teker yalpalıyordu ve Ankara içerisinde bir çok yer gezmeme rağmen düzeltmenin çok mümkün olmadığını belirttiler (Bir kaç jant düzeltme ustası ve bir kaç motosiklet tamircisi gezdim). Servis ise disk hariç komple ön jant için 330 tl gibi bir fiyat verdi. Maliyeti düşürmek için ne yapabilirim, jant çemberini değiştirmem çözüm olabilir mi ? Ve Ankara için bu bağlamda tekerimi tamir ettirebileceğim bir usta var mıdır ? İlginiz için çok teşekkürler.
Herkese hayirli gunler. Bu motora iridyum buji takabiliyikmi? motrun bujisinin modeli nedur. Tesekkurler...
Burdaki yorumları anlamak mumkun değil. Yanlış anlamayın motora yıllarımı vermiş falan değilim. Yeni başladım. Başlamadan önce az birşey profesyonel cross dersleri aldım ve öğrendiğim çok net birkaç şey var. Onun dışında da hiç bir bilgim yok.
1- Önce güvenlik. Düşmek motorun fıtratında var çünkü bu araçlar zaten ayak olmadan veya üstünde biri olmadan kendisi dik durabilen aletler değildir. Düşmekten korkmayın. Eksik ekipmandan korkun tabi bir de trafik kazalarından korkun. Motordan düşülecek. Motor sürenler genelde bisiklet sürmeyi de bilirler. Bisikletten kaç kez düştüğünüzü bir hatırlayın.Doğru düzgün ekipmanla trafik kazasına karışmadığınız sürece motorda başınıza en kötü gelebilecek şey çizik, ezik, yanma, burkulma ve kırılmadır. Extreme durumlarda tabi ölüm hiç bir zaman sıfır ihtimal değildir. Bu nedenle bütçe içine kıyafet eklenmelidir. Kıyafette de amaan bu olmasa da olur mantığı olamaz. Motorun önünden düşersen kafan ve ucudun, arkasından düşersen sırtın kafan, yandan düşersen bacakların, ayakların ve her şekilde mutlaka ellerin zarar görecektir. Hangisinden vaz geçersiniz
2- Cross iyidir çünkü cross da trafikte bulunmazsınız, yeni başlıyorsanız da düşmeyi kalkmayı neleri yaparsanız düşeceğinizi önceden kestirebilir zeminlerin ne kadar kaygan olabileceğini kavrayabilirsiniz. Ayrıca hız da paralel olarak korkutucu gelmeye başlar. Cross da ekipmanın nelere kadir olduğunu da net şekilde anlarsınız.
3- Kuba Black Cat sahibiyim alalı 1 hafta oldu ve bu motordan beklentilerinizin çok farklı / fazla olduğunu düşünüyorum. Cross motorlar garip kullanım şekli için tasarlanmış motorlu dağ bisikleti gibidirler. Genelde ayakta sürülürler. Bazı arkadaşların sele için rahatsız dediğini, aküden şikayet ettiklerini, uzun yol performansı ile ilgili yorum yaptığını gördüm. Bence motorun eksisi değil fazlası var. Bir kere cross motorda akü, sinyal, ayna, korna, arkada demir, arkadaki yolcuya oturacak yer falan olmaz. Hatta daha profesyonellerde ayak bile olmaz. Hafiflik azaldıkça fiyat artar. Ve 50.000-80.000 TL lere kadar gelebilir. Bizim motorlarımız cross motorları taklit eden çin/türk malı karışımı motorlar bunu unutmamamız lazım. Dolayısı ile girebileceği off-road'ların da kısıtlı olduğunu zaten motorun da 115 kg lerde olduğunu unutmamak lazım.Şu an 7400 TL 2018 sıfır fiyatı olan bi aletten beklentiniz bence off-road a alışma, off road da sürmenin ne olduğunu anlama olmalıdır. Bu gün kaliteli bir cross botunun fiyatı black cat in 3 de 1 i olduğunu düşünürsek dediğim daha iyi anlaşılacaktır. Cross zaten pahalı bi spordur çünkü işin içinde güvenlik ve motorlu aletler var.
4- Kuba Black Cat bence fiyatına göre gayet keyifli bir araç. Bu güne kadar bir hafta içinde toprak yol dışında bi yerden gitmedim. Bu motorla şehir dışında, doğada, güzel yerler keşfedebilirsiniz ve fiyatını hak ediyor.
5- Yakıtını hesap eden arkadaşlar da var ve benzinin bu derece pahalı olduğu yerde haklılar ama motor sporlarında benzin hesaplanmaz. Arkadaşlar eğer ulaşım aracı için kullanacaksanız çok daha konforlu, daha az sesli, daha dengeli, daha mantıklı seçenekler var.
6- Boy için endişesi olan arkadaşlar 165 civarıyım ve rahatlıkla binip durabiliyorum. Ayağınızın yere değmesi ile ilgili endişelenmeyin çünkü motor sürerken motor durmadan ayağınızı yere koyarsanız özellikle arazide zaten kırarsınız. Motorun start up pozisyonunda zaten sağ ayağınız yerde sol ayağınız viteste hafif kaykılmış durmalısınız. Dolayısı ile benim gibi kısa arkadaşlar da kolaylıkla sürecektir.
Şimdilik benim tecrübelerim bu kadar. Olursa paylaşırım.
Merhaba arkadaşlar herkese iyi ve sağlıklı sürüşler. Ben de 1 hafta once aldım blackcat'i ve gayet memnunum sadece arazi de kullanıyorum (sadece dolaştığım araziye ulaşım için asfalt yoldan gidiyorum o da en fazla 3-5 km). Önde hız göstergesinin teli düştü garantiden değiştirecekler. Motordan gayet memnunum. Tüm ekipmanları aldım fakat bir tek bot kaldı ve ona da karar veremiyorum. Scoyco'nun botları internette ucuz tamam ama ne kadar sağlıklı ve kullanıslı bilmiyorum. Bir kaç mağaza da (Bursa'da) 1300-1600 arasına 3 adet farklı marka gördüm fakat bilemediğim için kararsızım. Bot için tavsiyeleriniz var mı? TCX (1680TL), Sidi (250€) ya da Gaerne (1289TL) (fiyatlar bu şekilde bildirildi) almayı düşünüyorum. Saygılar.
Merhaba arkadaşlar. SIDI marka botları aldım, kullanıyorum ve çok memnunum hatta iyi ki almışım diyorum.
Ekipman alındığında mümkün olduğu kadar kaliteli alınması gerekir. Cross kullanıcılarının düşmesi kalkması çok olduğu için dikkat etmesi gerekiyor. Tekeriniz düz bassın.
Selam arkadaşlar ikinci el 2014 model black cat aldım bir kaç sıkıntı var gibi çözüm yolunu bilen arkadaşlar bilgilerini paylaşırsa sevinirim.
1) Vitesler zor geçiyor mesela 3 ten 2 ye yada 2 sen 1 zor geçiyor bir kaç kere denemek gerekiyor. Geçişlerde biraz sert. Bu normal mı yoksa sıkıntı mı var
2) ön fren tertibatından sürtme sesi geliyor (rahatsız edici seviyede )
3) egzos aşırı gürültülü gaz kapattığımda çok fazla patlama yapıyor. Gürültüyü azaltmanın yolu var mı?
Şimdiden cevaplar için teşekkürler
Arkadaslar 2 aydir kuba black cat kullaniyorum.cros bot aldim yeni.vitesi cros botla ayagimin ustuyle yukseltemiyorum bot vitesin altina girmiyor.siz nasil yapiyorsunuz bi arkadas forumda vites kolunu az yukari al demis baska arkadas arka tarafinada basilan vites parcasi onermis.arka tarafina basilarak vites yukseltilen parca bizim motora uyarmi .
1- Benzin ışıgı yok yedek deposu var. Bitince duruyor yedek depoya gecirip benzinliğe doğru yöneliyorsun. Yedek depo ile ne kadar gidiyor bilmem denemedim.
2- Full depo ile 150 km yapıyor her doldurdugunda sayacı sıfırlarsan o da sana bi gösterge olur 150 ye yaklaşırken benzin alırsın.
3- Sele uzun yolda sıkıntı cıkarır cok sert ince ve rahatsız
4- 70-80 den sonra korkutuyor zaten daha hızlı gitmek istemiyosun ben denemedim
5- Titreşim var ama cross zaten
6- Herhangi bi sorunu yok bazen kabloları falan gevsemiş oluyor.Bende mesela far kablosu devamlı cıkar.
Bu arada bendekini satıyorum satim sana
Üstünde gelen orijinal lastikleri nasıl köy yollarında kullanacağım ara sırada ormanda patika yollarda yağışlı ve sıcak havalardaki performansı nasıldır malum saçma sapan jant ölçülerinde lastik bulmak zor olan lastiklerde çok pahalı
2018 model black Cat var bende Ağustos ta aldım bu günlerde sigorta atıp duruyor servise götürdüm sigortasını degistiriyor duzeliyor.stop ettigimde yine ayak marşıyla çalıştırmak zorunda kalıyorum.neden böyle oluyor aceba
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)