Kuba Motor Superlight 200
Reklamlar
-
27 Mayıs 2021, 00:53
#5341
la_mancha adlı üyeden alıntı
Cevap icin cok teşekkürler. Serviste usta halledemedi , bircok servis ve parcaciyi aradim, hicbirinde de yok. İnternette araya araya bir tane video buldum, o videoya gore kutugu sokup kurcaladim. Tekrar sorun olmazsa simdilik oldu gibi. Cuma gunu muayeneyi atlatayim, sonrasında tekrar sorun olursa dediginiz gibi komple kutugu degisirim mecbur. Tekrar teşekkürler.
benzer bir sorunu ben yaşadım.aliexpresden aldığım custom bir fren maneti 4 yıl sonra fren mekanizması bozuldu,yanlış hatırlamıyorsam tvs marka bir motorda kullanılan manet müşürünü taktı kendi ustam,halada kullanıyorum.
bu sorunun temel kaynağı 3 sebebden;
1- yağmur veya tazyikli yıkamadan kaynaklı mekanizma bozuluyor
2- genel bakım yaparken wd40 ile bu mekanizmanın içine çok işlerse sorun oluyor.
3-mekanizmanın içinde bulunan yay sistemi zamanla bozuluyor
genel temizlik bakımları zamanında buna dikkat edin ve bu mekanizmayı ve manet çevresini temizlemek isterseniz havlu peçeteye az miktar wd40 sıkın ve yüzeysel temizlik yapın.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Reklamlar
-
27 Mayıs 2021, 00:55
#5342
la_mancha adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar herkese selam. Arka stop uzun zamandir yanmiyordu, servise geldim on fren müşürü değişmeli dedi. Elinde de yokmus. Bircok yeri aradim hicbir yerde yok. Vake motoru aradiginda adam yedek parca listesinde ön fren müşürü diye birsey olmadigini söyledi. Nasil yapabilirim? İşin kötü yani motorun muayenesi bitiyor, bu cuma muayeneye sokacağım motoru ve stop lambasi yanmamasi agir kusur. Yardimci olabilecek kimse var mi?
sağ kütük komple değişecek hocam.
veya bir arkadaşıma yapmıştım, standart 5 tl lik skutır fren müşürünü orijinal kütüğün altına dışarıdan vidalayarak ve tesisata dahil ederek çözmüştüm. böyle bir çözüm yapılabilir.
-
31 Mayıs 2021, 15:06
#5343
Herkese merhabalar,
2020 Kasım ayında 500 kmde ikinci el bir SL200 alarak aranıza katıldım. Daha doğrusu babam katıldı arkadaşlar, ancak bakımını ben yapıyor, zaman zaman uzun yola bu motosikletle çıkıyorum. Motor şu an 5 bine yaklaşıyor ve benim yaşadığım belli başlı sorunları hem sizlere aktarmak hem de grubun fahri ve onursal başkanları Blackghost ve Shadowmaster'a danışmak isterim.
Benim için motosikletin en sıkıcı yanı sanırım düşük devirde güçlü tork verememesi. Cruiser bir motosiklet blok her ne kadar küçük olsa da düşük hız ve devirde yüksek vites ile gitmeli, bu gidemiyor. Hatta o kadar vermiyor ki bazı arkadaşların bahsettiği düşük devirde gaz verince bloktan gelen sesi bazen ben de yaşayıp hemen vites düşüyorum. Ben motosikletle 105 gördüm ancak 7 bin devirde 100 yapan makineyi 8 bin devire dayayınca da 100 yapıyor. Eğimli yolda bile gazlayınca aynı kalıyor. Bu devirlere çıkınca da makine car car bağırıyor. Bunun sebebini de hiçbir şeye bağlayamıyorum zincir dişlileri haricinde. Haliyle ben en fazla 90/6 bin devir ile gidiyorum.
SL 200'de takılı olan ön siperlik far ile temas ediyor ve cızırtı yaratıyor. Hatta farın üstünde biraz sürtünmeden iz bile yapmış. Ben bunu sıkarak yükseltsem de geri düşüyor o yüzden siperlik ile far arasına bir sünger yerleştirdim. Siperlik güneşten dolayı sararıyor 2 numara cam filmi ile üstesinden gelinebilir sanıyorum.
Egzoz korumadan gelen sesin çözümünü yıldız vidaları somun başlıklar ile değiştirerek çözdüm. Zira korumanın vida delikleri geniş olduğu için yeterince sıkı tutamıyor ki çok kısalar aynı zamanda.
Burada lastikler için 140/70-80 gibi ölçülere sahip michelin önerileri gördüm. Bu makinenin ön 110/9016 arka 130/90 15 değil mi bunları nasıl takabiliyoruz? Bir de motosikletin kendi ölçülerinde bulabildiğim takım lastik anlas capra ve mitas. Capra bildiğim kadarıyla 4 mevsim bir lastik ancak motosiklet kışın ve yağmurlu havalarda kullanılmıyor. 4 mevsim lastiklerin kuru yol tutuş özellikleri yazlık lastikler kadar iyi olmadığı söylenir. Aranızca capra kullanan, öneren arkadaşlar varsa kullanımla alakalı bilgiye açığım zira ben Shadowmaster'in söylediği gibi stok lastikleri henüz saksı yapamadım.
En büyük sorun yaşadığım yer ise karbüratör oldu. Bu karbüratör 1.8 rölantiye ayarlanıyor ancak motosikleti daha sonra tekrar çalıştırdığımda 1.5 devire geriliyor ve ısındığında geri 1.8 devire yükselmiyor. Hatta trafikte sıkıştım, motosiklet hava almadı ve stopa düşmeye başladı rölanti de 1000'e düştü. Trafikten çıktığımda ise geri yükselmedi. Usta bunun karbüratörün hava almasından kaynaklandığını ve karbüratörü değiştirmek gerektiğini belirtti. Shengwey marka karbüratör önerdi. Arkadaşımın kullandığı pompalı keihin vardı ben de onu taktım, şimdilik stopa düşme gibi bir problemi yok, hava-gaz ayarını kendim yaptım yine de ustanın bir duymasını isterim. Bu arada orjinal karb 500 liralarda geziyor, bu markalar 200 lira bandında. Hava filtresinden tel elek söken arkadaşlar rölantide oynama ya da belli başlı sıkıntı yaşamıyorsa ben de deneyeceğim fakat benim hava kutusunda farkettiğim şey kutuya giren hava önce plastik bir levhaya ile karşılaşıp sonra elek ve filtreden geçiyor. Bu plastik levhanın üzerinde bir kaç hava deliği var ama levha delikler aşağıda kalacak şekilde duruyor. Aslında yukarıda olacak şekilde takılsa ya da çıkarılsa hava alma sorunu tamamen çözülebilir gibime geliyor. Blackghost'un yaşanan sorunlara verdiği en çok cevabın da karb hava-gaz ayarını olduğunu farkettim.
Başlıkta okuyup da hiç görmediğim ancak benim yaşadığım sorun ise debriyaj telinin motor bloğu üstündeki bileşende ortaya çıkan yağlanma. Motosiklet tam olarak telin motora giriş kısmında terleme yapıyor. Bunun için ustaya gitti, sağ kapak açılıp yeni conta takıldı ancak halen devam ediyor, bilen anlayan varsa cevabından çok memnun olurum.
Arka süspansiyonun sıkılaştırılması lazım zira ben 70-80 kiloluk artçı aldığımda tümsekten geçerken çamurluk ile lastik çoğu zaman öpüşüyor. Baya da sesli öpüşüyor. Bir tümsekten belli hızın üzerinde geçince ön takımdan gelen ses bazen bende de oluyor ancak amortisörtden olduğunu düşünmüyorum. Bir arkadaş burada sesin yağ soğutmadan geldiğini söylemiş. Mümkün tabi. Ben de sesin far takımından geldiğini düşünüyorum.
Motosikletin en çok elektrik aksamından sorun yaşanıyor galiba, benim de hiç bu alanda sorunum olmadı ki bu motosiklet ben almadan önce uzun zaman kullanılmadan yatmış.
Yağ hususunda ben 7100 kullanıyorum ancak bakımları 2500'de bir yapıyorum. Anladığım kadarıyla 5100 ile 7100 arasındaki fark yarı sentetik-tam sentetik olmasından çok yağ ile yapılan kilometre oluyor. 2200'de değiştirdiğim yağ halen tertemiz idi.
Yıllardır burada "kmde şu kuruş yakıyor" gibi yorumlar mevcut. Hocam vazgeçin şu sevdadan. Motosiklet 100 kmde ortalama 3 litre yakıyor. 400 km yapıp 12-13 litre ile dolduruyorum öyle söyleyeyim. Benzin göstergesinde komik bir olay var. 150 km gidiyorum gösterge dolu gösteriyor. 100 kmde hızlıca en boşa gidiyor. Az görünürken 150 km daha rahat yapıyor. Böyle bir anlaşılmazlık mevcut.
Makine bana ses, kalite, motor bloğu olarak cruiser gibi hissettirmiyor. Ancak gidişi, yol tutuşu (kendi lastikleri ile dar virajda arka tekerin fıt fıt kayması hariç), konforu, heybeti, büyüklüğü cruiser hissi veriyor. Yine de bazen basınca gitsin istiyor insan, otobanda sağ şeride mahkum olmamak adına.
Tüm arkadaşlara güvenli sürüşler dilerim.
-
31 Mayıs 2021, 22:31
#5344
exigeant adlı üyeden alıntı
Herkese merhabalar,
2020 Kasım ayında 500 kmde ikinci el bir SL200 alarak aranıza katıldım. Daha doğrusu babam katıldı arkadaşlar, ancak bakımını ben yapıyor, zaman zaman uzun yola bu motosikletle çıkıyorum. Motor şu an 5 bine yaklaşıyor ve benim yaşadığım belli başlı sorunları hem sizlere aktarmak hem de grubun fahri ve onursal başkanları Blackghost ve Shadowmaster'a danışmak isterim.
öncelikle kendi adıma teşekkür ederim,sl200 sayfasını 2014 yılından bugüne yaşadığımız tecrübeleri paylaşıyoruz.shadowmaster hala kullanıyor motorunu,en son 91 binde motor rektifiye yapıldı ve şuan sürmeye devam ediyor.sl200 sayfası başkanları değiliz ama bilgilerimizi paylaşıp yardımcı olabiliyorsak ne mutlu.
sorunlarınızı başlıklar halinde cevap vereyim;
-öncelike sl200 motorunun bloğu klasik tek silindirli kara düzen motoru.yani cruiser motor bloğu ile uzaktan yakından alakası yok ve kıyasda tutulamaz.maksimum hızlarınız ve devirlerinize göre 10-15 km az görülebilir ancak sürekli tapagaz yapmak ve hız limiterini zorlamak bu motor için hiç sağlıklı değil.motorun performansı ,çantadaki yük hacminiz ve kilonuzlada doğru orantılıdır.90 kg üstü bir kiloya sahipseniz zaten performans normlarında düşüşler yaşayabilirsiniz.
-siperlik konusunda ses yapıyor ise siperliğin bağlı olduğu somunlara önlü arkalı plastik conta koyup sabitleyin.fara değiyor ise siperlik ayakları kayma yapmış olabilir,gerekirse siperliği tutan ayakları biraz eğme yapıp far üstünde kalmasını sağlayabilirsiniz.
-lastikler konusunda ebatlar nezlinde kafanız karışmasın.miclein city grip 2 son model lastikler sl200 için uygundur,muayenelerdede geçerlidir.
bu marka model harici lastiklere ise güvenmediğim ve kalitesi bakımında düşük olduğundan tavsiye etmiyorum.hangi motor modeli kullanırsanız kullanın paraya acımayacağınız tek aksam lastik seçiminiz olmalıdır.şuan kendi shadow motorumdada michlein lastik kullanıyorum ve bu yıl değişme durumum var,vakti geldi çünkü ve toplamda 5 bin tl gibi bir maliyeti var.motoru sürekli kullandığım ve güvenlik benim açımdan öncelikli olduğu için lastikler konusunda o idare eder,bu şu havalarda fena değildir muhabetlerine pek girmiyorum.sizi yola tutan lastikleriniz,altınızda harley olsada bu gerçek aynıdır..
-karbüratör konusunda gaz-hava ayarlamaları önemli bir etken zira motorun performansınıda etkiliyor.farklı karbüratörler elbette denenebilir ancak tecrübe etmediğim için yorum yapamıyorum.sadece baz alınacak husus,1 depo benzin ile 370-400 km gidemiyor ve daha az km lerde depo dolduruyor iseniz karbüratör çok fazla benzin tükettiriyor demektir.en kötü şekliyle 1 depo benzinle 350 km gidebilmeniz lazım.hava filitrelerini ise 2-3 ayda bir temizlemeniz faydalı olur.aynı şekilde benzin filitrenizide çıkarıp temizleyip bakım yapabilirsiniz.
-debriyaj telinin motor bloğuna bağlı noktasında yağlanma olması,debriyaj telinin koruma kılıfı içinde şayet gres yapılmış ise sıcaktan ötürü akma yaratması olabilir.genelde her yaz öncesi bu dönemlerde debriyaj-gaz telleri bakım yapılır ve teller kılıflardan çıkarılıp paslanmaya karşı greslenir ve tekrar monte edilir.bu gresler zamanlara bir miktar akma yapar.ancak telin motora bağlı olduğu mekanizmanın bulunduğu bölgedeki conta problemli ise yine bu sorunu çıkarabilir.
-amortisör ayarı kolaydır,sertlik yada yumuşaklık ayarı vardır ancak lastiğin çamurluğa değmesi konusu garip zira böyle bir şey normalde olmamalı.arka lastiğin montaj halini iyice bakın,çamurluk yanaklarına yakın mesafe yanlış montajlar yapılabiliyor,arka kısımdan baktığınız zaman çamurluğu ortalayacak şekilde montajı varmı yokmu kontrol edin.
-yağ konusunda motul 5100 10-40 en ideal yağdır.7100 modeller hem pahalı hemde sl200 için lükstür.yağ değişimlerini ise 2000 km bazında değiştirmeyi ayarlayın,2000 km üstünde yağ özelliğini kaybediyor ve vites değişimleri sertleşiyor.
-yakıt tüketimi konusunda herkese söylediğim tek baz alınacak husus, 1 depo benzinle asgari 370 km gidebiliyorsanız gayet normaldir.350 km ve altı gidiyorsanız motor fazla yakıyor demektir.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
01 Haziran 2021, 00:47
#5345
2021 modelleri gelmiş hadi hayırlısı olsun ama şöyle birşey var. 200cc değil, 125lik getirmişler aynı kasa. Euro5, enjeksiyonlu muhtelen. 26bin lira gibi bir fiyata.
-
01 Haziran 2021, 01:53
#5346
gargi amca adlı üyeden alıntı
2021 modelleri gelmiş hadi hayırlısı olsun ama şöyle birşey var. 200cc değil, 125lik getirmişler aynı kasa. Euro5, enjeksiyonlu muhtelen. 26bin lira gibi bir fiyata.
125 cc bu fiyata hem alınmaz hem iş görmez.nitelik bakımından herşey sl200 ile aynı ama motor bloğu euro5 uyumlu 125 cc..90 km zor yapılır bu motorlarla.
200 cc getirmemelerinin nedeni ise,artık 200 cc motor üretilmiyor çünkü euro5 normlarında bir motor bloğu değil.bunlar hem cc yi düşürmüşler hem euro 5 yapmışlar ama bu emilsyon kısıtlamaları yüzünden zaten motorların performansı çok düşüyor.125cc olarak piyasada tutulacağını hiç sanmıyorum.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
01 Haziran 2021, 12:48
#5347
Blackghost selam,
Shadowmaster' in motoruyla ilgili video vardi youtubeda. İzmirde bir servis motor dagildiktan sonraki halinin videosunu koymus. Sonraki bir videoda halen parca bulmaya calistiklarini soylemisti. Motoru topladiklarini forumda senin yazindan ogrendim. Toplam maliyeti ne olmus motoru toplamanin, bilginiz var mi? Parca sorununu nasil halletmisler?
-
01 Haziran 2021, 13:40
#5348
la_mancha adlı üyeden alıntı
Blackghost selam,
Shadowmaster' in motoruyla ilgili video vardi youtubeda. İzmirde bir servis motor dagildiktan sonraki halinin videosunu koymus. Sonraki bir videoda halen parca bulmaya calistiklarini soylemisti. Motoru topladiklarini forumda senin yazindan ogrendim. Toplam maliyeti ne olmus motoru toplamanin, bilginiz var mi? Parca sorununu nasil halletmisler?
toplam maliyet konusunda bilgim olmadı ancak piston başı,rulmanlar,yağ pompası,krank,egzantirik mili piyano çubukları değişim olmuş.motor bloğunun yağ soğutma kanalında ufak bir kırık vardı,tornada bu halledilmiş.geri kalan mekanik parçalarda sorun yokmuş.bu şekilde toplanıp kullanmaya devam etti.91 bin km deki bir motor için bu değişimler normal.motorun asıl problemi piston başının dağılıp motorun kitlenmesine sebeb olmasıymış.motor çok durmadı zaten 15 güne toplanmıştı.mekanik parçaları bulmakda çok sorun yaşanmıyor ama grenaj parçalarında tedarik etmek zor şu dönemde.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
07 Ağustos 2021, 00:06
#5349
Herkese merhaba, ben SL150 kullanıcısıyım, arka sol basamak yerim kırık, internette bu parçayı ne olarak aratmam gerekiyor? Basamak ve basamağın takılacağı yer kırık.
-
07 Ağustos 2021, 00:46
#5350
Lorgenore adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba, ben SL150 kullanıcısıyım, arka sol basamak yerim kırık, internette bu parçayı ne olarak aratmam gerekiyor? Basamak ve basamağın takılacağı yer kırık.
Basamak dediğiniz şey artçı pegi olarak bilinir.
Artçı peginin takılacağı yer kırıksa ( şaseye bağlı olan kısım) onun parçası yok,kaynakla düzeltilmesi lazım.Peg ise her yerde bulunur.
https://www.motosikletsepeti.com/uru...superlight/587
https://www.motosikletsepeti.com/uru...superlight/590
şu parçaları diyorsanız işinizi görebilir.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
07 Ağustos 2021, 21:38
#5351
Hocam çok teşekkür ediyorum, anladığım kadarıyla artçı pegi kırılmış, tekrar inceleyip bakacağım. Motora yeni başladım, tarzan gibi binince üst solunum yolu enfeksiyonu oldu Yardımınız için çok teşekkür ederim.
-
01 Ekim 2021, 04:43
#5352
Merhaba hocam sorunu çözdün mü nasıl çözdün aynı problem bendede var led sinyal taktım sürekli 4 lü yakıyor 😩😩
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:38 ----------
Ke0x adlı üyeden alıntı
Merhabalar bugün motorumun sinyallerini
https://urun.n11.com/telefon-tutucu/...md2-P383342570 ile değiştirdim ilk önleri bağladım bir sorun yoktu ama arkalarida takınca hangisine başlarsam basayım 4 lü yanmaya başladı sebebi veya çözümü varmıdır acaba bir fikri olan var mı acaba?
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:21 ----------
Liqumoly motula göre motor soğukken baya sessiz ama ısınınca daha sesli çalışmaya başladı bende geri motul 7100 e döndüm
-
21 Ekim 2021, 10:05
#5353
Dostlar bir sorum var benim motor bazen sürüş halindeyken birden çekişten düşüyor ve motor boğuluyor gibi oluyor yani sanki biryanda gaz açarken diğer yandan da bir şey motoru yavaşlatmaya çalışıyor. Ayrıca 90ı geçmekte zorlanıyor motor 7bin devirde 85 90 arası geziyor ama baya zorlanarak. Birde benzin göstergesi çalışmıyor şamandradadır diye düşünüyodum yeni şamandıra aldım ama durum aynı.
-
30 Ekim 2021, 18:58
#5354
Merhaba Dostlar Wp grubu varmı?
-
01 Kasım 2021, 12:35
#5355
Herkese selamlar,
Motorun sinyal göstergesi çok zayıf, havada biraz güneş olsa belli olmuyor. Açık mı kapalımı diye bakarken ciddi dikkat kaybı oluyor. Bu duruma çözüm bulabilen var mıdır?
-
18 Ocak 2022, 10:11
#5356
-
20 Şubat 2022, 04:35
#5357
Arkadaşlar malum yaz ayına giriyoruz 4 sene sl200 kullanıcısı olarak nacizene fikrim bu motorun fiyatları 35-40 bin arasına gelmiş sayılır kesinlikle bu paralar bu motora DEĞMEZ abs yok dalga geçer gibi arkayada kampana fren eklemişler sanki bisiklet hız yok tork yok yedek parçalar desen ateş pahası olmuş ve hafif bir motor olduğundan rüzgarda savruluyor eskiden 5-10 bin lira arası fiyatı uygundu ama 35 bin 30 bin nedir yahu illa cruiser tarzı istiyorum diyorsanız şuan piyasanın içine edilmiş durumda motor almamak en iyisi...
-
22 Şubat 2022, 23:33
#5358
Pdf
İyi günler, zamanında burada birisi sl200 hakkında sayfalarca bilgi ve yapılması gerekenlerin yazdığı bir pdf paylaşmıştı fakat üzerinden çok zaman geçtiği için bulamıyorum.Elinde olan varsa atabilir mi ?
-
19 Mayıs 2022, 17:47
#5359
Merhaba Arkadaşlar, üyeliğim yeni olsa da uzun zamandır takip etmekteyim bu topiği. Küba superlight kullanıcısı bir çok kıymetli insan var. Kendilerine sormak istediğim birkaç konu var izniniz olursa.
* Küba superlight da kronik sıkıntı falcon freedom a göre daha az. Bu da tercih etme yönlerinden biri. Doğru mudur?
* Let go ve ya sahibinden de ilan sayısı Küba nin daha fazla. Bu motorun daha çok tutulduğunu mu gösterir yoksa motorun istenmediğini mi?
* Falcon freedom 250 ve Küba superlight 200 dan iki adet favori de ilanim var. Bunları bu cuma görmeye gideceğim. Falconda da Kübada da şanzıman sıkıntısı var. Küba 30 bin falcon 35 bin lira. Tercih konusu hangisi olmalı?
Desteğinize ihtiyacım var.
-
02 Haziran 2022, 16:42
#5360
Anadolu yakasında superlight 200 için uygun tanıdığınız usta var mıdır acaba?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)