mehabalar, öncelikle faydalı bilgiler kılavuzu motoru tanımak adına gerçekten çok işe yarıyor. çok teşekkür ederim. yalnız benim bir sıkıntım oldu geçen temizlik yaparken zincir muhafazasının ön taraf vida takma yeri kopmuş, ben de yaptırana kadar çıkarmak yerine tek kalan vidayı sıkıp yola çıktım. doğal olarak da yolda bir yerlerde düşmüş. bu parçayı acil temin etmem gerekir mi ? eksikliğinde zinciri yağladıktan sonra sağa sola yağ sıçrar mı ve ya aklıma gelmeyen ne gibi sıkıntılar yaşarım ? şimdiden teşekkür ederim.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
teşekkür ederim. peki bu parçayı nereden bulabilirim ? online var mıdır ? kuba seviste satılırı mı ?
http://katalog-motosikletsepeti.com/superlight.html
https://www.dokuyucu.com.tr/kategori...ht-yedek-parca
sizin aradığınız parça var mı bakmadım ama benim bildiğim parça satan siteler bunlar. n11'de aramakta da fayda var, parçaların fiyatları sürekli yükseliyor benim gördüğüm, servise sormakta da fayda var tabi.
Motor olarak Kuba Superlight 200 almayı düşünüyorum fakat boyum 1.83 ve 70 kiloyum.(kollarım uzun) Çevremdeki arkadaşlarımda racing motor sürüdükleri için kendimi görme şansım olmadı. Demek istediğim üstüne oturduğum zaman çok sırıtır mıyım, kötü bir görüntü çıkar mı ortaya?
Dipnot: Motoru alırsam eğer, gidon olarak Ape Hanger alıp değiştireceğim. Onuda hesaba katarak yorum yaparsanız sevinirim.
ilk motorunuz olacaksa en uygun seçenektir sl200.
Üzerinde şöyle-böyle görünürüm düşüncesinde değilde bütçenizi ve ilk motorunuz olacaksa iyi bir başlangıç yapacağınızı düşünerek bu motoru alın.Çoğu boyu uzun arkadaşım bu motoru kullandı.
ape gidon yaparsanız daha rahat edersiniz,boyunuza göre 30-40 cm arası bir ape gidon işinizi görecekdir.
gidon değişimi yaprığınız zaman 4 parça için ekstra maliyetiniz olacak;
1-debriyaj maneti için özel uzun tel
2-gaz elciği için özel uzun uzun tel
3-ön fren için özel uygun hidrolik hortumu
4-sinyal-far kütükllüklerin kabloları içinde kasma olacağından elektirik tellerini uzatman gerekecek.(20 cm uzunluğa kadar sorun olmaz ama 20 cm üzeri ape gidonlarda bunu uygulamanız gerekir.Boyunuza görede 30-40 cm uzunluk en ideal ve rahat gidon uzunluğudur)
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Öncelikle yorumlar için teşekkürler. Ape gidon takmak istememin sebebi, motorun daha kaslı büyük gözükmesini sağlamak. Heybelerle birlikte güzel ve daha kaslı duracağına inanıyorum.
Bu arada gidon örneği gösterebileceğin bir satış sitesi falan var mı? @BlackGhost
Mesela şu olur mu? https://www.aydinkardesler.org/ape-h...-siyah-pmu2185
ape gidon takmakla kıvraklığın kaybolmasının ne mantığı var? kısa boylu iseniz ape gidon boyunu daha kısa tutuğunuz zaman sorun olmayacağı gibi öne kıvrık tutuş şeklinden ötürüde manevra kabiliyetiniz artar.Bu kişinin kol mesafesine göre değişkenlik gösterir.1.70 boyundaki bir adama gidip 30 cm ape gidon takarsanız o iş olmaz,sıkıntı yaşanır ama arkadaşın boyu 1.80 üzeri ve kol uzunluğuda yeterli derecede ise 40 cm ye kadar ape gidon takabilir.Ayrıca klasik görünmlü bir motoru naked gibi görmekde garip.Motorun tarzı ve şekli belli.Naked olarak kullanacaksanız çamurluklarından deposuna komple değiştirmeniz lazım.
gidon şekli güzel ama boyut bana daha uzun gibi geldi.Yapacağınız şey motorunuz üzerine oturup gidon yükseliğini kendinize göre prova edip gidon saplamasından itibaren ölçmeniz.Bu size kendi ideal uzunluğu verecekdir.Prova ederken gidonu sağa ve sola tam yatırıpda deneme yapın.Genelde en ideal ölçü omuzla ellerin düz çizgide olduğu mesafedir.Bazı arkadaşlar bunu omuzdan biraz daha yüksek seviyede tutmak ister.Zevke göre yapılabilcek bir şey ama bana göre omuz hizasında olacak bir ape gidon idealdir.Prova ederken motor üstünde kollarınızı öne doğru omuz yüksekliğinde tutun ve orjinal gidon ile aradaki mesafeyi ölçüp kararınızı verin.
İlandaki gidon fiyatıda uygun bu arada.
NOT:GİDON ÖLÇÜSÜ "25 CM "OLMALI YOKSA KÜTÜKLÜKLERLE ELCİKLERİ BAĞLAYAMASSINIZ.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:02 ----------
Siteyi araştırdım bende,kulüpten bir arkadaşım gidon almış 6 ay önce çok memnun kalmış.Kromajı,kaynağı gayet güzel ihçilik yapıyorlar.Birçok chopper parçada mevcut,beğendim bende.
DÜZELTME:
Gidon çapını 25 cm yazmışım, "25 mm" olacak zira sl200 orjinal gidonları 25 mm çapındadır.Sitede 25.4 mm gibi ölçü değeri verilmiş,bu değer önemli değildir,25 mm çaplı her gidon sl200 e uyar ama 22 mm olanlar uymaz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Merhaba arkadaşlar,
Bugün motorsikletimi teslim aldım bayiden. İstanbul ıspartakule civarında oturmaktayım a2 ehliyetim var fakat daha önce hiç vitesli motorsiklet kullanmadım. Tecrübeli arkadaşlardan ücret karşılığı sürüş dersi almak istiyorum. iyi forumlar.
Motor sola cekiyor, neden olur bu?
Sürüş eğitimi almak istiyorsan şuan en güvenilir eğitim merkezi petek ehliyet kursuna bağlı "halil hoca motosiklet eğitim merkezi" dir.
Bu yer eski gis akadem, ve motto akademiden sonra oranın asıl eğitmeni halil hocanın açtığı bir yer.Geçen yıl motto akademi kapanmıştı 2 ay önce terkardan açıldı.Yeri kemerburgazdadır,internetten bakabilirsiniz.EN iyi eğitimi burdan alırsınız.
Farklı sebebleri olabilir;
-göbek milinde sorun oluşmuş olabilir (göbek milini söktürüp bakmanız lazım)
-ön tekerde veya jantta problem olmuş olabilir.(jantınızı öncelikle kontrol edin darbe varmı yokmu diye,varsa lastiği söktürüp ön rulmanlarada baktırın)
-ön amortisörlerde sorun oluşmuş olabilir.(amortisörlerin üst bağlantılarına baktırın ve imkan olursa amortisor yağlarını tazeleyin)
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
görünüşü belki klasik gibi olabilir ama o kadar heybetli bir motor değil. bence ape hanger takınca komik duruyor. ben sürerken cruiser değilde spor motosiklet sürüyor gibi hissediyorum. bu yüzden ekstra hiçbir şey eklemiyorum. ape hanger gidonla sürüş tecrübem olmadı sadece kullanan arkadaşları gördüm. kıvraklığını kaybeder demek biraz abartı olmuş evet ama tahmini olarak manevra kabiliyetinde düşüş olur gibi düşünmüştüm.
ape gidon dediğimiz modellerin kendi içinde çok farklı modelleri vardır.Komik duran modelleride vardır ama motor karakterine uyacak modellerde.
Burda önemli olan gidonun uzunluk ölçüsüdür.Chopper motorlarda ayak pegleri önde olan her motorda doğru açılı ve uzunluklu ape gidon ile sürüş hem çok keyifli olur hemde manevra yapmadada sorun olmaz.
Mesela şu tip dar açılı ape gidonlar sl200 e hem çok yakışır hemde görüntü olarakda çok değiştirir motoru.Ape gidon zevk işidir ama kullanım açısında doğru ölçülerde alınması gerekir kişinin fiziki şartlarına göre.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Ape konusu açılmışken ben de şöyle bir fotoğraf bırakayım. Gerçekten çok rahat, komfor için omuz hizasının biraz altında kalacak şekilde kendi boyunuza göre seçebilirsiniz. Gidon geniş olduğu için stok gidona gore daha rahat kontra alıyor,yani kıvraklık iyi. Eksi yönü ise duran trafikte dar aralardan rahat geçemezsiniz.
Yeni motora geçtiğim için superlight'ı devretmeden bi kaç fotograf atayım dedim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:06 ----------
Farklı sebebleri olabilir;
-göbek milinde sorun oluşmuş olabilir (göbek milini söktürüp bakmanız lazım)
-ön tekerde veya jantta problem olmuş olabilir.(jantınızı öncelikle kontrol edin darbe varmı yokmu diye,varsa lastiği söktürüp ön rulmanlarada baktırın)
-ön amortisörlerde sorun oluşmuş olabilir.(amortisörlerin üst bağlantılarına baktırın ve imkan olursa amortisor yağlarını tazeleyin)[/QUOTE]
Tamamdir, cok teşekkürler.
Merhabalar,
SL200 ile aranıza yeni katıldım. Motorum şimdilik 150km'de ve rodaj süreci devam etmekte, öncesinde 50cc scooter kullanıcısı olarak ilk vitesli ve nisbeten yüksek cc'li yeni ve acemi bir kullanıcıyım ve sizlere bir kaç sorum olacak yardımcı olabilirseniz memnun olurum. Şimdiden teşekkürler.
1- Motorum özellikle 1. viteste olmak üzere 2. vitesle beraber düşük devirde (sıkışık trafikte veya çok yavaş hız ile ilerlerken) silkeleme-kaçırma yapmakta fakat devir ve hız yükselince sorun kalmamakta bu bir sorunmudur? veya rodaj sonrasında düzelirmi?
2- Kasisten geçerken ön amortisör veya ön bölgeden tak diye ses gelmekte?
3- 4000 ile 5000 devir arasında motor titreşim ile beraber ön ve arka bölgelerden (özellikle ön taraftan,sanki çamurluk rezonansa giriyormuş gibi) titreşim sesi gelmekte?
4- Sağ aynamda bir sorun var sol ayna açısı mafsal içinde çok rahat hareket ederken Sağ ayna mafsal içindeki hareketi kısıtlı kalmakta ve arkadan ve sağ açıktan gelen araçları görememekteyim.
5- Ön disk freni sıkan parça mevcut yerinde hafif sallanmakta bu bir sorunmudur?
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)