Birde regal raptora boru egzoz takılınca çok doygun hoş bir ses çıkıyor fakat bizim sl yi onla karşılaştırinca bizimki yanında çok tuhaf kalıyor
Neden acaba
Arkadaşlar,rodaj süreci bittikden sonra isterseniz red line yapın ,sıkıntı olmaz.Elbette en sabit red line yapın demiyorum ama 8-9 bin devire çıkabilirsiniz.Yani burada çok kavram karmaşası oluyor v ebilgi kirliliği oluşuyor.sl200 makine çıt kırıldım bir motor değildir ama bir japon kalitesinide sunmaz.Verdiğiniz paranın hakkını verir,dolayısı ile 3000-6000 devirler orta devirlerdir,düşük viteslerde ise o devirler yüksek kaçabilir ama bunun bir zararı yoktur rodaj sonrası.Kısaca devirler konusuna takılmayın,rodaj sonrası motorunuzun limitlerini öğrenin,çekinmeyin.
teknik açıdan artık şunu öğrenin,regaller paralel çift silindirli ama sl200 ler tek silindirli bir motora sahiptir.Aynı ses aynı güç beklenmez sl200de,regaller ile bu kıyas hem yanlış hem tezatlık oluşturur.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Shell yağ kullanan oldumu arkadaşlar tvavsiye edermisiniz yoksa castrol yada motuk mu bulmak lazım?
Eksozunu deldirmemiş olan bir arkadaşımız içinin orjinal halinin resmini paylaşabilir mi acaba? Benim eksozu onceden delmisler simdi kapatmak icin ne yapabilirim görmek istiyorum.
Arkadaşlar motorun bakım aralıkları nedir? Kaç kmde bir yağ değişimi yapmak gerekir?
500.. 2000...?
bu motoru araştırmaya başlar başlamaz sürekli bakıma ihtiyacı olan, hep bir yerlerinin tamire gereksinimi olan bir motor gözümde canlandırdılar. fiyatı çok iyi ama sürekli sanayideki ustalara para bayılmam gerekiyormuş gibi geliyor diyelim. elime motor yağı bile daha değmemişken gözüm korktu açıkçası. bu yorumların doğru olup olmadığı siz arkadaşlara sormak istedim açıkcası.
@avici , ilk 500 sonra 1000 sonra 2000 sonra 2000 km'de bir, yarı sentetik yağ 3000-3500 idare eder.
@iambomba ; şehir efsanelerini boşver birkaç sayfa önce paylaştığım PDF belgeyi indir ve oku. Elin anahtar tutmuyorsa, ne bu motoru ne de başka bir cruser/chopper motora yanaşma. Sınırlı bilgi ve az tecrübe ile bu motora bok atıp durmayın. Varsa bütçeniz alın bir japon yoksa ne kadar ekmek o kadar köfte !...
@ ofius ; git bir egzostçuya 15-20 TL ver delikleri kapatsın...
@mechanic ; motul & iphon yağ ile shell & castroll ; ferrari ile tofaş kıyaslamasına benzer ...
@blackghost ; bence artık SL200 ve devir konusunu konuşmayalım. Rodaj olayını detaylı anlattım yazdığım kılavuzda. Bu noktadan sonrası, motor nasıl kullanılr kısmına giriyor. Merak eden sezon boyu yapacağımız gezilere katılıp görür SL200 nasıl gider diye ...
@birol ; sıkıştırma oranı nedir diye biraz araştır, o zaman anlatsın neden Regal o sesi veriyor da SL200 vermiyor diye ...
@shadowmaster üstad dediğin doğru ama kuçük bi yerdeyim ben usta falan yok burda kaynakçı arkadaşım var ona yaptıracağım tam olarak ne yapmam gerekiyor onu ögrenmek istiyorum resimde benim eksoz var anladığım kadarıyla dıştan 2 farkli kapağı kesip almışlar sadece deligi kapatmakla olmayacak sanki değil mi?
[/COLOR]
@ofius ; orjinal egzost bu şekilde. Sende yalnızca dış kapak mı çıkartılmış yoksa dış sustutucu da sökülmüş mü ona bakmak gerek. Orjinalde bu dış kapak ile borunun en dışı arasında 1 cm mesafe var. Arkadaşın buna göre bir işlem yapabilir ...
@shadowmaster benim resimdeki kısım epey icerde 1cm falan degil sizinkindeki görünen kısım bende sökülmüş sanıyorum ayrıca bende görünen içteki kapakla sizin en dıştakı arasında 3. bir kapak daha var mı acaba? Yoksa biz sadece dışa böyle bir çıkış yapsak yeterli olur mu? teşekkürler resimler için
Büyük ihtimalle kapağı kaynakla kesip dıştaki susturucuyu atmışlar senin egzosta, tercih sana kalıyor bu durumda, dilersen dışa bir susturucu daha koyabilirsin ya da sesten memnunsan en dışa bir kapak kaynatılabilir bizdeki gibi.
herkese selam, havalar isindi rodaj bitti biraz motorun sinirlarini test edeyim dedim max 100km hizi..ustune cikamiyorum..jikle en asagida dogru konumda, zincirimi duzenli yagliyorum motul sprey ile..sebebi zincir gerginligi olabilir mi?
Valla senin derdin nedir anlamadım da "elimin anahtar tutmadığını" zaten ben söyledim. Sanki koskoca internette bu motora kimse bok atmamış da ben bok atmışım gibi konuşmanın gereği yok. İster şehir efsanesi de ister hikaye de, bu motor hakkında her yerde kötü yorum var. Bu yorumlar doğru mu değil mi diye de bu konu başlığı altında adam akıllı sordum. Ya adam akıllı cevap verirsin ya da takmazsın geçersin. Japon mu çin mi alacağımı da sana sorduğumu hatırlamıyorum. En gereksiz insanlar da beni buluyor
Herkese merhaba,
Cuma günü Superlight 200'e kavuştum. Daha civarda sürüp motora alışmaya çalışıyorum.
Paylaşımları vakit buldukça okudum. Tabi balık hafızam sayesinde pek hatırlamıyorum. Bu sırada shadowmaster'ın paylaştığı PDF imdadıma yetişti. Hatta motoru aldıktan sonra ustanın başında durup bütün kontrol edilecek yerlerini kontrol ettirdim
Motoru 4000 km de aldım.
Şimdilik yağ motul ile değiştirildi.
Buji elinde NGK olmadığı için Suzuki'nin bujisini kullandım dedi.
Kablo bağlantıları, marş pedalı kontrol edildi.
Sıkılması gereken somunları kontrol ettik.
Zincirler sprey ile temizlendi ama tam temizlik yaptırmadık. Biraz kullandıktan sonra zinciri kaliteli bir zincir ile değiştirmemi tavsiye etti usta.
Artçı ile gezerken süspansiyon en yumuşak ayarlanmıştı. Tümsekte lastik çamurluğa değdiği için sertleştirdik. Artçı titreşimi arttı ama artık vurmuyor
City Grip lastikleri olmadığı için fabrika lastikler ile devam ediyorum. Haftaya imkan olursa onları da değiştirmeyi düşünüyorum.
Vakit bulduğum gibi size resimleri ve izin verirseniz sorularımı paylaşacağım
Herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum.
Herkese merhabalar,ilk motorum honda pcx'i cuma günü sattım ve aylardır araştırdıgim superlight için bir arkadaşla anlaştık yarın alıyorum hayırlısıyla. 15000kmde fakat Temiz kullanılmış genel olarak uzun yolda kullanılmış. Genel temizliği iyi bir problemi yok. Yalnız ilk vitesli motorum olacağı için biraz cekincelerim var. Debriyaj maneti bana çok sert geldi bunu yumusatabilme şansımız var mı? Rolanti jikle depo kelebeği gibi şeyleri shadowmaster sağolsun pdfden okuduk hatim ettik tek bir problem var ön fren manetini sıkınca stop lambası yanmiyor. Arka frende sıkıntı yok yanması ile ilgili bunu neden yapıyor olabilir nasıl çözeriz acaba?
Şimdiden herkese teşekkürler izmirden g.tosunoglu 0 km ile bildirdi
bomba ; sana göre "gereksiz insan" olarak algılanmış olmak benim için daha hayırlıdır, bol şans ...
@m.tosunoglu ; hayırlı olsun, her iki manetin bağlantı noktalarına wd40 sıkın, debriyaj teli motor bağlantı mafsalını da wd40 ile temizleyip ince yağ ile yağlamakta fayda var.
@HesH ; size de hayırlı olsun, lastikleri değişene kadar özellikle ıslak zemin ve "kaymak asfalt" ya da kapalı garajların beton / epoksi zeminlerinde çok dikkatli olun ...
@caner ; zincir bolsa olabilir, 110-115km/h rahat görmesi gerek şu andan sonra...
diyoruz zaten castrol kullanmayın,motul 10-40w 5200 kullanın diye,ama ucuza kaçılıyor biraz.Kulakdan dolma harekert etmeyin,koyun motul yağ rahat edin yaz-kış.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------
Ben ek olarak arkadaşlar,sezonun açılması ile beraber bu motorları incelyen arkadaşlar için söyleyecek tavsiyem,motoru çıplak gözle görüp imkanınız varsa test sürüşü yapmadan kulakdan dolma bilgiler ile hareket etmeyin.Bizler kendi tecrübelerimizi,yaşadıklarımızı "kendi penceremizden" yansıtmaya çalışıyoruz.Herşeyin ustası yada çok bilmişi değiliz elbette,öyle olduğunu iddia eden varsada uzak durulmalıdır ancak genel anlamda sl200 motorların nasıl makineler olduğu,genel eksiklikleri ve güzellikleri ile bu başlıkda çok kullanıcı tecrübeleriyle paylaşım yapılıyor.
Artık bende genel olarak 1.5 yıldır sürekli olarak dile getirdiğimiz bazı temel bilgileri,ufak sorunları cevap vermeyeceğim zira 145 sayfadır konuşulan,tartışılan,akılda soru işsareti olan her konuyu özel bir pdf dosyasında çok güzel bir sunum yaptı @shadowmaster dolayısı ile sl200 sayfasındaki tecrübelerimizinde bir yansımasıdır bu pdf çalışması ve yönlendirme babında bu tip sorulara verilecek tek cevabımız da bu pdf linki olacaktır bu saatten sonra.
Bunun haricinde extrem durumlar yada konuşulmayan konular ile alakalı elbette tecrübelerimizi paylaşacağız amma velakin "bu motor şöylemiş,böylemiş ,kötü diyorlar vs vs" gibi sorularda verilecek cevabımız ,pdf dosya linki olacaktır.
Genel olarak ortak paydamız motosiklet sevgisidir,marka yada model önemli değildir.Paylaşımlar "olgunlukla" yapıldıkça her verilen cevapda ve geri dönüşlerde o denli kaliteli ve akılda kalıcı güzel bilgiler olacaktır.
Herkese güvenli ve güzel sürüşler dilerim.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)