Kuba Motor Superlight 200
Reklamlar
-
14 Şubat 2016, 02:21
#2621
Bu arada yeni arkadaşlar için birkaç görselli bilgi tazelemesi yapalım :
1) Yağ süzgeci :
2) hava Filtresi temizliği ;
3) Rölanti ayar vidası ;
4) Arka mafsal gergi ayar çentikleri ; SAĞ ve SOL eşit olmasına dikkat edin !...
5) Çakarlı LED stop/fren lambası montajı ;
6) Fabrika Lastikleri vs Michelin City Grip (motorum alçalıp zayıf görünür mü diye soranlara )
7) Debriyaj manetindeki start/stop switch, bozulursa maneti çekseniz de motor vitesteyken çalışmaz,
8) Standart lastik basınçları ne olacak ?
9) Doğru jikle konumu hangisidir ? Kolu ok yönüne doğru bastırdığınızda en alt kademesi normal konumdur. Orta kademede benzin fazla harcarsaınız ve motor 5000 RPM üstü boğulmaya başlar, en üst konumda ise ilk çalıştırırken yüksek devir gaz vermek gerekşr, gaz bırakılınca stop etmesi normaldir, gazı bırakmadan önce jikle tam kapalı konuma getirilmelidir,
10 ) Benzin deposu musluğu nasıl durmalı ? Her zaman böyle durmalı, bu normal kullanım modu. Saat yönüne çekrek tur çevirince musluk kapanır, motor çalışmaz. Benzin musluğunun kısa ucu aşağıya gelince yedek depoya geçilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:15 ----------
@canerrr ; şöyleki : musluk normal konumdayken karbüratör benzini en dipten çekmez, yedek depo konumundayken en dipten çeker. Aradaki fark bu, eğer konum yedek depoda kalırsa ve benzin biterse hiç kalmamış, normal konumdaysa ve biterse henüz dibinde 2 LT benzin kalmış demektir. İster yedekli yani normal konumdaki benzinle gidersin ister yedek hazne + normal hazneyi beraber kullanırsın bu konuda tercih senin
Tavsiyem deponuzu 1/4'den aşağıya düşürmeyin, karbüratörünüzü ve yakıt sisteminizi üzmeyin, o da sizi üzer
Reklamlar
-
14 Şubat 2016, 10:13
#2622
@shadowmaster yaptığın hatırlatma ve görseller için tekrar teşekkürler
-
14 Şubat 2016, 12:17
#2623
shadow hocam gercekten ödülü hakediyorsunuz
Bugun guzel bir pazar gunu once motoru yikayip daha sonra zinciri yaglamak ve normal motor yagini degistirmeyi dusunuyorum zincir yaglama islemini once gaz yagi ile temizleyip sonra yaglamayi planliyorum fakat elimde zincir yaglama adina herhangi birsey yok. bugun motosiklet magazasina gidip zincir yagi ve normal yag alacagim ne almami önerirsiniz? ayrica motorun kendi yagini tamamen bosalttiktan sonra yeni koyacagimiz yag ne kadar olmalidir 1lt yeter mi? ve o eski yagi zinciri yaglamak icin kullanabilir miyiz?
-
14 Şubat 2016, 12:24
#2624
Günaydın arkadaşlar bizim elçikler 1" 25mm elçikler diye daha önce yazıldı hatırlıyorum ama bulamadım sayfayı. Bu bilgi doğrumudur.
-
14 Şubat 2016, 12:53
#2625
AlpAksu adlı üyeden alıntı
shadow hocam gercekten ödülü hakediyorsunuz
Bugun guzel bir pazar gunu once motoru yikayip daha sonra zinciri yaglamak ve normal motor yagini degistirmeyi dusunuyorum zincir yaglama islemini once gaz yagi ile temizleyip sonra yaglamayi planliyorum fakat elimde zincir yaglama adina herhangi birsey yok. bugun motosiklet magazasina gidip zincir yagi ve normal yag alacagim ne almami önerirsiniz? ayrica motorun kendi yagini tamamen bosalttiktan sonra yeni koyacagimiz yag ne kadar olmalidir 1lt yeter mi? ve o eski yagi zinciri yaglamak icin kullanabilir miyiz?
Motordan çıkan yağ ile zinciri yağlayabilirsiniz ama alacaksanız würth öneririm. Kuru yağ olarak geçer ve asla sıçramaz sıktıktan sonra yağsız hissi verebilir aldanmayın zincir haraket ettikçe ısındıkça etkisini gösterir zaten özelliği de kuru olması.
Öncesinde gaz yağı ile temizleyebilirsiniz gaz yağı bulmak biraz mesele. Wd 40 ile temizleyenler de var bu konu çok tartışmalı çünkü zincire asla wd40 sürülmez diyen de bi hayli çok. Ama en son teknik olarak bir zararı olmadığı kanıtlandı.
Motor yağı olarak ben castrol 10w-40 kullandım ilk yağ değişiminde. Castrol kendini kanıtlamış bi marka ama shadowmaster nickli abim sanırım motul öneriyordu
Ayrıca tam 1 litre yeterli motor yağı için
-
14 Şubat 2016, 12:54
#2626
AlpAksu adlı üyeden alıntı
shadow hocam gercekten ödülü hakediyorsunuz
Bugun guzel bir pazar gunu once motoru yikayip daha sonra zinciri yaglamak ve normal motor yagini degistirmeyi dusunuyorum zincir yaglama islemini once gaz yagi ile temizleyip sonra yaglamayi planliyorum fakat elimde zincir yaglama adina herhangi birsey yok. bugun motosiklet magazasina gidip zincir yagi ve normal yag alacagim ne almami önerirsiniz? ayrica motorun kendi yagini tamamen bosalttiktan sonra yeni koyacagimiz yag ne kadar olmalidir 1lt yeter mi? ve o eski yagi zinciri yaglamak icin kullanabilir miyiz?
Zincir yağı için motulu öneririm ben,kaliteli bri yağdır ve etkisini gösterir.Çıkma yağ ilede zincir yağlayabilirsiniz elbette ama göreceli bir yağlama olur bu zira pislik toplaması kaliteli zincir yağlarına göre daha fazla oluyor.
Motor yağı içinse 10-40 w 5100 motul tavsiye ediyorum.1 litre haznesi olduğundan 1 lt motul almanız kafi gelecektir.
KnSrt adlı üyeden alıntı
Günaydın arkadaşlar bizim elçikler 1" 25mm elçikler diye daha önce yazıldı hatırlıyorum ama bulamadım sayfayı. Bu bilgi doğrumudur.
Gidon çap 1" yani 25mm dir.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
14 Şubat 2016, 13:00
#2627
@BlackGhost yani elçik olarak bu ürün uygundur değilmi bizim motora
http://tr.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-1-INCH-25MM-CHROME-BLACK-HAND-GRIPS-THROTTLE-HANDLEBAR-FOR-SUZUKI-BOULEVARD-C50-C90/32435248224.html
-
14 Şubat 2016, 13:00
#2628
Motul veya ipone zincir yağını öneriyorlar. Onlarında içinde türleri var hangisi olduğunu bilmiyorum.
Motor yağı olarakta önerilen Motul 10w40 5100 Technosynthese var. Bende bu yağ ile daha yeni değişim yaptım. Haznesi yanlış bilmiyorsam 1lt lik zaten. O yüzden bende 1ltlik alıp tamamını boşalttım. 30tl ye almıştım internetten. Eski yağ ile zincir yağlamaya gelincede altın elbiseli adam zincir yağlama ile ilgili videosunda kullanılmış motor yağıyla zincir yağlayabileceğimizi söylüyordu.
-
14 Şubat 2016, 13:18
#2629
Herkese çok teşekkür ederim cevaplar için
-
14 Şubat 2016, 13:30
#2630
-
14 Şubat 2016, 13:39
#2631
shadowmaster adlı üyeden alıntı
Helal olsun teşekkürler
-
14 Şubat 2016, 13:40
#2632
Eski motor yağı ile zincir yağlanmaz mı ? Yağlanır o da yağdır. Ama bu içinde patates kızarttığınız yağda yumurta pişirmek gibidir.
1-çıkan yağ motorun içinde incelmiş ve kıvamını kaybetmiştir,
2-kıvamsız olduğu için yeterli koruma yapmaz, metal üstünden çabuk sıyrılır, sürtünme direnci azalmıştır çünkü,
3-o yağ ile 75-100 km'de bir tekrar yağlamanız gerekir, zincir yağı ile 250-300
-
14 Şubat 2016, 13:53
#2633
Sibop yuvasının çok dar olmasından dolayı benzinliklerdeki pompalar oturmuyo ve hava basamıyorum bunun için L sibop sipariş verdim ama o da olmadı takmam için dönmesi gerek dönmedi. Hava basma olayını nasıl çözdünüz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:41 ----------
Onu da bi fotoğraflı görsek tadından yenmez bu sayfa
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------
Birde bildiğim kadariyla sadece 2014 modellerde ön cam siyah. Ben de siyah yapmak için cam filmi aldım yaklaşık 5 6 kez denedim ama cam kavisli olduğu için tutmadı hep açıldı veya hava aldı. Ön camına film çektiren var mı? Ben mi beceremedim yoksa tutmuyor mu?
-
14 Şubat 2016, 16:22
#2634
-
14 Şubat 2016, 21:01
#2635
Motor açıldıkça devir/hız durumu değişir mi? Motorsikletim 750 km'de ve 6.000 devrin çok az üzerinde 80km hız görüyorum.. Normal midir?
-
15 Şubat 2016, 00:45
#2636
1000 km'den sonra 8000-9000 RPM basabilirsin, 6000'de 80 km/h normaldir .
-
15 Şubat 2016, 00:59
#2637
Shadow abi çok büyük bi sorunum var motora bişey oldu kaldırırken hiç istop ettirmezdim bugün hep etmeye başladı tek marşla gaz vermeden tak diye çalışırdı şimdi 3 4 oldu 5 rpm den sonra motor kısmından bi tıkırdama geliyo titreşimi baya arttık ne bunun sebebi abi acemi olduğum için biley de anlamıyorum ama normal iki kişi yokuşu çıktım durdum trafikte yokuş dik bi yokuş baya arkada inmeden kaldıramadım neden böyle oldu bu
-
15 Şubat 2016, 01:53
#2638
KnSrt adlı üyeden alıntı
@BlackGhost yani elçik olarak bu ürün uygundur değilmi bizim motora
http://tr.aliexpress.com/item/FREE-SHIPPING-1-INCH-25MM-CHROME-BLACK-HAND-GRIPS-THROTTLE-HANDLEBAR-FOR-SUZUKI-BOULEVARD-C50-C90/32435248224.html
Uygundur...
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
15 Şubat 2016, 04:24
#2639
@fatih ; debriyaj baskı balata aşırı ısındığı için böyle birşey yaşamış olabilirsin. SL200'de artçı varken daha devirli kullanmak gerekiyor. Duyduğun vuruntu tarzı ses muhtemelen ısınan baskının yaptığı titreme sesidir. Bu arada artık karıştırıyorum ; motor kaç binde ?
-
15 Şubat 2016, 04:57
#2640
Kolay gelsin arkadaslar, yukarida yazmistim farimda bir problem var diye sebebi ampül patlamis megerse, ampul degistirerek cozdum, belki basina gelen olur,
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)