Kuba Motor Superlight 200
-
25 Kasım 2015, 22:30
#2121
canneerr adlı üyeden alıntı
Yakin zamanda motorsikletimin ilk bakimini yaptiracagim(500km), servis ipone10w40 yag kullaniyormus, hangi cesididir bilemiyorum ama israrla Motul almama gerek var midir? Veya yag seciminde dikkat etmem gereken bir ozellik var midir?
iphone da motul kadar iyi bir yağdır,kullanmakta bir sakınca yok. Tek tavsiyem yağ değişimi sırasında servisin başında durun. Yağın ambalajından açıldığına emin olun. Motul, iphone şişesine varilden yağ doldurup kakalamaya çalışanını da gördük bunca yıl.
Daha önce de yazmıştım, 1.yağ değişiminde kesinlikle yapılması gereken şey yağ süzgecinin temizlenmesidir, ilk değişimde, fabrikadan kaynaklanan çapak ve silindir / piston / şanzıman ana dişli ve vites dişlilerinin ilk 500km içindeki temaslarında oluşan doğal mikrometrik metal kalıntıları ancak bu şekilde atılabilir karterden. Temizlenmezse bu kalıntıların motorun ömrünü etkileyecek bir aşınma yapma riski vardır. Servisiniz "gerek yok" dese de ısrarcı olun ve yağ süzgecini temizletin mutlaka...
Reklamlar
-
25 Kasım 2015, 23:46
#2122
Tamamdır, bilgi sahibi oldukça daha özgüvenli biniyoruz motorsikletlerimize..Siz ve sizin gibi bilgili ve yardımcı kullanıcılar sayesinde. Teşekkür ederim.
-
26 Kasım 2015, 10:42
#2123
Shadow kardeşim. Hala 16 janta 15 lastiği nasıl montaj yapıldığını anlamadım inan.. On jantlar 16 ama 15 michelini nasıl taktırdınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:01 ----------
Bir de arka fren neredeyse hiç tutmuyor. Kampanada ne değiştirilir acaba
-
26 Kasım 2015, 11:16
#2124
@drakyuz ; fotoğrafa bir daha bakar mısın lütfen, ön lastiğim 16, arka lastiğim 15, olması gerektiği gibi
Arka fren ayarın düşmüştür büyük ihtimalle, ayar edilince toplar frenin.
-
26 Kasım 2015, 11:45
#2125
BlackGhost adlı üyeden alıntı
sonuç aitabi ile bakımı olayana hondanında yamahanında teli kopar,motorundada sıkıntı olur.
Bakım demekten kasıt zaten periyodik anlamda motorun yağ değişimi ,tellerin durumu,zincir aksamının bakımları vs gibi temel teknik konulardır.Bunlarıda servis bakar,halleder.Elini,z yatkınsa sizde yapabilirsiniz.Diğer anlamda koltuğun vidası gevşemiş ,aynaların vidaları bollaşmış vs durumları herkesce yapılabilecek şeyler.Yani ybr olsun cbr olsun bakımları uzun aksak yaptırırsam giderim ama çinliler öyle değil haftabir bakım lazım mantığında değil honsası yamahası en kralı yolda kalır.Ben şahsen 1500km de bir yağ değişim vakitlerinde söylediğim bakımları periyodik yaptırıyorum,sıkıntı olmuyor.
1500 km de 1 yağ değişimi ve periyodik bakım yaptırıyorsunuz bide doğrumu? Birde haftada 1 vidaları kontrol etmek lazım sanırım birde zenn motordan lastik.. sanırım 5 e felan alıcam 2. el temiz bi kuba 2. motor olarak ybr iyi hoş ama farklı tarz olsun istiyorum çanta olayıda güzel hem
-
26 Kasım 2015, 13:45
#2126
1500 km de bir periyodik olarak yağ değişimi yaptırıyorum çünkü sl200 makineler yağ soğutmalıdır ve ister istemez yağ eksiltme yapar.Ben bir ara 2100km de değiştirmiştim sorun olmamıştı ama 1500de bir kendi sistemimdir,tavsiye ederim herkezede.Haftada bir motor yıkama seanslarında vida sıkma kontrolleri vs elden geçirilmesi tavsiyedir.Lastikleri moto zenn'den aldık ,memnunuz ,tavsiye ediyoruz.Çanta olayı kişisel zevk,feyzioğlu motora gidin çantalara bakın,beğenin alın tercihinize göre değişmek isterseniz.Opsiyonlar geniş o anlamda.ön ve arka kısa sosis çanta,arka çamurluk üstü büyük çantada takrıabilirsiniz.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
26 Kasım 2015, 21:57
#2127
Minik bir teknik ilave yapayım
SL200'ler temelde hava soğutmalıdır, 2013 ikinci yarı modellerden sonra ön tarafa yağı da soğutmak için ilave bir radyatör konmuştur. Yağ devirdaim ederken buraya gelen hava ile soğur, ama bu ancak yolculukta mümkündür yani ancak giderken soğur, radyatörde fan yoktur.
-
27 Kasım 2015, 00:58
#2128
850 lira verip motora montajlatmadığım dunlop lastikleri 500 e indirdim hala 450 falan teklif eden var 500 veren çıkmazsa lastikleri evin önünde ateşe vercem arkadaşlar haberiniz olsun
-
27 Kasım 2015, 19:24
#2129
Beyler motoru alalı 1 hafta oldu, şimdi sevgili sl200 ün nerelerini sıkmamız lazım. Forumda vida, somun sıkma ile ilgili bir gönderi vardı fakat bulamadım. Bir de omuzlarımı gösteren aynalarımı nasıl uzatıcam? Aparatı nerede bulunur? servislerde varmıdır? Bir de yağını kontrol etmek istiyorum bunun içinde ne kadar var, illa servise mi gidip baktırmam lazım.
-
28 Kasım 2015, 00:53
#2130
Arkadaşlar motorlarınız sağlam motorlar. 20 bin km binen 2 metrelik arkadaşım var, 3000-5000 km de yağ değiştirtirdi, bir kez lastiği patladı onun dışında yolda kalmadı..enseyi karartmayın Güzel motordur fiyatına göre..
-
28 Kasım 2015, 04:04
#2131
@madlypxl ; hayırlı olsun ...
Sıfır aldıysan henüz vida sıkmana gerek yok, başlığı iyice araştırana kadar gevşemez daha
Orta sehpada iken ve motor soğukken sağ tarafta motor bloğu altında yuvarlak bir cam bölme var, oradan kontrol edebilirsin, yağ yuvarlağın çok az altında olduğu sürece problem yok. 500km sonra serviste değişmen gerek.
-
28 Kasım 2015, 18:59
#2132
@shadowmaster ;
teşekkürler, aynen motoru 0 aldım çok fazla binme fırsatım olmadı. Sürekli binecek zamanım olmuyor korunaklı bir garajda tutuyorum. İş yerim yakın, bazen işe sl200 le gidiyorum bazen yürüyerek. Yürümediğim günlerde çıkartıyorum, 5 dk çalıştırıyorum sesini dinliyorum 15 dk dolaşıp garaja koyuyorum.
Bugün de dediğin gibi çalıştırmadan orta sehbaya aldım, yağına baktım, yağ camı azına kadar dolu.
Her ay durumum müsait olduğunca motora bir parça yada aksesuar alıp takmak istiyorum. Özellikle topcase. Senin motorundaki topcaseyi çok beğeniyorum shadowmaster, buna benenzer bir çantayı yada aynısını nasıl temin edebilirim.
aliexpress gibi sitelerden superlight için parça, aksesuar bulmak ne kadar mümkün?
Ayna uzatma aparatları çok pahalı geldi bana 150-190 tl arasında genelde. Facebookdaki ayna uzatma aparatı sayfasındaki aparat olur mu alan var mı?
-
28 Kasım 2015, 19:46
#2133
beyler ön sıperlik herkesin siyah bende edirnede yaşıyorum bı kac yere sordum motor camına olmaz dıyorlar cam plastık nikamı ne dedıler sız nerde yaptırdınız yada satın alıcam sıyah cam nasıl olcak bilgisi olan var mı yada bır marka söyleyın onu alayım baktım ama bulamadım nette bunla ılgılı bırsey ..
Bide bu döner eksoz mikser eksoz nasıl motora almayı düsünüyorum bır sakıncası olur mu motora
-
28 Kasım 2015, 20:15
#2134
@madlypxl ; aliexpress üzerinden uyumlu birçok parçayı sipariş etmek mümkün ancak artan dövüz fiyatları ve en az 20 gün bekleme süresi var, yine de en ekonomik çözümler orada mevcut ...
Ben arka çantayı www.feyizoglu.com'dan aldım. Aldığımda 90 Tl idi. Sisybar arkasına uzatma aparatını da kendim çizip bir kaynakçı ustaya yaptırdım, o dönem bana toplam maliyeti 115 TL olmuştu.
Uzatma aparatı için https://www.facebook.com/Aynauzatma/?fref=ts buradan irtibata geçebilirsin, bu forumu söylersen destek verecektir üretici. Montaj için alternatifli çözümler hem bu forumda hem de facebook sayfamızda var.
@alper92 ; İstanbul Maltepe Motor, Moto İlyas'ın elinde olabilir. Sormanda fayda var : 0216 441 38 55
-
29 Kasım 2015, 01:23
#2135
sevgili superlight 200 kullanan arkadaşlarım aranıza birkaç dakika önce katılmakla birlikte hemen bir soru sormak istiyorum bu arada superlight başlığını görünce daldım konuya herneyse soruma geçeyim nasip olursa pazartesi yada salı günü ikinci el 4 bin km de bi süperlight almak için şehir dışına çıkacagım size sormak istediğim motoru almadan nelerini kontrol etmeliyim özellikle şurasına dikkat et , şurasınada bakmayı unutma dediğiniz yerler nerelerdir siz süperlight 200 kullandığınız için işin püf noktalarını biliyorsunuz tabiki o yüzden yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler
-
29 Kasım 2015, 05:01
#2136
@mikail ; hayırlı olsun öncelikle ;
1- Motor orta sehpada iken ve soğukken yağ seviyesi kontrol edilmeli,(yuvarlak cam pencerenin üstünde çok az bir boşluk varsa normaldir)
2- Eski sahibinden yağ en son ne zaman değişti ve başka değişen parçası var mı sorulmalı,
3- Üzerinde sürücü otururken zincir gergisi kontrol edilmeli, yaklaşık 2 parmak boşluk olmalı,
4- Arka fren ayarı düşmüş olabilir, uzun yola çıkılmadan kontrol edilip ayarlanmalı,
5- Sol taraftaki kapak altında kırmızı plastik kutuda ana sigortanın bir yedeği olmalı, yoksa 15A yedek sigorta alınmalı,
6- Buji kontrol edilmeli, ucunda aşınma varsa değişmeli ya da kurum oluşumu varsa temizlenmeli, buji kablosu ve buji piposu kontrol edilmeli,
7- Lastikleri orjinal fabrika lastikleri ise, özellikle ıslak zeminde çok kayacağı düşünülerek sürüş yapılmalı,
8- Yol boyunca sürekli tam gaz gidilmemeli, arada 90km/h ile yol alıp motor sakin kullanılmalı, mümkünse saat başı 15-20 dk dinlendirilmeli,
9- Depo mümkün olduğunca 1/2'nin altına indirilmemeli, benzin musluğu doğru pozisyonda mı kontrol edilmeli, (kısa uç aşağıya bakacak)
10- Jikle doğru konumda mı kontrol edilmeli ( en alt konumda kalacak ortada değil, üst konumda stop eder zaten)
11- Yola çıkılmadan zincir yağlanmalı ve yol boyunca 300km'de bir yağlama yapılmalı,
12- Hava filtresi kontrol edilip gerekli ise temizlenmeli,
13- Rölanti 1.800 RPM olarak ayarlanmalı,
14- Molalarda dikkatli bakışlar motorun üzerinde olacağı için ilgilenenlere gülümsenmeli ve bir adet nazar boncuğu hazırda tutulmalıdır
-
29 Kasım 2015, 19:51
#2137
İyi akşamlar, bugün turlamaya çıkarken jiglemin en üst kademede olduğunu fark ettim. Ne zamandır böyle kullanıyorum emin değilim ancak forumda ortada olması gerektiğini okuduğumu hatırlıyorum.
Ortadayken 4. viteste 65 5. viteste 80 leri zor gördü performans çok düştü,
tekrar üst pozisyona aldım eski haline geri döndü.
Bu normal midir yoksa ben ortada olması gerektiğini yanlış mı hatırlıyorum?
-
29 Kasım 2015, 20:08
#2138
bay mechanic adlı üyeden alıntı
İyi akşamlar, bugün turlamaya çıkarken jiglemin en üst kademede olduğunu fark ettim. Ne zamandır böyle kullanıyorum emin değilim ancak forumda ortada olması gerektiğini okuduğumu hatırlıyorum.
Ortadayken 4. viteste 65 5. viteste 80 leri zor gördü performans çok düştü,
tekrar üst pozisyona aldım eski haline geri döndü.
Bu normal midir yoksa ben ortada olması gerektiğini yanlış mı hatırlıyorum?
jigle konusu eski sayfalarda çok konuşuldu,irdelendi.Şuan siz jigle açık kullanıyorsunuz ve hava akışı karbüratöre fazla geliyor.orta kısım hava akışını kesiyor,benzinle alakası yok dolayısı ile motorunuz boğuluyor,gitmiyor.En alt kademede jiglenizi sabitleyiniz ve oynamayınız.Sıkıntı yaşıyor iseniz "jigleniz en alt konumda iken" karbüratör ayarlarınızı yaptırınız.Havanın şartları ne olursa olsun jigle ile oynamayınız zira jigle benzin değil hava akışını ayarlamaya yarıyor sl200de buda karbüratörünüzün normal ayarlarını etkiliyor.Ben şahsen en alt konumda ,gerekli devir ayarlarımı yaparak devam ediyorum.Hava şartları ne olursa olsun bu değişmiyor.Kış ayı itibari ile devir ayarını 1900rpm aralığına getirebilirsiniz ama bunu jigle üstünden denemeyin,faydası olmuyor ve performans düşünüyor.
Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye
-
29 Kasım 2015, 20:58
#2139
Su kırmızı ışık neydi kronometrenin altında yanıyor motoru yikadiktan sonra oldu motorda sıkıntı yok çalışıyor
-
29 Kasım 2015, 21:47
#2140
alper92 adlı üyeden alıntı
Su kırmızı ışık neydi kronometrenin altında yanıyor motoru yikadiktan sonra oldu motorda sıkıntı yok çalışıyor
merhaba @alper92;
forumdan okuduğum kadarıyla yanlış hatırlamıyorsam uzaktan kumanda ile çalıştırılan keeway modellerinde alarm ışığı olarak hatırlıyorum. aynı ışık benim 2015 model SL'imde de var ama ne işe yaradığını bilmiyorum. ben de çok yıkadım benzinlikte tazyik tabancasıyla ama bende öyle bir sorun henüz oluşmadı. muhtemelen su almıştır. daha önce aynı sorunla karşılaşan arkadaşlar kuruyunca geçtiğini söylemişti.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)