HGS etiketini nereye yapıştırdınız acaba daha önce konuşulan üzere direkt plakaya okutmak istedim ancak mümkün olmadığını söylediler. Açıkçası yapıştırmak da istemiyorum ama mecburum.
HGS etiketini nereye yapıştırdınız acaba daha önce konuşulan üzere direkt plakaya okutmak istedim ancak mümkün olmadığını söylediler. Açıkçası yapıştırmak da istemiyorum ama mecburum.
beyler sureklı soru soruyorum kafanızı sısırıyorum farkındayım ama yınıyım ögrencek cok sey var :D metzeler marka lastık alıyorum sl200 motora siparısı motolastık.com dan almayı dusunuyorum daha önce alan arkadaslar varmı kaç gune gelır bunla ılgılı bısı yazmamıslar ıletısımde yok sıtede bıde en önemlisi site guvenlı mi gıdıp kendımmi bı yerden almalıyım
Abiler merhabalar. 1 2 aydır sizlerin de yardımıyla çok şey öğrendim Superlight 200 hakkında ve dün motorumu almak kısmet oldu. Haliyle alır almaz soru sormak adettendir diyip rahatsız edeyim biraz. ilk sorum ışıklarda rolantide dururken gaz verince stop ediyor. diğeri de 40 50 gibi hızlarda titreşim hissediyorum ayaklarda. Normal mi yoksa ben mi biraz evham yaptım bilemedim. Cevaplarınız için teşekkürler şimdiden. Bu arada 2014 model 4000 km de .
Bende o siteden aldım ancak motorumu satacağım için kullanmayıp satılığa koydum. 45 gün bekledim ben beklemek istemiyorsan tam ölçüsüyle hemen ulaştırabilirim sana.
linki burda :
http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-jant-lastik-lastik-dunlop-110-90-16-130-90-15-kuba-superlight-200-233576295/detay/
@mkarahasan aga ıkıncı el lastık almak mantıklı gelmedı bıde cok anlamayan bırısıyım ona o kadar para verecegıme 0 alırım sen resmen aynı fıyata satıyorsun ıkıncı el yanı adı ustunde fıyat cok ıstıyorsun bana kalırsa en fazla 500 olmalı
Ürün ve fiyat pazarlığınızı özelden yazışsanız daha doğru olacak arkadaşlar,
@Hüso Ç; hayırlı olsun. Gaz verince mi stop ediyor yoksa rölantide beklerken mi ? Gazda stop ediyorsa jiklen açık olabilir, diğer seçenekte ise rölantiyi motor sıcakken 1.800 RPM yap, düzelecektir. Titreşim konusuna gelince , daha önce tek silindir kullanmadıysan alışık olmayabilirsin, düşük devirde yüksek vites kullanıyor olabilirsin ? İçim rahat etsin diyorsan git bir servise elden geçsin motorun hem sen tanı hem için rahat etsin...
hocam konuşuldu tabi ama aratınca bulamadım acaba kaç devirde vites atıyorsunuz şehir içinde bir de bu 110 120 km/h giderken kaç bin devirde oluyor motor acaba?
abi teşekkürler rölanti sıkıntım varmış. Servise yağ ve senkron ayarı için bırakmıştım orada biraz düşürmüş ondan olmuş. Düzelttirdim.
Motoru aldim elimde 3 tane kağıt var notrden ruhsat yerine falan geçiyormuş şimdi ruhsatı bekleyip evime gelcekmi yoksa trafik şubeye gidip bi islem gerekiyor mu
@merdo ; vites şu devirde atılır diye bir kural yoktur. Her sürücü motorunun huyunu, her viteste kaldıracağı devir seviyesini tecrübe eder ve bu bir süre sonra oturur. Devir saatine bakıp vites değişmek doğru değil. Genel anlamda SL200'ün keyifli sürüş devri 5.500-6.000, bu devirlerde motor rahat ve kendini mutlu hissediyor. Tasarımı gereği 65-70km/h hızda ve 6.000RPM'de 5.vitesi kaldırabilen bir motoru var. 120km/h hız için zorlanmaya başladığı an 8.000RPM civarı, ki bu devirde uzun süre kalınca farklı sorunlar çıkartabilir yüklendiğinde.
Beyler merabalar, ben sissy bar taktırmak istiyorum ama internette gördüklerim hep yüksek takmış.
1. Küçük kibar bişey nasıl temin edebiliriz?
2. Gaziantep'te oturan arkadaşlar var mı? Varsa servis için tavsiye alabilir miyim?
Teşekkürler. .
KUBA SUPERLIGHT 200 UZUN YOLA GİDER Mİ ?
Sıkça sorulur. Kulaktan dolma şehir efsaneleri dinlenir ve bolca dedikodu yapılır,
AngelA isimli motorumla bayram turu ...
İstanbul, Topçular, Yalova, Bursa, İnegöl, Bilecik, Eskişehir, Firik Vadisi, Kütahya, Gazlıgöl, Afyon, Kula, Uşak, Denizli, Nazilli, Aydın, İzmir, Manisa, Balıkesir, Bursa, Orhangazi, Yalova, İstanbul ... "2.245 km. yeterince uzun mu sizce ?..."
Facebook SL200 sayfası üzerinden, yaptığım gezi paylaşım sonrası, uzun yolla ilgili olarak özel mesajla gelen ortak sorulara genel bir yanıt vermek istedim :
1-Yol öncesi motorumu serviste başında durarak kontrol ettirdim, fren, debriyaj, gaz teli, kilometre telleri ve bağlantı bölgeleri yağlandı,
2-Motora 15W-50 Motul yağ kondu,
3-Zincir gergisi kontrol edildi, temizlendi ve yağlandı,
4-Yola çıkışımda lastik basınçları kontrol edildi ve her 500km'de bir bunu tekrar ettim,
5-Yanımda 200 ml yedek yağ vardı ancak yağ eksiltme olmadı,
6-Sağ çantada lokma takımı, sıralı düz anahtar takımı, yedek buji, gaz ve debriyaj teli, yedek fren lambası, ana sigorta, zincir yağım vardı ve zinciri 300km'de bir Wurth Dry Lube ile yağladım,
7-Arka çanta yüklü iken motoru orta sehpaya alınca ağırlık yüzünden zinciri yağlamak için 8-10cm yüksekliğinde bir takoz bulundurun. Bunu tampona destek yaparak arka lastiği boşa alabilirsiniz,
8-Yol boyunca ortalama hızım 95km/h civarındaydı. SL200'ün en keyifli hızı bu bence. Sollamalarda 120-125 km/h gerekti zaman zaman, bununla birlikte uzun rampalarda 5.vites ile zorlamayıp 75-85km/h ile 4.vites sürüş yaptım ve kara meleğimi zorlamadım, o da beni hiç üzmedi ,
9-Her zaman 1/2 depo olunca 30-35 TL benzin aldım, böylece hem yakıt emiş sistemi zorlanmadı hem de sıcak saatlerde kapaktan benzin çıkışı olmadı,
10-Özellikle şehirlerarası istasyonlarda pompacılara dikkat edin, benzini alın sonra ödeme yapın, hem kapağı kapatırken anahtarı çevirip kilidi zorluyorlar, hem de dikkatsizce pompadan depoya benzin damlatıyorlar,
11-Bazı arkadaşlar ekipmanlarımı da sormuş ;
- Arai Corsair Full Face Kask (en sıcak havada bile kaskın vizorünü tam açmayın, tüm yolu yarım cm aralık gittim, vizöre 4 arı ve sayısız böcek çarptı)
- Dainese Full Koruma Deri Mont
- Deri Yelek ( chaos riders patch'li )
- Dainese Full Koruma Yazlık Pantolon,
- Dainese Uzun Goretex Çizme,
- 2 adet penye buff (boyun ve kask altı ; boynunuzda her zaman buff olsun hem börtü böcek hem de kamyonlardan fırlayan ufak taşlar için)
- 1 adet uzun Revit su geçirmez eldiven, 1 adet 4Riders kısa deri eldiven ikisi de sert korumalı,
- Scoyco çift parça yağmurluk,
ve tabii benim her yoldaki standart ekipmanım :
- Sol çantada 1 adet seyyar nargile takımı
Ekipmanlarımın en yenisi (kask / buff ve kısa eldiven hariç) 6 yıllık. Sıkça tartışılan bir konu "chopper ekipmanı" konusudur. Ben chopper'e enduro ve sport touring'den geçtim. Son motorum Kawasaki er6-f idi ve o yüzden de tüm giysilerim sert CE korumalı. Elbette bunlarla chopper kullanılmaz diye bir kural yok. Ekipmana verilen para hiçbir şekilde boşa girmez ve en iyi ekipman sizi en yüksek düzeyde koruyan ekipmandır. Gerisi boştur. Özellikle "chopper kaskı" diye açık ya da "nazi kask" ile gezdiğinizde (allah korusun) bir kaza anında kafanıza tencere takmak aynı şeydir. Cruser / Custom / Chopper motorda da sizi koruyacak kask full face kasktır. Güneşli ortamlar için de plastik camlı harici bir gözlük ve renksiz vizör en doğru seçimdir. Renkli vizör ile tünele girdiğiniz ilk 8-10 sn'de göz ortama alışana kadar en az 200-300m çok düşük bir görüşle sürmek zorunda kalırsınız. Ayrıca hava kararınca vizör değişmek de zahmetli bir iştir. Sağa çeker, gözlüğü çıkartır sürüşe devam edersiniz.
Herkese böyle uzun ve keyifli bir yol diliyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
fotoğrafların daha büyük versiyonları ve detay çekimler için ;
http://www.motosiklet.net/forum/etki...ml#post3737180
@shadowmaster Tebrik ederim, bu konuda şüphesi olan ben ve bir çok arkadaşa zemin hazırladınız ancak, en önemli şeyleri yazmamışsınız. Mesela 2.245 km'yi kaç günde gittin, kaç saatte bir motoru dinlendirdin, yolda hiç bir arıza veya kötü bir durumla karşılaştın mı, 1 günden fazla bir yerde konakladın mı, tek kontak yaptığın en fazla km, rüzgar konusu ve son olarak toplam yakıt sarfiyatı. Cevap verirsen minnettar olurum.
Ufak bir sorundan bahsedicem. Motorumu çalıştırdığımda uzun far ışığı (kadrandaki mavi ışık ) yanık vaziyetteydi ve uzunlar yanmıyordu. Uzunun açma kapama tuşuna bastığımda değişen hiç birşey yoktu, mavi ışık yanık uzunlarım yanmıyor. Kısa farda problem yok. Sorun nedir bilgisi olan var mıdır acaba ?
@ilkker_ ; far ampulleri çift flamanlıdır uzun ve kısa. Ampulün uzun flamanı yanmış, kısası sağlam. Değiştiğinde düzelecektir.
@avici ;
- 2.245 km'yi kaç günde gittin ?
Perşembe sabah yola çıkış, Pazartesi öğlen eve dönüş, toplamda 5 gün.
- Kaç saatte bir motoru dinlendirdin ?
Bunun belli bir formülü yok. Bazen canım durup çay/kahve içmek istedi, bazen de motoru özellikle sıcak saatlerde zorlamamak için durdum. Aralıksız maksimum yaptığım sürüş 2 saat 50 dakika.
- Yolda hiç bir arıza veya kötü bir durumla karşılaştın mı ?
Hayır...
- 1 günden fazla bir yerde konakladın mı ?
1.gün Eskişehir, 2.gün Uşak, 3.gün Aydın, 4.gün Balıkesir'de konakladım.
- Tek kontak yaptığın en fazla km ?
225 km
- Rüzgar konusu ..
Uzun yol tecrübem fazla olduğu için zorlanmadım. Özellikle Karacabey düzlüğündeki yan ve farklı yönlerden gelen rüzgarlarda sallantı oldu elbette. Rüzgar düz olduğunda kontra kullandım, farklı yönlerden geldiğinde de yüksek devir ve sabit hızda sürdüm. Motoru yükleyiş tarzım da aerodinamik yapıyı minimum etkileyecek şekildeydi.
- Toplam yakıt sarfiyatı..
295 TL, şu anki fiyatlarla 13.10 kuruş / km
Shadowmaster harika bir tur olmuş! Henüz yeni tecrübe kazanmaya çalışan biri olarak seni takip ediyor ve örnek alıyorum.
Ekipman konusunda 100% haklısın, herkes bütçesinin elverdiği en iyi ekipmanı almalı muhakkak... Sanırım senin nargile bile CE belgeli? Revit su geçirmez nargile!!!
😊😊😊
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:31 ----------
Bu arada aliekspres siparislerim geldi... Bugün fırsat bulabilirsem montajını yapıcam... Lambalarının elektrik bağlantılarını nasıl yapayım, nelere dikkat etmeli???
http://m.aliexpress.com/item/3240329...bilesitedetail
http://m.aliexpress.com/item/3237884...bilesitedetail
http://m.aliexpress.com/item/3237606...bilesitedetail
http://m.aliexpress.com/item/3238553...bilesitedetail
@SHADOW Tebrikler ve teşekkürler, makinamızın stabilitesini bir fiil tecrübe edip bizlerle paylatığın için. Yakıt tüketimin harika gerçekten (uzun yolda rüzgar alıp daha çok yakmasına rağmen) ben şehiriçinde hala 18-20(4lt) kuruşun altına indiremedim
@joviden ; eyvallah...nargile değil de tütünüm özel Hatay'dan
Mobil telefondan linklerini açamadım ürünleri göremiyorum. Ancak genel anlamda elektrik aksamına ilave edilecek her ek ünite, mutlaka ana hattan beslenmeli ve mümkünse ayrı bir anahtarı olmalı ve röle takılmalı akü ve sigorta akımına yüklenmemesi için. Bir de ek aydınlatmaları motoru ilk çalıştırdığın anda açmamak gerekli, önce konjektör ve akü kendine gelmeli ki sağlıklı besleme yapabilsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:52 ----------
@Burak ; senin motor kendini VN900 zanneden bir SL200 , ne diyeyim
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)